شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » خطبه های نماز جمعه های لرستان در جمعه ای که گذشت

 
ححح۷۶۹--۱۰۲۴x540
 
امام جمعه خرم آباد: منتخبان عزم خود را در رفع مشکلات مردم جزم کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: کسانی که به عنوان منتخب و نماینده مردم انتخاب می شوند باید ضمن آگاهی نسبت به مسئولیت خود در مقابل مشکلات، عزم خود را برای خدمت به مردم و رفع محرومیت و بیکاری و ایجاد اشتغال جزم کنند.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام  سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر گفت: منتخبان که بار سنگین امور مردم بر دوش آنها سپرده شده نباید مردم را فراموش کنند و میدان رقابتی امروز باید به به میدان رفاقت و مهربانی در راستای رفع مشکلات مردم تبدیل شود.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت بیشتر مرحله دوم دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله اول انتخابات در استان لرستان با امنیت و سلامت کامل و با حضور حداکثری مردم صورت گرفت که تکمیل آن به حضور مردم در این مرحله بستگی دارد.
حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر حساسیت بیشتر مرحله دوم گفت:مجلس شورای اسلامی محل تصمیم گیری و تصمیم سازی است و مردم چنانچه بخواهند کاندیدای مورد نظرشان به مجلس راه پیدا کند باید در پای صندوق های رای حاضر شوند چرا که در این مرحله حتی یک رای هم سرنوشت ساز است.
امام جمعه خرم آباد در بخشی از سخنانش با اشاره به حوادث هفته گذشته در این شهر گفت: ما مواضع مخالفت خود دراین خصوص را اعلام کرده ایم اما در خصوص این مساله باید در وقتی مناسب پیگیری های لازم صورت گیرد.
وی خطاب به شماری از شعار دهندگان حاضر در محل برگزاری نماز جمعه گفت: من احساسات شما جوانان غیور و ولایی را با تمام وجود درک می کنم اما از شما تقاضا دارم با توجه به اینکه امروز روز انتخابات است از سر دادن هر گونه شعار و راهپیمایی خودداری کنید و بعد از برگزاری نماز مصلی را به آرامی ترک کنید.
* کار ؛ شالوده اقتصاد مقاومتی است
حجت الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۱۱ اردیبهشت و روز جهانی کارگر گفت: در نظام اسلامی اعتقاد بر این است که کارگر در جبهه اقتصادی قرار دارد و جهاد اقتصادی به عنوان بزرگترین عبادت به شمار می رود و جهادگر اقتصادی به منزله شهید است.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد در دین اسلام دو رکن اصلی در معارف الهی به شمار می روند گفت: در همین راستا باید فرهنگ کار در جامعه مورد توجه قرار گیرد و باید دانست که مساله کار شالوده و رکن اساسی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود: تنبلی، سستی و کم کاری را باید کنار گذاشت چرا که کم کاری چرخ اقتصادی را از حرکت بازمی دارد و سبب فقر و محرومیت در جامعه می شود و برای موفقیت در عرصه اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ کار را تقویت کرد.
وی یادآور شد: مساله دیگری که در خصوص موضوع کار و کارگر باید مورد توجه قرار گیرد بحث رعایت حقوق و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کارگران است و با توجه به اینکه کارگران قشری ضعیف ولی نجیب و بزرگوار هستند و با اندک حقوقی می سازند باید حقوق آنها به موقع پرداخت شود ؛مبادا حقوق شان به تاخیر بی افتد که این بزرگترین ظلم به کارگران است.
امام جمعه خرم اباد اظهار داشت:توجه به مسایل حقوقی کارگران دلگرمی آنها به کار را بیشتر می کند و ارزش دادن به کارگر ضمن تقویت و افزایش تولید به محقق شدن اقتصاد مقاومتی نیز کمک می کند.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم گفت: شهید مطهری، در میان علما، دانشمندان و نویسندگان تنها کسی است که تالیفات، آثار و کتاب هایشان صد در صد مورد تایید امام بزرگوار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توجه به اصل تعلیم و تربیت مطالعه آثار شهید مطهری بزرگترین خدمت است گفت: مخصوصا به نسل جوان سفارش می شود آثار شهید مطهری را مطالعه کنند و بهترین هدیه به روح ایشان، مطالعه کتاب هایشان است.
حجت الاسلاممیرعمادی در ادامه با اشاره به مقام و منزلت والای معلم گفت:تعلیم و تربیت یکی از مسائل حیاتی به شمار می رود و از معلمان انتظار می رود در کنار تعلیم علم به مساله تربیت نیز توجه داشته باشند.
وی افزود: شهید مطهری نیز ویژگی های معلم موفق را در ایمان و توکل به خدا،ایجاد انگیزه درسی در دانش آموزان،استقامت و پشتکار در تعلیم و تربیت و هدایتگری و تربیت دانش آموزان و نسل جوان می داند.

امام جمعه بروجرد:غارت ۲ میلیارد دلار از اموال ایران مصداق راه زنی بین المللی است

امام جمعه بروجرد گفت: غارت ۲ میلیارد دلار از اموال ایران توسط آمریکا مصداق راه زنی بین المللی استحجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود:آمریکا بدون دلیل و مدرک و به بهانه انفجار پایگاه نظامیان این کشور در ۳۰ سال پیش در بیروت ۲ میلیارد دلار از اموال ملت ایران را غارت کرده است.

به گفته وی غارت دارایی های ایران توسط آمریکا غیر قانونی انجام شده و نقض برجام است.وی غارت دارایی های بلوکه شده را از دلایل بدبینی ایران به آمریکا دانست و اظهار کرد: ملت ایران اجازه دخالت در کشور و منطقه را به آمریکا نخواهد داد و مسئولان و دولتمردان نیز باید برخوردی قاطع و جدی با دشمن داشته باشند.
وی گفت: اگر مسئولان و دولتمردان ایران اسلامی برخورد منفعلانه با این موضوع داشته باشند دشمنان جسورتر می شوند.خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: حماسه حضور ملت ایران در هفتم اسفندماه پارسال باید کامل شود.
وی افزود: مرحله دوم انتخابات مانند مرحله نخست بسیار مهم و هر رای ملت سرنوشت ساز است.حجت الاسلام و المسلمین ترابی حضور مردم بروجرد در مرحله دوم انتخابات را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: حضور گسترده ملت در این صحنه ها همواره پشتوانه عظیم نظام بوده است.
وی افزود: مردم باید از حقی که نظام جمهوری اسلامی ایران برای آنان در نظر گرفته، استفاده کنند و در سرنوشت خود سهیم باشند.امام جمعه بروجرد با اشاره به فرا رسیدن روز کارگر گفت: اسلام برای کار و کارگر اهمیت بالایی قائل شده است به طوری که کار و کارگر در اسلام یک ارزش محسوب می شود.وی افزود: بالا بردن وجدان کاری و افزایش کیفیت کالاهای داخلی و تقویت آنان برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب ضروری است.
وی اظهار کرد: مصرف گرایی کالاهای خارجی باید به یک ضد ارزش تبدیل و برای تقویت تولید داخلی و رفع بیکاری باید از کار و کارگر ایرانی حمایت شود.وی افزود: ملت ایران باید به این باور برسند که کالای بد خودمان بهتر از کالای خارجی است زیرا مصرف کالاهای خارجی باعث ایجاد وابستگی به بیگانگان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران گفت: کارگران همواره مدافع نظام بوده اند و با وجود مشکلات فراوان هیچگاه وفاداری خود را به نظام قطع نکرده اند.وی افزود: جامعه کارگری بروجرد با مشکلات زیادی روبرو است و مسئولان باید برای رفع آنها تمام تلاش خود را به کار گیرند.وی با اشاره به هفته معلم این شغل را حرفه ندانست و گفت: معلمی هنر، ذوق، سلیقه و توانمندی است و هدف معلمان باید انسان سازی باشد.امام جمعه بروجرد به فرا رسیدن مبعث پیامبر اسلام(ص) اشاره و اظهار کرد: پیروان پیامبر اسلام(ص) باید خود را با اخلاق نبوی آشنا کنند.وی افزود: اگر می خواهیم جامعه ای اسلامی و اخلاقی بسازیم راهی جز عمل به دستورات اخلاقی پیامبراسلام(ص) نداریم.

امام جمعه پلدختر: شهید مطهری الگو و اسطوره برای معلمان است

امام جمعه پلدختر گفت: شهید مطهری بهترین الگو و اسطوره معلمان در سطح جامعه است.به گزارش بلوطستان به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های این هفته نماز جمعه پلدختر به ویژگی های شهید مطهری که موجب نامگذاری روز شهادت وی به نام روز معلم شد اشاره کرد و افزود: معلمان شهید مطهری را در تعلیم و تربیت و انتقال مسایل اخلاقی به دانش آموزان را الگوی خود قرار دهند .

وی با بیان این که در قرآن کریم خداوند از معلم به عنوان جلوه قدرت یاد می کند گفت: خداوند خود را معلم معرفی فرموده ومعلم پیوند انسان با خلقت را برقرار می سازد .وی افزود: ویژگی شهید مطهری این است که تمام تلاش های علمی و عملی مقدمه برای عبادت می داند و شهید مطهری با شهادت خود عبادت عملی خود را کامل ساخت .
وی با گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری گفت: همه معلمان جامعه باید شهید مطهری را در کارها و راه و روش خود الگو قرار دهند چون این بزرگوار در تمام صحنه ها یک شخصیت برجسته و الگو می باشد .حجت الاسلام سوری افزود: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و توانمندی است و باید این نیروی انسانی در آموزش و پرورش تقویت شود .
وی به روز جهانی کارگر و مقام وی در اسلام اشاره کرذ و اظهار داشت: ستون اصلی تولید در جامعه کارگر است و باید تولید داخلی و کارگران تقویت شوند اگر دنبال تقویت کشور هستیم بدون حضور کارگر انجام پذیر نیست .خطیب نماز جمعه پلدختر بر ضرورت افزایش کیفیت کار در کشور تاکید کرد و افزود: کالایی که در کشور تولید می شود باید کیفیت خوبی داشته باشد تا از آنها استفاده شود این سبب تقویت کار جوانان می شود .

امام جمعه الیگودرز تاکید کرد: لزوم برخورد قضایی با متخلفین در سد حوضیان الیگودرز
امام جمعه الیگودرز با اشاره به مشکلاتی که احداث طرح پرورش ماهی در دریاچه سد حوضیان به وجود می‌آورد گفت: دادستان این شهرستان به عنوان مدعی‌العموم سرمایه‌گذار را احضار کرده و دلیل فعالیت بدون مجوز در این سد را جویا شود.

به گزارش بلوطستان به نقل از  خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده امام جمعه الیگودرز در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به مشکلاتی که احداث طرح پرورش ماهی در دریاچه سد حوضیان به وجود می‌آورد، اظهار داشت: سال گذشته در پی اعتراضاتی که نسبت به انجام این طرح داشته‌ایم برخی مدیران استان به دفتر مراجعه و ما نظرات خود را به صراحت بیان نموده‌ایم و مقرر شد که ضمن رایزنی با مدیران کل موضوع را به نفع مردم رفع نمایند.

وی افزود: متاسفانه بعد از مدتی برخی از آنها عنوان داشتند که امام جمعه الیگودرز قانع شده و مشکلی برای ادامه فعالیت وجود ندارد در صورتی که بار دیگر به صراحت اعلام می‌کنیم که ما مخالف انجام این طرح هستیم.امام جمعه الیگودرز افزود: وزارت نیرو در نامه‎ای به مدیر عامل آب منطقه‎ای لرستان عنوان داشته‎اند که تا قبل از بهره‌برداری کامل سد، انجام پرورش ماهی در این سد توصیه نمی‎شود.

خطیب نماز جمعه الیگودرز ادامه داد: مدیر عامل آب منطقه‎ای لرستان به جای این‌که پاسخگوی وزارت نیرو باشد طی مصاحبه‌ای اعلام می‎کند که ما بر اساس‎نامه استاندار به سرمایه‌گذار اجازه انجام کار را داده‎ایم که این پذیرفتنی نیست.

ارزنده با قدردانی از زحمات نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: نماینده فعلی که در این حوزه تخصص دارد بر غیرقانونی بودن آن تاکید دارد و با حضور در سد حوضیان در حضور مدیران استان به صراحت با این اقدام مخالفت کرده است که جا داشت این موضع‌گیری را زودتر از این‌ها انجام می‌داد.

امام جمعه الیگودرز با اشاره به مشکلاتی که در سال‌های اخیر در خط انتقال آب کمندان رخ داد، افزود: چاه‌های آب الیگودرز آلوده و حتی کفاف شرب مردم را نمی‌دهد و پیش‌بینی این است که در صورت نیاز با استفاده از تصفیه‌خانه از سد حوضیان بهره‌ برده شود که در صورت اجرای طرح پرورش ماهی برای همیشه غیر قابل استفاده خواهد بود.وی با اشاره به اینکه برای اجرای سد حوضیان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده افزود: چرا باید منافع یک شهر فدای منافع شخصی یک نفر شود و اعلام نمایند که دو نفر کارگر استخدام شده‌اند.

امام جمعه الیگودرز عنوان داشت: در این شهر یک بام و هوا را هنگامی مشاهده می‌کنیم که سپاه با احداث پرورش ماهی در رودخانه شول‌آباد ایجاد اشتغال کرده و عنوان می‌شود، مسائل زیست محیطی را رعایت نکرده اما در سد حوضیان که همجوار شهر است مسائل زیست محیطی مد نظر قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حق مردم ظلم می‌شود، افزود: متاسفانه برخی عنوان می‌کنند که خسارت سرمایه‌گذار را بدهید تا برود در صورتی که مسوولینی باید خسارت بدهند که اجازه داده‌اند سرمایه‌گذار بدون مجوز فعالیت خود را شروع کند که ما انتظار داریم دادستان به عنوان مدعی‌العموم سرمایه‌گذار را احضار کرده و دلیل فعالیت بدون مجوز در سد حوضیان را جویا شود.خطیب نماز جمعه با اشاره به اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند، مگر جایگاه نماز جمعه محل بیان این‌گونه سخنان است، افزود: اتفاقا به جهت اینکه مردم همه مسائل را بدانند امام جمعه خطبه‌های دوم را مسائل اجتماعی و بیان مشکلات شهرستان اختصاص می‌دهد و این روال در نماز جمعه تمام شهرها وجود دارد و مقام معظم رهبری هم در خطبه‌ها به بیان مشکلات مردم توجه ویژه دارند.

وی با اشاره به اینکه قرار است سد حوضیان و بیمارستان به بهره‌برداری برسد، بیان کرد: ما از زحمات نماینده مردم قدردانی می‌کنیم و یقینا این اقدامات ماندگار خواهد شد، اما انتظار داریم تا قبل از تکمیل بیمارستان و سد حوضیان از افتتاح آنها خودداری شود، زیرا افتتاح طرح تکمیل نشده برابر است با قطع بودجه و در نهایت این طرح‌ها تکمیل نخواهد شد.

امام جمعه الیگودرز به روال ناشایست استخدام در الیگودرز اشاره و مطرح کرد: در حالی‌که نیروهای تحصیل‌کرده الیگودرز که اکثرا از خانواده شهدا هستند و حاضرند در فضای سبز شهرداری هم کار کنند، بیکار هستند چرا باید استخدام‌های چراغ خاموش در حوزه بهداشت و درمان انجام شود که در این رابطه فعلا سخن نمی‌گوییم و از نماینده فعلی و منتخب انتظار پیگیری داریم.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌ها با گرامی‌داشت هفته کار و کارگر به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که معظم له بارها نسبت به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا هشدار داده‌اند، امروز با سخنان و اقدامات آنها همه به این یقین رسیده‌اند که آمریکا قابل اعتماد نیست.ارزنده در پایان تاکید: اما متاسفانه برخی مسئولین به اندازه‌ای که به بیرون مرزها اعتماد دارند به داخل اعتماد نمی‌کنند و در حال حاضر هم هر انسان منصفی بر این نکته تاکید دارد که در بحث برجام کلاه سرمان رفت و برجام تنها بر روی کاغذ بود.

امام جمعه موقت الشتر با اشاره به برداشت ۲میلیارد دلاری اموال ایران توسط آمریکا:این حکم یک دزدی آشکار بین‌المللی است

امام جمعه موقت الشتر گفت: برداشت ۲میلیارد دلاری اموال ایران توسط آمریکا مصداق بارز دزدی آشکار بین‌المللی است.به گزارش بلوطستان به نقل از  لرسو؛ حجت‌الاسلام «صالحی» با اشاره به روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: «خلیج فارس»، یک نام بین‌المللی است و نقشه‌های قدیمی نشان می‌دهند که اسم خلیج فارس از قدیم‌الایام وجود داشته است.

وی افزود: خلیج فارس، برای همیشه و تا ابد، خلیج فارس خواهد بود.امام جمعه موقت الشتر با تبریک روز جهانی کار و کارگر، به دغدغه معیشتی کارگران اشاره و ابراز داشت: معضلاتی مانند دست‌مزد اندک و تورم، از جمله موضوعاتی هستند که جامعه کارگری با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه کارگر، نقش مهمی در رشد اقتصادی و سازندگی کشور دارند لذا مسئولین نیز بایستی رفع مشکلات و دغدغه‌های آنان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.خطیب جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود به حکم دادگاه آمریکایی و صدور مجوز برای برداشت ۲میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران اشاره و تصریح کرد: این حکم، مانند یک دزدی آشکار بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هیچ‌گونه مدرکی دال بر دست داشتن ایران در انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در لبنان در سال ۱۹۸۳ ندارند، افزود: این اقدام دادگاه آمریکایی، یک امر غیرقانونی و مصداق بارز غارتگری است لذا از مسئولین کشور انتظار داریم تا در مقابل این حکم، اقدامات متقابلی داشته باشند و از غارت اموال ملت ایران توسط آمریکا جلوگیری نمایند.

وی تأکید کرد: در حالی که در هر گوشه عالم، ردپای جنایت‌های آشکار آمریکا وجود دارد اما آنان به ناحق و صرفاً از روی دشمنی با ملت ایران، بی هیچ مدرکی جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنند و دارایی‌های به ناحق بلوکه شده ملت را غارت می‌کنند.

حجت‌الاسلام صالحی ابراز داشت: ما به آمریکا هیچ اعتمادی نداشته و نداریم و اگر به آنها لبخند بزنیم، جسورتر می‌شوند.وی با اشاره به اینکه آمریکا و برخی کشورهای منطقه در صدد تشکیل یک جبهه علیه ایران هستند، گفت: ملت بابصیرت ایران، همانگونه که تاکنون نشان داده، قادر است تا همه تهدیدات را به فرصت تبدیل نماید و دشمنان این نظام مقدس، هیچ کاری از پیش نخواهند برد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان