شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » استاندار لرستان فقط رزومه پرکرده و حضورایشان بزنگاه توسعه استان را برباد داده است

photo_2016-07-08_15-10-36

علی گودرزیان از کنش گران شاخص اصلاح طلب لرستان است / وی که دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی بوده و در حوزه شعر نیز با انتشار دو مجموعه یکی از مولفین حوزه ادبیست در زمره اصلاح طلبان شاخصی است که پیش از این بعنوان فعال سیاسی و روزنامه نگار و همچنین در تشکل های سیاسی اصلاح طلب فعالیت کرده و هم اینک نیز به عنوان رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان در حوزه رسانه و سیاست نامی آشنا از خود بر جای گذاشته است.

به گزارش بلوطستان وی به عنوان مهمان گروه تلگرامی رویش نو با عنوان بررسی تحولات سیاسی استان پس از استقرار دولت تدبیر و امید پاسخگوی سوالات این گروه بوده است. بلوطستان بخش اول این گفتگو را منتشر کرده که از خاطر شما می گذرد:

❎ ارزیابی شما از تحولات سیاسی استان پس از استقرار دولت تدبیر و امید چیست?

‘گودرزیان: درپاسخ به پرسش نخست شما باید عرض کنیم فضای پیش از پیروزی دکترروحانی فضای مناسبی درکشور برای نقدو نظر نبود.هرچند دراستان لرستان وضعیت به شکلی که درکشور بود کمی منعطف تربود بنده به عنوان عضو هییت تحریریه ی نشریه ی سیمره یاد داشت های تندی درنقد کارکرد مسیولین استان و مدیران دولت مهرورزی قلمی کردیم و البته ازحق نگذریم مسیولین به ویژه دکتر ده مرده با سعه ی صدر برخورد کردند.جالب است آن نوشته های چاپ شده درنشریه ی سیمره، بعدها برای کتاب شدن از اداره ی فرهنگ و ارشاد دولت تدبیرو امید مجوز چاپ نگرفتند.

ولی درکل وضعیت ، وضعیت مناسبی نبود احزاب و تشکل ها به کما رفتند و نبض سیاسی جامعه از تپش افتاده بود. با پیروزی دولت تدبیرو امید مطالبات تلنبارشده و منجمد مردم دوباره جریان پیدا کرد.انتظار می رفت دولت به توسعه ی سیاسی توجه کند اما به هرحال مشی دولت روحانی مشی اعتدال و میانه روی تعریف شد هرچند برای تبیین و روشن شدن مفهوم “اعتدال” کارنشد و به نوعی اعتدال به معنای سازشکاری تعریف شد و هرکسی را که دم از مطالبات مردم می زد مسیولین ایشان را تند رو می خواندند و گوشزد می کردند که:” مگر نمی دانید دور دوراعتدال است؟”

ازاین جهت به دولت روحانی ظلم شد مدیران کارکرد ضعیف خودرا با اعتدال توجیه کردند دراستان لرستان با ورود مهندس بازوند خیلی ها قید توسعه ی سیاسی را زدند و به وعده های توسعه ی اقتصادی مهندس بازوند دلخوش کردند.به همین جهت درعرصه سیاسی کارشاقی انجام نشد و البته مسایلی دراستان رخ داد که هنوز پاشنه ی آشیل کارکرد مهندس بازوند محسوب می شوند.

❎ با توجه به اینکه استاندار لرستان در زمینه های سیاسی ،امنیتی ،اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی نماینده نماینده عالی دولت تدبیر در استان است و وظیفه دارد بستر و زمینه را برای کنش مطلوب سیاسیون فراهم کند عملکرد وی را در زمینه توسعه سیاسی چگونه ارزیابی می کنید؟

درعرصه سیاسی کارشاقی انجام نشد و البته مسایلی دراستان رخ داد که هنوز پاشنه ی آشیل کارکرد مهندس بازوند محسوب می شوند.مسایلی ازجمله :ناتوانی درتامین امنیت نوه ی حضرت امام و جلوگیری از ورود او به سرزمین مادری اش بروجرد، استقبال بسیار ضعیف از رییس جمهوری که تبعات بدی هم برای استان داشت.ردصلاحیت نیروهای کارآمد اصلاح طلب و کنش بسیار ضعیف تیم استانداری دربرخورد با این رد صلاحیت ها، رد صلاحیت دبیران احزاب اصلاح طلب و… سرجمع استان لرستان نمره ی قبولی مناسبی دربحث توسعه ی سیاسی نمی گیرد.

درپاسخ به پرسش دوم شما عرض می کنیم که هراستاندازی یک رییس جمهورمحلی یا ایالتی است.تمام اختیارات استان دست ایشان است. رییس شورای اداری است و شورای اداری کابینه ی استانداراست.استاندارهراستان باید کابینه اش را بچیند چیدمان کابینه بسیارمهم است. برای چیدمان کابینه باید تجربه و کارآزمودگی و پختگی سیاسی داشته باشید.جناب مهندس بازوند یک چهره ی عمرانی بود کارسیاسی نکرده بود هرچند بعدها نه سیاستمدار بلکه یک سیاست بازحرفه ای شد.

 همه ی کنشگران می دانند که ما منتقد استانداربوده و هستیم. البته که درآغاز به ایشان امیدواربودیم درنطقی که دربرابر رییس جمهور ایرادکردیم به عنوان نماینده ی کنشگران سیاسی اعلام کردیم که:”مهندس بازوند شاید شانس توسعه ی استان باشد”خیلی از دوستان به ما ایراد گرفتندکه چرا پیش رییس جمهوربه نوعی استانداررا تایید کردید!؟

خوب شاید حق داشتند اما بعدها که برای ما ثابت شد که دودی ازاین کنده بلند نمی شود “بازوندبازماند” را قلمی کردیم همان دوستان منتقد ما، هوادارپرو پاقرص استاندارشدند و از کارکرد استاندار دفاع کردند.

به هرحال باید عرض کنیم که مهندس بازوند درچیدمان کابینه ی خود بسیار نپخته عمل کرد تنها مدیری که می توانستیم به کارکردش افتخارکنیم مدیرجهادکشاورزی بود که ایشان برای ناکامی انتصابش بسیارتلاش کرد و البته موفق نشد تنها موفق شد از مراسم معارفه اش به شکل رسمی جلوگیری کند بعدها مورد توجه ایشان قرارگرفت ..از جهاد کشاورزی که بگذریم و سه چهار مدیرکل دیگر،مهندس بازوند حرفی برای گفتن ندارد ما اصلن به رویکرد سیاسی کاری نداریم ما ایشان را با ارزیابی تحقق شعارهای رفع بیکاری اش داوری می کنیم.ایشان مهمترین شعارشان رفع بیکاری جوانان بود برای رفع بیکاری جوانات از دو بخش دولتی و خصوصی باید کمک می گرفت.

دربخش دولتی که باید دولت زمینه هارا فراهم کند ما چهار اداره ی کارآفرین داریم:
۱اداره ی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی..
۲اداره ی کار و اموراجتماعی..
۳ اداره ی فنی و حرفه ای..
۴ اداره ی صنعت و معدن و تجارت

شما به عنوان کنشگران این میدان داوری کنید و بررسی فرمایید ببینید استاندارمحترم درچیدمان مدیران این ادارات شغل آفرین چطوری عمل کردند و چه عملکرد ناتوانی داشتند!درجامعه ی ما که همه از فقدان فرهنگ کار، دم می زنند و مهمترین عامل بیکاری را نبود فرهنگ کار و تکنولوژی فکر جوانان می دانند اداره ی فنی و حرفه ای می توانست و می تواند ترویج دهنده ی فرهنگ کار درجامعه باشد و تکنولوژی فکر یا فکر تکنولوژ تولید کند.این سازمان حرفه آفرین دوسال از دولت تدبیر گذشت بدون مدیر بود ناکارآمدی مدیرش سرزبان ها بود و استانداربه سادگی ازکناراین مشکل و این بزنگاه گذشت و هنوز هم…

اداره صنعت و معدن و… را به کسی سپردندکه نخست این که درراستای دولت نبود دودیگراین که مدیری کارآمد نبود! از روزی که منصوب شد کانونی شد برای تنش نیروهای هوادار دولت و هوادار مدیر منصوب شده تاسرانجام استاندار اشتباه خودرا پذیرفت و به تغییرش تن داد دراین مدت هنوز واحدهای تعطیل شده ی صنعتی نه تنها احیانشدند بلکه برتعطیلیشان افزوده شد.

❎در حوزه سرمایه گذاری چطور ؟

دربخش خصوصی کارشاقی برای سرمایه گذاری و رفع بیکاری صورت نگرفت. اساسن برنامه ای برای این کار در دست استانداری نبود.ظرفیت های استان برای سایر کشورو حتی جهان هنوز ناشناخته است.برای این کار مقدمات فرهنگی باید فراهم شود. هنوز لرسنان برای خیلی ها ناامن است دراین راستا چه کاری کرده ایم؟

از پسابرجام سهم لرستان چه می شود؟ برنامه های تیم اقتصادی چیست؟مخ برنامه ریزی اقتصادی استان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی است. سپردن این مسیولیت به یکی از مدیران دولت مهرورزی یعنی این که مابقی شعارهای مهندس بازوند … است!من متاسفم که دراین فضای بسیارمحدود نمی شود همه چیز را برملا کرد من متاسفم که رسانه ها دهانشان را باز نمی کنند.

 ❎آیا فکر نمی کنید نگاه شما به مدیریت استاندار لرستان حاصل سیاسی است ؟

نگاه ما به کارکرد استاندارنگاهی سیاسی نیست هرچنداز نظر سیاسی بدترین دوران را سپری می کنیم چون سیاست خوبی جاری نشد و امروز همه ی کنشگران اصلاح طلب و حامی دولت تدبیرو امید به انکارهم برخاسته اند!ما می گوییم جناب مهندس بازوند به عنوان نماینده ی دولت تدبیرو امید فقط رزومه پرکرد و حضورایشان بزنگاه توسعه ی استان را برباد داد.

❎ یعنی شما عملکرد استاندار را بسیار ضعیف ارزیابی می کنید؟

ما می گوییم جناب مهندس بازوند به عنوان نماینده ی دولت تدبیرو امید فقط رزومه پرکرد و حضورایشان بزنگاه توسعه ی استان را برباد داد.اداره ی کارو اموراجتماعی که باید زمینه های ورود سرمایه گذاران را فراهم کند باز هفت قفله است.

 خود شما بررسی کنید کدام همایش؟ کدام سمینار برون استانی؟کدام برنامه از جانب اداره ی کار برای جذب سرمایه گذاران دراستان و خارج از استان برگزارشده است؟وضعیت میراث فرهنگی که یک تراژدی است!! مدیر پیشین این اداره مدیری متخصص اما تند خو بود نیروهای کارآمدرا هم نمی شناخت و برخی ایشان را مصادره کردند.خلاصه با زمین و زمان هم می جنگید و کاری از پیش نبرد!

ایشان معزول شد چندی این اداره بی صاحب بود تا یکی از ضعیف ترین نیروهارا به مدیریتش گماردند که تخصص ندارد .مهمترین دسته گل ابشان هم فروریختن طاق منحصر پل شکسته کشکان بود هنوز با این همه فریاد کنشگران و حتی سازچمری، صدای از این مدیر برنخاسته است.

این ها را درکنارهم بگذارید و دیگربخش های اداری به یک نتیجه می رسید.تلاش هایی ظاهری به عنوان جذب بخش خصوصی صورت گرفت همایش دوبی و همایش سرمایه داران جهان درلرستان!!! با عناوین دهن پرکن برگزارشد!! کسی نپرسید نتیجه ی این همایش ها چی شد؟آن سرمایه گذاران لرستانی مقبم خارج چکارکردند؟هیییییچ! اگر کاری شده به ما بنمایید!دربخش خصوصی کارشاقی برای سرمایه گذاری و رفع بیکاری صورت نگرفت.

 ❎جناب گودزریان تعبیر شما از اصلاحات و اصلاح طلبی چیست؟

اصلاحات گفتمان روز شده است و این کم برکتی نیست سال های گذشته البته برهه ای کسی جرات نمی کرد واژه ی اصلاحات را برزبان جاری کند.امروز شکرخدا اصلاح طلبی به یک “برند”موفقیت تبدیل شده است پس اگرما اصلاح طلبان رویکرد اجتماعی اصلاح طلبی را برجسته کنیم و جامعه را با حقوق اجتماعی خود آشنا کنیم بدون شک درصحنه خواهیم ماند.

امروز اصلاح طلبی دیگر تفکر ضد نظامی نیست آرایه ی نظام است مگر نظام ما مگر رهبری معظم ما از مسیولین چیری جز خدمت به خلق خدا و نشان دادن کارآمدی نظام می خواهند؟ ازاین جهت اصلاح طلبان خودرا خدمتگزاران راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانند و برای پایداری و کارآمدی این نظام که حاصل تلاش و خون هزاران شهیدو جانبازو ایثارگراست هزینه می دهند و خواهند داد.

اصلاحات مفهوم قشنگی است نباید مصادره شود درب اصلاح طلبی به روی همه بازاست! هرکسی می تواند با پذیرش اصول اصلاح طلبی که همان اصول انقلاب بعلاوه ی خدمت صادقانه برای بهبود وضعیت زندگی مردم است به اردوگاه اصلاح طلبان بپیوندد .

  1. اصلاح. طلب واقعی

    بنده با کل دیدگاه ونظرات اقای گودرزیان موافقم وبدرستی تمامی دغدغه وناکارارامدی استاندار اقای بازوند رو یاداورشدن وهرکارنامه یا نتیجه همراه است ونتیجه ضعف وناکارامدی استاندارباخت اصلاح طلبان در عرصه سیاسی انتخابات بود که با اتصاب فرماندار ن ضعیف وهمراهی نگردن با اصلاح طلبان در بعد اجتماعی و فرهنگی وسیاسی نتیجه شکست اصلاح طلبان را درست کرد وجا دارد از رییس جمهور محترم ووزیر کشور این ناکارامدی وضعف را با عزل ایشان و انتخاب و انتصاب استاندار در حد وقواره اصلاحات مثل رسولی

  2. احمدی

    ولا مهندس بازوند خوب عمل نکرد منم موافقم شعار خالی که نشد…

  3. رحیمی

    درود خدا بر چنین فعالانی که رک و پوست کنده حق را بیان می کنند و وای بر مایی که ادعا داریم اصلاح طلبیم اما زبانمان لال شده است

  4. محمودی

    اندکی از این سرمایه گذاری های جناب آقای بازوند را بگویند یا نشان دهند ما هم باور کنیم ضعیف ترین استاندار تاریخ لسرتان پس از عابدی این هوشنگ بازوند است

  5. مرتضی

    از معاونت سیاسی نفرمودید که چه بر سر…. لرستان دراورد

  6. چارلی چاپلین میگه

    انصافا استاندار به جای یک اصلاح طلب یک …… بیش نیست.نمونه اون آگاهی ایشان در……انتخابات کوهدشت وبی خیالی به این موضوع مهم.آقای بازوند شکن نکن اگر اصلاح طلب بودی درانتخابات کوهدشت از آرای مردمصیانت می کردی.به نظر چارلی چاپلین همین عملکرد برای رفتن کافی است.

  7. اصلاح. طلب واقعی

    لرستان مهد اصلاح طلبی وبیشترمردم حامی اصلاحات ولی نمایندهاکثرا اصول گرا ،،،،این یک تعبیردارد

  8. شهسواری

    مو به موی این نقد علمی و مستدل است گودرزیان قابل است و حرفش سکه است

  9. محمدی

    عملکرد استاندار رد هیچ زمینه ای قابل دفاع نیست

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان