شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » لرستان یکی از کهن ترین مراکز تمدن در جهان است

photo_2016-08-16_11-50-21

استاندار لرستان گفت: لرستان یکی از کهن ترین مراکز تمدن در جهان است و بسترهای مهمی در عرصه های فرهنگی و هنری دارد. هوشنگ بازوند عصر دوشنبه در همایش فرهنگی اجتماعی لرستان که در محل سالن همایش های بوستان گفتگوی تهران برگزار شد، به پتانسیل های تاریخی و فرهنگی لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: لرستان نامی است که بیش از هرچیز ما را به یاد قلعه فلک الافلاک، مهمان نوازی مردم این خطه، سخت کوشی قومی غیور و مفرغ های این دیار در موزه های معروف می اندازد.

وی با اشاره به اینکه قدمت لرستان ۴۰ هزار سال تخمین زده شده است، بیان داشت: لرستان یکی از کهن ترین مراکز تمدن در جهان است و بسترهای مهمی در عرصه های فرهنگی و هنری دارد.

استاندار لرستان به فعالیت حدود ۳۰۸ سازمان مردم نهاد در لرستان اشاره کرد و گفت: وجود ۱۰۰ هزار دانشجو و ۳۲۰ هزار دانش آموز از سرمایه های لرستان محسوب می شود.

بازوند با اشاره به اینکه دولت در حوزه سلامت و بهداشت و در راستای ایجاد عدالت اجتماعی ۱۶۲ میلیارد تومان هزینه کرده است، عنوان کرد: امروز ۴۲ درصد قیمت تجهیزات پزشکی کاهش یافته است.

وی افزود: در راستای طرح تحول نظام سلامت حدود ۲۵ میلیارد تومان عقد قرارداد با ۲۹۵ پزشک در لرستان انجام شده است.استاندار لرستان با اشاره به اینکه در بخش هتلینگ بیمارستان های لرستان حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، یادآور شد: امروز طرح تحول نظام سلامت در لرستان ۸۵ درصد رضایتمندی بدنبال داشته است.بازوند گفت: اخیرا وزیر بهداشت قراردادی برای ساخت ۵۰ هزار متر مربع مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت در مناطق محروم لرستان منعقد کرده است.

photo_2016-08-16_11-50-21

جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این همایش  با بیان اینکه تاریخ نشان داده که قوم لر هیچ گاه به سرزمین ایران خیانت نکرده و در برابر ظلم و ستم سر خود را فرو نیاورده است گفت: قوم لر همواره با شجاعت در برابر ظلم ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر سروده های در وصف وطن با روحیه مردمی و حماسی لرها آمیخته شده است عنوان کرد: ایرج رحمانپور و مرحوم رضا سقایی با نوای به یاد ماندنی «دایه دایه»، شاعران و نوازندگان کمانچه نمونه هایی از موسیقی زیبا و عمیق لرستان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسیقی لری نمونه ای کامل و بسیار عمیق است بیان داشت: بخش مهمی از موسیقی لرستان جنبه حماسی دارد و ادبیات مقاومت ایران نیز مدیون احساس وطن پرستانه مردمان لرستان است.

جنتی با بیان اینکه هزاران شگفتی، شور حماسه در هنرهای لرستان وجود دارد که مبدا پدید آوری آثار هنری است افزود: امیدواریم بستر شایسته ای برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر فرهنگ لری به فراتر از مرزهای ایران فراهم شود.

وی ادامه داد: یادآور می شوم که با کمال تاسف بعضی گروه های غیر قانونی و زیرزمینی نسبت به بخشی از اقوام سروده هایی را منتشر کرده اند که از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ملت ایران محکوم بوده و از نظر قانونی تحت پیگرد قرار می گیرند.                                                 مهر/عکس ها ایمان بیرانوند روابط عمومی استانداری

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. حمزه قبادی

    مابایدبه خردودانش تکیه کنیم نه به خرافات واحساس های جاهلانه که آثارمخرب وزیانباری رابه دنبال داردکه عواقب آن راداریم لمس واحساس می کنیم وادامه چنین طرزفکری خیانت به جوامع بشری وانسانیت می باشد!

  2. مهرداد

    بغل دست وزیر ارشاد سیه حمید براره

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان