شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نماز جمعه لرستان در هفته ایی که گذشت

مسئول دفتر جذب و گزینش دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور :
فاطمه تابلوی ارزشها ، کرامات و شرافت انسانی والهی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از پلدختر حجت الاسلام سید احمد تقوی مسئول دفتر جذب و گزینش دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امشب در همایش تجلیل از فعالان عرصه ایثار و شهادت شهرستان پلدختر گفت : حضرت فاطمه زهرا “س” سر مشق زنان و اسوه حسنه است. وی افزود : تعابیر بلندی در ستایش از فاطمه زهرا ازسوی خداوند و لسان حضرت پیامبر بیان شده که همگی نشانگر محور بودن فاطمه در عالم وجود است.

حجت الاسلام تقوی گفت : فاطمه زهرا محور حدیث کسا و حجت خداوند بر ائمه اطهار است.وی قرار گرفتن حضرت زهرا در حدیث کسا را دارای رمز و راز ارزیابی کرد و اظهار داشت : فاطمه سیده النسا العالمین است که همه عالمیان اعم از مرد وزن باید به او اقتدا کنند.

وی افزود: فاطمه فرا زمانی وفرا مکانی بوده و به همه عصر ها متعلق است. مسئول دفتر جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به جایگاه والای این بانوی شهیده در تاریخ گفت : فاطمه سرمشق و الگوست و تنها به زنان و دختران محدود نمی شود بلکه مردان نیز باید به او اقتدا نمایند.

حجت الاسلام تقوی اظهار داشت : فاطمه تابلوی ارزشها ، کرامات و شرافت انسانی والهی است.وی تصریح کرد : رمز عظمت حضرت زهرای اطهر به خاطر گزینش ها و انتخاب ها وخط مشی اوست . وی گفت : مواضع سیاسی ، عرفان ، سلوک ، سیره و مواضع اجتماعی ان حضرت همه شاخص و دارای اهمیت است.مسئول دفتر جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور مهم ترین انتخاب فاطمه (س) را دفاع جانانه از ولایت وامامت حضرت علی علیه السلام عنوان کرد و گفت : فاطمه اولین شهیده راه ولایت وامامت بود که در این راه با شهادتش به همه دفاع از ولایت و حقیقت را آموخت.

وی افزود : فاطمه پاسدار میراث رسول الله بود که به واسطه دفاع جانانه اش از ارزشها سرمشق همه ما باشد.تقوی با تبین صراط مستقیم اظهار داشت : صراط مستقیم راهی است که هم برای دنیا وهم اخرت دارای برنامه است . وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت : مصداق صراط مستقیم حضرت علی علیه السلام بود.وی تصریح کرد : امتی که از صراط مستقیم فاصله بگیرد دچار عذاب الهی خواهد شد.سید احمد تقوی با تقدیر از نقش آفرینان همایش تجلیل از فعالان عرصه ایثار و شهادت گفت : خدمت به شهدا در راستای هدف والای شهدا خواهد بود.

امام جمعه خرم آباد : رزمایش پیامبر اکرم (ص) قدرت نظامی و ظرفیت دفاعی ایران را به رخ جهانیان کشید
 
DSC06340-1

حجت الاسلام والمسلمین ‘سید احمد میر عمادی’در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی الغد یرخرم آباد افزود: این رزمایش تنها گوشه ای از قدرت دفاعی و توان موشکی ایران در پاسخ به یاوه گویی های غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.وی تاثیربرگزاری این رزمایش توسط نیروهای مخلص سپاه پاسداران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت :این رزمایش سبب شد دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی حساب کار خودشان را بکنند واز گزافه گویی های مانندهمه گزینه ها روی میز است دست بردارند.
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با اشاره به یاوه گویی های اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجلس سنای آمریکا تصریح کرد:رژیم صهیونیستی اگر واقعا قدرت این را داردشانس خود را در برابر قدرت دفاعی ایران امتحان کند .
وی به شکست های اخیر رژیم صهیونیستی در برابر حماس و حزب الله اشاره کرد و افزود: این رژیم به هیچ وجه نمی تواند در برابر قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران عرض اندام نماید.
به گزارش خبرنگار ایرنا،امام جمعه خرم آباد برگزاری همزمان رزمایش دریایی و خشکی ایران در منطقه خلیج فارس رانشان از توان جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد:پیام این رزمایش به کشورهای همسایه این است که امنیت خلیج فارس را با کمک هم و بدون چشم نیاز به بیگانگان میتوانیم تامین نماییم.
امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه تصریح کرد:ویژگی ها و ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار الگویی برای تمام بشریت است و تحقیق درباره منزلت و شخصیت این بانوی بزرگوار در آیینه قرآن و وحی در این ایام بسیار پسندیده است.
حجت الاسلام میر عمادی با اشاره به ۱۵ اسفندآغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری افزود: حفظ محیط زیست و گسترش فضای سبز در سبک زندگی شهر نشینی امروز یک ضرورت است.وی همچنین نامگذاری روز ۲۰ اسفند ماه رابه عنوان روز ملی راهیان نور را کاری بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت :سفر راهیان نور فرصتی برای کسب معنویت و بصیرت است تا ما با فداکاری و ایثار جوانانی که جانشان را در راه وطن فدا نمودند بیشتر آشنا شویم.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به ایام پایانی سالی که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ و مدیریت جهادی نامگذاری شده بود اظهار داشت:این شعار از سوی رهبری شعاری ادامه دار است و تلاش همه مدیران بر این باشد تا این شعار را همچنان سرلوحه کار خود قرار دهندو با بررسی نقاط ضعف و قدرت خود در سال جاری همچنان در سال آتی نیز موفق تر عمل نمایند.

امام جمعه بروجرد :توافق هسته ای بدون لغو همه تحریم ها امکان پذیر نیست
 
IMG18473921

امام جمعه بروجرد با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک گفت: توافق هسته ای بدون لغو همه تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران امکان پذیر نیست. حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد در مصلی امام خمینی(ره) این شهر افزود: سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در آستانه مذاکرات هسته ای نقش بسزایی در تنظیم رفتار طرف های مقابل در مذاکرات داشت.
به گفته وی دشمنان مشکلات اقتصادی کشور را به عنوان نقطه ضعف ملت ایران بیان کرده و با اعمال تحریم های ظالمانه قصد تسلیم کردن ملت ایران را دارند.وی تقویت پایه های اقتصادی توسط ملت و دولت را برای خنثی سازی توطئه های دشمن ضروری خواند و اظهار داشت: تقویت پایه های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام عظمای ولایت و رهبری است لذا ملت و دولت باید در این راه گام بردارند.
امام جمعه بروجرد با اشاره سخنان شفاف مقام معظم رهبری در آستانه مذاکرات هسته ای گفت: ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و غربی ها را قابل اطمینان نمی دانند.وی افزود: تن دادن به مذاکرات هسته ای راه برون رفت از مشکلات اقتصادی نیست زیرا می توان با توانمندی های داخلی مشکلات اقتصادی را برطرف کرد.
حجت الاسلام والمسلیمن ترابی گفت: حرف آخر ملت ایران از ابتدا تا انتهای مذاکرات هسته ای لغو همه تحریم ها و به رسمیت شناختن حقوق صلح آمیز هسته ای ملت ایران است. خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ را یادآور شد و گفت: کمیته امداد از همان ابتدای تاسیس برای توانمند سازی محرومان کمر همت بست و دراین راستا بسیار موفق عمل کرد.
وی به روحیه جهادی کارکنان کمیته امداد از سال های نخست انقلاب اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در توانمند سازی و خودکفایی مددجویان و ایجاد فرصت های شغلی و تقویت ایمان و باورهای مذهبی افراد تحت پوشش عملکردی قابل قبول داشته است.
وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری افزود: مردم در آستانه عید نوروز نیازمندان را مد نظر داشته باشند و برای کمک به آنها به کمیته امداد مراجعه کنند.حجت الاسلام و المسلمین ترابی در خصوص ۱۵ اسفند روز درختکاری گفت: رهبرمعظم انقلاب هر ساله با غرس نهال در این روز اهمیت درختکاری را برای مردم تبیین می کنند.وی افزود: روند تخریب منابع طبیعی و درختان و جنگلها در کشور ما در مرز هشدار است لذا مسوولان باید دراین راستا به صورت عملی اقدام کنند.
امام جمعه بروجرد اظهار داشت: ایران در تخریب منابع طبیعی در جهان رتبه دهم را دارد و این موضوع هشداری برای اهمیت به منابع طبیعی است.

امام جمعه کوهدشت : ازدواج جوانان تسهیل شود
 

1387539420_euntitled-23
امام جمعه کوهدشت با تاکید بر تسهیل در ازوداج جوانان گفت : بانک ها در اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان تسریع کنند. حجت الاسلام طهماسبی گفت : خانواده ها نسبت به انتخاب فرزندان خود برای ازدواج حساسیت به خرج دهند.امام جمعه کوهدشت سخنان نتانیاهو در کنگره امریکا رابی ارزش دانست وگفت : آمریکا واسرائیل هردو دشمن مشتر ک ملت ایران وهدف مشترکی را دنبال می کنند.

وی با گرامیداشت هفته در ختکاری گفت : منابع طبیعی نعمت خدا وند است همه باهم باید در حفظ ان کوشا بوده وتلاش به خرج دهیم.امام جمعه کوهدشت تصریح کرد : موج اسلام خواهی در دنیای پایدار شده است. وی گفت : ملت های ازاده در سطح منطقه هم که از زیر ظلم آزادشده اند دارند با توطئه ها دست وپنجه نرم می کنند امیدواریم که این حرکت ارزشی دردنیا موفق وتداوم داشته باشد.وی خواستار مشارکت انجمن کوهدشتی های مقیم مرکز برای سرمایه گذاری در شهر ستان کوهدشت شد و گفت : برای اشتغال دولت که نمی تواند استخدام کند ! همین کوهدشتی های مقیم تهران(،انجمن کوهدشتی های مقیم تهران که بعضا پولدار هم هستندبیایند وسرمایه گذاری کنند وشغل ایجاد کنند .وی گفت : بنده بارها عرض کردم اما گوش شنوائی وجود ندارد.

امام جمعه پلدختر: یکی از شهرهای جهادی و با ا فتخار ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از پلدختر با حضور حجت الاسلام سید احمد تقوی مسئول دفتر جذب و گزینش دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از فعالان عرصه ایثار و شهادت شهرستان پلدختر تجلیل شد.
حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه پلدختر امشب بعد از نماز مغرب وعشا در این همایش گفت : پلدختر شهری جهادی با مردمی ولایتمدار و دوستدار نظام و انقلاب ورهبری است.امام جمعه پلدختر به پتانسیلهای این شهرستان از حیث سیاسی اشاره کرد و گفت : پلدختر دارای مردمی با شعور وفهم بالای سیاسی است به طوری که از حیث مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شهر اول کشور شد.
وی افزود : مشارکت مردم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه سیاسی در ان انتخابات ۷/۹۶درصد بود که نشان دهنده ارادت این مردم به رهبری و بالابودن شعور سیاسی است.
امام جمعه پلدختر گفت : بیش از ۹۰درصد مردم پلدختر مقلد مقام معظم رهبری هستند وی افزود : در جنگ تحمیلی نیز پلدختر حضوری حماسی داشت که با تقدیم ۳۱۴شهید و بیش از ۸۰بار بمباران از سوی رژیم بعث و همچنین دومین شهر شهیده داده ایران با توجه به جمعیت یکی از شهرهای جهادی و بافتخار ایران است.
لروند نماز جمعه پلدختر را یکی از فعال ترین نماز جمعه های کشور ارزیابی کرد وگفت :سه شاخصه برای انتخاب یک امام جمعه به عنوان امام جمعه نمونه مطرح است که الحمدالله با مشارکت مردم این سه شاخصه را نماز جمعه پلدختر داراست.
بر پایه این گزارش در این همایش که فرماندار پلدختر و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز حضور داشت از فعالان عرصه ایثار وشهادت که در حوزه حمایت مالی در برگزاری کنگره اخیر سرداران و ۳۱۲ شهید شهرستان پلدختر دخیل بودند با اهدا تندیس تجلیل شد.

امام جمعه موقت پلدختر:حضرت زهرا دین و شریعت نبوی را گسترش داد

به گزارش بلوطستان حجت الاسلام علی رحمتی امام جمعه موقت پلدختر در خطبه های این هفته نماز جمعه پلدخترحضرت زهرا را اشاعه دهنده شریعت اسلام دانست وگفت : حضرت زهرا “س” شریعت ، دین و آئین پیامبر را با مکارم اخلاقی وتربیت فرزندان پاکی چون حسنین “ع” که الگوی جوانان اهل بهشت هستند گسترش واشاعه داد.
وی افزود : روش و منش اخلاقی حضرت زهرا الگویی برای زنان ماست و به این بانوی با فضیلت دنیای اسلام افتخار خواهد کرد.حجت الاسلام رحمتی رعایت تقوا و حدود الهی را درمسیر ارتباط با خدا مهم ارزیابی کرد وگفت : تقوی از مهمترین راههای ارتباط با خدا ودوری از معصیت است.
امام جمعه موقت پلدختر به هفته منابع طبیعی اشاره کرد وگفت : در تعالیم اسلامی بر حفظ منابع طبیعی و درختکاری بسیار تاکید شده است. وی گفت : قطع درخت بنا به فرموده پیامبر اکرم “ص” بلای خدا را نازل خواهد کرد.
حجت الاسلام رحمتی همچنین فرهنگ در ختکاری و حفاظت از منابع طبیعی رادر جلوگیری از پدیده ریزگرد ها مهم ارزیابی کرد.وی همچنین با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا اظهار د ا شت : سخنان نتانیاهو توهین به شعور ملت امریکا ست.
امام جمعه موقت پلدختر افزود : تهدید قلمداد کردن ایران برای جهان یک دروغ آشکار و تهمتی بی پایه واساس است.رحمتی گفت : اسرائیل یک رژیم جعلی وفاقد وجاهت در سطح بین الملل است و حرف وادعاهای نخست وزیر آن دروغ وبر پایه ترس از عظمت ایران است.
وی گفت : ایران بر جهان سیطره ندارد بلکه بر قلوب ودلهای ملتهای آزاده جهان سیطره پیدا کرده وهمیشه از ملتهای مظلوم دفاع می کند و این ادعا که ایران در امور دولتها دخالت می کند بی پایه و فاقد اساس و غیر واقعی است.

امام جمعه دورود: غرب به دنبال جلوگیری از قدرت ایران است
4ff80435d99e816b04186b2d8321d98a

حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه‌های نمازجمعه به دنبال بحث هفته‌های گذشته پیرامون تربیت فرزندان از نگاه دین مبین اسلام اظهار داشت: ۷ ساله دوم زندگی فرزندان ما دوران بسیار حساسی است.وی افزود: در این دوران فعل‌وانفعالات زیادی در ظاهر و باطن فرزندانمان رخ می‌دهد که ازجمله به تغییر ظاهری چهره، لاغری و یا چاقی و بروز لکه‌هایی در اطراف چشم می‌توان نام برد.

امام‌جمعه دورود با عنوان اینکه خانواده‌ها نباید نگران این تغییرات باشند، عنوان کرد: در این دوران بچه با اطرافیان خود با خشونت رفتار کرده، فریاد می‌زند و به دنبال بهانه‌جویی است.

وی به وظایف والدین در این دوران اشاره و بیان کرد: والدین در این دوران باید صبور بوده و با روش‌های مناسب فرزندان را هدایت کنند و از مقایسه فرزندان خود جدا خودداری کنند.حقیان با اشاره به هفته نیکوکاری، تصریح کرد: هفته نیکوکاری در هرسال فرصتی مناسب است تا کسانی که دارای تمکن مالی هستند به یاری دیگر هم‌وطنان نیازمند خود بشتابند و در آستانه عید نوروز با حضور در ستادهای نیکوکاری در این امر خیر شرکت کنند.وی خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی یک اصل اساسی است که به‌سلامت زندگی همه ما ارتباط داشته و وظیفه همه است که از منابع طبیعی حفاظت کرده و در این ایام با کاشت یک نهال در این کار که مورد تأکید دین ما است، مشارکت کنیم.

امام‌جمعه دورود به عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج) در آزادسازی دیپلمات کشورمان در یمن اشاره کرد و گفت: این عملیات موفق نشان از اقتدار اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در خارج از مرزها دارد.وی اظهار داشت: این در حالی است که بسیاری از کشورها با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته تاکنون در آزادسازی اتباع خود از دست تروریست‌های داعش و دیگر تروریست‌ها موفق نبوده‌اند.حقیان بیان کرد: استانداردهای دوگانه غرب ازجمله در زمینه‌های هسته‌ای، حقوق بشر و تروریسم دستاویزی برای اعمال فشار بر کشورمان بوده و این امر به دلیل جلوگیری از قدرت روزافزون کشورمان در منطقه است.

وی تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم، جهان دوقطبی شد و کشورهای جهان برای بقاء باید به یکی از ابرقدرت‌های آمریکا و یا اتحاد جماهیر شوروی سابق وابسته می‌شدند.وی عنوان کرد: غرب به سرکردگی آمریکا درصدد هستند که با مانع‌تراشی در این روند از قدرت روزافزون ایران در منطقه جلوگیری کنند و از این‌ روست که معیارهای دوگانه را در مقابل با ایران به کار می‌گیرند.

امام جمعه الیگودرز:
مردم حق دارند، نگران اصل نظام و انقلاب باشند

139109186261

امام جمعه الیگودرز گفت: مردم و نمایندگان مجلس حق دارند، نگران ارزش‌های انقلاب و اصل نظام بشند.به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، حجت‌الاسلام محمد‌علی ارزنده ظهر امروز در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به سخنانی برخی افراد که دلواپسان را با نتانیاهو مقایسه می‌کنند، اظهار داشت: چگونه است که دلواپسان که نگران انقلاب و ارزش‌ها و خواستار تداوم انرژی هسته‌ای هستند را با نتانیاهو که سراسر لجن گرفته و خواستار نابودی فن‌آوری هسته‌ای ایران می‌باشد، همسو می‌دانند.

وی با انتقاد از رفتار دوگانه برخی مسئولان افزود: چرا شما حق دارید، دلواپس دولت و رابطه با آمریکا باشید، اما مردم نباید نگران ارزش‌های انقلاب و نظام باشند.امام جمعه الیگودرز ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: در خطبه ایشان مسلمانان به چهار گروه تقسیم شده‌اند، گروه اول کسانی که در صف اول جهاد تا پای جان از ناموس و اسلام دفاع کردند و گروه دیگر که دنیا طلبی و تن پروری آنها را احاطه نمود و نتوانستند مسلمانان را یاری کنند.

وی افزود: گروهی دیگر نیز با مسائل اعتقادی و دین کاری نداشتند، اما گروه آخر که برای اسلام بزرگ‌ترین خطر بودند، کسانی بودند که با چهره نفاق در صف مسلمانان بودند، اما تنها چشم به نتایج جنگ داشتند و گاهی هم با دشمنان همکاری می‌کردند.حجت الاسلام ارزنده با تبریک سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثار گران از زحمات رئیس و کارکنان این بنیاد تقدیر شد و گفت: مردم و مسئولان نسبت به تکریم خانواده شهداء و جانبازان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان