شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » واکنش استاندار لرستان به گلایه الهیار ملکشاهی

photo_2008-07-09_16-54-10

به گزارش بلوطستان استاندار لرستان  روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان با بیان اینکه از بودجه کشور جذب ۵٫۵ درصد را به عنوان سهم لرستان لحاظ کرده ایم، اظهار کرد: البته سهم پیش بینی از بودجه سال ۹۵ برای لرستان بالاست و اگر ۲٫۵ تا سه درصد بودجه را جذب کنیم خوب است.
به گفته وی در مجموع باید سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان محقق شود.بازوند خطاب به فرمانداران تاکید کرد که در راستای جذب ردیف های متفرقه در قانون بودجه سال ۹۵ از ظرفیت نمایندگان و مدیران دستگاه های اجرایی استان استفاده کنند.
وی اضافه کرد: هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات شناور ملی به وزارت نیرو اختصاص یافته که ۳۷۰ میلیارد ریال آن سهم استان لرستان است و باید تلاش شود تا این اعتبار را جذب کنیم.
بازوند افزود: ۱۶۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت به پروژه های راه و شهرسازی لرستان اختصاص یافت که سهم قابل توجهی است.استاندار لرستان در پاسخ به گلایه نماینده مردم کوهدشت در مجلس مبنی بر عدم اختصاص اعتبارات ماده ۱۸۰ در سال ۹۴ توسط دولت، گفت: عدم اختصاص این اعتبار خاص لرستان نبوده و با توجه به افت قیمت نفت این اعتبار اختصاص نیافته است.
بازوند از پیش بینی ساخت سایت اداری ۷۲ هکتاری استان لرستان در مرکز استان و در مجاور بام خرم آباد خبر داد و بیان کرد: با تصویب این طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان جهت تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می شود که با رایزنی های صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی مصوبه شورای مربوط نیز اخذ شود.
وی با بیان اینکه سایت اداری ۷۲ هکتاری استان لرستان در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار احداث می شود، افزود: ۷۲ هکتار از اراضی این سایت نیاز به اخذ مجوز از مجوز از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است که پیگیر اخذ این مجوز هستیم.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه سایت اداری استان لرستان در صورت تصویب نهایی در یک پروسه ۱۰ ساله احداث می شود، گفت: در حال حاضر ساختمان استانداری لرستان در محل اراضی پیش بینی شده برای احداث سایت اداری استان در حال ساخت است.
بازوند اظهار کرد: در راستای ایجاد تسهیل در رفت و آمد ارباب رجوع و کاهش بار ترافیک شهر خرم آباد احداث سایت اداری در مرکز استان یک ضرورت است.

گفتنی است در جلسه شورای برنامه ریزی استان نماینده کوهدشت با گلایه از دولت به ویژه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفته بود : در سال ۹۳ یک یک بند تحت عنوان ماده ۱۸۰ به بودجه اضافه شد که امروز توازن است که در ۹۳ استفاده زیادی از آن در استان شد اما در سال ۹۴ هیچ تخصیصی از این بند برای لرستان نداشتیم.
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون این بودجه باید تخصیص به گونه ای باشد استان های کمتر بهره مند و سایر استانها به هم نزدیک شوند، عنوان کرد: اگر مشکل کمبود بودجه و اعتبار است باید توازن در همه ردیف ها باشد اما از این اعتبار یک ریال هم به لرستان و سایر استان های محروم تخصیص داده نشد.
وی با اشاره به اینکه این یک ظلم مضاعف در حق لرستان و سایر استان های محروم بود، بیان کرد: این یک تضییع حق است و باید به گونه ای جبران شود و به عنوان یک حق که در سال ۹۴ از ما ضایع شد، قابل مطالبه و پیگیری است.ملکشاهی گفت: این فقط مختص لرستان نیست اما یک حق را از بین برده اند.

ایرنا

  1. الف.ب

    درود بر استاندار امید و..‌‌…بر فرصت طلب

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان