شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » پلدختر در بحث زیرساخت ها، امکانات رفاهی و تفریحی نزدیک به صفر است

بودجه پلدختر متناسب با خسارات سیل و محرومیت این شهرستان در نظر گرفته شود .‌
مجتبی حسینی رئیس شورای اسلامی با بیان این مطلب در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : انتظار می رود در جمع بندی‌های انجام شده، سهم پلدختر را متناسب با مشکلات سیل و محرومیت در نظر بگیرید.

وی افزود: پلدختر در بحث زیرساخت ها، امکانات رفاهی و تفریحی نزدیک به صفر و از مَحروم‌ترین شهرهای لرستان است.

وی با بیان اینکه در سیل فروردین راههای ارتباطی، زیرساخت ها، ادوات و زمین های کشاورزی، فضای سبز و… از بین رفته اند ، اظهار کرد : برای رفع مشکلات پساسیلی، نیازمند تخصیص ردیف های بودجه ای خاص مطابق جدول زمان بندی هستیم.

وی خواستار اختصاص اعتبار ویژه برای حوزه مدیریت شهری شد و گفت: آزاد سازی حریم رودخانه در دو طرف ساحلی و‌ ساخت مجدد خیابان سلامت، نیازمند اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی است.

وی افزود: ماشین ها و ادوات از بین رفته شهرداری در سیل نیازمند جایگزین هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر گفت: تکمیل یادمان شهدای گمنام به اعتبار ویژه نیاز دارد و در کوی بسیجیان با رانش و‌ریزیش کوه مواجه و نیازمند ایمن سازی هستیم.

وی افزود: با وجود صدور ۲۱۲ فقره پروانه رایگان به مبلغ ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان از سوی شهرداری برای سیل زدگان، متاسفانه هنوز هزینه ای به شهرداری پرداخت نشده است.

وی ادامه داد : در تکمیل مسکن مهر توسط اداره کل مسکن و شهرسازی و انجام آسفالت، جدول کشی، محوطه سازی، حصار کشی و ایجاد بازارچه تسریع شود .

وی گفت: اختصاص زمین جهت طرح مسکن ملی ، بخشودگی یا استمهال وام های سیل زدگان ، جبران خسارت وارده به خودروهای آسیب دیده از سیل ، تکمیل و تجهیز تنها ورزشگاه پلدختر
و تعریف پروژه های جدید و رصد پروژه های فعلی جهت جبران خسارت های سیل به زیر ساخت های شهرستان از جمله مطالبات مردم پلدختر از دولت در سفر رئیس جمهوری به لرستان است .

وی بیان کرد: وضعیت دیواره ساحلی در پایین دست به علت فاصله کمتر با رودخانه کشکان و عدم لایروبی، شرایط حادتری دارند که نیاز است دولت با تامین اعتبار برای ادامه دیوار ساحلی به این موضوع توجه کند.

وی ادامه داد: بنا بر مصوبات دوره‌های گذشته، آزادسازی حریم رودخانه در خیابان های ساحلی غریی و شرقی انجام نشده است.

حسینی با بیان اینکه قطعات زمین ۱۵۰ نفر از فرهنگیان در ۸ هکتاری همچنان بلاتکلیف مانده است ، گفت : برای ارائه خدمات بیشتر خواستار کمک دولت در راستای تامین ماشین آلات عمرانی و خدماتی هستیم .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان