شما اینجا هستید
خبری » نشست همکاری های اقتصادی ایران و صربستان در بلگراد

هییت تجاری اقتصادی ایران که به صربستان سفر کرده بود، روز دوشنبه در نشست بررسی فرصت های همکاری بین دوکشور که در محل اتاق بازرگانی و صنایع صربستان در شهر بلگراد تشکیل شده بود حضور یافت.
به گزارش بلوطستان در این نشست که باحضور ۶۵ شرکت مختلف از حوزه های گوناگون صنعتی ، تجاری ، کشاورزی و ارتباطات و مقامات دولتی کشور صربستان تشکیل شده بود ، حسین سلاح ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران با تقدیر از استقبال گرم مقامات و میزبانی خوب اتاق بازرگانی صربستان گفت: اتاق ایران در کنار حمایت و عزم جدی مقامات سیاسی کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی ، تلاش خود را در جهت افزایش حجم تجارت دو کشور به کار خواهد بست.
نایب رییس اتاق ایران با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی در ایران و موقعیت مناسب کشور صربستان در اروپا افزود: گرچه در سال‌های گذشته میزان تجارت و تبادل بین دوکشور تناسبی با روابط خوب سیاسی فی مابین نداشته ، اما روند رشد این همکاری ها و توافقات اخیر ، آینده امیدوار کننده و نوید بخشی را نشان می دهد.
وی گفت : سه مشکل عمده در حوزه مبادلات بانکی ، مسائل گمرکی و فقدان بانک اطلاعاتی از ظرفیت ها و داشته های شرکت های دو طرف در حال حاضر نیاز به تمرکز و توجه بیشتری است و در این راستا اتاق بازرگانی ایران به نمایندگی از بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا ضمن تشکیل کمیته مشترک بازرگانی با طرف صربستانی ، برای ارائه راه حل های نوآورانه به منظور حل مشکلات بر سرراه تجارت دو کشور فعالانه مشارکت نماید.
تبادل هییت های تجاری و حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری بین دو کشور و برقراری خط ارتباطی بین دو اتاق از جمله موضوعاتی بود که در خصوص آنها صحبت و تبادل نظر و توافق به عمل آمد.
در بخش دوم این رویداد ملاقات رو در رو و مذاکرات تجاری بین شرکت های ایران و طرف های صربستانی صورت گرفت . بر پایه این گزارش از نکات قابل توجه این نشست استقبال و حضور شرکت های متعدد از کشور میزبان بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان