شما اینجا هستید
اجتماعی » ورزش پلدختر چشم انتظار ساماندهی/ دیگران در تکاپو برای بهره برداری از پروژه های جدید

عباس دارایی/ بر اساس آنچه از سوی اداره کل ورزش و جوانان لرستان عنوان شده ، قرار است ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به لرستان برای ساماندهی مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر هزینه شود.
این اعتبار در حالی از سوی این اداره کل برای حوزه ورزش پلدختر تخصیص یافته است که به دلیل مشکلات به جای مانده از سیل و ایرادات فنی پروژه ها از جمله زمین چمن مجموعه ورزشی شهید سرمالیان که چندین بار کشت ، بازسازی و ترمیم شد اما در نهایت به یک زمین در سایر خاکی تبدیل شد ، بخش اعظمی از این اعتبار باید صرف بازسازی دوباره پروژه هایی شود که در گذشته اجرا شده اند اما نواقص شان بر طرف نشده و این مجموعه حتی از داشتن یک سرویس بهداشتی محروم مانده است .
به طور قطع این اعتبار نیز نخواهد توانست بخش اعظمی از نواقص مجموعه را برطرف کند زیرا بخشی از آن باید صرف پرداخت دیون پیمانکاران پروژه های قبل شود و با توجه به گرانی مصالح و تجهیزات و .. کاری که پلدختر را در مقایسه با سایر شهرستان ها دست کم در یک وضعیت خوب قرار دهد پیش نخواهد رفت .
به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان الیگودرز ۹ پروژه ورزشی در این شهرستان فعال است که احداث ۵ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۵ میلیارد تومانی ، احداث فاز دوم پیست اسکی با ده میلیارد تومان اعتبار ، تکمیل سکوهای ورزشگاه شهید ارسلان گودرزی با تخصیص اعتبار ۳ میلیارد تومانی و تملک زمین برای ایجاد مجموعه ورزشی بانوان بخشی از این فعالیت هاست .
سکوی تماشاگران در ورزشگاههای الشتر ، کوهدشت ، الیگودرز و نورآباد در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان است و در همه شهرها زمین چمن شماره دو نیز در مجموعه های ورزشی طی سالهای اخیر ساخته شده است .
پلدختر اما نه از اعتبارات نفتی بهره مند می شود ، نه توان اقناع وزارت نفت برای سرمایه گذاری در حوزه عمران ورزشی را داریم و نه به خوبی می توانیم از اندک اعتبارات اختصاصی نیز استفاده بهینه را ببریم و به گونه ای حتی اعتبارات اختصاص یافته در شهرستان ما “نفله” می شوند.
مجموعه ورزشی پلدختر ساختمانی برای استقرار دفاتر هیاتی ندارد ، رختکن نداریم ، از امکانات و زیر ساخت ها برای میزبانی هر مسابقه ای بی بهره ایم ، سالن مسابقاتی نداریم ، همه سالن های ورزشی سرپوشیده پلدختر که تحت تملک اداره ورزش شهرستان هستند مشکل سرویس بهداشتی ، سیستم گرمایشی و سرمایشی داشته و کف پوش های آنها نیز نه استاندارد هستند و نه قابلیت استفاده را بواسطه جنس نامرغوب شان دارند ، پلدختر سکوی تماشاگرانش ساماندهی نمی شود ، زمین چمنی که قرار است بر اساس وعده های اداره کل از نوع مصنوعی احداث شود کشش این همه بار ترافیکی بازی فوتبال را ندارد و از این رو ایجاب می کند مسئولین این شهرستان از ظرفیت های وزارت نفت نه برای ایجاد زمین های کوچک و چهار نفره مصآنوعی در روستاها که برای ایجاد یک زمین چمن طبیعی در شهر و یا نزدیک ترین نقطه به شهر استفاده کرده و برای افزایش سرانه ورزشی شهرستان از این ظرفیت استفاده کنند.
مدیران سابق ورزش لرستان به نوعی در حوزه های محل تولد خود میراث های ماندگاری همچون سالن های استاندارد مسابقاتی ، زمین های چمن طبیعی و مصنوعی استاندارد ، سکوهای تماشاگران و … برجای گذاشته اند ، ایجاب می کند پلدختر که قطب اصلی ورزش استان است متناسب با ظرفیت هایش نه برای ساماندهی پروژه های ناقص سیل که برای ایجاد پروژه های جدید بر اساس آمایش سرزمینی و استعدادهایش ویژه دیده شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. عباس دارایی

    اسکوچیچ خیلی نامحترمانه برکنار شد و این صورت خوشی برای فوتبالی ندارد که بالاخره این مربی در یک شرایط سخت تیم ما را به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی و در نهایت به جام جهانی برد ، فدراسیون می توانست در همان ابتدای صعود به جام جهانی اعلام می کرد که با یک مربی بزرگ خارجی می خواهد در جام جهانی حضور پیدا کند و به صورت محترمانه ای هم از اسکوچیچ تجلیل می کرد اما اینکه امروز در آستانه جام جهانی بیایند و بگویند کمیته فنی نظرش برکناری اسکوچیچ است یک حرف طنز و مسخره است .
    اسکوچیچ مربی در حد و نام تیم ملی برای حضور در جام جهانی نیست ، اما اگر قرار است یک مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب شود که در نهایت به نام نکونام خواهند رسید او هم هم طراز با اسکوچیچ نیست و بهتر این بود که همان اسکوچیچ ارزان قیمت که با فضای تیم آشنا بود در تیم می ماند اما واقعیت این است که تصمیمات در خارج از فدراسیون اتخاذ و به فوتبال تحمیل شده است .

    بهتر این بود که تیم ملی با یک مربی طراز اول به جام جهانی می رفت ، کیروش کم نامی نیست و امروز اگر می بینیم که دارند او را تخریب می کنند از این منظر است که او برای اعتلای فوتبال ایران از حق و حقوقش نمی گذرد ، حتی در جزئی ترین موضوع باید حرفش به کرسی برسد و مثل اسکوچیچ مربی محافظه کار و کم توقعی نیست . او در برهه کنونی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی است مشروط به اینکه با او قرار داد بسته و بگویند اگر در جهام جهانی نتیجه خوبی گرفتیم این رقم را پرداخت می کنیم و اگر نگرفتیم تو را به خیر و ما را به سلامت ، کی روش تمایل به مربیگری دارد و او چون تیم را می شناسد و یک تاکتیم بسته در مواجهه با تیم های تهاجمی دارد بهترین گزینه در وضع موجود است و مدیریتش هم می تواند تیم فعلی را یکپارچه کند.

    موضوع اما زمانی جالب می شود که بدانیم طارمی و جهانبخش بازیکنان تیم ملی نزد مخبر معاون رئیس جمهور رفته و گفته اند باید اسکوچیچ برود ، تیم ملی به دو دسته تبدیل شد ، موافقین و مخالفین سرمربی و طبیعی است در این حالت اسکوچیچ جایی برای ماندن ندارد و حواشی همچون جام جهانی ۲۰۰۶ اجازه نمی دهد تیم به نتیجه دلخواه برسد . لذا در برهه کنونی انتخاب یک مربی در طراز نکونام یک عقب گرد شبیه انتخاب طالبی به جای ایویچی است که پایه فوتبال ما را ساخت ، اینکه مجلس تصمیم می گیرد و اینکه دولت می گوید ما هزینه می کنیم مشروط به اینکه تیم ملی مربی ایرانی داشته باشد نشان می دهد فدراسیون استقلال ندارد و در بدترین وضع قرار داریم .

    در خصوص شهاب عزیزی خادم نخست او اشتباهاتی داشت ، اشتباهاتش اعتماد به افرادی بود که پشتش را طی یک سناریوی تجویز شده از سوی برخی نهادها خالی کردند و امروز می بینیم که محور آن همه طراحی توطئه علیه عزیزی خادم کاندیدای ریاست فدراسیون می شود و به طور قطع یک جاهایی از او برای حضور در فدراسیون دعوت کرده و به او چراغ سبز نشان داده اند و باید او را با این وضع رئیس فدراسیون دانست مگر اینکه خودسرانه آمده باشد و رد شود که بعید است .
    عزیزی خادم پشتوانه نداشت ، فدراسیون او تازه داشت روی ریلی قرار می گرفت که اجازه ندادند و خودش مجموعه ای از کوتوله هایی را وارد فوتبال کرده بود که تیشه بر ریشه اش زدند از اصولی گرفته تا ماجدی و سراجی و کامرانی فر و دیگران !

    اسکوچیج را نباید در قالب آمار ارزیابی کرد ، او مربی خوبی هست اما فراموش نکنیم سطح گروه ما به مراتب آسان تر از گروه عربستان و ژاپن و استرالیا و عمان و چین و ویتنام بود اما به هر حال نمی توان از دستاوردهای صعود بی دردسر و راحت به سادگی گذشت به ویژه عبور از شرایط سخت پسا ویلموتس که به بهترین نحو عزیزی خادم و اسکوچیچ فراهم کرده بودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان