شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نقدی بر عمل‌کرد دوساله‌ی مهندس بازوند

حضور محترم جناب آقای مهندس بازوند استاندار لرستان
با سلام و صلوات بر حضرت محمد و خاندان پاکش و تشکر از تلاش های خیرخواهانه شما در راه توسعه استان
دولت محترم تدبیر و امید در دو سال گذشته منبع اقدامات سازنده‌ای در عرصه سیاست بین الملل و حل مقتدرانه مسئله هسته‌ای، مهار تورم و شکوفایی اقتصادی، بهداشت، رفاه و… در خدمت به ملت شریف بوده است، همگان شاهدند دولت یازدهم با تدبیر خود جوانه‌های امید را در دل مردمان این مرز و بوم شکوفا کرد. هم استانی‌های عزیز من که در دوسال گذشته شاهد خدمات شایسته‌ی کشوری بودند، انتظار داشتند با همین سرعت نظاره‌گر جهش، پیش‌رفت و توسعه‌ی سیاسی،اقتصاد‌ی و فرهنگی در سطح استان نیز باشند.

Untitled-1
جناب آقای مهندس بازوند؛ بیش از دو سال از حضور حضرت عالی در استان لرستان به عنوان استاندار می‌گذرد، این در حالی است که سهم استان ما از نسیم مدبرانه و امیدبخش دولت محترم بسیار ناچیز بوده و چه بسا شاهد عدم تحقق وعده‌های داده شده و گاهاً تغییر مسیر در شعارها بوده‌ایم.
لذا به عنوان یک شهروند حامی و دلسوز دولت تدبیر و امید در محضر مردم شریف استان لرستان چند سوال برای تنویر افکار عمومی و هم‌چنین وظیفه‌ای که نسبت به سرنوشت رای خود در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ۹۲ داشته از حضرت عالی پرسیده، امید است پاسخی شایسته ارائه نمایید!، باشد که گامی در جهت هم‌دلی و هم‌زبانی هر چه بیشتر مردم و دولت در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) باشد .
۱ – جناب آقای بازوند لطفاً برنامه‌های عمرانی و اقتصادی که در زمان مدیریت حضرت عالی به انجام رسیده است را اعلام فرمایید. طرح‌های بام لرستان، کشت و صنعت و فرودگاه لرستان با تبلیغات وسیعی که برای آن‌ها انجام شد به کجا رسید!؟ مصوبات سفر ریاست محترم جمهور که در رأس آن اجرای سد معشوره بود اکنون در چه مرحله‌ای از اجرا است؟ جناب آقای استاندار شایسته نیست این شائبه در ذهن مردم ایجاد شود که برنامه‌های اقتصادی و عمرانی شما قبل از آنکه عملی و اجرایی باشد، تقلیدی از دکترین اقتصادی احمدی‌ن‍ژادی است و جنبه تبلیغاتی و پروپاگندا دارد .
۲- آیا اگر بخواهید عملکرد هشت‌صد روز حضور خود را در استان لرستان به مردم ارائه دهید هزینه این تبلیغات به اندازه منفعت عملکردتان خواهد بود؟
۳- انتصاب فعالین سیاسی ستاد کاندیداهای رقیب جناب آقای روحانی در کلیدی‌ترین پست‌ها از مشاورین حضرت عالی گرفته تا مدیرکل‌های مختلف (با حضور شایستگان حامی دولت) به چه معناست؟ در حالی که دل‌سوزان و حامیان دولت یازدهم از انبوه بی‌مهری‌هایی که در سایه بی‌توجهی حضرت عالی به وجود آمده، رنجیده خاطرند. شایسته‌سالاری جای خود را به معاملات سیاسی داده، که حتی شائبه فروش پست‌های دولتی را در اذهان عمومی تقویت کرده، امیدوارم حداقل این یک مطلب را با قدرت رد نمایید. جناب استاندار باتوجه به حضور فعال افرادی که هیچ گونه اعتقادی به دولت تدبیر امید نداشته و ندارند در حوزه استانداری و روابط عمومی چه اقداماتی در راستای تبلیغ و حمایت از سیاست‌های دولت تدبیر امید در استان لرستان صورت گرفته است؟‌
۴- رابطه شما با استاندار سابق دولت دهم جناب آقای کرمرضا پیریایی از دوستان بسیار نزدیک جناب آقای رحیمی معاونت اول آن دولت چرا در حد مرید و مراد پیش رفته است، جناب استاندار در جهت تنویر افکار عمومی قدری در مورد شایعات حلقه همدان، و کوچ مدیران احمدی‌نژادی به لرستان توضیح دهید .
۵- جناب آقای بازوند نادیده گرفتن خواست حامیان دولت و دلسوزان و نفوذ لابی‌های مختلف سیاسی برای انتصاب فرمانداران و بخشداران به اذعان همگان چند دستگی غریبی در بدنه هیأت اجرایی استان به وجود آورده، با این وجود موفق به برگزاری انتخابات مد نظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و دولت محترم خواهید بود
۶- جناب آقای بازوند اقدامات عملی حضرت عالی در مورد برداشتن موانع توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری در دو سال گذشته چه بوده است ؟
۷- جناب آقای بازوند، نقش مهم و سرنوشت‌ساز آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست، مدیریت حاکم بر این اداره کل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا نارضایتی‌های موجود و هم‌چنین شایعات لابی چند هتل‌دار در تصمیمات و عزل و نصب‌های آموزش و پرورش را شنیده، اقدامات انجام شده حضرت عالی به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان در این حوزه چه بوده؟
جناب آقای بازوند در یک سال گذشته اتفاقات عجیبی در بدنه آموزش و پرورش استان رخ داده است؛ نبود امکانات سرمایشی و گرمایشی و استفاده دانش‌آموزان دختر مدارس کوهدشت از پتو سر کلاس‌ها، غرق شدن معلم فداکار منطقه معمولانی در نبود امکانات، ضرب و شتم معلم توسط مدیر دولتی در فضای مدرسه و تنبیه وحشتناک دانش‌آموز بی‌پناه و … چرا باعث نشد حداقل برای التیام روحی جامعه دست از حمایت مدیرکل کم تجربه استان بر دارید؟
۸- صندوق کار آفرینی امید (مهر ) با هدف حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک که باید در خدمت جوانان استان باشد؛ آیا هم‌چون سنوات پیش در خدمت و پیش‌برد اهداف سیاسی همان دل‌بستگان و وابستگان دولت قبل نیست ؟
۹- منابع و سرمایه‌های ملی در آتش‌سوزی‌های تابستان گذشته آنهم در سطح بسیار وسیع به خاکستر تبدیل شده‌اند، اقدامات مؤثر شما در مهار آتش‌سوزی چه بوده است؟ آیا می‌توان خاموشی آتش بعد از آنکه چیزی برای سوختن نمانده بود را مهار آتش نامید؟ در ضمن می‌شود پیرامون این قسمت از متن تقدیرتان از فرماندار محترم کوهدشت که: «آتش‌سوزی در کوهدشت ۸ برابر وسیع‌تر از آتش‌سوزی در ایلام بود، در حالیکه برای خاموش کردن آتش‌سوزی ایلام سه استان بسیج شده بودند» را توضیح دهید؟
عملکرد مدیریت بحران استان در جلوگیری از خسارات‌های سیل، قابل پیش‌‌بینی اخیر چه بود؟ آیا اگر اقدامات مؤثر و کم‌هزینه‌ای قبل از بارندگی صورت می‌گرفت خسارات جبران‌ناپذیر جانی و ۲۰۰ میلیاردی مالی پیش می‌آمد؟
این بهاری است که در پشت زمستان مانده !!!

ایوب کوشکی
• مسئول وقت ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان‌های کوهدشت و رومشگان

توضیح: این مطلب در شماره ۴ نشریه بلوطستان (۳۰ آذرماه ۹۴) منتشر شده است.

  1. بیرانوند

    سلام جناب کوشکی استان به داشتن جوانان با تدبیری همچون شما افتخار میکند که منافع شخصی را کنار گذاشته و دغدغه مشکلات استان دارید، همیشه ایام سربلند باشید

  2. امید

    ایوب جان الحق حرف دل نه فقط اصلاح طلبان بلکه تمام مردم را زده اید. دست مریزاد

  3. ناشناس

    خداراشکرکه بلاخره یکی پیداشدچندتاسوال ازاستاندارپرسید.نمایندگان لرستان که اصلا”معلوم نیست چکارمیکنند

  4. دانشجو

    آفرین بر شما. ما منتظر جوابیه استاندار محترم می مانیم

  5. قبادیان

    چرا افرادی که در دولت احمدی نژاد سمت فرماندار و بخشدار بودند و درحالیکه با دولت فعلی همراه نیستند هنوز بعنوان فرماندار و بخشدار فعالیت میکنند؟

  6. اصلاحاتی

    در آموزش و پرورش پلدختر خیلی از نیروهای جلیلی در اداره هستند

  7. شهروند

    شما که همش دم از بی طرفی میزدین.اخبار امروز صبح بدجور شما رو شوکه کرده

  8. کوروش

    باسلام
    بسیار عالی و شجاعانه و کارشناسی شده بود.سپاس

  9. محمد بیرانوند

    با سلام به جوان شایسته و باتدبیر که با نادیده گرفتن منافع شخصی همچون گذشته عملکرد مثبت خود را نشان داد، جناب کوشکی نامه شما همچون جوابیه زیبای تان به آقای آقامحمدی در سال گذشته حکایت از فهم بلند سیاسی تان دارد،

  10. شهروند

    آچمز کامل سایت بلوطستان

  11. نظری

    نقد عملکرد در حوزه عمران وزیر ساخت کاملا منصفانه است
    در حوزه سیاسی موانع زیادی دست استاندار را می بندند
    استان به چنین منتقدینی نیاز دارد

  12. بالاگریوه

    آتش سوزی های پلدختر چی؟ باز خوبه یه هلیکوپتر واسه کوهدشت فرستادن … پلدختر که هیچ …

  13. بالاگریوه

    پس آتش سوزی جنکل های پلدختر چی؟ باز‌خوبه یه هلیکوپتر آب پاش واسه کوهدشت فرستادن…پلدختر که هیچ …

  14. تریونی

    قرار نبود ازین دسته مسئولین جبیان باز پست بگیرند. مردم رایی دادن

  15. شهروند

    آفرین به آقای کوشکی نویسنده خوش ذوق ونقادی ایشان/واقعا”میگویم بعدازانقلاب تاکنون پرحاشیه ترین سالها برای معلمان ودانش آموران استان طی این سالها بوده چه زمانیکه به اصطلاح اصلاح طلبان در راس بودند وچه اصولگرایان/چرا وزیر وسخنگوی وزارت بجای مسئولین استانمان برای هر حادثه عذرخواهی کردند.وضعیت نقل وانتقالات معلمان وبیشترین خروجی نیروهها از استان؛استخدامهای رابطه ای و..
    را بررسی کنید.فضاوت با هم استانیها.

  16. شهروند

    مهندس بازونددرزمان معاونت عمرانی عملکرد بهتری داشت.ولی امروزه عده ای از ادارات ازجمله آموزش وپرورش عملکرد خوبی ندارند که مهندس بازوند به آن نمره۱۷میدهد.استاندارمحترم چند باربا رسانه ها وفرهنگیان(به ویژه فرهنگیان اصلاح طلب)نشست پرسش وپاسخ داشته اندتا حرف را ایشان را بشنوند/امید میرود دولت تدبیر وامید فکری بحال لرستان وآموزش وپرورش آن بکند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان