شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » رویدادهای نماز جمعه لرستان در هفته ایی که گذشت

امام جمعه خرم‌آباد:مسئولان در جمع‌بندی توافق هسته‌ای به مکر دشمنان توجه کنند‌

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مسئولان باید در توافق هسته‌ای به حیله‌گری و مکار بودن طرف مقابل توجه داشته باشند گفت: در مسئله هسته‌ای همه باید از منافع ملی دفاع کنیم و وظیفه مردم در این زمینه حفظ وحدت، همدلی و همزبانی است.

به گزارش بلوطستان به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آبادگفت: نکته اول در این توافق تلاش مجاهدانه تیم هسته‌ای ایران است که با زبان جهاد کردند و از حق مردم ایران دفاع کردند و نکته دوم آن نیز که به پیروزی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما منجر شد راهنمایی‌های مقام معظم رهبری بود که در کنار تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده باعث موفقیت شد و ما از رهبر معظم انقلاب سپاسگزار هستیم که با راهنمایی‌های خود و با نشان دادن خطوط قرمز باعث شد مذاکرات به خوبی پیش برود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد بیان کرد: نکته سوم در رابطه با مذاکره هسته‌ای این است که باید بدانیم هنوز اول کار است و در واقع هنوز مساله هسته‌ای ادامه دارد و از این رو مسئولان ما باید هوشیار باشند و این مسیر را ادامه دهند چرا که دشمن ما مکار و حیله‌گر است و وظیفه مردم نیز در زمینه هسته‌ای حفظ کردن وحدت، همدلی و همزبانی است و باید همچنان در صحنه باشند و در واقع در به دست آوردن منافع ملی همه باید دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر انتقاد و ایرادی از متن توافق‌نامه وجود دارد انتقاد کردن لازم است ولی باید به حفظ وحدت و همدلی توجه شود چرا که در سایه وحدت و همدلی به حقوق خود دست می‌یابیم.وی افزود: عید فطر امسال زمان همدردی با مردم یمن است و در این روز بیایید مردم یمن را دعا کنیم که یقینا این دعاها نتیجه می‌دهد و منجر به پیروزی مردم یمن می‌شود.

میرعمادی به ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره نمود و عنوان کرد: شورای نگهبان یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار در کشور است که مسئولیت سنگینی را به دوش دارد و در واقع مسئولیت آن در درجه اول بررسی قوانین مجلس شورای اسلامی و مطابقت دادن آنها با احکام اسلام است که این مسئولیت سنگین تضمین‌کننده اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: شورای نگهبان با تفسیر قانون جلوی انحراف و سوءبرداشت‌ها از قانون را می‌گیرد و توجه داشته باشیم که وظیفه شورای نگهبان امسال بسیار سنگین خواهد بود چرا که دو انتخابات بزرگ و مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم.

وی خاطرنشان کرد: مردم از شورای نگهبان انتظار دارند همچنان که تا کنون با صلابت انتخابات ۳۶ سال گذشته را برگزار کرده و تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نگرفته است در این دو انتخابات نیز به این صورت عمل کند و مخصوصا مردم انتظار دارند در رابطه با عناصر فتنه‌گر شورای نگهبان به خوبی ایستادگی کند و در زمینه تایید صلاحیت‌ها مطابق با قوانین عمل نمایند و امیدواریم انتخابات پیش رو با قاطعیت برگزار شود و بار دیگر اقتدار و حقانیت جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان داده شود.

امام جمعه پلدختر: تیم مذاکره کننده خستگی ناپذیر از اصول و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و عزت ملت ایران دفاع کرد

img_6264

امام جمعه پلدختر در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان گفت: تقویت شورای نگهبان واجب و تضعیف آن حرام است . حجت الاسلام سوری تضعیف این نهاد مقدس راتضعیف حوزه قانون گذاری و عرصه نظارتی ارزیابی کرد و افزود: شورای نگهبان یادگار ارزشمند امام راحل است و وظیفه خطیر آن صیانت از قانون اساسی ، پیشگیری از انحرافات احتمالی و حفظ اصول بنیادین و قوانین کشور بر مدار اسلام است .

حجت الاسلام سوری با تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ایی ایران خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده بطور خستگی ناپذیر از اصول و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و عزت ملت ایران دفاع کرد که جای تقدیر دارد.وی افزود: طرف های مذاکره کننده سابقه عهد شکنی و عدم تعهد به توافقات را دارند که باید صبر کرد و نتیجه عملی مذاکرات را به نظاره نشست.

امام جمعه   پلدختر عید فطر را نماد رشد یافتگی و تقرب بندگان به سوی خداوند دانست و گفت: عبادات فردی و اجتماعی در این روز با یکدیگر عجین شده است .

حجت الاسلام سوری خواستار ایجاد میدان میوه و تروبار در شهرستان پلدختر شده و افزود: شهرداری باید زمینه را برای ایجاد میدان میوه و تروبار فراهم کند.وی به پتانسیل های پلدختر در زمینه کشاورزی اشاره کرد و گفت: شهرستان پلدختر در زمینه تولید انجیر در کشور رتبه اول را داشته و در تولبد محصول خیار نیز منحصر به فرد است به همین دلیل نباید دست رنج کشاورزان را دلال ها هدر دهند.وی تصریح کرد: میدان میوه و تروبار در رفع مشکل کشاورزان و عرضه محصولات بدون واسطه مهم و موثر است.

امام جمعه بروجرد: دنیا ایران را به عنوان کشوری هسته ای پذیرفت
 

 
 

 امام جمعه بروجرد با اشاره به جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: دنیا ایران را به عنوان کشوری هسته ای پذیرفت.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مصلی امام خمینی(ره) افزود: مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی با کشورهای ۱+۵ در نهایت پس از یک دوره طولانی ۱۲ ساله به جمع بندی مورد رضایت تیم های مذاکره کننده هفت کشور رسید و شرایط را برای نزدیک شدن به توافق هسته ای فراهم کرد.

وی اظهار کرد: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ۱۲ سال گذشته برای رسیدن به حق قانونی و مسلم خود یعنی دستیابی به فناوری هسته ای ایثار و مقاومت کردند و تا پای شهادت دانشمندان هسته ای ایستادگی کردند.

امم جمعه بروجرد با بیان اینکه ایران در چند سال گذشته با پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان چانه زنی کرده است، گفت: قدرت های جهانی عادت دارند به دیگر کشورها دستور بدهند و آنها اطاعت کنند ولی جمهوری اسلامی مقابل این قدرت ها ایستاد و از حقوق خود دفاع کرد.وی افزود: آمریکا حتی شوروی و چین را به حساب نمی آورد ولی ۱۲ سال است که تلاش می کند با جمهوری اسلامی مذاکره کند.حجت الاسلام و المسلمین ترابی اظهار کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده است که با تحریم، تهدید و اعمال فشارهای سیاسی و غیرسیاسی نمی تواند به جایی برسد لذا از در مذاکره وارد شد.

وی با قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به دلیل ایستادگی در مقابل دشمن افزود: هدایت ها و حمایت های رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم از تیم مذاکره کننده هسته ای باعث شد تا این تیم با تلاش طاقت فرسا و شبانه روزی جلوی باج خواهی دشمن بایستد.
امام جمعه بروجرد با اشاره به ارسال متن جمع بندی مذاکرات به کشورهای طرف مذاکره برای بررسی دقیق گفت: مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی باید این متن و ضمائم آن را با در نظر گرفتن خطوط قرمز مد نظر رهبری به دقت بررسی کنند.
به گفته وی در صورت تطبیق این جمع بندی با منافع ملی، یک گام به توافق نهایی نزدیک می شویم.
وی وحدت و انسجام داخلی را عامل موفقیت های ملت ایران در ۳۶ سال گذشته دانست و گفت: همدلی و همزبانی میان ملت و دولت باید در راستای تامین منافع ملی تداوم یابد.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی با بیان اینکه آمریکا و غربی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، افزود: بعد از بیانیه جمع بندی مذاکرات، اختلافاتی بین سخنان و توضیحات اوباما و جان کری و مسوولان ایران در خصوص لغو تحریم های تسلیحاتی موشکی و پرونده ایران در سازمان ملل وجود داشت.
وی گفت: برخی از جریانات داخلی با بهره برداری سیاسی از مذاکرات هسته ای، منافع ملی کشور را به خطر می اندازند لذا لازم است که موضوع هسته ای در سطح ملی باقی بماند.خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و این نهاد را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان نهادی پربرکت و تاثیر گذار است، اظهار کرد: انطباق مصوبات مجلس و شورای اسلامی با شریعت مقدس و قانون اساسی، نظارت بر انتخابات های مهم و سراسری و تفسیر قانون اساسی از وظایف خطیر شورای نگهبان می باشند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر گفت: عید فطر عید بندگی خدا و پیروزی بر نفس عماره است و مردم باید در این روز علاوه بر پرداخت زکات فطریه در نماز عید شرکت کنند.
وی میزان فطریه برای هر نفر در بروجرد را پنج هزار تومان اعلام کرد و افزود: زکات در هشت مورد از جمله پرداخت به فقرا، مساجد، حسینیه ها و کارهای عام المنفعه مصرف می شود.

حجت الاسلام ابوالحسن آروانی امام جمعه  کوهنانی با اشاره به ۲۶ تیر  سالروز تاسیس شورای نگهبان ،شورای نگهبان را نبض وضامن نظام اسلامی وحافظ جمهوریت واسلامیت و اطمینان آرامش قلب مومنین دانست و گفت: تضعیف این نهاد توطئه دشمنان در راستای ایجاد بی اعتمادی بین مردم وحاکمیت است.

به گزارش بلوطستان به نقل از کوهنانی وی با تشکر از تیم مذاکره هسته ای کشورمان  گفت:  نتیجه مذاکرات حاصل  تدابیر رهبری وایستادگی مردم بود. آروانی  همچنین گفت ما باید مراقب بدعهدی های طرف مقابل که کاری جزء زورگویی ،بدعهدی و پیمان شکنی  ندارد باشیم .

حجت الاسلام آروانی  ضمن تبریک  فرا رسیدن عید سعید فطر در مورد زکات فطریه مردم شهر کوهنانی نیز گفت :شهری با این جمعیت  بالا باید زکات فطریه آن را  یک جا  جمع کنیم که بتوانیم به نیازمندان و فقرا  این منطقه آبرومندانه کمک کنیم.

امام جمعه الشتر:اگر شیطان بزرگ ذره‌ای به گزینه نظامی امید داشت دریغ نمی‌کرد

 

 
 

به گزارش بلوطستان به نقل از  لرسو حجت الاسلام والمسلمین «موسوی»، امام جمعه الشتر  سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای را نتیجه ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر زورگویی مستکبرین دانست و گفت: ملت با بصیرت ایران با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، در مقابل تهدیدات و تحریم ها جانانه ایستادگی کردند و امروز پیروز واقعی، ملت ایران هستند.

وی با تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده در موضوع هسته‌ای گفت: پایان مذاکرات، پایان استکبارستیزی و مبارزه با مستکبرین نیست بلکه ایران اسلامی همواره پشتیبان مظلومان و حامی آنان در مقابل ظالمان و جبهه استکبار است.خطیب جمعه الشتر در ادامه به برخی اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر شیطان بزرگ راهی بجز مذاکره، همچون گزینه نظامی را می‌توانست علیه نظام مقدس اسلامی ایران بکار گیرد، ذره‌ای کوتاهی نکرده و تن به مذاکرات نمی‌داد.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا و غرب به این نتیجه رسیده‌اند که تهدید نظامی برای جمهوری اسلامی ایران که در اوج اقتدار نظامی قرار دارد، یک بلوف سیاسی بیش نیست.امام جمعه الشتر با اشاره به وقایع منطقه از جمله کشتار کودکان و زنان بی‌گناه یمن توسط ال‌سعود و با پشتیبانی رژیم غاصب صهیونیستی خاطر نشان کرد: امروز چهره خبیث رژیم صهیونیستی و ال سعود برای همگان آشکار است.

وی افزود: ظالمین، خونخواران و تجاوزگران به حقوق کودکان و زنان بی پناه مسلمان و مظلوم، خواهان برقراری امنیت و آرامش در جهان نیستند چرا که آنان منافع خود را در کشتار زنان و کودکان مظلوم می‌بینند.

وی با بیان اینکه ال سعود همواره جز خیانت به مسلمانان کاری دیگری نکرده‌اند بیان داشت: متأسفانه امروز ما شاهد نقض آتش بس یمن توسط ال سعود و با تحریک اسراییل هستیم و هم‌زمان، سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی و مدعی دفاع از حقوق بشر در قبال تجاوزات ددمنشانه ال سعود نشان از دروغ بودن ادعای آنان در قبال حقوق ملت‌ها دارد.امام جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره و تصریح کرد: شورای نگهبان موثرترین نهادی است که در صیانت از قانون اساسی نقش بی‌بدیلی را بر عهده دارد.

وی در این ارتباط ابراز داشت: نهاد شورای نگهبان همواره برای بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر دشوار حرکت به قله‌های پیشرفت در عرصه‌های گوناگون به خوبی توانسته است از آرمان‌ها و خطوط قرمز نظام دفاع نماید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. پلدختری

    بحث احداث میدان میوه و تره بار بایستی توسط شهرداری پلدختر به جدیت تمام پیگیری شود

  2. یک شهروند

    باسلام خدمت مسولان بلو طستان از شما استدعا داریم مشکلات مسکن مهر کوهدشت از جمله کیوسک نیروی انتظامی جهت تامین اهالی، نداشتن دبستان، سرویس خط واحدو اسفالت جاده ورودی و…… در نشریه ی وزین خودتان جهت اطلاع مسولان مطرح نموده شاید فرجی شود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان