شما اینجا هستید
اجتماعی » کوهدشت بحران آب دارد/ بناست در ضرونی شش-هفت حلقه چاه ایجاد شود

پس از نشست خبری که هفته گذشته در کوهدشت برگزار شد کرم‌وند مدیرکل آبفای استان لرستان با خبرنگاران مرکز استان نیز جلسه گذاشت. گفتنی است در پایان این نشست خبری که در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان (خرم‌آباد) برگزار گردید از خبرنگاران تقدیر بعمل آمد. در این  نشست خبری که به مناسبت هفته‌ی دولت رونق گرفت حمیدرضا کرم‌وند ضمن  بیان این خبر که  سال‌ها انتظار انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد در همین هفته پایان می‌یابد، به خبرنگاران گفت:

«از مهم‌ترین هدیه‌های دولت تدبیر به مردم افتتاح پروژه‌ی انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد است که چندین سال بود روند ساختش طول کشیده بود» ایشان با تشریح  این موضوع که برای انتقال آب کاکارضا به شهر خرم‌آباد بیش از یکصد میلیارد تومان هزینه شده است و پیمانکار این پروژه نیز قرارگاه خاتم است». تأکید کرد روند ساخت سدهای سراب تلخ و مخمل‌کوه هم پیش می‌رود تا سدهای تأمین‌کننده‌ی منابع پایدار و سالم آب هم داشته باشیم.

به گزارش بلوطستان مدیرکل آبفای لرستان در این نشست اظهار کرد: «آب کاکارضا وارد تصفیه‌خانه می‌شود و بسیاری از افت فشارهای آب شرب خرم‌آباد نیز وقتی این پروژه به طور کامل راه‌اندازی بشود از بین می‌رود». براساس این پروژه قرار است مشکل آب شرب خرم‌آباد تا افق ۱۴۲۰ برطرف شود.

کرم‌وند خبر داد که آب کاکارضا به‌صورت آزمایشی وارد شبکه‌ی تصفیه‌ی شهر خرم‌آباد می‌شود. در سال ۸۳ بود که ساخت پروژه‌ی انتقال آب کاکارضا به شهر خرم‌آباد کلید خورد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان هشدار داد هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شربشان از طریق سد‌های شرب تأمین نمی‌شود و این یک مشکل جدی است که باید آنرا رفع کرد.

کرم‌وند تصریح کرد: «باید منابع تأمین آب شرب شهرهای استان از نوع پایدار باشد ولی هم‌اینک از طریق چشمه‌ها و چاه‌هاست». کرم‌وند بحران آب را نه بحران آینده بلکه بحران زمان فعلی دانست و گفت:

«شاهد هستیم برخی استان‌ها بر سر منابع آب با همدیگر اختلافات جدی دارند و این نشان می‌دهد همه باید به اهمیت آب بیش از پیش واقف شویم». وی نوید داد سد‌های آب شرب بروجرد، آب شرب تاج‌امیر دلفان و مخمل‌کوه خرم‌آباد برای آن ساخته می‌شوند که منابع آب شهرهای استان از طریق این سدها تأمین شده که از نوع منابع پایدار آب محسوب می‌شوند.

ss_2_1830

مدیرکل آبفای شهری لرستان در بخش دیگری از سخنانش به افت شدید منابع آب‌های زیرزمینی شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت: «چاه‌های تأمین آب شهرستان کوهدشت یکی پس از دیگری از مدار خارج می‌شوند و ما در حال حاضر چاه‌های جایگزین را افتتاح کرده‌ایم تا کوهدشت با مشکل آب شرب روبه‌رو نشود؛ خوشبختانه موفق هم بوده‌ایم اما به این معنی نیست که خطر رفع شده است؛ کوهدشت و شهرهای دیگری هم‌چون معمولان و رومشکان مشکلات جدی در بحث کمبود آب شرب دارند».

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان راه‌حل درازمدت را برای رفع مشکل آب شرب کوهدشت ایجاد منابع پایدار از رودخانه‌های سیمره و کشکان دانست که البته به گفته‌ی کرم‌وند معلول تأمین اعتبارات است. حمیدرضا کرم‌وند باز هم به بحران کم‌آبی کوهدشت اشاره کرد و گفت:«برنامه این است در ضرونی کوهدشت تعداد شش هفت حلقه چاه ایجاد شود تا به مدت هشت سال آینده آب شرب شهرستان کوهدشت با مشکل روبه‌رو نشود»..

  1. الف.ب

    منطقه ضرونی خود مشکل جدی بی آبی دارد آقای کرموند خود اوال بیان بیینن بعد صحبت از حفر چاه کنند.مادیان رود خشک خشکه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان