شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » هنرمندان کوهدشتی در دنیا درخشیدند

این هفته، هفته ی خوبی برای هنرمندان کوهدشت بود در جدیدترین این رویداداها علی آقا حسین پور” هنرمند کوهدشتی به نمایشگاه پوستر (سیاتل- هاوانا- تهران) که از ٨ اردی‌بهشت‌ماه در شهر هاوانا در کشور کوبا برگزار خواهد شد دعوت شد. به گزارش بلوطستان، این نمایشگاه حاصل کار گروهی و نمایشی شهر ‌به ‌شهر است که بیش از شصت پوستر فرهنگی و هنری معاصر را پیش چشم می‌گذارد؛ این نمایشگاه نگاهی به فرهنگِ مردمی و طراحی‌ پیشروی امروزِ آمریکا، کوبا و ‌ایران را فراهم می‌کند. پوسترها با توجه به اشتراکاتی مانند رنگ، شکل یا موضوع، به‌صورت سه‌تایی دسته‌بندی‌شده‌اند و هر پوستر از یک شهر است.

این پروژه‌ی در پی آن است که سه شهرِ سیاتل، هاوانا و تهران را از راه هنر به هم پیوند دهد. از ایران ١٧ طراح گرافیک از جمله علی آقا حسین پور، هنرمند کوهدشتی به این نمایشگاه دعوت‌شده‌اند. گفتنی ست افتتاحیه این نمایشگاه در شهریورماه ١٣٩۴-  سپتامبر ٢٠١۵ در شهر سیاتل آمریکا برگزار شد.

Untitled-1 copy

پیش از این داریوش جعفری، هنرمند و فعال فرهنگی کوهدشتی، معتبرترین جایزه‌ی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) را به خاطر اجرای طرح «با من بخوان» کسب کرد.به گزارش بلوطستان«با من بخوان» عنوان طرحی است که از سال ۱۳۷۹ توسط موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، باهدف گسترش ترویج کتاب‌خوانی در مناطق دوردست و محروم کشور با شعار (همه کودکان حق‌دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند) شروع‌شده است. این طرح با مشارکت آموزش‌وپرورش شهرستان کوهدشت و پژوهش سرای دانش‌آموزی فارابی این شهرستان از سال ۹۲ آغاز شد و هم‌اکنون ۴۲ نفر از آموزگاران شهرستان کوهدشت که آموزش‌های لازم را از طریق کارشناسان مؤسسه تاریخ ادبیات کودکان دیده‌اند، در ۴ دبستان به اجرای طرح می‌پردازند.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان پس از سال‌ها پژوهش درباره تاریخ ادبیات کودکان و جایگاه کتاب‌های کودک در جامعه، بر این باور است که ترویج ادبیات در میان کودکان و نوجوانان به‌ویژه از راه کتاب‌خوانی با آن‌ها می‌تواند استعدادها و توانمندی‌های ذهنی نسل آینده جامعه را شکوفا وزندگی آن‌ها را دگرگون و بارور کند، لذا بهره‌مندی از کتاب‌های باکیفیت ادبی به یک حق روشن برای کودکان و نوجوانان تبدیل‌شده است.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی از جمله دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، این شعار را که “همه کودکان حق‌دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند” در سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و می‌کوشند با یاری سازمان‌های ملی خود به آن جامه عمل بپوشانند. بلوطستان بضمن شادباش این موفقیت افتخار آمیز؛ برای این دو هنرمند عزیر آروزی توفیق دارد

  1. کامبیز نجات پور

    درود بر فرزندان طرهان که اصالت طرهان را به جهان معرفی کردند.

  2. احمدی

    جدا هردو نفر لایق و توانا هستند مبارک باد این افتخارات فرهنگی

  3. اسماعیل ابراهیمی

    به این عزیزان تبریک میگم و آرزوی موفقیت روز افزون رو براشون دارم

  4. بهرام قبادی

    تبریک واقعا از عمق دلم خوشحال شدم هم برای اقای حسین پور وهم داریوش عزیز بی ادعا

  5. هنرمند

    چرا فعالیت هنرمندان مستعدپلدختری ضعیف شده است؟

  6. شاه پور لطفی

    درود خدا بر فرزندان پر احساس و خلاق این دیار ……..انوشه باشید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان