شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نماز جمعه لرستان در هفته ایی که گذشت

امام جمعه خرم آباد:بقای نظام جمهوری اسلامی از برکت خون شهیدان است
 
 

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های نمازجمعه این هفته خرم آباد با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا اظهار داشت: نگذاریم فرهنگ جهاد و شهادت کمرنگ شود چراکه در غیر اینصورت فرهنگ غربی و مادی گرایی در جامعه حاکم می شود که ترویج این فرهنگ خطر بزرگی برای اسلام و انقلاب است.

به گزارش ایرنا وی فرهنگ جهاد و شهادت را فرهنگ مقاومت، ایستادگی، پیشرفت و صیانت از کشور دانست و گفت: خون شهدا کشور را از خطرات بسیاری حفظ کرده و بر همه واجب است که این افراد را الگوی زندگی خود قرار دهند.نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۵ اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعث عراق گفت:این رویداد غم انگیزترین و دردناکترین رویداد جنگ هشت ساله علیه جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با اشاره به کشته شدن پنج هزار نفر در این حادثه تصریح کرد: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به صدام سلاح شیمیایی دادند و دستشان به خون مردم مظلوم حلبچه آغشته است.
وی ادامه داد: این کشورها تولید کننده سلاح شیمیایی هستند و و اخباری مبنی بر دادن سلاح شیمیایی به داعش و تکفیری از جانب این کشورها منتشر شده و این در حالی است که سران این کشورها در خصوص تولید و استفاده از سلاح شیمیایی ابراز نگرانی می کنند که این امر تعجب آور و تاسف بار است.وی با بیان اینکه آمریکا در عراق، افغانستان، فلسطین و سایر کشور ها سابقه خیانت دارد گفت: سوابق آمریکا نشان می دهد این کشور اهل خدعه، نیرنگ و نفاق است.
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی تصریح کرد: از طرفی با ایران مذاکره می کنند و در عین حال ۴۷ نفر از نمایندگان آمریکا به رهبران ایران نامه می دهند و اعتبار مذاکرات هسته ای را تنها تا پایان ریاست جمهوری اوباما می دانند که این امر مایه ننگ و شرمساری آمریکا است.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به انتخاب آیت الله یزدی به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیت الله یزدی در برابر ماجرای فتنه ایستاد و میارزه، افشاگری و روشن گری کرد.وی این انتخاب مجلس خبرگان رهبری را عیدی مناسبی برای مردم و مسوولان برشمرد و افزود: ولایت اساس دین ، ملاک و میزان است و باید انقلاب اسلامی به محوریت ولایت حفظ شود.

امام جمعه بروجرد:پیشرفت ایران اسلامی مرهون خون شهدا است
 

حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به فرارسیدن ۲۲ اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: این نهاد به فرمان نورانی حضرت امام خمینی(ره) با هدف خدمت به خانواده های معظم شاهد و ایثارگران تاسیس و شروع بکار کرد.به گزارش ایرناوی حفظ و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان و حفظ آثار آنها و تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان را از اهداف تاسیس بنیاد شهد و امور ایثارگران عنوان کرد و افزود: خدمت رسانی مطلوب به خانواده معظم شهدا با حفظ حرمت آنها و بسیج امکانات نظام به منظور پراکنده کردن عطر ملکوتی شهادت در جامعه از دیگر محورهای فعالیت بنیاد شهید و امور ایثار گران می باشند.

امام جمعه بروجرد گفت: این نهاد برای رشد و اعتلای مادی و معنوی خانواده های شهدا در زمینه های فرهنگی، آموزشی، رفاهی و قضایی برنامه ریزی و تلاش می کند. وی روز ۲۲ اسفند را روز تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهیدان اعلام کرد و افزود: هر روز، روز شهدا است لذا همواره باید به یاد شهدا باشیم و یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم زیرا شهدا و خانواده آنها حق بزرگی بر ملت ایران دارند.
امام جمعه بروجرد عزت، امنیت و پیشرفت کشور را مرهون خون شهدا و ایثار ایثارگران دانست و گفت: اگر شهادت شهیدان و جانبازی جانبازان و رزم رزمندگان و تحمل دوران اسارت آزادگان نبود شاید امروز در این شرایط افتخار آمیز نبودیم.

وی با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی با جانفشانی شهدا بدست آمده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس پرتلاطم بی ثباتی منطقه، جزیره ثبات است.وی اظهار داشت: تمام موفقیت ها و پیشرفت های بزرگ ایران در عرصه های مختلف به ویژه در تولید علم و فناوری به برکت خون شهدا و صبر و مقاومت خانواده های معظم شهدا بدست آمده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: شهیدان در بحرانی ترین روزها و سخت ترین امتحان ها در مقابل دشمن ایستادند و همه چیز خود را رها کردند تا نظام اسلامی بماند و ارزش های دینی در جامعه حاکم شود.وی گفت: ایثار و فداکاری ایثارگران الگویی برای ملت های منطقه شده است به طوریکه این ملت ها به هویت اسلامی خود بازگشته و در برابر قدرت های سلطه گر ایستاده اند.وی با بیان اینکه مسوولان و مدیران نظام باید قدردان واقعی شهدا باشند، افزود: مسوولان کشور باید علاوه بر سخنرانی در میدان عمل نیز وارد شوند و خادم و خدمتگزار ایثارگران و خانواده شهدا باشند.
** نامه سناتورهای آمریکایی به ایران نشان از غیر قابل اعتماد بودن آمریکا است.خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به مذاکرات هسته ای و نامه ۴۷ سناتور آمریکایی به مقامات جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک بر اساس دو راهبرد رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال جاری شکل گرفت.وی گفت: حضرت آقا با اشاره به توطئه دو مرحله ای شدن توافق فرمودند که اگر بنا باشد توافقی صورت گیرد باید در یک مرحله و شامل تمام کلیات و جزییات باشد.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: به فرموده حضرت آقا توافق دو مرحله ای موجب بهانه جویی پی در پی طرف های مقابل بر سر جزییات و به ضرر ملت ایران و نظام است.
وی با بیان اینکه آمریکایی ها هرگز صداقت نداشته اند، اظهار داشت: نامه اخیر ۴۷ سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا به مقامات جمهوری اسلامی و مخالفت آنها با حل سیاسی اختلافات پرونده هسته ای ایران نشان از غیر اعتماد بودن دولتمردان آمریکایی است.وی با اشاره به واکنش تند و منفی مقامات آمریکایی و محافل سیاسی و حقوق غرب نسبت به نامه این سناتورها به ایران افزود: در این نامه آمده است که توافق شما با اوباما تا زمانی که وی رییس جمهور است اعتبار دارد و با روی کار آمدن رییس جمهور جدید این توافق لغو می شود.

امام جمعه دورود:گرامیداشت یاد شهداء به صورت عملی در جامعه نهادینه شود

4ff80435d99e816b04186b2d8321d98a

حجت‌الاسلام رضا حقیان در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته دورود به دنبال بحث هفته‌های گذشته درباره تربیت فرزندان از نگاه دین مبین اسلام اظهار داشت: هفت ساله دوم زندگی فرزندان ما دوران بسیار حساسی است.وی افزود: دوست‌یابی و معاشرت با دیگران یکی از رفتار‌های فرزندانمان در هفت ساله دوم دوره تربیت از نگاه دین اسلام است که امری طبیعی و در ساختن آینده فرزندان نقش اساسی دارد.

امام جمعه دورود با عنوان این‌که خانواده‌ها در این زمینه وظایفی دارند، عنوان کرد: ایجاد شناخت در فرزندان در زمینه ویژگی‌های یک دوست خوب بر اساس معیار‌های اسلامی نخستین وظیفه خانواده است.وی به دیگر وظایف والدین در این زمینه اشاره و  بیان کرد: والدین در این دوران نباید دوست‌یابی را در فرزندان خود سرکوب کنند چرا‌که این یک نیاز طبیعی است.

حقیان تصریح کرد: خانواده‌ها باید علاوه بر دوستان بچه‌ها، خانواده آنها را نیز بشناسند که اگر خانواده خوبی هستند، خودشان هم با آنان معاشرت کرده و این دوستی را تقویت کنند.وی ضمن تأکید بر حساب‌رسی بر اعمال، خاطر‌نشان کرد: پایان سال فرصت خوبی است تا انسان اعمال خود را در یک سال گذشته محاسبه کند و اگر حق‌الناسی بر گردن اوست جبران و اگر حق‌الله بر عهده اوست، استغفار کند.

امام جمعه دورود به سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهید اشاره کرد و گفت:  سیاست‌گذار در نام‌گذاری این روزها اهدافی دارد که از آن جمله یاد‌آوری و فرهنگ‌سازی در این نام‌گذاری‌هاست.وی اظهار داشت: متأسفانه ما از این اهداف غفلت کرده و در برگزاری این ایام و نام‌گذاری‌ها اسراف و در برخی موارد تبذیر می‌کنیم و تنها به برگزاری گردهمایی و همایش بسنده می‌کنیم.

حقیان افزود: امسال ۷۲ روز تعطیلی رسمی و به همین میزان نام‌گذاری روزها را داشته‌ایم که عملا به مناسبت برگزاری این روزها ادارات تعطیل بوده است و خدمات‌رسانی درستی انجام نشده که این امر خطرناک است.وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس شهداء جان خودشان را برای عزت و سربلندی  نظام فدا کردند و تنها به فکر اعتلای اسلام بودند و این موضوع در وصیت‌نامه شهداء مشخص است.

امام جمعه دورود عنوان کرد: یاد شهداء تنها نام‌گذاری کوچه و خیابان و میدان و برگزاری یادواره نیست، اگر چه این موضوعات خوب است ولی کافی نیست و یاد شهداء باید عملا گرامی داشته شود. ویتصریح کرد: ما باید در گرامیداشت شهداء از شعار پرهیز و عمل را زیاد کنیم و این روحیه باید در جامعه گسترش پیدا کند و نخست باید از مسئولان شروع شود.

حقیان خاطر‌نشان کرد: شهدای گرانقدر برای اسلام و کشورمان عزت، افتخار، سربلندی و اقتدار آفریدند و یاد شهداء باید به صورت عملی در جامعه نهادینه شود.وی با اشاره به زیبا‌سازی شهرستان دورود، بیان کرد: مدتی است که شاهد اقدامات خوبی از سوی شهرداری در زمینه زیبا‌سازی شهر دورود هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد و این روند باید ادامه داشته باشد.امام جمعه دورود افزود: در کنار این اقدامات خوب شهرداری باید توجه خاصی به آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها شود و از سوی دیگر این خدمات باید به صورت عادلانه در تمامی نقاط شهر انجام شود.

امام جمعه پلدختر:تیم مذاکره کننده هسته ایی مواظب حقه آمریکا و غرب در مذاکرات باشد

lorvand

امام جمعه پلدختر در خطبه های نماز جمعه گفت:تیم مذاکره کننده هسته ایی مواظب حقه آمریکا و غرب در مذاکرات باشد. وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند آمریکا قابل اعتماد نیست و از پشت خنجر خواهد زد.

حجت الاسلام لروند نامه اخیر برخی سناتورهای آمریکایی در قضیه هسته ایی را نشان دهنده نفوذ اسرائیل در آمریکا و بی منطقی طرف مذاکره کننده دانست و گفت:تیم مذاکره کننده هسته ایی ایران در مقابل هرگونه زیاده خواهی ایستادگی کنند.وی با اشاره به انتخاب آیت الله یزدی بعنوان رئیس مجلس خبرگان گفت:آیت الله یزدی از یاران امام و مبارزین انقلاب اسلامی است احزاب و گروههای سیاسی از این انتخاب بی حاشیه در  س بگیرند.

امام جمعه پلدختر در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه  آرامش ، آسایش ، عزت ، افتخار ، بالندگی و پیشرفت کشور  رامرهون رشادت ها و جانفشانی شهدادانست و گفت:پیام شهدا دفاع از اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی است و شهدا درخت شکوهمند انقلاب اسلامی را با خون خود آبیاری کردند.

حجت الاسلام علی محمد لروند با گرامیداشت  سالروز تشکیل بنیاد شهید و روز شهید  افزود: شهدای جایگاه والایی دارند و عزت و عظمت کنونی مرهون مجاهدت ها و جانفشانی های آنهاست.وی بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در همه مناسبت‎ها و ایام تاکید کرد و افزود:با ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان دین خود را به آنها ادا کنیم.امام جمعه پلدختر  گفت: مسوولان به برکت خون شهدا صاحب منصب شده اند به همین منظور باید قدر شناس خون شهدا و خانواده های معزز شهدا باشند.
امام جمعه کوهدشت: سیاسیون از انتخاب  بی حاشیه رئیس خبرگان رهبری الگو برداری کنند
1387539420_euntitled-23
امام جمعه کوهدشت در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و همچنین روز شهید گفت:شهیدان عصاره جوانمردی و رادمردی بودند که در راه دفاع از انقلاب خون خود را نثار کردند. حجت الاسلام طهماسبی تاسیس بنیاد شهید از کارهای بزرگی بود که به فرمان امام خمینی  تاسیس شد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به روز شهید تصریح کرد:امروز روز مقاومت است آمریکائی ها و ایادیش ۳۰سال است که مارا محاصره کرده اند وتحریم امام ما محکم ایستاده ایم و ملت هم پشت سر تیم مذاکره کنند هستند واعمالشان را رصد می کنند.وی گفت:همانگونه که در مذاکرات هسته ایی مقام معظم رهبری گفتند نگرانم ، این نگرانی را به عینه دیدیم.

طهماسبی گفت: هدف آمریکا و دشمنان در مذاکرات هسته ایی ایجاد فشار و هجمه بر علیه نظام جمهوری اسلامی است.وی گفت:این مذاکرات هسته ای مانند بازی فوتبال است ومردم هم دارند تماشا می کنند مذاکره کنندگان  باید مواظب باشند که خوب بازی کنند وبا عزت و وقدرت تلاش کنند که خدای ناکرده گول  طرف مقابل را نخورند .

امام جمعه کوهدشت با اشاره به نامگذاری سال گذشته توسط مقام معظم رهبری گفت: مسئولین به مردم بگویند در این سال چقدر به شعار سال پایبند بوده و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی فعالیت کرده اند.وی افزود: انتخاب آیت الله یزدی بعنوان رئیس خبرگان رهبری امری مبارک و انتخابی در ست بود که سیاسیون و احزاب سیاسی باید از بی حاشیه بودن این انتخابات هیات رئیسه خبرگان الگو برداری کنند.
امام جمعه دوره چگنی:خدمت در بنیاد شهید در رأس خدمتهاست

حجت الاسلام  حسین زاده آملی در خطبه های نماز جمعه دوره چگنی گفت:حضرت آقا در ادامه فرمودند:  دستگاههای مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل ها به هر بهانه ای اعم از هتل سازی و جذب گردشگر و ساخت حوزه علمیه و برخی توجیهاتِ به ظاهر قابل قبول ، مقابله کنند. رهبر معظم انقلاب درباره پدیده زمین خواری و اخیراً کوه خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات فرمودند :  باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر در دستگاهها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم بشدت برخورد شود.

به گزارش خبرچگنی امام جمعه شهرستان چگنی بیان کرد: حضرت آقا درباره نقش آفرینی مردم برای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در جامعه بوسیله رسانه ملی فرمودند : از این پس مردم باید قضاوت کنند که کدام دستگاهها به وظیفه خود برای حفظ محیط زیست عمل می کنند و کدام دستگاهها برای حفظ محیط زیست، تلاش و اقدام لازم را انجام نمی دهند.

وی عنوان کرد:  بنیاد شهید از همه بنیادها افضل است برای اینکه شهید از همه افراد افضل است. خدمت در بنیاد شهید در رأس خدمتهاست. هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده بدست بیاورد بـه برکت خون این جوانان شهیداست. وی افزود: صحبت کردن درباره آیت‌الله محمد یزدی با بیش از ۵۰ سال سابقه انقلابی کار چندان ساده‌ای نیست؛ ایشان آن‌قدر سوابق و فعالیت‌های انقلابی دارند که در چند صفحه قابل ذکر نیست و باید صفحات زیادی را به آن اختصاص داد.

امام جمعه الشتر:همه پیشرفت‌ها و افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا ست

image106053

حجت الاسلام والمسلمین “موسوی” امام جمعه الشتر با بیان اینکه همه پیشرفت‌ها و افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است گفت: شهیدان با تکیه بر مکتب اهل‌بیت(ع) توانستند بدون تجهیزات و فقط در سایه ایمان و اخلاص خود در برابر دشمن تا دندان مسلح به پیروزی برسند و این از بزرگترین افتخارات این نظام مقدس است.وی با بیان اینکه با وجود روحیه ایمان و تبعیت از ولایت فقیه، استکبار، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند افزود: اگر استکبار به زعم باطل خود بخواهد کوچکترین صدمه‌ای به این انقلاب و نظام مقدس وارد سازد، امروز نسل جدید انقلاب همانند جوانانی که در هشت سال دفاع مقدس، جان خود را در سایه ایمان در طبق اخلاص نهادند، آماده جانفشانی در راه دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن هستند.

خطیب جمعه الشتر با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار از تیم مذاکره‌کننده حمایت و آنان را امین خطاب کردند.وی ادامه داد: امروز وظیفه همگان حمایت از تیم مذاکره‌کننده است و نباید برخی اختلافات حزبی و سیاسی باعث شود تا ما راه را گم کنیم چرا که موفقیت تیم مذاکره‌کننده، موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است البته مقام معظم رهبری به دقت مسائل را زیر نظر دارند و تا زمانی که تیم مذاکره‌کننده در راستای منویات رهبر معظم انقلاب قدم بر می‌دارند می‌بایست مورد حمایت همه باشند تا آنان نیز با قوت از دستاوردهای هسته‌ای دفاع نمایند.

به گزارش لرسو امام جمعه الشتر در ادامه به سالروز رحلت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی اشاره و ابراز داشت: وی یار دیرین امام(ره) و مدافع ارزش‌های انقلاب بود که هیچ‌گاه امام را تنها نگذاشت و بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با قوت و قدرت خود را ملزم به اطاعت از مقام معظم رهبری می‌دانست و از ایشان پیروی می‌کرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به رزمایش دو روزه بسیجیان شهرستان خاطر نشان کرد: این رزمایش نشان داد که بسیجیان ما در همه حال آماده دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن هستند و شکی نیست اگر جامعه ما بخواهد به طرف اهداف عالیه خود در مسیر تعالی و رشد حرکت کند، این امر فقط با تفکر بسیج ممکن خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان