شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » پیگیر احداث سد معشوره هستیم

742410

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر احداث سد معشوره هستیم.الهیار ملکشاهی از استمرار پیگیری ها برای ادامه ساخت سد معشوره خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر راجع به احداث سد معشوره هیچ شکی وجود ندارد و عملیات ساخت این سد حتما اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: در خصوص نحوه انتقال آب سد معشوره به دنبال این هستیم که منافع سد معشوره به شهرستان های کوهدشت، پلدختر و چگنی برسد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نمی خواهیم ظرفیت این سد از دست استان برود، گفت: اگر آب سد معشوره اضافه بر مصرف پایین دست باشد به شهرستان کوهدشت نیز منتقل خواهد شد.

بنابراین گزارش سد تنگ معشوره در استان لرستان در موقعیت حدود ۵۰۰ متر پایین‌تر از محل تلاقی دوشاخه تشکیل‌دهنده رود کشکان یعنی کاکارضا و چم ذکریا بر روی این رود ساخته می‌شود. ساختگاه سد در فاصله ۹۰ کیلومتری غرب شهر خرم‌آباد در کوهدشت واقع‌شده است.

سد و نیروگاه معشوره استان لرستان مصوب سفر نخست هیئت دولت است و قبل از آن نیز بارها در دولت‌های مختلف به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم مطرح و وعده اجرا گرفته است، وعده‌هایی که سال‌هاست بین‌النهرین لرستان را در میان دو رود کشکان و سیمره تشنه نگه‌داشته است.

این سد قرار بود که به‌صورت بتنی دو قوسی بر روی رودخانه کشکان در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر نورآباد و در ۴۵ کیلومتری شمال شهر کوهدشت احداث شود و آب موردنیاز ۳۶ هزار هکتار از اراضی منطقه که هرساله شاهد خسارات خشک‌سالی هستند را تأمین کند، وعده‌ای که تاکنون محقق نشده است.

مهر

  1. کر سوز

    آقای کاظمی برای جلوگیری از احداث این سد که ضربات جبران ناپذیری بر پیکر بی جان اقتصاد وکشاورزی وباغداری خواهد زد نیازمند اون نعرهای چهره برافروخته سینه ستبر روز فدستیم که همه رو به توطعه گری بر علیه خود متهم کردی، مردم بالاگریوه منتظر موضع شفاف رسا با صدایی بلند در مخالفت با این طرح هستند،آقای کاظمی وطرفداران یالا

    • علی

      فک کنم که شما کر و کور هستی که موضع کاظمی نه شنیدی و ندیدی و نه خوندی تو سایت های مختلف. بجای سیاسی بازی و بازی سیاسی بیاد متحد بشیم و باکمک هم هر کاری از دستمون میاد انجام بدیم برای جلوگیری از احداث سد نه که خودمون تشیه به ریشه اینده شهرمون بزنیم بخاطر مخالفت با نماینده و کارسیاسی

  2. ناشناس

    جنگ بر سر آب

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان