شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » ۸ طرح آبفا در سفر دولت به لرستان مصوبه گرفت / شناسایی یک هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز در فروردین ماه ۱۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۸ طرح این شرکت در سفر دولت به لرستان مصوبه گرفت. حمید رضا کرموند افزود : در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ۸ طرح شرکت آب و فاضلاب مصوبه گرفت یعنی توجه خاصی به این بخش استان شد این در حالی است که لرستان در مخازن ذخیره آب با مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان عنوان کرد: وضعیت آب در کشور بسیار بحرانی بوده و چند سال است که صحبت از بحران آب است. وی ادامه داد: هر سال تنگناهای بحث آب افزایش می‌یابد ولی حرکت چشمگیری صورت نمی‌گیرد.

کرم وند گفت: برخی از رفتارهای ما باید اصلاح شوند، رفتارهایی در مصرف و رعایت احترام به محیط زیست و آب شکل بگیرد، چرا که عدم اصلاح آنها نگرانی‌های اجتماعی و امنیتی به وجود خواهد آورد.

وی در خصوص فعالیت فرهنگی گفت: هر قدمی فونداسیون فرهنگی دارد یعنی تا آن فونداسیون درست و محکم اجرا نشود نمی‌توان انتظار سازوکار علمی و منطقی داشت چون زیر بنای فرهنگی مشکل دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اضافه کرد: بعضی مواقع نمی‌توانیم از مردم بخواهیم که الگوی مصرف آب را رعایت کنند در حالی که بخش اعظمی از آب ما از طریق فرسودگی شبکه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال، هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در روستا‌های استان شناسایی شده است، گفت: انشعابات غیر مجاز سدی در برابر ارائه خدمات بهینه شرکت آب و فاضلاب به مشترکان هم استانی است، علاوه بر این استفاده کنندگان از انشعابات غیر مجاز حقوق سایر شهروندان را ضایع می‌کنند.

وی گفت: در فروردین ماه سال جاری هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز روستایی پایش و شناسایی شده است که بیشتر آن‌ها مربوط به استفاده از آب شرب در آبیاری باغ و مزارع کشاورزی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اظهار کرد: در صورت مشاهده انشعاب غیر مجاز فرد خاطی جریمه شده و به مراجع قضائی معرفی خواهد شد. کرموند گفت: بسیاری از روستا‌های استان نیاز به آبرسانی دارند که برای رسیدن به این هدف نیازمند حمایت و همکاری شورا و دهیاری و اهالی روستا‌ها هستیم، همچنین با وضعیت آبی سال جاری به طور حتم تابستان کم آبی را خواهیم داشت که باید مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار داده و با مشاهده شکستگی لوله آب و انشعاب غیر مجاز در سامانه ۱۲۲ گزارش دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: بعد از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی خوشبختانه با برنامه ریزی‌هایی که انجام گرفته ظرف یک سال و نیم گذشته نزدیک به ۱۰۰ روستا از خدمات آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان