شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اخبار و رویدادهای نماز جمعه لرستان

ححح۷۶۹--
 
امام جمعه خرم اباد:انتخابات و رای مردم مبنای تشکیل نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: انتخابات و رای مردم اساسی ترین مبنای تشکیل نظام اسلامی است که تداوم نظام اسلامی نیز با همین رای و حضور مردم محقق شده است.

به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی در خطبه های نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد افزود: هر انتخاباتی که طی ۳۷ سال بعد ازا نقلاب اسلامی صورت گرفته آثار و برکات فراوانی بدنبال داشته است که با برگزاری هر انتخاباتی خون تازه ای و حیات دوباره ای بر کالبد نظام اسلامی بخشیده شده و هر انتخاباتی مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و دشمنان نظام بوده است.
وی گفت: هر گاه مردم در انتخابات شرکت کرده اند با حضور و رای خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و استکبار جهانی زده اند و در تاریخ هفتم اسفند امسال نیز بار دیگر با حضور در پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات دشمنان را مایوس خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با تاکید بر دقت و مطالعه در انتخاب فرد اصلح گفت: مردم باید با تلاش و مطالعه و مشورت و با در نظر گرفتن معیارهایی همچوم میزان ایمان و تعهد افراد به اسلام سنجش درستی در انتخاب فرد اصلح داشته باشند و در انتخاب خود به این نکته توجه کنند که فردی که قرار است انتخاب شود چقدر به اسلام و قوانین الهی پایبند است و چقدر به ولایت فقیه معتقد است.
وی با اشاره به اینکه مهمترین معیار در انتخاب فرد اصلح اعتقاد به ولایت فقیه و رهبری نظام است گفت: فردی که به عنوان اصلح انتخاب می شود باید میزان شجاعت و ایستادگی او در برابر زر،زور و تزویر سنجیده شود و باید دید چقدر در برابر فتنه و خیانتکاران به نظام ایستادگی داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: معیار انتخاب اصلح این است که شخص چقدر در برابر فساد و تبعیض ایستادگی می کند ؛ چقدر اهل ایستادگی در برابر استکبار جهانی و غرب است ، کسی که واداه به امریکا و شیفته غرب است به راحتی کشور را به آمریکا خواهد فروخت.
وی اظهار کرد: مردم در انتخاب اصلح باید به این نکته توجه کنند که فردی را انتخاب کنند که ایمان قوی دارند و دلسوز مردم و طبقه مستضعف باشد نه افرادی که دنبال ثروت و قدرت هستند انتخاب چنین افرادی به نفع مردم نخواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر فضای سالم انتخاباتی گفت: ایجاد فضای سالم انتخاباتی وظیفه همه است بخصوص کاندیداهای مختلف و طرفداران آنها با پرهیز از تخریب همدیگر از نیش و کنایه به همدیگر خودداری کنند.وی با تاکید بر حفظ ارزش های اسلامی در جریان تبلیغات انتخاباتی گفت: برخی ستاد انتخابات را همانند شب عروسی شان می دانند و همانند مجلس عروسی با آوردن خواننده های کذایی و رقص و آواز آلودگی های صوتی ایجاد می کنند.

امام جمعه دورود:طرح مسائل قومی در تبلیغات انتخاباتی به صلاح هیچکس نیست

امام جمعه دورود گفت : با توجه به شرایط حاکم بر اوضاع سیاسی و اجتماعی منطقه طرح مسائل قومی ، قبیله ای و طایفه ای در تبلیغات انتخاباتی به صلاح هیچکس نیست.

حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دورود افزود : نامزدهای انتخاباتی باید تلاش کنند که تبلیغاتشان در جهت ایجاد وحدت و همدلی در بین مردم و مسئولان ساماندهی شود.
وی بیان کرد: یکی دیگر از اعمال خلاف و حرام شرعی دلسرد کردن مردم نسبت به حضور در پای صندوق های اخذ رای است.به گفته وی با توجه به اینکه دین اسلام اسراف را جزء گناهان کبیره دانسته لذا یکی دیگر از مسائلی که نامزدهای انتخابات در طول دوران تبلیغات باید رعایت کنند جلوگیری از اسراف است.
امام جمعه دورود اضافه کرد : نامزدهای انتخاباتی باید به گونه ای تبلیغات خود را مدیریت کنند که باعث جریه دارشدن احساسات دیگر نامزدها و هواداران آنها نشود.
وی گفت : زیر سوال بردن اقدامات دولت توسط برخی نامزدهای انتخاباتی و همچنین ایجاد سد معبر و مزاحمت در حین انجام تبلیغات از دیگرمسائلی است که باید توسط ستادهای تبلیغی نامزدها رعایت شود. حجت الاسلام حقیان همچنین گفت:برگزاری انتخابات قانونمند و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای به دقت نظر و وظیفه شناسی همه مردم و مسئولان بستگی دارد.

امام جمعه بروجرد: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات ضروری است

امام جمعه بروجرد گفت: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات ضروری است.حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: همه مردم طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید برای حفظ تمامیت ارضی کشور در انتخابات مشارکت کنند.

وی اظهار کرد: ملت ایران با حضور پرشور در انتخابات همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر حماسه آفرینی می کنند.امام جمعه بروجرد افزود: اقتدار مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور حداکثری مردم در انتخابات به نمایش گذاشته می شود لذا هرکس که به سرنوشت انقلاب و کشور تعهد دارد باید در انتخابات شرکت کند.
وی در خصوص مشخصه های انتخاب اصلح گفت: تمام افرادی که از فیلترهای شورای نگهبان و هیات های اجرایی و نظارت عبور کرده اند صلاحیت ورود به مجلس را دارند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی انتخاب اصلح را یک تکلیف دانست و اظهار کرد: مردم باید افراد مومن، انقلابی، ولایتمدار و دلسوز کشور را شناسایی و به آنها رای دهند.
وی افزود: مردم باید با چشم باز و انتخاب افراد اصلح، مجلسی توانمند و استکبار ستیز تشکیل دهند تا بتوانند از نفوذ دشمن جلوگیری کنند.امام جمعه بروجرد گفت: اگر مجلس در برابر دشمنان ضعف نشان دهد کشور دچار مشکل می شود لذا مردم باید نمایندگانی شجاع را انتخاب کنند.
وی مشارکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی و ملی دانست و افزود: امید است جمعه آینده یک انتخابات حماسی دارای مولفه های مشارکت حداکثری، امنیت و سلامت برگزار شود.حجت الاسلام و المسلمین ترابی با بیان اینکه جنگ و نا امنی اطراف ایران را فرا گرفته است، گفت: ایران اسلامی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی جزیره ثبات و امنیت است.
وی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: قوانین راه را برای تخلفات انتخاباتی بسته اند لذا تخلفی که سرنوشت انتخابات را تغییر دهد تاکنون رخ نداده است.وی اضافه کرد: مجریان و ناظران انتخابات امانتدار مردم هستند و با کمال بی طرفی انتخابات را برگزار می کنند.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی با چند مرکز اسلامی از جمله شورای نگهبان مخالف بود و از هیچ کوششی برای ضربه زدن به این مراکز دریغ نکرد.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی شورای نگهبان را ضامن اسلامیت و جمهوریت و چشم بینای نظام اسلامی دانست و افزود: وقتی دشمن نتوانست بساط شورای نگهبان را برچیند سعی کرد تصمیمات این شورا را زیرسوال ببرد و متاسفانه برخی در داخل کشور در این مورد با دشمن همصدا شدند.

امام جمعه پلدختر:رعایت اخلاق اسلامی محور تبلیغات کاندیداها باشد

 امام جمعه پلدختر گفت: رعایت اخلاق اسلامی و پایبندی به ارزش ها محور تبلیغات کاندیداها باشد.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه با بیان این که هفتم اسفند ماه روز حماسه حضور مردم در انتخابات است افزود:حضور با آرامش و حداکثری در انتخابات از تاکیدات مقام معظم رهبری برای برگزاری انتخابات مطلوب است .

وی اضاف کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس از دادن وعده های غیرممکن و شعارهای پوشالی برای جمع آوری آرا و جلب نظر آحادمردم خودداری و پرهیز کنند.
وی افزود: نامزدهای انتخاباتی از ارایه آمارهای غلط خودداری کنند وخدمات نظام اسلامی را زیر سوال نبرند و انتظارات ، مطالبات و خواسته های مردم را بدون دلیل افزایش ندهند.
وی با بیان این که کاندیداها باید از بد اخلاقی انتخاباتی پرهیزو اخلاق اسلامی را رعایت کنند گفت:کاندیداها با صداقت برنامه های خود را برای مردم بازگو کنند و توانمندی خود را به نمایش بگذارند و از تخریب دیگران خودداری کنند.
خطیب نماز جمعه پلدختر ضمن تسلیت ایام فاطمیه بر ضرورت حفظ حرمت و منزلت این ایام تاکید کرد و اظهار داشت:کاندیداها با بهانه تبلیغات انتخاباتی حرمت ایام فاطمیه را نگه دارند و در این ایام حزن و اندوه به معنای واقعی کلمه و به بهترین شکل حرمت و منزلت این ایام را حفظ کنند .
حجت الاسلام سوری افزود: مردم با آگاهی کامل و بر اساس سوابق نامزدها فردی را انتخاب کنند که وفادار به ولایت فقیه ، مدافع اسلام و دلسوز نظام باشد و برای پیشبرد برنامه های کشور تلاش کند.
امام جمعه الیگودرز:مصلحت اندیشی باعث دیکتاتوری می‌شود

امام جمعه الیگودرز گفت: اگر بنا به مصلحت برخی مسائل پرده‌پوشی شود، موجبات دیکتاتوری فراهم می‌شود.به گزارش  بلوطستان به نقل از خبرگزاری فارس از الیگودرز، حجت الاسلام‌والمسلمین محمد علی ارزنده در جمع نمازگزاران این شهر با انتقاد از مصلحت اندیشی برخی مسئولان گفت: متاسفانه برخی از مسئولان بنا به مصلحت‌اندیشی همه چیز را به مردم نمی‌گویند و اعتقاد دارند، این لاپوشانی باعث پیشرفت و توسعه می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که پرده‌پوشی‌ها به مرور زمان باعث ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان شده و موجبات دیکتاتوری را فراهم می‌کند.

ارزنده به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب به درستی و با درایت همیشگی خود برخی مطالب را در رابطه با مباحث مختلف عنوان فرمودند که همه ما باید آنها را مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تخریب شورای نگهبان معنا و مفهوم خاص خود را دارد، افزود: اگر به گذشته بازگردیم آمریکا از ابتدا مخالف این نهاد بوده و همواره هم درصدد نفی آن بر آمده است و در حال حاضر هم دشمن تخریب شورای نگهبان را از طریق نیروهای داخلی در دستور کار قرار داده است.

ارزنده عنوان کرد: از این دشمن دیرینه ملت ایران هیچ انتظاری نیست، اما جای تاسف است که عده‌ای از مسئولان که در رده‌های بالای نظام مسئولیت داشته‌اند، حرف‌های دشمنان را تکرار می‌کنند و همین موضوع باعث آزار نیروهای انقلاب می‌شود.وی افزود: متاسفانه عده‌ای تنها شورای نگهبان را تخریب نمی‌کنند و نهادهایی دیگر نظیر سپاه پاسداران را با جملات ناپسندی همچون داعشی و گروه فاسد خطاب می‌کنند که این اقدام برنامه‌ریزی شده در راستای اهداف دشمنان صورت می‌پذیرد.

خطیب نماز جمعه الیگودرز گفت: امنیت امروز کشور در سایه تلاش سپاه و دیگر نیروهای نظامی است و همین امنیت باعث شده که برخی مسئولیت داشته باشند و امروز جفا کنند.وی با اشاره به ماندگاری نهادهای نظام گفت: مسئولیت‌ها مثل کف روی آب هستند و همان‌گونه که می‌آیند روزی هم خواهند رفت و این نهادهای نظام ماندگار هستند.

وی همچنین از شام و ناهار دادن‌های برخی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقاد نمود و افزود: این شام و ناهار دادن‌ها رشوه است و هیچ نیت خدایی در آن مشاهده نمی‌شود.ارزنده با انتقاد از وعده‌های دروغ و دست نیافتنی برخی داوطلبان مجلس گفت: مردم هوشیار باشند که فریب تبلیغات دروغین را نخورند.

امام جمعه الیگودرز با گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس یاد شهدای روحانی را گرامی داشت و اظهار داشت: بی‌شک روحانی خوب از جمله بهترین انسان‌هاست، اما روحانی بد هم از جمله فاسق‌ترین افراد است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان