شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مباحثه‌ی «صیدمحمدخان» با «سیدحمید»

%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%87%d9%864

جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان لرستان که صبح یکشنبه ۲۸ شهریورماه به ریاست استاندار لرستان و با حضور نمایندگان خرم‌آباد و دوره‌چگنی و نماینده شهرستان پلدختر برگزار شد دقایقی، «مباحثه‌» به خود گرفت.
به گزارش بلوطستان به نقل از چکیده مباحثه‌ی بین نماینده خرم‌آباد و دوره‌چگنی، محمد بیرانوندی با نماینده‌ی شهرستان پلدختر، سیدحمیدکاظمی و البته دفاع آماری دیگر نماینده‌ی خرم‌آباد و دوره‌چگنی، محمدرضا ملکشاهی‌راد از نماینده‌ی پلدختر درباره‌ی اولویت‌های مردم که آیا سیاسی است یا اقتصادی؟

هم‌چنین مباحثه‌ای بین صیدمحمدخان با استاندار لرستان(هوشنگ بازوند) رقم خورد درباره‌‌ی اینکه تفویض اختیارات از تهران به استان، خوب است یا بد؟ در این جلسه عامل عقب‌ماندگی استان لرستان را نماینده شهرستان پلدختر، سیدحمیدکاظمی هم قبیله‌گرایی و طایفه‌بازی دانست و هم سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی! و رو به حاضران در جلسه که مدیران و فرمانداران بودند گفت:«برای مردم کار کنیم و سیاسی کاری و سیاست‌بازی را کنار بگذاریم!».
کاظمی از این موضوع نیز ابراز نگرانی کرد که بخش عمده‌‌ای از مطالبات مراجعه‌کنندگان به وی درخواست اشتغال است و همین نشان می‌دهد وضعیت لرستان یک وضعیت بحرانی است!
وقتی نوبت به محمد بیرانوندی رسید که سخن بگوید در پاسخ به صحبت‌های کاظمی گفت:«سیاست به معنی تدبیر امور است و اصلاً نباید به این معنی کنار گذاشته شود بلکه باید با تدبیر امور به اداره و مدیریت جامعه پرداخت تا مشکلات رفع شوند؛ بنابراین ذات منصبی هم‌چون فرمانداری، سیاسی‌کاری است زیرا سیاست یعنی تدبیر و فن اداره‌ امور».

کاظمی هم البته قبول کرد که منظورش این نبوده است که سیاست به معنی تدبیر امور کنار گذاشته شود بلکه منظورش آن بوده که سیاست‌زدگی مدیریتی کنار گذاشته شود و مدیران انرژی خویش را روی رفع مشکلات مردم بگذارند.

اما در این جلسه محمدرضا ملکشاهی‌راد، نیز آماری در این مباحثه ارائه داد که تلویحاً این عدد‌ها به نفع موضع سیدحمیدکاظمی، استنباط شد:«جدیدترین نظرسنجی‌ها می‌گوید ۵۹ درصد مردم دغدغه‌های اقتصادی همچون اشتغال دارند و فقط ۹ درصد مردم دغدغه‌های سیاسی دارند».
ملکشاهی‌راد خطاب به فرمانداران و مدیران حاضر در جلسه تأکید کرد:«مدیران باید تلاش کنند چانه‌زنی بیشتری و لابی‌گری بیشتری برای دریافت بودجه‌های بیشتر انجام بدهند زیرا اگرچه نمایندگان استان هم در این رابطه نهایت تلاش خود را در کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون‌ها برای افزایش سهم بودجه‌ای استان انجام می‌دهند ولی مهم است که مدیران نیز ارتباطات و لابی‌گری‌های خود را برای افزایش این سهم‌ها افزایش بدهند».

محمد بیرانوندی نیز توضیح داد:«ما مدام در جلسات مشکلات را بیان می‌کنیم؛ اما این مهم است که جلسات خروجی‌های عملیاتی داشته باشند؛ واقعاً بیاییم بشماریم تاکنون چند جلسه در این رابطه تشکیل شده است؟ و حساب کنیم چقدر این‌گونه جلسات خروجی عملی برای گره‌گشایی از کار مردم داشته است؟گاهی ما مدام متأسفانه فقط حرف می‌زنیم ولی در عمل مشکلاتی داریم که باید در عمل هم اقداماتی انجام بشود تا مردم خروجی جلسات را ببینند».

  1. لر اصیل

    دورود بر سید حمید شجاع اولویت اول لرستان مسایل اقتصادی است نه سیاسی

    • شهروند

      از مدیربلوطستان انتظارمیرودعین صحبتهای یکی از فرهنگیان سخنران درمراسم عیدغدیر ارشاداسلامی(دبیر درس هنر )درروز دوشنبه باحضورسیدمهدی موسوی را درسایت بلوطستان درج کند مطالب خوب وچالشی در آن بود

  2. پلدختری

    باسلام.علامت ! در پایان جملات نشان از کارامدی و توانمندی مدیر مسئول محترم سایت در درک مفهوم سیاست است.بازم میگم که از شما باهوش تر بسیارند.خداوند بخواهد به کسی عزت بدهد آدمها این وسط کاره ای نیستند

  3. مهدی " واشیان"

    اینو اصطلاحا” میگن تف سربالا

  4. کر سوز

    ….. بهترداست ابتدا یه سوزن به خود بزند ویک جوال دوز به دیگران

  5. نامدار

    درود ب نماینده ی توانای پلدختر

  6. دروودها

    دروود بر سید حمید کاظمی با حرف تاریخیش / به قول اقای ملکشاهی راد ۵۹ درصد مردم دغدغه های اقتصادی همچو اشتغال دارند و تنها ۹ درصد مردم دغدغه سیاسی /
    برخی باید از حاج حمید درس یاد بگیرند و بدانند مشکل مردم پلدختر اشتغال و معضلات بیکاری بود نه ممنوع البیانو تصویر شدن فلان فرد.

  7. ناشناس

    الان مثل سابق نیست ،که اوضاع بر وفق مرادتان بود و مدیران را با میل خود سازماندهی میکردید، تازه به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم افتاده اید،در دورانی که همه چیز در اختیارتان بود چرا کاری نکردید

  8. Popipopi

    درود بر جنتلمن سیاست سیدحمیدرضا کاظمی

  9. کرمی

    اولویت اول ما آگاهی و آشنایی با حق وحقوق شهروندی وتشخیص درست قواره هاست

  10. همشهری

    ادبیات چاله میدانی …….. وتهدید وعربده کشی نسبت به مسولین استانی وشهرستانی در نوع خودش بی نظیر است

  11. کر زرد

    با ادبیات چاله میدانی لج مدیران استانی در میاد و یقینا” در حق مردم پلدختر بی مهری خواهند کرد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان