شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ترمیم کابینه بازوند در آستانه سالگرد استقرار دولت تدبیرو امید

۳-۱۰۲۴x472

تغیرات مدیریتی لرستان در دستور کار مدیر ارشد دولت در استان قرار گرفته است. به گزارش بلوطستان در آستانه دومین سالگرد استقرار دولت تدبیر و امید و در حالی که کمتر از بیست روز تا آغاز هفته دولت زمان باقی مانده است اخبار کاملا موثق از تغیرات مدیریتی در بدنه مدیریت و برخی فرمانداریهای استان لرستان حکایت دارد.
به نظر می رسد گرچه ضعف مدیریت در برخی دستگاهها و فرمانداریهای لرستان برای استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت در لرستان چند صباحی است که مشهود شده است اما از آنجا که انتخابات مجلس شورای اسلامی و دستیابی به کرسی های مجلس دهم برای دولت تدبیر و امید امری بسیار حیاتی محسوب می شود ،تغیرات احتمالی در این راستا ارزیابی می شود.
تغییرات احتمالی در حوزه برخی فرمانداران و مدیران سیاسی و اجتماعی و اقتصادی استان لرستان انجام خواهد شد.

عزیزپور همچنان در کشاکش عزل و ابقا

بر همین اساس یکی از مدیران کلی که عملکردش مورد قبول مدیریت ارشد دولت در لرستان نیست و احتمالا برکنار خواهد شد ،علی یاور عزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان است که استاندار لرستان گویی رغبتی به ادامه مدیریت او ندارد و به دنبال انتخاب گزینه‌ی جدیدی از بین گزینه‌های مطرح برای سپردن سکان ورزش و جوانان لرستان می‌گردد.

عادت همیشگی استاندار لرستان

برخی بر این باورند که هوشنگ بازوند هر وقت از عملکرد مدیری ناراضی است ابتدا به ساکن او را در یک جلسه عمومی و در حضور رسانه ایی ها به باد انتقاد گرفته و با آمار و ارقام سعی می کند ضعف مدیریت او را اثبات کند و پس از چندی نیز با مطالعه وضعیت آن مدیر دست به انتخاب چند گزینه کرده و نهایتا یک یا دو گزینه را به وزارتخانه رسما معرفی می کند و گزینه ایی نیز انتخاب می شود که استاندار شخصا روی او نظر داشته باشد.
استاندار لرستان به گفته یک منبع کاملا موثق از انتصاب عزیزپور کاملا پشیمان است و گویا در یکی دو محفل کاملا خصوصی می گوید: مدیر خوبی را در حوزه ورزش “رضا محمدی اصل: برداشتیم و مدیری را جایگزین کردیم که با گذشت یکسال هنوز نمی تواند خودش را اثبات کند.
عزیز پور در حالی شایعه برکناری اش درزمستان گذشته نقل محافل بود که از حیث سیاسی مدیری کاملا همسو با دولت تدبیر و امید بوده و به واسطه تحصیلات دانشگاهی اش در زمره مدیران باسواد لرستان محسوب می شود، عزیزپور گرچه با نارضایتی استاندار مواجه شده و همین نارضایتی هر روز اخبار متعددی را در خصوص احتمال برکناری اش مطرح می کند اما در مسیر مدیریت خود با مشکلات عدیده ایی از جمله کمبود اعتبارات و پایین آمدن اعتبارات عمرانی در حوزه ورزش در قیاس با سالیان گذشته مواجه است و این در حالیست که توقعات و مطالبات سیاسی در یک حوزه کاملا تخصصی و آسیب پذیر از دیگر مشکلات علی یاور عزیزپور بشمار می رود.
عزیزپور در جلسه‌ی ساماندهی امور جوانان لرستان که دیماه ۹۳در استانداری لرستان تشکیل شد مورد انتقاد شدید استاندار قرار گرفت و با مهلت چندماهه استاندار لرستان برای بهبود شرایط روبرو گردید و به نظر می رسد اگر انتساب وی به دولت تدبیر برای او امتیازی محسوب نشود باید در روزهای آتی جای خود را به یکی از مدیران حوزه استانداری و یا یکی از رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرهای استان بدهد.
گرچه احتمال معرفی یکی از اعضای کنونی شورای شهر خرم آباد و یکی از معاونین کنونی عزیزپور نیز بجای وی محتمل به نظر می رسد. علی‌یاور عزیزپورفرد مدیر کل ورزش و جوانان لرستان از ۲ مهر ۱۳۹۳ اهل سلسله لرستان به عنوان مدیرکل فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن هم رفتنی است

قدرت اله ولدی مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت یکی دیگر از مدیران کلی است که به دلیل انتقادات برخی سیاسیون اصلاح طلب و حامیان دولت از انتصاب او به عنوان مدیرکل یک دستگاه بسیار مهم ،هوشنگ بازوند زیر فشار است و این در حالیست که عملکرد ولدی هم چندان مورد پذیرش استاندار نیست تا مجموعه ایی از شرایط دست به دست هم بدهد و احتمال برکناری ولد و معرفی یحیی و جودکی بعنوان گزینه های احتمالی مدیر کلی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در روزهای آتی قوت گیرد.
قدرت‌الله ولدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اهل چگنی است که از ۲۴ اردی‌بهشت ۱۳۹۳ فعالیت خود را در این سازمان مهم به عنوان رئیس شروع کرده است.

میراث فرهنگی بی ثبات و صندلی لرزان

یکی دیگر از مدیران کل که رفتنش حتمی شده و در آینده بسیار نزدیک با صندلی مدیریت خود وداع می کند ،محمدرضا امانی سرپرست کنونی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان است که به احتمال خیلی زیاد پس از پنج ماه جانشینی مهاجری نژاد جای خود را به یکی از فرمانداران نزدیک به بازوند خواهد داد.
میراث فرهنگی از ادارات کل لرزان و بی ثبات لرستان در چند سال اخیر است که سه چهار مدیرکل طی دو سه سال گذشته آمده و رفته اند اما هیچ یک نتوانسته اند در این سمت ماندگار شوندو به نظر می رسد حکایت تغیرات این بار متفاوت تر از تغیرات گذشته بوده و غلامرضا سلیمانی از مدیران سابق استان مرکزی و فرماندار کنونی سلسله بعنوان مدیرکل جدید معرفی خواهد شد.

شهرام ملکی و تلاش حامیان دولت در راستای تغیر او

مدیرکل راه و شهرسازی که در زمره مدیران باثبات و شاخص لرستان است یکی دیگر از مدیرانی است که لایه های سیاسی اصلاح طلب و حامیان دولت خواهان برکناری او هستند و حضورش در دولت های گذشته و طول عمر مدیریتی اش از عواملی است که این طیف را بر آن داشته تا بازوند را مجاب به عزل شهرام ملکی کنند.
وضعیت مطلوب فعالیتهای عمرانی لرستان در حوزه راه و عملکرد مثبت شهرام ملکی و همچنین رضایت وزارت راه و شهرسازی از عملکرد وی از جمله عواملی است که تغیر وی را تقریبا سخت کرده و در حالی که شایعات برکناری وی در بین مجموعه فعالان سیاسی اصلاح طلب و حامیان دولت به گوش می رسد اما باید این تغیر را منتفی دانست مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد.

مدیران کلی که در آستانه تغیر هستند

حمزه لویی مدیرکل تامین اجتماعی لرستان ، خاکی پور مدیرکل بنیاد مسکن ،مهرداد بهاروندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان نیز از جمله مدیران کلی هستند که همگی آنها در دولت احمدی نژاد نیز فعالیت کرده و احتمالا با توجه به رایزنی های صورت گرفته استانداری با وزارت خانه های متبوع شان باید از هم اکنون منتظر تغیرات در حوزه های مدیریتی تحت نظر شان باشیم.

از نجفی به عنوان گزینه مدیرکلی منابع طبیعی یاد می شود و احتمالا بهاروند به واسطه آتش سوزی های پی در پی که بهانه خوبی برای عزلش بشمار می رود از مدیرکلی منابع طبیعی کنار برود.

احتمال تغیر در حوزه فرمانداران

در حوزه نمایندگان سیاسی دولت در لرستان نیز با توجه به احتمال حضور سلیمانی در میراث فرهنگی باید منتظر معرفی فرماندار جدید سلسله در آستانه انتخابات دهم مجلس باشیم و به نظر می رسد استاندار لرستان گزینه نهایی خود را به وزارت کشور معرفی کرده و اگر اتفاق خاصی نیافتد و حضور سلیمانی در میراث فرهنگی لرستان منتفی نشود ، قدرت اله فلاح نژاد به عنوان فرماندار جدید الشتر معرفی خواهد شد.
یکی دیگر از فرمانداران لرستان نیز که از نظر استاندار لرستان و تیم ارزیابی استانداری عملکردش قابل قبول ارزیابی نشده در روزهای آتی جای خود را به گزینه جدیدی خواهد داد که باید جایگزینی فرمانداری شود که عملکردش از هر حیث و از همه جوانب اعم از منتقدین دولت،حامیان دولت،اصلاح طلبان و مجموعه تصمیم گیران استانداری در راس آنها هوشنگ بازوند مورد قبول نبوده و کار بسیار سختی را در پیش خواهد داشت.
این فرماندار رایزنی های متعددی را با برخی فعالان سیاسی اصلاح طلب لرستان برای ابقا در سمت فرمانداری انجام داده اما به نظر می رسد این رایزنی های ناموفق بوده و علیرغم رایزنی فعالان سیاسی مقیم تهران برای جلوگیری از تغیرش ،تغیر او محتمل تر از دو سه ماه گذشته خواهد بود.

امانت داری واخلاقی مداری

استفاده ازمطالب بلوطستان باذکرمنبع بلامانع است

  1. تدبیروامید

    مدیر قوی به هر طیفی که وابسته باشد باید حفظ شود ام مدیرانی هستند که ادارات تحت نظرشان شده میراث شخصی و باید استاندار از این مدیران بخواهد استعفا دهند و یا برکنارشان کنند

  2. ناراضی از عملکرد مدیر عامل

    استمداد .استمداد . استمداد از رئیس جمهور محبوب جناب اقای دکتر روحانی:جرا بعد از یک سال از انتصاب مدیر عامل ابفا شهری لرستان متاسفانه هنوز نتوانسته است حتی معاونین خودش را هم جابجا کند و ما کارکنان از بیکاری و بی انگیزه ای داریم اتل متل توتوله .گاو حسن چجوره .نه شیر داره نه پستان ………..می خوانیم ایا گروه ارزیابی استانداری به شرکت ابفا و ادارات زیر مجموعه سری زده است چرا خودتان را به خواب زده اید میزان کار مفید کارکنان را ارزیابی کنید .طلب شرکت از مشترکین بررسی شوئند . میزان رضایتمندی کارکنان را ارزیابی کنید به نظرم یا خوابید یا خودتان را به خواب زده اید که در هر دو حالت دولت محترم دارد ضرر میکند .انتظار داریم از مدیر ارشد محترم استان بررسی صورت گیرد .ما انتظار داشتیم در سطح شرکت تغییرات صورت گیرد نه فقط در صندلی و اتاق مدیر عامل جابجایی صورت گیرد

  3. بیرانوند

    خیلی از این مدیرانی که بلوطستان نوشته در اصل ضعیف هستند اما دو نفر از اینها فقط گرفتار خواسته های نامعقول و سیاسی از دستگاه شان شده اند

  4. ناراضی از عملکردسیاسیون استان

    با سلام و عرض ادب و احترام و خسته نباشید از مدیر مسئول سایت پر بیننده بلوطستان که نهایت انصاف را رعایت می کنند چند ما پیش اقای سید مهدی موسوی گفته بودند که مدیر کل جهاد کشاورزی و مدیر کل ابفای شهری از نیروهای همفکر و هماهنگ با ما هستند ولی ما می بینیم که بعد از روی کار امدن مدیر عامل محترم ابفای شهری همچنان روال قبل ادامه دارد و فقط ظاهرا مدیر عوض شده ولی معاونین که همه کاره هستند هنوز تغییر نکرده اند و ما خواستار تغییر هستیم …….جناب اقای سید مهدی موسوی ….هوارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر از دست سیاسی کاری

    • بهار

      سید مهدی موسوی چکاره دولت است که بخواهد بگوید فلان مدیر به ما وابسته باشد یا نباشد نکند فکر می کنید در عصر اصلاحات هستید و دولت هم رئیس دولتش گوشش در مشت عده ایی سیاسیون اصلاح طلب است؟بنا نیست در یک اداره کاملا تخصصی مثل آبفا از آبدارچی تا نگهبان و معاوم و رئیس و..همه عزل شوند

  5. پلدختری

    ما منتظر برکناری …..پلدختر هستیم هرجند من اقای …….. ادم خوب ومتین وزحمت کش میدانم ولی ایشان نتوانسته بعد از دوسال نیروهای ضعیفی و نا کارامد را جابجا کند البته نباید از فشار و اصرار نماینده برای حفظ مدیران نالایق گذشت .بهمین دلیل …. پلدختر باید شخصی قوی و اشنا به مسائل سیاسی پلدختر باشه که بتونه در مقابل غوغا سالاران و منحرفین دارای زرو زور با شجاعت و درایت ایستادگی کنه .

  6. ناشناس

    واقعا” متاسف برای نمایندگان لرستان که همیشه درانتخاب استانداردچاراشتباه وضعف میشوند

  7. کارگر اب و فاضلاب شهری

    انتظار داریم اقای مدیر کل محترم شرکت اب و فاضلاب لرستان پاسخگو باشد که چرا بعد از حدود یک سال نسبت به تغییر مدیران نالایق اقدام نمی کند .چرا اکثر مدیران و معاونانش همسو با دولت تدبیر و امید نیستند . .بیکاری و متل گفتن پرسنل در شرکت اب و فاضلاب لرستان بیداد میکند و تعداد مشاوران بیکار و حقوق بالا بگیر فقط روز به روز افزایش می یابد که به نظرم سیاست دولت تدبیر و امید این نیست و این عین خیانت است چرا گوش به فرمان نماینده ها عمل میشود .شهر نا اباد ما جولانگهی بی داور است /ان زرنگ باشد که در ظاهر فریبی ماهر است

  8. رضا

    ترمیم کابینه حق استاندار است اما باید متوجه باشد که مدیران کل لرستان در سی سال گذشته یک دایره تکراری هستند که تقی می رود نقی می آید مثلا در صنعت و معدن ولد رفت بیرانوند آمد بیرانوند رفت ولدآمد این چرخه نیاز به تغیر بنیادین دارد و نباید به بهانه هایی که خود بازوند می داند از مدیران حلقه اراک یا حلقه نزدیکان استاندار استفاده شود لرستان نیروی شاخص دارد اما از ضعیفان استفاده می شود تا مثل پت بزنند تو سر لرستان که مدیرا ندارید و بومی ها ضعیف اند

  9. رضا

    این کسی که همه اش گیر داده به آبفا بهتر نیست جاهای دیگر را هم ببیند مثلا صنعت و معدن،ورزش و فرمانداران و …فکر کنم بدنبال چیزی می گرده و بهش نرسیده و همه اش هوچی گری می کند اما آخرش هم ناکام می مونه

  10. بسیجی

    با سلام اقا رضا به نظر من خوب گفته معاونین ستاد آبفا لرستان لیاقت ای پستهای مهم را ندارند مخصوصا معاونت بهره برداری ضمنا همین الان هم مدیران بعضی شهرها با امکانات اداره شروع به تبلیغات برای نمایندها کرده اند ضمنا آبفای ……..جلودار همه می باشد

    • رضایی

      هادی چگنی معاون برنامه ریزی استاندار مث اینکه در همه دولت ها می خواهد حضور داشته باشد و لقب صحابه همه دولتها را به یدک بکشد عمرش مستدام باد

  11. ناشناس

    دلیل انتخاب بد مدیرا ن این بودکه آقای استانداریک مدیرعمرانی هستش آقای بازوندانتخاب مدیرانش خیلی شبیه به احمدی نژادعمل کرد بیشترمدیرا ن ایشون رو معاونت سیاسی انتخاب میکنن.ایشون هم شناخت خوبی ازمدیرانی که انتخاب میکنن ندارند.وآقای استاندارمیخوادخودش تنهاکارهاروجلوببره که این کارغیرممکنه اگه ایشون بتونه مدیران خوبی انتخاب بکنه مطمئن باشیدمیتونست موفق بشه ولی بااین شرایط نه .آقای ……. ازمدیریت بهزیستی خیلی راضی هستند.به خاطرهمین هستش که گداپراین شهرشده.به این مدیریت هیچ امیدی نیست.خدابهمون رحم کنه…….

  12. دانا

    کابینه بازوند به خصوص فرمانداران باید تغیر کند چون انتخابات در پیش است و تغیر ضروری است و نباید باعث دلسردی مردم شویم . امثال ولد هم بهتر است بروند و زمانی مدیر شوند که دولت همفکرش مستقر شود

  13. کارمند ابفا شهری

    بعضی از مدیران ستادی فقط … نگاه میکنند اقای مدیر عامل یا خوابی یا خودت را به خواب زده ای ایا این است شایسته سالاری.فقط معاونت بهره برداری شایسته است ……………پ… نگاه میکند

  14. رضایی

    نسیم اعتدالی که به پلدختر آمد کار خاصی نکرد و فقط دو سال گذشت همین و بس کار خاصی هم صورت نگرفته و صورت هم نمی گیرد حتی اگر فرماندارش هم تغیر کند تغیری صورت نخواهد گرفت.

  15. سالار

    من فقط میگم این عزل نصب ها طبیعی است و لازم . پس مدیری که میداند باید برود نباید از چشم این و ان ببیند

  16. کشاورز

    چی کس مسئول خشک شدن کشکان است چه کسی مسئول ذرت های خشک شده من است که در پایین دست از بین رفتند چرا فربماندار پلدختر مثل فرماندار چگنی و بخشدار ویسیان آب را مدیریت نکرد چرا به فکر مدیریت آب نیستند و حداقل آب را ساعت بندی نمی کنند که به ما هم برسد ؟

  17. ع - ع

    پس تکلیف مدیر ………… (مهندس ……) و بحران آفرینی که طی ۷ سال مدیریتش ۱۳ نفر از همکارانش به دلیل ……… جان دادند ( در دولت تدبییییر)چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان