شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » امیدوارم کاندیدای انتخابات خرم آباد معتدل باشند

حبیب الله خجسته پور فرماندار خرم آباد به شایعه حمایت استانداری و فرمانداری در انتخابات از کاندیدای خاص واکنش داد. به گزارش بلوطستان فرماندار خرم آباد در گفتگو  با خبرگزاری تسنیم به موضو عاتی اشاره کرده که از جمله مهم ترین آنها انتخابات دهم مجلس در مرحله اول و انتخابات پیش روی مرحله دوم است:

تسنیم: برخی می‌گویند استانداری و فرمانداری در انتخابات ۷ اسفند  از برخی کاندیداها حمایت کرده‌اند نظر شما در این مورد چیست؟

خجسته پور: هیچ‌کدام از ما حاضر نیستیم آخرت خود را فدای دیگری کنیم و خطاب به منتقدان‌ هم می‌گویم که برای دنیای هیچ احد و ناسی آخرت خود را زیر سؤال نبرند.در فضاهای مجازی که گوینده شاید خیلی مشخص نیست، دیدیم که چه تهمت‌هایی می‌زنند اما چون از اساس این تهمت‌ها را فاقد اصالت می‌دانم تا این لحظه هیچ پاسخی ندادم چون گواه کار ما عملکرد ارائه‌ شده و آرامش حاکم بر فضای انتخابات و پس‌ از آن است.

هیئت اجرایی انتخابات را اداره می‌کند و این هیئت متشکل از گروه‌های سیاسی مختلفی است و اگر سنجشی از طیف‌های سیاسی که اعضای هیئت اجرایی به آن منتسب هستند داشته باشیم، شاید دولت کمترین جایگاه را هیئت اجرایی انتخابات خرم‌آباد دارد.

تسنیم: چه صحبتی با چهار کاندیدای حوزه انتخابیه خرم‌آباد که دور دوم باهم رقابت می‌کنند دارید؟

خجسته پور: در وهله اول دوست دارم هر چهار نفر با هم مهربان باشند؛ با توجه به ادوار مختلفی که داشتیم اگر دو نفر از آن‌ها به مجلس رفت این چهار سال به‌ صورت هم چنگ‌اندازی نکنند.در وهله دوم نیز با توجه به فضای کشور که به سمت اعتدال و میانه‌روی در هر دو جریان یعنی کاندیداهای منتخب منتصب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب حرکت کرده نمایندگان ما هم از افراد اعتدال هر دو طیف انتخاب شود.

تسنیم: بعد از دور اول تاکنون جلسه‌ای با ۴ کاندیدای دور دوم خرم‌آباد داشته‌اید؟

خجسته پور: پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، چهار کاندیدای منتخب را به فرمانداری دعوت کردیم و طی یک نشست دوستانه از آن‌ها خواستیم تا باهم نامهربان نباشند چون نهایتاً دو نفر از آن‌ها قرار است باهم باشند از این‌ رو با تخریب فضای پیش از انتخابات در کنار هم نشاندن آن‌ها پس‌ از انتخابات نیز یک مقداری سخت می‌شود.به چهار کاندیدای دور دوم حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی پیشنهاد دادیم یک منشور اخلاقی با امضای چهار نفرشان منتشر کنند.

تسنیم: آیا این درست است که در خرم‌آباد ۴ نفر از کاندیدا به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند؟

خجسته‌پور:بله حدود هفت نفر به کلیات اعتراضاتی ارائه دادند که بنا است هیئت اجرایی رسیدگی کند.

تسنیم: به نظر شما چند درصد مصوبات سفر هیئت دولت به لرستان عملی شده است؟

خجسته‌پور:مصوباتی که در مرکز استان داشتیم حرکت رو به رشدی دارند به ‌طوری که در بحث گازرسانی به روستاها که یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به استان بوده فراتر از مصوبه کار انجام‌شد.در بحث منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد نیز مجوز را از هیئت دولت گرفتیم و الآن جانمایی شده اما نظر استاندار بر این است که با توجه به مجوز اخذشده متراژ بیشتری به منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد اختصاص دهیم.

۷۰ هکتار برای مکان منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد در نظر گرفته‌ شده که کفاف نمی‌کند بنابراین باید به دنبال اراضی بیشتری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی باشیم.بحث انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد یکی دیگر از مصوبات سفر هیئت دولت به استان بود که خردادماه ۹۵ به‌طور یقین به بهره‌برداری می‌رسد.در حوزه ورزش نیز بسیاری از سالن‌های ورزشی که در سفر دولت به استان مصوب شد تقریباً می‌شود گفت به بهره‌برداری رسیدند.مجموعه فرهنگ ارشاد نیز طی مدت دو سال برابر ۱۰ سال پیشرفت فیزیکی به آن اضافه‌شده است.در حوزه جهاد کشاورزی نیز خوشبختانه به ویژه در بخش آبیاری بارانی حرکت بسیار قابل‌توجهی انجام‌شده و خیلی از کشت‌های دیم به آبی تبدیل‌شده است.از دیگر مصوبات هیئت دولت به استان بحث سدها  بود که سد ایوشان به‌ موقع افتتاح شد؛ از مصوبات سفر غافل نشدیم همه را پیگیری می‌کنیم که امیدواریم همه مصوبات تا سال ۹۵ عملیاتی شده باشد و ما برای سفر و مصوبات بعدی رئیس‌جمهور آماده شویم.

تسنیم: طی دو سال اخیر چه تعداد شغل در کل استان ایجاد شده؟

خجسته‌پور: در مورد تعداد اشتغال حضور ذهن ندارم اما جایگاه ما با آماری که مرکز آمار ارائه داده، تغییر پیدا کرده و استان ما دیگر در بحث بیکاری رتبه اولی نیست بنابراین وقتی می‌گوییم استان ما رتبه اولی نیست یعنی تلاش شده است.

باید گفت برای اینکه بتوانیم بخش قابل‌توجهی از متقاضیان کار را مشغول کنیم نیازمند یک سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر از اعتبارات دولتی هستیم که این باز به همان داستان‌ همیشگی دعوت از سرمایه‌گذار برمی‌گردد که باید زیرساخت‌های استان فراهم شود که در یک جمله می‌توان گفت استان راکد نیست و حرکت رو به جلویی دارد اما تا رسیدن به وضعیت مناسب و مطلوب به ‌طور یقین فاصله زیادی داریم.

  1. محمودی

    هیچکدام از فرمانداران لرستان فرمانداران خیلی شاخصی نیستند معمولی و عادی و برخی ها هم جهت دار عمل کردند

  2. شهروند

    بنظرشهروندان لرستانی این حرف آقای فرماندار خرم آباد که امیدوارم نمایندگان خرم آباد از طیف….باشند دخالت درانتخابات وتضییع حقوق سایرکاندیداهاست ولذا استاندار محترم باید دراین راستادرجهت بیطرفی درانتخابات خرم آباد اقدام کند

  3. دیناروند

    این اعتدال و معتدل هم شده یک صیغه جالبی هر کی بخواد به صندلی برسه میگه معتدلم خخخخخخخخخخخخخخخخخ

  4. شهروندپلدختری

    اگراعتدال دوری از افراط باشدچه اصلاح طلب باشد یا اصولگرا خوبست فقط درشعار خلاصه نشودجناب آقا یاخانم واقعی یا جعلی”دیناروند”/اگرهم یکطرفه باشد خوب نیست.

  5. روح الد ین صادقی

    جناب خجسته پور ایا عوض شدن نمایند گان فر ماندار در دقیقه نود در معمو لان مهندسی نبود ؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان