شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » پلدختر در مسیر توسعه ،آبادانی و عمران شهری قرار دارد

۱۱ (۲)

گفتگو با شهردار پلدختر در حالی صورت گرفته که این روزها شهرداری های استان حال و روز خوبی ند اشته و محدودیت های مالی برای شهررداران و پرسنل شهرداری در راستای توسعه و عمران شهری آزار دهنده است.

جهانگیر اکبری سی ماه پس از تایید انتخابش بعنوان شهردار پلدختر از سوی استاندار لرستان در گفتگو با بلوطستان به تشریح اقدامات خود در ۳۰ماه گذشته پرداخته است .

حین گفتگوی بلوطستان با اکبری ،یکی از کارشناسان حوزه عمران شهرداری نیز حضور داشت که آمار دقیق و مستندات در حوزه عمرانی را در اختیار شهردار پلدختر می گذاشت. وی نیز با تایید برخی مشکلات در حوزه شهرداری به بلوطستان گفت: ” کمبود منابع مالی و محدودیت شدید اعتبارات و عدم تخصیص اعتبارات در سال گذشته از جمله موضوعاتی است که شهرداری های استان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.”وی افزود:  با وجود این مشکلات که گریبانگیر بسیاری از شهرداری های استان لرستان را نیز گرفته است خوشبختانه شهرداری پلدختر در حوزه عمرانی و زیر ساختی کارهای بزرگی انجام داده که شاید به چشم شهروندان نیایند اما باید گفت این اقدامات زیر بنایی بوده و در مقایسه با عملکرد سالهای گذشته شهرداری کم سابقه بوده است.”

مشروح گفتگوی بلوطستان با جهانگیر اکبری به شرح ذیل است که از نظر مخاطبان عزیز و فرهیخته می گذرد:

شهردار پلدختر گفت: دو پارک شقایق وکوی بسیجیان به وسعت حدود ٨هزارمتر مربع امسال هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.”جهانگیر اکبری ” در گفتگو با بلوطستان با بیان این مطلب افزود: میدان امید در تقاطع خیابان امداد گران و رسالت جنوبی به مساحت ۴۶۲متر مربع نیز اجرایی شده است.وی تصریح کرد: در حوزه عمرانی با وجود کمبود منابع و محدودیت های مالی خوشبختانه عملکرد شهرداری قابل دفاع بوده به طوری که احداث و اجرایی شدن این میادین به همراه احداث سوله چند منظوره امدادی با کاربری امدادی و ورزشی و کفش پوش استاندارد در ورودی جنوبی شهر پلدختر و همچنین احداث پارک بانوان  و احداث دوکانال خاکی در منطقه کوی بسیجیان وکوی دادگستری از جمله این فعالیت هابوده است.

شهردار پلدختر زیر سازی کوچه و خیابان های سطح شهر به مساحت ۲۸هزار متر مربع را بخش دیگری از فعالیت های عمرانی شهرداری عنوان کرد و افزود: بیش از ۴۰هزار متر از کوچه و خیابان های سطح شهر آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه جدول بندی  نیز به طول بیش از ٣هزارمتر صورت پذیرفته است،اظهار داشت:احداث و نصب ۱۲دهانه پل فلزی و بتنی ۸تا ۱۴متری نیز بخشی دیگر از فعالیت ها در این زمینه بوده است.شهردار پلدختر تصریح کرد: پس از سیل بهمن ۸۴که بخش عظیمی از دیواره های ساحلی را تخریب کرده بود ،بازسازی عمده ای از این دیواره ها مسکوت مانده که با پیگیریهای انجام گرفته خوشبختانه این پروژه با مساعدت مسئولین محترم استان و شهرستان و ستاد حوادث غیر مترقبه لرستان و همت شهرداری فعال شده و حاصل این فعالیت بازسازی بخش قابل توجه ای از دیواره های ساحلی به طول ۱۴۰متر و ارتفاع ۵/۳بوده است.

۱۱۱۱۱۱۱۱۱ (۱)

جهانگیر اکبری اظهار داشت: ادامه تکمیل کانالهای کوی شهرداری وغرب بیمارستان ،کنده کاری و آسفالت حفاری های سطح شهر به طول ۱۶هزار متر مربع ،موزائیک فرش پیاده روهای سطح شهر به طول ۲هزار متر مربع واقع در پیاده روهای خیابان هلال احمر ،دانشگاه پیام نور و خیابان امام “ره” بخش دیگری از فعالیت های عمرانی شهرداری پلدختر بوده است.

وی ادامه داد:  در سال گذشته به علت بارش های مداوم طغیان رودخانه های فصلی در برخی شهرهای همجوار باعث تخریب زیر ساخت های شهری و حتی تلفات انسانی و مالی بسیاری به شهروندان شده بود اما با همت شهرداری پلدختر این مساله در شهر ما که خروجی آب های لرستان است و بیم آن می رفت خسارت زا باشد با لایروبی کف رودخانه از ابتدای ساحلی شمالی تا انتهای پل دوم کنترل شد .

شهردار پلدختر افزود: لایروبی حریم رودخانه مهم ترین عامل در راستای کنترل آسیب های ناشی از سیلاب های سال گذشته بوده و خوشبختانه با وجود بالا آمدن آب رودخانه و آسیب پذیر بودن دیواره ها ی ساحلی در چندین نقطه این مساله با تدبیر شهرداری پلدختر کنترل شده و از یک مساله بالقوه بحران آفرین به مساله ای عادی مبدل گردید.

اکبری اظهار داشت: پلدختر اولین شهر در استان لرستان بود که سیستم آبرسانی فضای سبز شهرآن  از آب شرب تفکیک شده به طوری که آبرسانی رودخانه به تمام فضای سبز شهر بصورت صد درصدبا پمپاژ به ٨جدول اصلی شهر بطول بیش از ٢٠ کیلومتر انجام گرفته است و گامی مهم و موثر در راستای اصلاح الگوی مصرف به شمار می رود.

شهردار پلدختر از راه اندازی بایگانی متمرکز واسکن تمام پرونده های شهرداری با هدف جلوگیری ازسوءاستفاده های احتمالی خبر داده و افزود: خرید یک دستگاه کامیون بنز و اضافه شدن آن به ناوگان حمل و نقل شهرداری ،تجهیز کامل روشنایی پل شهدای دولت ،بلوار امام ،پارک های سطح شهر و میادین و ورودی های و خروجی های شهر پلدختر ،احداث کانال خاکی جهت دفع آب های سطحی در مناطق واقع در طرح مسکن مهر ،کوی بسیجیان و کوی دادگستری ،تجهیز و تعمیر کامل رستوران شهرداری پلدختر و خرید ست های بازی کودکان در پارک های سطح شهر و راه اندازی ،تعمیر و استاندارد سازی شهر بازی از جمله دیگر فعالیت های شهرداری پلدختر بوده اند.

۱۱۱۱۱۱۱۱۱ (۲)

وی با اشاره به احداث رمپ و روان سازی عابر پیاده در راستای تردد معلولین و جانبازان در تمامی اماکن عمومی سطح شهر پلدختر گفت: رنگ آمیزی جداول بلواری و میادین به طول ۲۶هزار متر هم بخشی دیگر از فعالیت های شهرداری بوده که هر ساله انجام می گیرد.

جهانگیر اکبری ادامه داد: تملک ۱۵۰متر مربع زمین از شرکت آجر ماسه آهکی بصورت رایگان و راه شکافی گلزار شهدا و همچنین ساماندهی گلزار شهدا وتهیه نقشه برای آن برای اولین بار از دیگر اقدامات شهرداری پلدختر به شمار می رود.

وی به لایروبی کانال های دفع آب های سطحی سطح شهر به طول ۱۰کیلومتر اشاره کرد و افزود:تعمیر و فعال کردن کارخانه آسفالت شهرداری پس از دوسال رکود و همچنین کارخانه ماسه شویی بعد از یکسال رکود بخش دیگری از فعالیت های شهرداری پلدختر بوده است.

شهردار پلدختر ادامه داد:نامگذاری بیش از ۸۰ مورد کوچه و خیابان و نصب تابلو بنام شهدابا هدف زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار وشهادت و همچنین مشاهیر ملی بخش دیگری از فعالیت های شهرداری محسوب می شود.

وی با اشاره به رفع مشکل تملک و سند دار کردن ترمینال مسافربری و واحدهای تجاری همجوار آن توسط شهرداری پلدختر گفت: این اقدام در حالی یک دستاورد مهم برای شهرداری محسوب می شود که سالهای سال این قضیه مسکوت مانده و مساله مالکیت ترمینال و سند واحدهای تجاری به مساله ای بغرنج تبدیل شده و بخشی از مراجعات شهرداری همین مساله بود اما با توافقات صورت گرفته بین دستگاههای دخیل در آن خوشبختانه ۹هزار و ۱۲۰متر مربع به تملک شهرداری پلدختر درآمده است.

۱۱ (۱)

جهانگیر اکبری افزود: رفع مشکل کاربری واحدهای تجاری واقع در معابر بالای ۱۲متری سطح شهر در کمیسیون ماده پنج یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر شهرداری پلدختر بوده است.وی به ایجاد ۵۰۰متر سرعت گیر در سطح شهر به منظور جلوگیری از حوادث درون شهری اشاره کرد و گفت: این ۵۰۰متر سرعت گیر در خیابان امام خمینی و بلوار ۶۰متری پلدختر ایجاد شده است.

شهردار پلدختر تصریح کرد:اصلاح تقاطع های خطرناک سطح شهر در بلوار امام خمینی “ره” و گلزار شهدا و بلواری رهبری از دیگر اقدامات شهرداری پلدختر به شمار می رود.وی تعمیر کلیه ماشین آلات سبک و سنگین ،راه انداری بایگانی متمرکز در سطح شهرداری ،خرید و نصب دوربین های پایش جهت کنترل ترافیک در محدوده قانونی سطح شهر،تجهیز و تکمیل سرویس های بهداشتی در ورودی گلزار شهدا،تجهیز و تکمیل پارک بانوان به مساحت ۵هزار متر با اعتبار نزدیک به ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را از دیگر اقدامات شهرداری پلدختر عنوان کرد و گفت: از این میزان اعتبار۱۹۰میلیون تومان از اعتبارات ماده۱۸۰و۷۰میلیون تومان از اعتبارات جاری شهرداری هزینه شده است.

شهردار پلدختر اظهار داشت: احداث این پارک با هدف در نظر گرفتن مکانی مناسب برای استفاده اختصاصی بانوان ،توجه به اوقات فراغت، سلامت روحی و جسمی آنهایکی از برنامه‌های شورای شهر و شهرداری پلدختر بود که با همدلی که بین اعضای شورای شهر راه‌اندازی و در اختیار بانوان قرار گرفت.وی پرداخت به موقع عوارضات شهرداری توسط مردم را در عمران و زیبایی شهر پلدختر مهم عنوان کرد و افزود: معتقدم شهر خوب را شهروندخوب می سازد و امیدوارم شهروندان محترم ما را در فعالیت های شهرداری و ساختن شهری زیبا یاری بدهند.

اکبری گفت: راه اندازی فاز دوم شهربازی در پارک آزادگان با مشارکت بخش خصوصی یکی از برنامه هایی است که به منظور تفریح و سرگرمی شهروندان در ایام فراغت انجام گرفته است.شهردار پلدختر اظهار داشت: اگر به دلیل کمبود اعتبارات و محدودیت های مالی آرمان های مردم و آنچه ایده آل شهروندان عزیز بوده به طور کامل محقق نشده از همه عزیزان پوزش خواسته و امیدوارم در سایه توجهات پرودگار و حضرت ولیعصر “عج” و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و دعای خیر شهروندان بتوانیم آنچه که مطلوب مردم شریف پلدختر است محقق شود.

  1. عبداله کرمی

    آقای شهردار خواهشآ به فکراجرای یک آب نمای کامپیوتری که رقص نوردرشب ایجاد می کندباشید

  2. جوان پلدختری

    سلام از زحمات شهرداری پلدختر متشکریم طوری که شهردارفرموده خیلی فعالیت داشته در طول این ۳۰ ماه شهرداران کلان شهرها هم اینقدر فکر نکنم زحمت کشیده باشند آفرین بر چنین مسئولی اگرتدبیر نمی کرد خدا میداند سیل چه میکرد

  3. شهروند

    انچه که عیان است چه حاجت به بیان است جنابتان مستحضرید که مردم خودشان اگاه هستن ….

  4. مهدی پور

    پلدختردرسیل اخیرآسیب پذیرنشان دادو بایدبرای رفع آسیب هااز همین الان اقدام شودبه خصوص دیواره های ساحلی

  5. رضا

    سلام. ۴ مطلب
    ۱_تشکر از شهرداری و بویژه بلوطستان که مطالب را بلد کردند ۲- خیلی از موارد کار شهردار نیست و مربوط به امور جاری شهرستان و فرماندار است مثل سوله امدادی که بزرگترین طرح اعلام شده. این مربوط به ستاد حوادث استان است و در تمام شهرها انجام شده.
    ۳_اصلا این حرفها رو ولش. خوب است بیلان کار شهردار درجه ۸مومن آباد یا دیگر شهرها نیز مقایسه شود.
    ۴_ خیلی جالب خیلی جالب در مورد هزینه ساخت پارک بانوان اعلام شده تکمیل پارک بانوان به مساحت ۵هزار متر با اعتبار نزدیک به ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را از دیگر اقدامات شهرداری پلدختر عنوان کرد و گفت: از این میزان اعتبار۱۹۰میلیون تومان از اعتبارات ماده۱۸۰و۷۰میلیون تومان از اعتبارات جاری شهرداری هزینه شده است. این که میشود ۲۶۰ میلیون! ۱۰میلیون دیگر چه میشود…

  6. ناشناس

    مهم ترازاینها پرداخت حقوق معوقه ای که چندماه زن و بچه مارا چشم به راه نگه داشته اماخبری نیست

  7. محسن علایی پور

    باسلام و خداقوت به شهردار محترم و جناب دارایی عزیز,,,, امیدواریم ارتباط,مسولان با اهالی رسانه تداوم داشته باشد تا فرهنگ پرسش و پاسخ ,,مطالبه گری و پاسخگویی و البته شفاف سازی در,بین مردم و مسولین نهادینه و زنده شود

  8. جوان پلدختری

    آقای اکبری به قول خودت برای پارک بانوان ۱۹۰میلیون و۷۰میلیون هزینه کرده اید جمع میشود ۲۶۰ میلیون شما شهردارمحترم گفته اید ۲۵۰ میلیون تومان نکند خسارت سیل را که کفته اید سی میلیارد به زیرساخت شهری واردکرده مثل این حساب وکتابت باشد

  9. عبدالله

    سلام -درجواب جوان ورضا؛فکر نمی کنید اشتباه چاپی بوده یا این اشتباه دراین حدنیست که اینقدر به این جمع گیر میدهید،چرا نکات مثبت را نمی بینید،،اکر راست می گید ٨پروژه در ٨سال دولتتان همینگونه برای مردم شرح دهیددرضمن شهردار که خودش نبود اعتبار راعنوان وپوزش هم خواسته ،خدا وکیل اینقدر ازروی احساس حرف نزنیم وخدارا حاضروناظر بدانیم -ضمنا کدام پروژه از اعتبارات شهرداری درسرفصل عمرانی هزینه نشده

    • سرویس خبر

      باسلام.شهردار محترم پلدختر در خصوص یکی از اظهارات مخاطبان محترم و در تماس تلفنی بابلوطستان گفت:مجموعا ۲۶۰میلیون برای پارک بانوان هزینه شده که از میزان ۱۹۰میلیون از محل اعتبارات ماده ۱۸۰و۷۰میلیون تومان هم از محل اعتبارات جاری تامین و هزینه شده است.

    • بازوندی

      سلام. آقای عبداله بنظرت دم خروس زیادی بیرون نزده.اولا خود را به عنوان شهروند عادی معرفی کرده اید. دوما از عملکرد شهرداری دفاع می کنید. سوما موضعتان را مشخص میکنید چهرما شما کجا بودید که شهردار آمار را هنگام مصاحبه ازکارشناس میگرفت و پوزش هم خواسته. پس نتیجه دوحالت می تواند باشد یا شما ………هستید که نیستید (چون شما ساعت ۵ و ۲۷ دقیقه مطلب زدید و عباس دارایی بعد ازشما اصلاحیه زده ساعت ۹و۲۵) یا ……….؟ از انشایتان بر می آید خود ……….باشید.

    • روح اله

      چرا مغلطه می کنیدردیف های ملی کاییدی معلومند همین پارک بانوان که به گفته شهردار از محل ماده ۱۸۰تامین شده از اعتباراتی است که توسط دکتر به شهراختصاص یافته ماده ۱۸۰مال نماینده است بیشترتحقیق کنید

  10. شهروند

    خداروشکربا این پاریس کوچولو!!

    • ناشناس

      شهردار زحمات خودش را کشیده من تشکر می کنم و پیشنهاد می دهم با قبول سختی ها انتقاد خوب کنید نه تخریب که اصلا شایسته نیست

  11. جوان همشهری پلدختری

    شهردار محترم توضح دهندچرا بامجوز شورا زمینهای شهرداری را بفروش میرسانند آیا جوابی در آینده دارند برای مردم حیف است اموال دولت ومردم را اینچنین از بین میبرید ولی این را بدانید در آینده هرکجا باشید از شما سئوال خواهند کرد و افراد مسئول باید جوابگو باشند

    • امید

      هر مناقصه و مزایده ای با تصمیم و مصوبه شورای شهر انجام می گیرد و کمیته تطبیق مقررات در فرمانداری به ریاست فرماندار آنار تایید می کند پس الکی تخریب نکنید

  12. ح و س

    عباس جان از اینکه حواست به شهردار فرهیخته! و مطلع شهر هست تشکر میکنیم/البته ایشان قراره …… بشه در آینده ای نزدیک اون جوری که شنیده میشه

  13. جوان همشهری پلدختری

    دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور

  14. جوان همشهری پلدختری

    حتما منتظر بمان

  15. باقری حیدری

    آنهایی که به حرف های امام جمعه انتقاد دارند بیایند و پاسخ دهند که چه چیزی باعث شده امام جمعه محترم که ادم کم حرف و کم حاشیه ای است واکنش نشان دهد

  16. شهروند دوست دار عباس

    عباس جان ممنون از دیدگاه وطرز فکرتان که همیشه آپدیت هستید،راستی بعضی از ……. هنوز بطور کامل دستشان از توبره بیت المال قطع نشده به روغن سوزی افتادند-مدتیه حتی …..نمی کنند-هرچند به اندازه انگشتان دو دست هم …….. ندارند-خداوند به شما وقلم نافذ تان سرافرازی دهد

  17. فریدون

    شهرداری پیگیری اعتبارات ستاد حوادث برای بازسازی دیواره های ساحلی باشد این دیواره ها فروریخته و خسارات زیادی به فضای سبز پلدختر وارد شده است

  18. شهروند

    احداث پارک بانوان اززحمات خانم اکسون می باشد که در سف هعاون وقت استاندار اقای کیانپور با احداث پارک موافقت شد واعتبارات لازمه با پی گیری های خانم اکسون انجام گرفت وبرکسی پو شیده نیست

  19. شهروند

    ولا شهردار خو ریش کنه گزارش دی

  20. ..

    هر کسی به مردم خدمت کند پایش روی چشم ماست

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان