شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » نرخ سالمندی جمعیت پلدختر ۷/۲درصد است

۲۰۱۶۰۵۰۳_۱۱۲۹۰۲

جلسات ستاد ساماندهی امور سالمندان ،ستاد جمع آوری و ساماندهی  متکدیان و مجمع مشورتی خیران پلدختر ظهر امروز در فرمانداری پلدختر به طور همزمان برگزار شد. به گزارش بلوطستان در این جلسه معاون فرماندار پلدختر با بیان اینکه مصوبات باید توسط اعضای ستاد عملیاتی شود،افزود: اگر کسی نمی تواند مصوبه ای را عملیاتی کند به دبیرخانه ستاد  اعلام کند زیرا عدم عملیاتی کردن مصوبات و روی کاغد ماندن آنها صورت خوشی ندارد.

حسینعلی مومیوند گفت: بانک اطلاعاتی دقیق از سالمندان شهرستان پلدختر به منظور خدمات رسانی مطلوب به آنها تهیه شود. وی افزود: دهیاران و شوراهای روستایی و همچنین بخشداران و کمیته امداد و بهزیستی وش بکه بهداشت باید در این خصوص تلاش کنند.

معاون فر ماندار پلدختر گفت: آمارها به وسیله شوراهای روستایی و بخش ها و دهیاران جمع آوری شده و به منظور دسته بندی دقیق تحویل بخشداران شود و بخشداران نیز آنرا به صورت جامع برای تصمیم گیری به ستاد ساماندهی سالمندان ارائه دهند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه متکدیان به صورت سازماندهی شده در سطح شهر پلدختر وجود ندارند و اگر اقشاری هستند که به صورت موردی تکدی گری می کنند توسط کمیته امداد امام خمینی “ره ” ساماندهی و تحت پوشش قرار گیرند.وی خواستار هوشیاری دستگاههای عضو ستاد جمع اوری و ساماندهی متکدیان شد و گفت: اعضای ستاد در خصوص ورود متکدیان سازمان یافته به شهر هوشیار باشند.

در این جلسه شهردار پلدختر نیز با بیان اینکه کارتن خواب و متکدی سازمان یافته نداریم ،افزود: شهرداری با هماهنگی سایر دستگاههای عضو ستاد در این زمینه فعال است و به محض ورود متکدیان سازمان یافته که عمومآ غیر بومی و از استان های دیگر به شهر وارد می شوند با هماهنگی و همکاری بین دستگاهی برخورد خواهد کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر نیز در این جلسه گفت: سالمندان به عنوان یکی از سر فصل های کاری شبکه بهداشت و درمان تبدیل شده اند. احمد کرموند افزود:آموزش ها ،مراقبت ها و پیشگیری و مقابله با بیماری های این قشر از مولفه های اصلی این برنامه است. وی تصریح کرد: برای سال ۹۵با شاخص گذاری و برنامه زمان بندی شده برنامه های عملیاتی سالمندان را دنبال خواهیم کرد.

رئیس بهزیستی پلدختر نیز گفت: طبق شاخص ها افراد ۶۰ساله و بالاتر از آن سالمند تلقی می شوند. برزو الیاس زاده افزود: نرم کشوری سیدن به سن سالمندی هم اینک ۸درصد است. وی گفت: ۵۵۷۵نفر سالمند در شهرستان پلدختر وجود دارد که از این تعداد ۱۹۷۵نفر در شهر و ۳۶۰۰نفر در روستا ساکن هستند. الیاس زاده تصریح کرد: نرم فعلی سالمندی در پلدختر ۷/۲درصد است .

  1. بومی

    طبیعی است وقتی که مردم فقیر و از سطح در آمدی پایینی برخوردار باشند نمی توانند به موقع ازدواج کنند و سن ازدواج بالا می رود و جمعییت رو به پیری می گذارد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان