شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » آرزو بر منتقدان جوان عیب نیست

http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/07/28/IMG12475699.jpg

نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به موضوعات مهم جاری کشور پاسخ داد. به گزارش بلوطستان به نقل از انتخاب وی همچنین به سوالی در خصوص پیش بینی ها مبنی بر چهار ساله بودن دولت روحانی نیز واکنش نشان داده است.

 ? آرزو بر منتقدان جوان عیب نیست
وی درباره اظهارات منتقدان دولت درباره ۴ ساله بودن دولت دکتر روحانی گفت: برخی مسایل را باید با سلام و لبخند رد شد. آرزو بر منتقدان جوان عیب نیست.

 ? نظر متفاوت حقوقی وزارت کشور با شورای نگهبان درباره منتخب اصفهان
نوبخت در پاسخ به صیانت دولت از آرای نمایندگان گفت: در خصوص صیانت از آرای نمایندگان، وزارت کشور نظر حقوقی خود را که متفاوت با نظر حقوقی شورای نگهبان درباره یکی از منتخبان اصفهان بود، بیان کرده است.
وی ادامه داد: این نظرات به صورت مستدل به اعضای شورای نگهبان منعکس شده و وزارت کشور معتقد است اگر قرار است کاندیدایی در این مرحله از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شود و انتخابات آن به میان دوره ای موکول گردد باید در مرحله رسیدگی به اعتبارنامه نماینده مورد توجه قرار گیرد.
سخنگوی دولت اضافه کرد: فرآیند انتخابات به این گونه است که بعد از تایید صحت انتخابات مجلس می بایست اعبتارنامه نمایندگان مورد تایید قرار گیرد. بنابراین نظر حقوقی وزارت کشور بیان شده و امیدواریم حقی از کسی ضایع نشود و در این جا از عملکرد وزارت کشور و شورای نگهبان در برگزاری انتخابات نیز تقدیر می کنم.

 ?کمک دولت به صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق
وی در مورد حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: صندوق بازنشستگی در پرداخت حقوق اسفند بازنشسته ها تا ۲۷ اسفند مشکل داشت. حقوق اسفند بازنشستگان ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که دولت ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بعنوان کمک به صندوق داد اما باز صندوق قادر به پرداخت حقوق نبود.
سخنگوی دولت افزود: دولت ۱۰ درصد به کمک خود به صندوق اضافه کرد؛ با این حال صندوق بازنشستگی هزار میلیارد تومان کم داشت که با دستور رییس جمهوری هزار میلیارد تومان دیگر را در اختیار صندوق قرار دادیم تا بتوانند حقوق بازنشستگان را پرداخت کنند.نوبخت با اشاره به محدودیت درآمدهای نفتی و مالیاتی گفت: مدیریت کردن منابع مالی کار بسیار دشواری است اما ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

?واکنش به خبرهای مرتبط به سفر رئیس جمهوری به اتریش/شان ملت ایران باید حفظ شود
سخنگوی دولت در پاسخ به دلایل لغو سفر رییس جمهوری به اتریش و برخی اظهارنظرها نیز گفت: در این زمینه به حد کافی صحبت شده ولی این که عده ای از هر فرصتی تلاش کنند تا نقطه منفی را به تصویر بکشند از برجام گرفته تا هرگونه مسائل دیگر درست نیست.
نوبخت افزود: وقتی امروز صبح قبل از آغاز این نشست خبری به روزنامه ها نگاه می کردم اگرچه بانک مرکزی با صراحت اعلام کرد و روز گذشته نیز با حضور خبرنگاران سوئیفت انجام شد ولی برخی رسانه ها نوشتند که این فعالیت هنوز به طور کامل انجام نشده و رسانه ای هم اعلام کرد که ۲۰ بازرگان موضوع دیگری را می گویند و استناد آنان به جملاتی است که برخی افراد در خارج از کشور اظهار می کنند.
وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم شان ملت ایران کوچک نیست بنابراین تایید نمی کنیم رییس جمهور به جایی برود که خاطرات تلخی از گذشته به خاطر داریم. رییس جمهور نهاد جمهوریت نظام است و باید همه مسائل رعایت شود و ارکان مختلف هم در این رابطه گزارشاتی را دادند و همه بدانیم خیر در این مساله بوده است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال گسترش مناسبات خود با کشورها بوده است کما این که هفته آینده نیز نخست وزیر ایتالیا مجددا به ایران سفر خواهد کرد و این موضوعاتی است که ما باید به آن توجه داشته باشیم.
نوبخت اضافه کرد: یادمان باشد که در اروپا، در بروکسل و پاریس چه اتفاقاتی صورت گرفت حتی زمانی که آنها آماده باش بودند بنابراین باید بپذیریم که رفتن رییس جمهوری نیازمند تمهید مقدماتی است و رعایت مسائلی است که برای ایران مهم است و در هر سفری شان ملت از سوی مسئولین کشورها باید حفظ و رعایت شود.

 ?توجه به بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید همراه با کاهش تورم
سخنگوی دولت در خصوص اظهارات معاون اول رییس جمهوری در سال گذشته در زمینه بهبود معیشت اقتصادی مردم نیز گفت: برای این اقدامات نیازمند تامین درآمد هستیم تا بخشی که فاقد درآمد هستند از آن بهره مند شوند و هرگونه تلاشی در سال جاری در زمینه فراهم آوردن قدرت خرید و امکان خرید و امرار معاش برای گروه های مختلف مردم می باشد.
نوبخت افزود: آنهایی که در سیستم غیردولتی شاغل هستند با رونق اقتصادی معیشت آنها بهتر خواهد شد و کارکنان دولت و بازنشستگان نیز از افزایش نسبی برخودار خواهند بود و با توجه به رونق اقتصادی که برای سال جاری پیش بینی شده است، زمینه بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید به مردم فراهم خواهد شد و در کنار آن دولت سیاست نرخ کاهش تورم را نیز ادامه خواهد داد.

?تا از حفظ حرمت زائران مطمئن نشویم اقدامی برای حج تمتع نمی شود
نوبخت در پاسخ به وضعیت اعزام زائران به حج تمتع نیز گفت: تا کنون اقدام مسئولانه ای از سوی سعودی ها صورت نگرفته، اگرچه فریضه حج مهم است ولی رعایت شان زائران مهم تر است. تا اطمینان حاصل نکنیم که زائران ما بی حرمت نمی شوند و زیر دست و پا له نخواهند اقدامی صورت نخواهد گرفت و به دنبال استانداردها هستیم تا این فریضه با برخورد غیرمسئولانه سعودی ها باقی نماند.

  ?سایت پاناما اهمیتی ندارد که بخواهیم موضع رسمی بگیریم
سخنگوی دولت درپاسخ به به این که روز گذشته اسنادی منتشر شد مبنی بر این که رییس جمهور سابق کشور در سایت پاناما متهم به پولشویی شده است، موضع رسمی دولت در این زمینه چیست؟ گفت: ایران موضعی ندارد. مگر آن خبرگزاری چه اهمیتی دارد؟ ما موضع رسمی نداریم و به این دست حرف ها پاسخ نمی دهیم.

  1. الف

    این نوبخت هر که نداند ایران را گل گلزار کرده که این قدر مدعی است

  2. لرستانی

    این دولت رفتنی است به امید خدا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان