شما اینجا هستید
خبری » به استاندار توصیه کرده ام از بانیان وضع موجود نباید استفاده کرد

رئیس جمهور بر عدم استفاده از بانیان وضع موجود در مدیریت‌ها تاکید کرد. به گزارش بلوطستان سید ابراهیم رییسی عصر جمعه در جمع نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان گفت: هرکه  کارآمدی دارد باید از او استفاده شود، دلدادگی به انقلاب و نظام امر مهمی است اما بانیان وضع موجود را نباید استفاده کرد که در این رابطه به استاندار و مدیران توصیه کرده‌ام و در جلسه شورای اداری نیز توصیه‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: بی عدالتی کام مردم را تلخ می‌کند، در لرستان رفع مشکل فقر و بیکاری در دستور کار دولت است و دولت به معنای وسیع کلمه یعنی همه دولتمردان و همه افرادی که در نظام خدمت می‌کنند.

رئیس جمهور در خصوص وضعیت قلعه فلک الافلاک گفت: بحث ثبت جهانی این اثر تاریخی مقدماتی دارد و اطراف آن باید آزاد شود، بخشی از بودجه آن اختصاص یافته و بخش دیگری هم اختصاص می‌یابد.وی ادامه داد: به طور خاص از استاندار لرستان پشتیبانی می‌کنم که بتوانند کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اجرای راه آهن از مصوبات سفر دولت به لرستان است ، گفت: ریل و راه آهن لرستان جزو مصوبات این سفر لحاظ شده است هرچند قضیه سد یک عقب ماندگی است، قضیه ریل هم سال‌ها پیش باید حل می‌شد نه اینکه امروز موجب نگرانی مردم شود.

وی افزود: عقب ماندگی‌های گذشته را باید جبران کنیم و بعد حرف‌های جدید برای استان بزنیم، به هر روی راه آهن خرم آباد در دستورکار است و جزو اولویت‌های استان به شمار می رود.

وی با تاکید بر توسعه یافتگی کشوربر بستر عدالت اظهار داشت: در بودجه ریزی و اقداماتی که دنبال می‌کنیم عدالت برای ما بسیار مهم است، مسائل باید تحت الشعاع عدالت دنبال شود تا مردم هم از عدالت و هم از توسعه یافتگی بهره ببرند.

رییسی با بیان اینکه بیکاری لرستان بنده را بسیار رنج می‌دهد ف اظهار کرد: بیکاری در لرستان بنده را به عنوان یک طلبه و مسئول بسیار رنج می‌دهد؛ وضعیت بیکاری استان‌ها از جمله لرستان که امکانات مناسب دارند و بیکاری آنها بالا است، بسیار ما را رنج می‌دهد.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه باید وضعیت اشتغال را متحول کنیم افزود: مسوولان در استان‌ها باید نشست‌هایی با سرمایه گذاران و کارآفرینان برگزار کنند، کارهای کوتاه، میان و بلند مدت انجام شود، به آقای استاندار هم توصیه کردم سریع اقدام کنند چراکه امروز با صحنه‌هایی مواجه و متوجه شدم باید مساله حل بیکاری در لرستان را سریع دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: برخی امور که می‌تواند به صورت کوتاه مدت انجام شود حتما باید صورت گیرد تا از مهاجرت جوانان و خانواده‌ها جلوگیری شود. رییس جمهور با اشاره به اهمیت احداث سد معشوره در رشد و توسعه کشاورزی لرستان گفت: از جمله کارهایی که حتما باید در سطح استان به اتمام برسد احداث سد معشوره است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان