شما اینجا هستید
خبری » گزینه اصلی آموزش و پرورش لرستان در قم ماندگار شد !

نادر کریمی بیرانوند بعنوان معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم منصوب شد .او که گزینه اصلی مدیرکلی آموزش و پرورش لرستان بود زیر سایه مخالفت های سنگین در استان حضورش در لرستان منتفی شده و با منتفی شدن مدیرکلی این چهره نزدیک به جریان ملکشاهی راد حالا انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان وارد فاز تازه تری شده است .
مجمع نمایندگان از یک سو بر هماهنگی وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان اصرار دارد و حتی در این راستا نام سه گزینه را برای مدیرکلی آموزش و پرورش به وزارت خانه پیشنهاد داده است و از سوی دیگر دو جریان سیاسی رقیب در مرکز استان اصرار بر انتصاب گزینه های نزدیک به خود دارند .
محمد جواد محمدی مدیرکل کنونی کانون پرورش فکری ، عزتی معاون اسبق متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد و علی جهان آرا مدیر روابط عمومی استانداری لرستان سه گزینه ای هستند که شنیده می شود مجمع نمایندگان نام آنها را برای تصدی مدیرکلی آموزش و پرورش به وزارت خانه پیشنهاد داده اند اما از این سه گزینه بر انتصاب عزتی اصرار دارند .
از سوی دیگر به موازات اینکه علی ماکنعلی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان که در اندیشه بازگشت به کار و استفاده از قانون بازگشت بکار اعمال یک گروه بالاتر برای بازنشستگان جانباز قبل از سال ۹۶ بود و نام او نیز در فهرست بلند بالای گزینه های احتمالی مدیرکلی آموزش و پرورش لرستان بود نام های دیگری از جمله غلامرضا نوری زاده معاون پشتیبانی آموزش و پرورش در دوره مدیرکلی ماکنعلی نیز همچنان مطرح است .
با وجود طرح نام این دو اما به یکباره نام دیگری مطرح شد که از قضا او شانس بسیار بالایی برای مدیرکلی داشت ، نادر کریمی بیرانوند معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در دوران مدیرکلی ماکنعلی ، او در آموزش و پرورش ناحیه چهار سال گذشته بعنوان رئیس مشغول بکار شده بود و حتی شنیده شد ابلاغ او برای مدیرکلی آماده بود که این انتصاب به همان سرعتی که روی میز وزیر قرار گرفته بود ، منتفی شد و او بعنوان معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قم منصوب شد .
به همان میزان که جریان محمد رضا ملکشاهی راد نماینده سابق خرم آباد را موثر و دخیل در انتصاب آتی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان می دانند ، جریانی دیگر نیز در این بین وجود دارد که به موازات تلاش های جریان ملکشاهی راد سعی دارد معادلات آموزش و پرورش را به نفع خود تمام کند.
این جریان را سید حجت اله کلانتر مدیریت می کند ، شخصی که شنیده می شد نامش در فهرست گزینه های احتمالی است اما او در اندیشه بازگشت نبود و تمایل داشت یکی از نزدیکانش بعنوان مدیرکل منصوب شود . در این بین از علی محمد دریکوند گزینه اصلی این جریان یاد می شد که البته او با حکم استاندار در استانداری بعنوان مدیرکل اداری مالی منصوب شد و در چهلمین روز حضورش در استانداری با حکم استاندار بعنوان سرپرست فرمانداری خرم آباد منصوب شد .
برخی این انتصاب را طراحی استاندار برای در نگه داشتن دریکوند از آموزش و پرورش لرستان تفسیر می کردند که هدفش تقویت یک گزینه دیگر بود ، علی جهان آرا مدیرروابط عمومی استانداری لرستان
حالا جهان آرا از سوی نمایندگان هم نامش بعنوان گزینه به وزارت خانه پیشنهاد شده است اما یک جریان مایل نیست او راهی ساختمان خیابان حسابی میدان امام شود    ، در آن سو یک گزینه دیگر نیز این روزها نامش برای مدیرکلی بسیار پررنگ شده است ، نورالدین سبزیان رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش لرستان در دوره مدیرکلی سید حجت کلانتر !

وزارت خانه هم چندان بی میل نیست در این بین که نمایندگان بر سه گزینه اصرار دارند و دو جریان دی نفوذ در آموزش و پرورش هم روی گزینه های دیگری پافشاری می کنند ، گزینه خودش را بیرون از استان راهی لرستان کند . اینکه نهایتآ چه کسی بر کرسی مدیرکلی آموزش و پرورش لرستان تکیه می زند را البته باید به نظاره نشست .

 

عباس دارایی/ بلوطستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان