شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » گزارش تصویری – تشریحی بلوطستان از طغیان کشکان

 بر اثر بارش شدید باران در ۷۲ساعت گذشته مناطق جنوبی لرستان با بحران سیل و طغیان رودخانه های دائمی و فصلی مواجه شده اند. به گزارش بلوطستان در بی سابقه ترین بارش های بهاری امروز آب رودخانه کشکان که از وسط شهر پلدختر می گذرد در بالاترین سطح خود پس از سیل ۱۵بهمن ۱۳۸۴قرار گرفته است. طغیان رودخانه کشکان در جنوب لرستان باعث شکسته شدن لوله اصلی تامین آب شهر پلدختر شده و آب شرب این شهر هم اکنون قطع است.

۱۱۱                                   ساحل رودخانه کشکان در شهر پلدختر -عصر پنجشنبه

?بخش هایی از منازل مسکونی حاشیه رودخانه در شهر معمولان نیز به همراه مناطق بابازید ،خرسدر ،وره زرد و پران پرویز و کیان آباد و تیمور آباد و زورانتل و زیودار هر لحظه در آستانه طغیان آب قرار داشته و لحظات بحرانی را تا ساعت ۲۰امشب سپری می کنند.بنا بر پیش بینی هواشناسی تا فردا جمعه ۲۵ میلیمتر به متوسط بارندگی های سامانه بارشی اخیر در استان افزوده می شود و این در حالیست که به گفته استاندار لرستان بر اثر وقوع سیل راه ارتباطی ۸۰ روستای چهار شهرستان به دلیل تخریب پل و زیربناها مسدود شده و عملیات بازگشایی موقت به صورت جدی در دستور کارقرار دارد.برپایه این گزارش به علت شکسته شدن خط انتقال آب مجتمع چشمه کوثر در شهرستان پلدختر آب شرب ۴۰ روستا و در روستای مورانی نیز خط انتقال آب به طور کامل تخریب و آب پنج روستا قطع‌شده است.

لا                                                                 طغیان رودخانه در مسیر بابازدید و سرپل – وره زد

 ?در شهرستان کوهدشت نیز سیلاب سبب تخریب خطوط انتقال آب ۲۵ روستا شد ه است.در حال حاضر آب ۱۴روستای این شهرستان وصل شده و آب ۱۱ روستا همچنان قطع است.

?محور پلدختر – خرم آباد حدفاصل دمرود و چم حیدر به دلیل طغیان رودخانه همچنان بسته است و عوامل راه هم اکنون مشغول بازگشایی مسیر هستند.

 ?بخشی از لوله خط انتقال آب آشامیدنی پلدختر در عرض رودخانه کشکان در روستای گل گل واقع در هشت کیلومتری شمال پلدختر به زیر آب رفته است.
به گفته مدیر آبفای پلدختر طغیان رودخانه کشکان به گونه ای  است که تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی و بازدید از لوله خط انتقال آب آشامیدنی را نمی دهد تا بتوان متوجه شکستگی های آن شد .
وی با بیان این که تا کنون مشخص نشده که لوله خط انتقال اصلی آب آشامیدنی شهر پلدختر از چند قسمت شکسته شده است،افزوده است: تنها باید صبر کرد تا آب رودخانه فرو کش کند تا بتوان بررسی ها و اقدامات لازم جهت رسیدگی را انجام داد .صارمی تصریح کرد :هم اکنون مردم شهراز آب ذخیره شده استفاده می کنند و امید می رود تا ۲۴ساعت آینده خط انتقال آب ترمیم شود تا مردم دچار کمبود آب نشوند.

photo_2016-04-13_20-45-47

 ?محور ارتباطی پلدختر – اندیمشک حدفاصل پاعلم نیز به علت بارش شدید باران زیر آب رفته بود.طغیان سیمره در مسیر چم گز و مناطق جنوبی پلدختر باعث وحشت اهالی و ترک منازل توسط آنها شده است.

?دیواره ساحلی پلدختر در مسیر سازمانی ها به علت طغیان رودخانه کشکان فروریخته و بخشی از فضای سبز حاشیه رودخانه به همراه وسایل وزرشی از بین رفته است. خطر طغیان رودخانه در ساعات پایانی شب جمعه هر لحظه احساس می شود.

 ?فرماندار پلدختر نیز عصر امروز گفت:گفت:برخی از رسانه ها به نقل از ما ،خبر زیر آب رفتن روستای خرسدره را منتشر کردند که این مسئله کذب و هیچ خبرنگاری با ما مصاحبه نکرده است.وی افزود:به دلیل شدت بارش و سیلاب و طغیان رودخانه کشکان ،برخی از راه های روستایی وپل های ارتباطی دچار خسارت شده است.

 ?نورالدین در منان اظهار کرد:اعضای ستاد مدیریت بحران در مناطق مختلف شهرستان حضور دارند و نسبت به اوضاع و احوال منطقه رصد کامل دارند.وی گفت:گروه‎های ستاد بحران شهرداری پلدختر به منظور کمک به شهروندان و جلوگیری از آب گرفتگی معابر و منازل به صورت شبانه روزی به فعالیت خود ادامه می‎دهند.وی با اشاره به آماده‌باش ستاد بحران پلدختر افزود: این ستاد به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارت مالی و جانی ناشی از بارش شدید باران آبگرفتگی‎های ناشی از بارش‎ها در سطح شهر را رصد می‎کند.

ههه (۲)

                                                                          شهر پلدختر -طغیان رودخانه کشکان

به گفته فرماندار پلدختر در کیلومتر ۶پلدختر در مسیر پلیس راه ملاوی،تونل معمولان و کیلومتر ۸معمولان به دلیل آب گرفتگی،حدود یک یا دو ساعت جاده مسدود شد که با فروکش کردن آب رودخانه،تردد وسائط نقلیه هم اکنون در این مسیر انجام می شود.

 ?محاصره شهر معمولان در سیل کذب است. به گفته فرماندار پلدختر  وضعیت جغرافیایی منطقه معمولان به شکلی که در محاصره سیلاب قرار بگیرد وجود ندارد،فقط برخی از منازل مسکونی که در حاشیه رودخانه بودند دچار آب گرفتگی شدند.

ههه (۱)                                                                             طغیان رودخانه کشکان-روستای سرپل بابازید

?به دلیل شکسته شدن خط انتقال مجتمع چشمه کوثر، آب شرب ۸۰روستای پلدختر قطع شد که با تلاش همکاران آب ۴۰روستای آنها وصل شد.بهاروند افزود:روستاهای مورانی و خرسدره که به دلیل طغیان کشکان،راه دسترسی ندارند ،آب شرب این مناطق هم قطع است.مدیر آبفار پلدختر اظهار داشت: پل ارتباطی روستای پران پرویز بر اثر سیلاب ،تخریب شده و راه دسترسی به این روستا وجود ندارد که برای خدمات رسانی به آنها باید از بالگرد استفاده شود.

photo_2016-04-13_21-51-17                                                                                       بازگشت زندگی به گری بلمک

?سیلاب وارد برخی از مناطق مسکونی بابازید از توابع بخش مرکزی پلدختر شده و زندگی مردم این منطقه را مختل کرده است.

  1. رضایی

    آب شهر پلدختر قطعه چرا استاندار مدیریت بحران تشکیل نداد برای پلدختر ؟

  2. حیدری

    درمنان فقط مرد تکذیبه اقا مردم اب خوردن ندارند دست ازسراین مردم بردار و….

  3. امیری

    بلوطستان کارتون حرف نداشت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان