شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اختلاف اصلاح طلبان لرستان و خرم آباد در معرفی گزینه دوم

۱۳۹۴۱۱۲۴۰۹۴۹۲۸۱۶۸۷۱۱۱۲۸۴

شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان لرستان گزینه های نهایی مورد حمایت خود را در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی اعلام کردند. به گزارش بلوطستان هفدهم فروردین ماه ۹۵ طی نشستی با حضور اعضای شورا پس از رای گیری، ضمن تاکید برحمایت قاطع از دکترمحمدبیرانوندی به عنوان گزینه ی اول اصلاح طلبان، با اکثریت مطلق آراء سرکارخانم اعظم محمدی نیا را نیز به عنوان گزینه ی دوم اصلاح طلبان درحوزه ی انتخابیه ی خرم آباد و دوره ی چگنی و بخش های تابعه انتخاب کرده اند.

بر پایه این گزارش علت جمع بندی دبیران احزاب و اعضای شورای اصلاح طلبان لرستان بر روی نام محمدی نیا به عنوان گزینه دوم این بوده است که سرکارخانم محمدی نیا خود اعلام کرده، مستقل و حامی دولت تدبیر و امید است و لذا از دوگزینه ی اصولگرای دیگر برای همکاری با نیروهای اعتدال و اصلاح طلب و دکتر محمد بیرانوند درمجلس شورای اسلامی مفید تر خواهد بود.

? احزاب عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان لرستان که دکتر محمد بیرانوندی و سرکارخانم اعظم محمدی نیا را انتخاب کردند به شرح زیر هستند:

۱-مجمع رو حانیون مبارز

۲-حزب اسلامی کار

 ۳-حزب همبستگی

۴- حزب اعتماد ملی

۵-انجمن اسلامی معلمان

۶-مجمع دانش اموختگان ایران

۷-مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

۸-انجمن اسلامی اساتید دانشگاهای ایران

۹-حزب ندای ایرانیان

۱۰-جمعیت زنان نواندیش

۱۱-حزب اعتدال و توسعه

۱۲-حزب اتحاد ملت

۱۳-حزب مردمسالاری

۱۴-حزب اراده ملت

۱۵-خانه کارگر

۱۶-سازمان عدالت وآزادی

۱۷-انجمن اسلامی مهندسان ایران

۱۸-مجمع نیروهای خط امام

۱۹_انجمن اسلامی جامعه  پزشکی

۲۰- مجمع زنان اصلاح طلب لرستان

? همچنین در اقدامی دیگر اعضای شورای اصلاح طلبان شهرستان خرم آباد هم پس از بررسی و تبادل نظر آقایان محمد بیرانوندی و مرتضی محمودوند را به عنوان گزینه های مورد حمایت خود مطرح کرده اند.

? رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان پس از انتخاب محمدی نیا بعنوان گزینه دوم اصلاح طلبان در گفتگو با کانال چکیده گفته است: «شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان، مستقل از شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان خرم‌آباد است».

?حجت الاسلام سید مهدی موسوی افزود:«مقبولیت و وجاهت و رسمیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان زمانی است که نمایندگان همه‌ی ۲۱ حزب و تشکل عضو شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان در این شورا حضور داشته باشند و شاکله‌ی اصلی این شورا را تشکیل بدهند و در شورای سیاست‌گذاری عالی کشور نیز چنین است که متأسفانه در استان لرستان چنین اتفاقی نیفتاده است و شاکله‌ی اصلی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌‌طلبان، احزاب اصلاح‌طلب نیستند! و به همین علت،  شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان، مستقل از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، فعالیت خویش را انجام می‌دهد».

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان، بیان داشت:«گزینه‌‌ یا گزینه‌هایی که از طرف اصلاح‌طلبان به مردم معرفی می‌شود باید ویژگی‌هایی داشته باشد از جمله:

?باید به طور نسبی برای جریان اصلاح‌طلبی، معرفی چنین گزینه‌هایی مقرون به صرفه باشند و معرفی آن‌ها برای جماعت اصلاح‌طلبان، توجیه داشته باشد؛

?گزینه‌های معرفی شده بایستی نزدیک به اردوگاه اصلاح‌طلبی باشند؛

?گزینه‌‌ای که معرفی می‌شود باید خودش خواستار حمایت از اصلاح‌طلبان و جریان اصلاح‌طلبی باشد؛

? گزینه‌ای که معرفی می‌شود باید متعهد به حمایت از دولت تدبیر بوده و تعهد به حمایت از جریان اصلاح‌طلبی داشته باشد؛

بر این اساس، شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان به اتفاق آراء گزینه‌ی نخست خود را برای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی، دکتر محمد بیرانوندی می‌داند و در مورد گزینه‌ی دوم و برمبنای رأی اکثریت، خانم اعظم محمدی‌نیا را به مردم معرفی می‌کند».

?حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی موسوی تصریح کرد:«اصلاح‌طلبان با نگاه به تجربه‌های انتخاباتی گذشته‌ به‌خوبی دریافته‌اند که از حرکت‌های رادیکال باید دوری شود و در انتخاب گزینه‌ها نیز باید، علاوه بر ویژگی‌هایی که تشریح شد شاخص اعتدال هم مدنظر قرار گیرد».

  1. جوان اصلاح طلب

    آفرین اصلاحات تصمیم خوبی گرفته اند بیرانوند ومحمدی نیا بذارید یک بارهم که شده یک خانم محترمه مثل شهرهای پیشرفته به مجلس برود شاید کار بهتری برای کل استان ان شاءالله انجام دهد یا علی مدد

  2. لرستانی

    اگر خانم محمدی بره مجلس آبروی لرستان رو میبره مثل آقای ……

  3. الف_ب

    خوب بود تصمیمو

  4. رومیانی

    چپ های لرستان سر صید مخو رو نخورند خیلی شانس آوردیم این اصلاح طلبند یا بی تدبیرهای لجوج که از لج هم تصمیم غلط می گیرند

  5. عارف

    لرستان اصلاح طلب ندارد ای ایهاالناس چی از جان مردم می خواهید

  6. اصلاح طلب واقع بین

    ببخشیدحاج محمودوندانتخاب شدوخیلی از مسئولین احزاب گفتندمابه آقای محمودوندرای دادیم ولی تعدادمحدودی بجای آنها جعل امضا کرده اند لذا جمع بندی برآقایان بیرانوند ومحمودوند بوده است وتمام شد.

  7. ناشناس

    حالم بهم می خورد وقتی می شنوم بعضی ها خود را بانام اصلاحات در گیر انتخاب یک اصولگار بعنوان گزینه در کنار محمدبیرانوندی کاندیدای اصلاح طلب می کنند

  8. عالی کیا

    اصولگرا ها هیچ وقت به اصلاح طلبان رای نخواهند داد اما اصلاح طلبان شده اند دلسوز اصولگرایان

    • اصلاح طلب

      درود بر شما جناب عالی کیا ۰چه بگوبم که دلم خون است.از دست این منفعت طلبان .

  9. احمد عزیزی

    آیا اصولگرایان طرفدار سه کاندید موقع رای دادن، به ائتلاف پایبندند همانند اصلاح طلبان یا فقط رای ما را میخواهند؟ آیا موقع رای دادن دلیل شرعی نمی آورند که اصلاح طلبان را فتنه دانسته و رای دادن به آنها را حرام بدانند؟ بماند که علاوه بر فتنه بودن، ما را نانجیب و بی بصیرت و خائن هم نامیده اند، و هر لحظه میبایست انتظار عواقبی که بر سر سپاه ابرهه آمد را نیز داشته باشیم، آیا اینچنین کسانی مورد اعتمادند که منتظر اعلام نفر دوم باشیم؟ بهتر است اصلاح طلبان به دکتربیرانوند اصلاح طلب رای اول خود را داده و رای دوم مردم را به اختیار خودشان واگذارند

  10. عباسی

    کاندیداهای اعتدال در لرستان همان اصولگرایان هستند حالا چراغ خاموش و با نام اعتدال وارد انتخابات شده اند ولی متاسفانه خیلی از اصلاحطلبان بخاطر منافع شخصی با آنها همراه شده اند

  11. میرزایی

    صید محمد خان بیرانوند و ملکشاهی به مجلس می روند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان