شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نماز جمعه لرستان در هفته ایی که گذشت

امام جمعه خرم‌آباد :مسئولان به مشکلات خبرنگاران رسیدگی کنند
http://arjanews.ir/wp-content/uploads/2014/09/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%D9%85-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF.jpg

امام جمعه خرم‌آباد خبرنگاران را نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی دانست و گفت: مسئولان باید به مشکلات خبرنگاران رسیدگی کنند.به گزارش بلوطستان به نقل از فارس حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به ۱۶ مرداد سالروز شکل‌گیری جهاد دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از نیازهای مداوم جمهوری اسلامی ایران جهادگری در عرصه علم و دانش است که به لطف خدا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سطح علمی دانشگاه‌های ما رشد بسیار چشمگیری داشته و امروز ایران رتبه پانزدهم یا شانزدهم سطح علمی در دنیا را به خود اختصاص داده است و ما نباید بگذاریم این شتاب علمی که به وجود آمده کند شود.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی علاوه بر پیشرفت علمی در پیشرفت ایران اسلامی تاثیر بسیاری داشته است و به واقع تمام فعالیت‌های ما باید دانش‌بنیان باشد بنابر این مسئولیت امروز مراکز علمی و دانشگاهی بسیار سنگین است.

میرعمادی خاطر نشان کرد: از اساتید و دانشجوهای کشور انتظار می‌رود نسل جوان را به سمت پژوهش و ابتکار سوق دهند چرا که نتیجه آن پیشرفت کشور خواهد بود.خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و روز خبرنگار بیان کرد: افتخار ما این است که شهید صارمی اهل استان لرستان بود و به واقع ایشان جوانی مومن، مسئولیت‌پذیر و با پشتکار بود که در راه انجام وظیفه خبرنگاری خود به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: شهید صارمی در سخت‌ترین شرایط موجود در افغانستان کار خبرنگاری انجام داد و به واقع این شهید عزیز الگوی همه خبرنگاران است.میرعمادی رسالت خبرنگاران را بسیار خطیر دانست و اظهار داشت: آگاهی بخشی به جامعه فرهنگ سازی، بیان حقایق و روشن کردن مسائل مختلف برای مردم از رسالت‌های مهم خبرنگاران است و علاوه بر آن نقش مهمی نیز در جهت‌دهی به افکار عمومی دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبرنگاران در جبهه فرهنگی و بیداری افکار عمومی جامعه فعالیت می‌کنند که این یک مسئولیت بسیار مهم است همچنین در سال دولت و ملت همدلی و همزبانی خبرنگاران نقش بسیار مهمی در تحقق این شعار دارد.

میرعمادی گفت: امروز خبرنگاران مسئولیت بسیار سنگینی دارند و طبیعی است که مشکلات بسیار زیادی نیز داشته باشند و همواره از سوی برخی ادارات، ارگان‌ها و اشخاص مورد هجمه قرار گیرند و به واقع خبرنگاران نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند و مسئولان باید در جهت رفع نیازها و مشکلات آنها تلاش کنند تا یک خبرنگار بدون دغدغه کار خود را به خوبی انجام دهد.

امام جمعه بروجرد:خبرنگاران زمینه آگاهی‌بخشی در جامعه را فراهم کنند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن ترابی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بروجرد گفت: جنایاتی که در یمن توسط آل سعود انجام می‌شود کمتر از جنایات مرتکب شده توسط آل‌یهود در سرزمین‌های اشغالی نیست.وی با اشار به واقعه هولناک به آتش کشیده شده کودک شیرخوار فلسطینی توسط چند تن از شهرک نشینان صهیونیست در فلسطین اشغالی بیان کرد: خبر به آتش کشیده شدن خانه محقر و کوچک فلسطینی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری رود اردن که در جریان آن کودک شیرخواره ۱۷ ماهه زنده زنده در آتش سوخت، موجی از خشم، نفرت و انزجار جهانیان را به دنبا داشته است.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: انعکاس خبری این اقدام صهیونیست‌ها آنچنان افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد که مجامع بین‌المللی و سازمان‌های دفاع از حقوق بشر و نیز کشورهای غربی که تا پیش از آن هیچگونه واکنشی به اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی نشان نمی‌دادند، به ناچار پس از مشاهده شدت اعتراضات مردمی در دنیا، این اقدام را به صورت شفاهی محکوم کردند.

ترابی افزود: هرچند محکومیت این جنایت هولناک توسط مجامع غربی تنها به صورت شفاهی صورت گرفته است باید دانست این اقدام کشورهای غربی تنها در راستای فریب افکار عمومی و هم سو نشان دادن خود با مردم است.وی خاطرشان کرد: آنچه مهم است این است که این نخستین و آخرین جنایت صهیونیست‌ها نبوده و نیست و این جنایات تا هنگام موجودیت رژیم جعلی صهیویست‌ها ادامه خواهد یافت و ده ها زن و کودک بی‌دفاع را به کام مرگ می‌برند.

خطیب جمعه بروجرد اظهار داشت: عمق فاجعه هنگامی مشخص می‌شود که مظلومیت قربانی این حادثه و شدت خشم مهاجمان صهیونیست مورد توجه قرار گیرد.ترابی تصریح کرد: این رژیم جعلی با حمایت سازمان‌های بین‌المللی و در سایه سکوت حکام عیاش و خائن عرب ادامه حیات می دهد و در این جنایت و جنایت‌های مشابه آن تمامی آنها دخیل هستند و در این میان حکام خائن عرب در پی عادی سازی روابط با رژیم فاسد صهیونیستی و جلب رضایت او هستند.

وی با تسلیت ایام سوگواری موسس مذهب تشیع امام صادق(ع) گفت: مجاهدت‌های امام ششم شیعیان آن هم در دوران اختناق شدید حکومت عباسی که برای شیعیان به وجود آورده بود، به تثبیت و گسترش اسلام در دیگر بلاد دنیا کمک‌های بسزایی کرد.امام جمعه بروجرد با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید بروجردی محمود صارمی، خاطرنشان کرد: ۱۷ مرداد ماه سال ۷۷ محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مستقر در مزارشریف به همراه هشت تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در افغانستان توسط طالبان به شهادت رسید.

ترابی عنوان کرد: شهید صارمی نه تنها به عنوان خبرنگاری متعهد در صحنه های مختلف نبرد افغانستان حضوری فعال داشت بلکه پیش از آن ۱۳ ماه در جبهه های نبرد حق علی باطل در کسوت یک بسیجی حضور یافت.امام جمعه بروجرد گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی بخشی و عامل حضور مردم در صحنه ای سرنوشت سازهستند.

امام جمعه پلدختر:نشراکاذیب از آفات قلم و نویسندگی است

img_6264

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر درخطبه های نماز جمعه گفت: اولین شرط برای راحتی و سلامتی هنگام مرگ این است که انسان به خدا ، آخرت و دین را قبول داشته باشد.وی افزود:هر چه ایمان و اعتقادات ما محکم تر باشد مرگ برای انسان راحت تر و لذت بخش تر است.

وی گفت:سه صدا است که همه پرده ها و موانع را می درد وبه بارگاه پرمعنویت خدا می رسد.سوری طنین گردش موزون و زیبا و دل انگیز قلم دانشمندان آزادیخواه برروی کاغذ به هنگام نگارش و روشنگری، طنین گام های مجاهدان هدفدار وپر اخلاص و پرشوی که برای دفاع از آزادی و امنیت حقوق خود وجامعه حرکت می کنند و نهایتا صدای چرخ و نخ ریسی با کارگاه کوچک ودستی زنان شایسته کرداری که با کمک به اقتصاد خانواده به تلاش شرافتمندانه دست می زنند را از جمله این صداها دانست و گفت:هیچ چیزی به اندازه قلم به دین خدمت نکرده است.وی  با اشاره به ۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار افزود: قلم و نوشتن جایگاه ویژه ایی در دین اسلام دارد.
حجت الاسلام سوری اساس و پایه دین را قلم و شمشیردانست و اظهار داشت: روایت داریم که شمشیرباید تحت قلم و دراختیارقلم باشد.امام جمعه پلدختر اضافه کرد:  هرقلمی را نمی توان مقدس دانست زیرا قلمی مقدس است که در راه دین خدا بچرخد و مسموم نباشد. وی با اشاره به احادیث و روایاتی در رابطه با قلم مسموم گفت: کسانی که قلم مسموم دارند خداوند آنهارا درآتش می اندازد.
حجت الاسلام و المسلمین سوری نشراکاذیب را از آفات قلم و نویسندگی ارزیابی کرد و افزود: اگر کسی درراه گناه و معصیت خداوند قلم بزند طبق نص صریح احادیث ، خداوند اورا درتابوتی از آتش قرار خواهد داد.
امام جمعه پلدختر  نبود پزشکی قانونی درشهرستان را از جملات مشکلات و دغدغه های مردم پلدختر دانست و افزود: وجود پزشکی قانونی از مطالبات برحق مردم شهرستان است .

وی گفت: بسیاری از مردم این منطقه وضعیت مالی و اقتصادی مناسی ندارند تا برای انجام امور مربوط به پزشکی قانونی فاصله ۱۱۰ کیلومتری پلدختر خرم آباد را با تحمل هزینه های سنگین طی کنند . حجت الاسلام سوری افزود: دادگستری و شبکه بهداشت شهرستان هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

امام جمعه الشتر:ایران نقش محوری در امنیت خاورمیانه دارد

امام جمعه الشتر با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند در زمینه‌های مختلف گره‌گشا باشند بیان داشت: خبرنگار با رسانه‌ای که در اختیار دارد می‌تواند در حل مشکلات و معضلات جامعه گره‌گشا بوده و در رشد اقتصادی، فرهنگی و مذهبی کشور اثرگذار باشد.

وی با اشاره به ۲۱ مرداد، سالروز حمایت از صنایع کوچک گفت: اقتصاد کشور به استقلال و نقطه مطلوب از رشد اقتصادی نخواهد رسید مگر آنکه به ظرفیت‌ها و توان داخلی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور، توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی است.وی افزود:‌ همه مسئولین و مدیران باید از صنایع داخلی و نیز افراد و جوانان تحصیلکرده‌ای که دست به ایجاد صنایع کوچک زده‌اند، حمایت کرده تا زمینه رشد اقتصادی بیش از پیش مهیا شود.

امام جمعه الشتر به نقش مهم بانک‌ها در رشد اقتصادی تصریح کرد: اگر بانک‌ها در قضیه صنعت کشور ورود پیدا کنند، اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.خطیب جمعه الشتر با ابراز تأسف از سوخته شدن کودک ۱۸ ماهه فلسطینی به دست صهیونیست‌ها گفت: صهیونیست‌ها با این حرکت وحشیانه، خوی گرگ‌صفتی خود را به نمایش گذاشتند.

وی ابراز داشت: گرچه برخی مقامات غربی این اقدام را محکوم کردند اما صِرف محکومیت دردی را دوا نخواهد کرد.حجت‌الاسلام موسوی به نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در مهار تروریسم در منطقه اشاره و افزود: آنهایی که ایران اسلامی را به تروریسم و حمایت از آن متهم می‌کنند، خودشان عامل محرک تروریسم‌ها در منطقه هستند و اگر چه ائتلافی به نام مبارزه با داعش ایجاد کردند اما این ائتلاف حتی نتوانست یک وجب از دست تروریست‌ها پس بگیرد.

امام جمعه سلسله بیان داشت: در حالی که مدعیان مبارزه با تروریسم، در دفع تروریست‌های منطقه ناتوان بودند، این جمهوری اسلامی ایران بود که از گسترش پدیده شوم تروریسم در منطقه جلوگیری بعمل آورد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی، امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود می‌داند تأکید کرد: با وجود آنکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود می‌داند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده اما برخی کشورها می‌خواهند دست برتر جمهوری اسلامی ایران در مهار تروریسم را نادیده گرفته و ایران‌هراسی را به راه اندازند که البته در این راه موفق نخواهند شد.

امام جمعه کوهنانی :خبرنگاران صدای محرومیت مردم را به گوش مسئولین برسانند 

حجت الاسلام ابو الحسن آروانی امام جمعه کوهنانی  در خطبه هاینمازجمعه با اشاره به بازدیداخیرش  از روستاهای منطقه وزکور ومشاهده اوج محرومیت و مهاجرت عمده اهالی آن روستاها گفت این مشاهدات ما را به یاد حلبی آبادها وزاغه نشینان قبل از انقلاب انداخت .

 وی گفت: باعث تاسف است منطقه ای با استعداد ۳۰هزار راس دام در آن از نعمت جاده ،آب و مخابرات محروم باشند .امام جمعه کوهنانی با مقایسه روستاهای هم مرز ایلام با روستاهای کوهنانی گفت: این امرنشانه بی مهری مسئولین به بخش کوهنانی و ضعف مدیریت و توزیع ناعادلانه اعتبارات است .وی خواستار عملی شدن وعده ها ومصوبات برای توسعه کوهنانی شد و تصریح کرد: وعده نکردن به مصوبات باعث یاس مردم و بی اعتمادی آنها ومهاجرت بیشتر به حاشیه  شهرها می شود.آروانی گفت:مسئولین شایسته است  نسبت به اقدامات صورت گرفته برای رفع محرومیت در این روستاها را مرور کنند و به خود نمره بدهند .

حجت الاسلام آروانی با اشاره به روز هفدهم مردادماه شهادت خبرنگار لرستانی گفت: خبرنگاران در این رسالت سنگین،صدای محرومیت مردم را به گوش مسئولین برسانند .وی افزود: خبرنگاران  باید با رعایت صفات و اولویت  صداقت ،شجاعت و  روحیه مطالبه گری را در خود تقویت کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان