شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نیروهای شرکتی مخابرات پلدختر و اعتراضی دوباره

photo_2008-06-21_06-24-41

نیروهای شرکتی شرکت مخابرات استان لرستان برای دومین بار در هفت روز اخیر  به صورت هماهنگ در استان به تجمع اعتراضی دست زدند. به گزارش بلوطستان نیروهای شرکتی مخابرات در شهرستان پلدختر نیز همسو با برخی شهرستان های استان   به وضعیت شغلی خود اعتراض کردند.این اعتراض به صورت هماهنگ در شهرهای استان از جمله خرم‌آباد،پلدختر و کوهدشت هفته قبل کلید خورده بود. معترضان اعتراض دارند که وضعیت حقوقی ایشان نامساعد است و همه هم مدارک تحصیلی چون لیسانس و فوق لیسانس دارند اما از نظر امنیت شغلی وضعیتشان ثابت و پایدار نیست و باید وضعیت فعلی رفع و ارتقا پیدا کند.
یکی از این نیروهای شرکتی در گفتگو با بلوطستان می گوید: “استخدامی ما که شرکتی هستیم رفع نشده است”. وی می افزاید: بیش از ۱۵سال سابقه کار دارم اما همچنان مانند گذشته به صورت شرکتی مشغول کار هستم. وی می افزاید: با وجود گذشت سالها هنوز راه‌حلی برای رسیدگی به مطالبات این نیروهای شرکتی مخابرات اندیشیده و اجرایی نشده است.

photo_2008-06-21_06-24-33

یکی دیگر از کارکنان مخابرات پلدختر نیز به بلوطستان می گوید: طرح طبقه بندی مشاغل در حق کارگران شرکتی مخابرات اجرایی نشده و ماهمچنان دغدغه مالی داریم زیرا حقوق فعلی ما متناسب با حجم کارمان نیست.

وی می گوید: انتظار ما این است که صدای ما شنیده شود.این کارمند شرکتی مخابرات پلدختر می افزاید:قانون طبقه بندی مشاغل حق قانونی کارگران شرکتی است اما ،شرکت مخابرات و پیمانکاران نسبت به اجرایی شدن این قانون بی تفاوت هستند.وی ادامه می دهد: ما تارسیدن به خواسته های مان تجمع اعتراضی برپا خواهیم کرد حتی با تمامی کارکنان شرکتی مخابرات نیز در ارتباط هستیم تا برنامه ای هماهنگ شکل بگیرد.

برپایه این گزارش اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در حالی  از خواسته‌ها و مطالبات معترضان از جمله معترضین پلدختری است که آنها در پی این نکته هستند که طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد کاری ایشان نیز اجرا شود.

photo_2008-06-21_06-24-18

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و اجرای ماده ۴۰ قانون کارو مقاوله نامه شماره ۱۰۰سازمان بین المللی کاربه منظور رفع هرگونه تبعیض دردریافت حقوق  و همچنین اعمال گروههای شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی و سابقه کاری، حذف اصطلاح « شرکتی» درمورد این کارکنان درمکاتبات اداری و همچنین پرداخت حقوق این نیروها درپایان هرماه و همزمان با کارکنان رسمی ،امکان بهره مندی کارکنان شرکتی مخابرات ازاماکن رفاهی ودیگرخدمات مرسوم و پرهیزازهرگونه تبعیض بین کارکنان شرکتی و رسمی ازدیگر موضوعاتی است که معترضین به دنبال تحقق آن بوده و انتظار دارند این خواسته ها که در نامه ای رسمی هفته قبل از سوی معترضین در کلیه شهرستان های استان مکتوب شده است  مورد توجه شرکت مخابرات لرستان قرار گیرد.

  1. حیدری

    اعتصاب و اعتراض دردی را دوا نمی کند نمایندگان در مجلس به دنبال ارتقای وضعیت این افراد باشند و آنها هم دست از این کارها بردارند

  2. خبردار

    یکی از شروط استخدام در ادارات دولتی عدم اعتیاد به مواد مخدر میباشد.

  3. سعیدی

    بی فایده است

  4. صیاد

    این قضیه باید توسط مدیران دنبال شود و به داداین کارکنان شرکتی برسند تا از این وضعیت خلاص شوند

  5. سجاد

    ان شاالله درست میشه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان