شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » کلنگ زنی طرح آبرسانی به روستاهای دلفان با با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)

 در قالب طرح بسیج آبرسانی به روستاها با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و شرکت آب و فاضلاب استان لرستان ،مراسم کلنگ زنی پروژه تامین آب آشامیدنی روستاهای دلفان برگزار شد.

به گزارش بلوطستان در این مراسم که با حضور سردار فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه،سردار کشکولی فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع)سرهنگ جهانبخش مسئول بسیج سازندگی استان برگزار شد کرم وند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای محروم استان با همکاری و مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و با هدف محرومیت زدایی هرچه سریع تر در روستاهای استان آغاز به کار کرده و تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش زیادی از روستاها ی محروم از آب آشامیدنی سالم برخوردا رمی گردند.

وی گفت:قرارداد شرکت آب و فاضلاب لرستان با بسیج سازندگی حضرت ابوالفضل (ع) به نمایندگی از قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به مبلغ ۴۲۵ میلیارد تومان و با هدف آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستای محروم لرستان است که امیدواریم با این گام بلند چهره ی بی آبی از روستاهای محروم لرستان زدوده شود.

کرم وند گفت:پروژه آبرسانی به دو مجتمع روستایی دمباغ و چراغ شهرستان دلفان با هزینه ای بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار  شروع شده و انشالله تا پایان عملیات، ۲۰ روستا از آب شرب سالم برخوردار می گردند.

وی ادامه داد:  در پروژه آبرسانی به این دو مجتمع روستایی شهرستان دلفان ۳ مخزن در دست احداث و در حدود ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب اجرا خواهد شد.

مدیرعامل آبفای لرستان از عملیات آبرسانی با تانکر برای ۱۰۶روستای استان به وسیله تانکر خبرداد. حمید رضا کرموند در گفتگو با بلوطستان گفت : این روستاها درمناطق مختلف استان می باشند و حدود ۴۸روستا ازآنها به صورت خودگردان مدیریت می شوند که تلاش می کنیم باهمکاری نیروهای جهادی و قرارگاه امام حسن(ع) این روستاها را تحت پوشش خدمات شرکت و تامین آب به وسیله شبکه لوله کشی درطی سه سال آینده قرار دهیم.

وی افزود:  برنامه ریزی های لازم جهت افزایش تانکرهای آبرسانی در قالب اجاره و همکاری سایر نهادها انجام گرفته و مشکلی در خصوص  تامین آب به وسیله تانکر در استان نداریم.

مدیرعامل آبفای لرستان گفت:  لرستان دارای ۲۹۵۰روستا می باشد که ازاین تعداد۱۶۲۰روستا تحت پوشش خدمات شرکت آبفا می باشند. وی گفت: خوشیختانه با برنامه ریزی انجام گرفته وبرطرف کردن نقاط ضعف موجود و همچنین شرکت در اجرای پروژه های آبرسانی با مشارکت نیروهای جهادی وهمکاری و همراهی مردم، امیدواریم از فصل گرما سلامت عبور کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان