شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نمایندگان مجلس، بهترین ظرفیت برای دریافت بودجه هستند

بازوند
استاندار لرستان گفت: ۳۶ پروژه ملی استانی در لرستان وجود دارد کمااینکه رشد اعتبارات ملی استانی شده لرستان ۱۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش بلوطستان به نقل از تسنیم هوشنگ بازوند  در جلسه ستاد پیگیری پروژه‌های ملی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: بودجه عمومی کشور ۲۳۶ هزار میلیارد تومان است که از این مقدار ۱۷۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات جاری کشور است.وی افزود: یکی از شاخصه‌های اصلی مدیران برتر جذب اعتبارات است و مدیران باید از امروز برای جذب اعتبارات تلاش کنند چراکه زمان تنظیم و پیگیری بودجه سال آینده هم‌اکنون است.

استاندار لرستان بابیان اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان‌های کشور اختصاص‌یافته، عنوان کرد: ۴۵ هزار میلیارد تومان از اعتبار پروژه‌های عمرانی در اختیار وزارت خانه و حدود پنج هزار میلیارد تومان در اختیار استان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد بودجه عمرانی کشور به وزارتخانه‌ها  اختصاص‌یافته، بیان کرد: تنها ۱۰ درصد این اعتبار  به استان‌ها  تخصیص‌یافته که این یک نوع عیب و نقص است.

بازوند تصریح کرد: اعتبارات عمرانی شامل اعتبارات ملی به نام، اعتبارات ملی استانی و اعتبارات شناور است.وی بابیان اینکه ۳۶ پروژه ملی استانی در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: ۶۴ درصد میانگین نرخ رشد این پروژه‌ها در استان است که حدود ۱۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است کمااینکه بیشترین مورد در استان مربوط به امور آب است که از ۱۱۸ میلیارد تومان به ۱۹۶ میلیارد تومان افزایش اعتبار داشته است.

استاندار بابیان اینکه ۳۳ پروژه ملی به نام در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: میانگین رشد اعتبارات پروژه‌های ملی استانی شده در کشور ۵۲ درصد بوده است.وی در رابطه با طول عمر پروژه‌ها ملی در کشور، گفت: طول عمر پروژه‌های ملی در کشور بالا است و بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در سال ۸۸ تا ۹۲، طرح‌ها ۶۷.۲ درصد نسبت به برنامه عقب هستند.بازوند اظهار داشت: میانگین مدت اجرایی این پروژه‌ها در کشور از سال ۸۸ تا ۹۲ حدود ۱۲.۷ درصد است که این رقم تا پایان سال ۹۲ به ۱۵.۴ درصد رسیده است.

وی بابیان اینکه ۵۰۴ پروژه عمرانی در کشور وجود داشته که تنها ۲۰ طرح آن‌ها به پایان رسیده است، افزود: ۶۲ درصد اعتبار، ۱۸ درصد شرایط محیطی و ۱۳ درصد عوامل اجرایی ازجمله موانع اجرای پروژه‌های عمرانی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرده است.استاندار لرستان عنوان کرد: هدف از ستاد پیگیری پروژه‌های ملی افزایش اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام، شروع پیگیری اعتبارات سال ۹۵، استفاده شناور از ردیف‌های بودجه، آشنایی و آشتی مدیران با ارقام کلان بودجه است.

وی بیان کرد: هر اداره کل وظیفه دارد کارشناس معرفی کند و برای تخصیص بودجه به‌صورت کتبی و حضوری با وزارتخانه‌ها در ارتباط باشد تا بتواند حداقل سه در صد بودجه خود را جذب کنند.بازوند تصریح کرد: پیش‌نیاز حضور بخش خصوصی اجرای طرح عمرانی در استان است، اگرچه در استان اولویت پروژه‌ها با بخش خصوصی است ولی اجرای پروژه‌های ملی اهمیت ویژه‌ای دارند.وی گفت: میانگین مدت اجرای پروژه‌های ملی در سال ۸۸ حدود ۱۳ سال بوده که این رقم در سال ۹۲ به حدود ۱۵ سال رسیده و این در حالی است که میانگین مدت اجرای پروژه‌های ملی مطابق استانداردهای جهانی حدود شش سال است.

بازوند با بیان این‌که نمایندگان مجلس ظرفیت خوبی برای دریافت بودجه هستند، خاطرنشان کرد: افزایش اعتبار امور آب استان از ۱۱۶ میلیارد به ۱۹۴ میلیارد تومان با پی‌گیری‌های انجام‌شده توسط مدیریت این سازمان و زحمات نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بوده است.استاندار لرستان افزود: خیلی از مدیران استان، قانون بودجه را نمی‌دانندواگر امتحانی در همین جلسه بگیریم، خیلی‌ها نمی‌توانند پاسخ بدهند!

بازوند گفت: اگر کسی از مدیران می‌گوید که وقت مطالعه قانون بودجه را ندارم، پس چگونه من که استاندار هستم وقت دارم آن را مطالعه کنم؟

  1. حیدری

    نمایندگان را آقای بازوند برای بودجه گرفتن بهترین ظرفیت می دونه اما موقعی که اعتباری میاد میگه خودم بودم و رسانه ها و صداوسیما وو..مانور میدن براش

  2. ناراضی از عملکردسیاسیون استان

    استمداد از دکتر روحانی : به نظرم باید تغییر در مدیریت ارشد استان صورت گیرد تافرمانداران بتوانند در شهرستانها نسبت به جابجایی مدیران نالایق اقدام نمایند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان