شما اینجا هستید
اجتماعی » کتابی که دلِ نمایشگاه لرستان را برد/ پرفروش‌ترین رمان ایتالیا تمام شد


جایی برو که دلت می برد تو را” پر فروش ترین رمان ایتالیایی در لرستان نیز رکورد زد تا جاییکه در پنجمین روز نمایشگاه کتاب
لرستان تمام نسخه های این رمان به فروش رفت.به گزارش خبرنگار مهر، نویسنده رمان پرفروش “جایی برو که دلت می برد تو را” سوزانا تامارو و بهروز دیجوریان مترجم آن است و این رمان سال گذشته توسط نشر نازلی در همدان به انتشار در آمد.

این کتاب تا کنون در نمایشگاه های متعددی درخشش داشته و با استقبال زیادی مواجه شده است و اینک در هشتمین نمایشگاه کتاب استان لرستان بیش از ۲۷۰ جلد از آن به فروش رسیده شده و پیش بینی می شود تا پایان این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ جلد آن به فروش برسد.

بهروز دیجوریان مترجم رمان “جایی برو که دلت می برد تو را” متولد ۱۳۴۰ همدان است که در سال ۵۷ برای ادامه تحصیل به ترکیه رفت و در یکی از دانشگاه های استانبول در رشته مهندسی متالوژی فارغ التحصیل شد.

وی فرزند شاعر و ادیب همدانی، مهدی دیجوریان صاحب دیوان شعر “شرح شب دیجور” بوده که کتاب های متعددی را ترجمه کرده است.

“رز گمشده” و “وقتی چراغ های زندگی روشن می شوند” اثر سردار ازکان، “راز اثر روندا بایرن”، “معجزه دوستی با دلفین ها” و … از جمله کتبی هستند که توسط این نویسنده و شاعر سرشناس ترجمه شده اند.

این مترجم همچنین برخی از آثار ایرانی را به زبان ترکی بازگردانی کرده است که در این رابطه می توان به مجموعه رباعیات افضل الدین کاشانی، صدای پای سهراب سپهری، من منچستر یونایتد را دوست دارم اثر مهدی یزدانی خرم و … اشاره کرد.

“و قلب و کندو و برج دختر” نام مجموعه شعر ترکی این شاعر و مترجم همدانی است که در سال ۲۰۱۰ در ترکیه به چاپ رسید و هم اکنون در آستانه چاپ چهارم قرار دارد که به زودی به فارسی نیز ترجمه خواهد شد.

اشعار و ترجمه های بهروز دیجوریان در ایران، ترکیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس، اسپانیا، هلند، هندوستان و مجارستان به چاپ رسیده است.

بهروز دیجوریان ضمن ارائه توضیحات ذکر شده در گفتگو با خبرنگار مهر به قسمت هایی از کتاب “جایی برو که دلت می برد تو را” اشاره کرد و گفت: داستان این رمان در مورد پیرزنی ۸۰ ساله بوده که زندگانی خود را در این کتاب زیر ذره بین گذاشته و به کارهایی که در زندگی انجام داده است اعتراف می کند.

وی افزود: خانم سوزانا تاروما از یک خانواده اشرافی بدنیا آمده که در سن ۲۵ سالگی یک بیماری مرگبار را از سر می گذارند و این امر باعث ایجاد تاثیرات عمیقی در او می شود.

کتاب ” جایی برو که دلت می برد تو را” در ۱۵۲ صفحه ترجمه و قیمت فروش آن در نمایشگاه کتاب لرستان هفت هزار تومان است که هم اکنون به چاپ پنجم رسیده است.

بنابر این گزارش هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان با حضور بیش از ۳۷۰ ناشر برجسته و ملی و در قالب ۱۸۰ غرفه مختلف در حال برگزاری است.

هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان لرستان از ۱۲ تا ۱۹ آذرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خرم آباد آماده بازدید علاقمندان است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان