شما اینجا هستید
اجتماعی » کرونا بدهی سنگین بر دانشگاه علوم پزشکی تحمیل کرد / نیازمند تزریق اعتبار هستیم / طلب‌های زیادی از سازمان‌های بیمه‌گر داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بحران کرونا در دو سال اخیر بدهی‌های هنگفتی را بر اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی تحمیل کرد که بخش اعظمی از این بدهی‌ها مربوط به دارو و تجهیزات است.

به گزارش بلوطستان دکتر بهرام دلفان در سی و ششمین نشست اعضای منطقه چهار قطب جنوب غرب معاونت‌های غذا و دارو کشور که به میزبانی لرستان و در محل هتل شهرداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی لرستان بدهی ناشی از بیماری کروناست و در این راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت نیز بدهکار هستند.

وی ادامه داد: بحران کرونا در دو سال اخیر بدهی‌های هنگفتی را بر اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی تحمیل کرد که بخش اعظمی از این بدهی‌ها مربوط به دارو و تجهیزات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چنانچه بدهی‌ها را پرداخت کنیم بخشی از مشکلات تامین دارو برطرف خواهد شد که البته دانشگاه توان پرداخت ندارد  و نیاز است از بیرون اعتبارتزریق شود.

دلفان اضافه کرد: این درحالیست که طلب‌های زیادی از سازمان‌های بیمه‌گر داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه نرخ بیکاری و مهاجرت در استان‌های غربی بالاست و این درحالیست که بروز پدیده گردو غبار و خشکسالی به آن اضافه شده است، بیان کرد: نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی در حل این معضل حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: شناسایی موانع، بکارگیری متولیان کاربلد، اهمیت پیوند دانشگاه و صنعت، کاستن از سخت‌گیری‌ها و مانع تراشی‌های پیش روی تولیدکنندگان، در حل مشکل بیکاری بسیار کمک کننده است.

دلفان گفت: همکاری و همفکری همکاران حوزه غذا و دارو و پرداختن به شاخصه‌های دارو در جلسات و کمیته‌ها مورد توجه قرار گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان