شما اینجا هستید
ادب فارسی » سروده‌ی استاد حسن‌زاده‌ی لیله‌کوهی در سوگ امام حسین(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حسن‌زاده‌ لیله کوهی، از روحانیون جوان و اندیشمند و باتقوای حوزه است که جز برای رضای خدا حرف نمی‌زند. ‌استاد لیله‌کوهی از شاگردان آیت‌الله بهجت به شمار می‌آید یگانه‌ای که در اغلب علوم وارد شده و در هر حوزه‌ای که سر کشیده، حرفی برای گفتن دارد؛ «مردی مثل همه، مثل هیچ کس» عنوان مناسبی است که باید برایش بگزینیم.

کسانی با او حشر و نشر داشته‌اند، این گفته‌ راتصدیق می‌کنند که او از بدیهیاتی حرف می‌زند که بارها آن‌ها را شنیده‌ایم ولی بگونه‌ای آن‌ها را باز می‌گوید که تا کنون مثلش به گوشمان نخورده است.

او خدایی مردیست که رضای خدا را بر هر مصلحتی ترجیح داده و عیب مردمان را بی‌لکنت زبان و رودربایستی بدان‌ها باز می‌گوید و راه اصلاح را فرا رویشان می‌نهد.

%d9%84%db%8c%d9%84%d9%87-%da%a9%d9%88%d9%87%db%8c

باید حرف‌هایش را شنید و با او راه راست را طی کرد، جوان است اما جویای نام نیست، به دل‌های مرده جان می‌دهد و به آدم نگاه می‌بخشد. یگانه شاعریست که هیچ عاشقانه‌ای برای  زمینیان نسروده و تنها آسمانی حرف می‌زند.روحانی جوان لیله‌کوه، با هیچ کس و کانونی رودربایستی ندارد و نقدهایش را نسبت به همه، بی‌پروا بیان می‌کند. بلوطستان بنا دارد زین پس فایل صوتی صحبت‌هایش -که به مناسبت‌های مختلف بیان می شوند- را در کانال تلگرامی در اختیار مخاطبان تشنه‌ی معرفت قرار دهد.  علاقه‌مندان می‌توانند به لینک‌های زیر سر بزنند.

https://telegram.me/baloutestan کانال تلگرامی بلوطستان

https://telegram.me/lilekoohi کانال تلگرامی آیت‌الله حسن‌زاده

بلوطستان امیدوار است که مسئولین محترم لرستان همت کنند و شرایطی فراهم آورند تا جوانان هم‌استانی نیز از فیض وجود این استاد بی‌بدیل بهره‌مند گردند، در زیر سروده‌ی تازه‌ای  از او که در رثای سرور و سالار شهیدان است، پیش کش نگاه نازنین مخاطبان می‌کنیم، و هر روز، بیانات ایشان را که در دهه‌ی اول محرم در شهرستان کیاشر مطرح شده‌اند، در تلگرام در اختیار بلوطستانی‌ها می‌گذاریم.

نتیجه تصویری برای امام حسین

آهی اگر برآمده، از جان کیستی؟

آهی اگر برآمده، از جان کیستی؟
اشکی اگر چکیده، ز چشمان کیستی؟
ای سرخ‌پوش شعله‌ور شهر آسمان
ای آفتاب، سینه ی ‌سوزان کیستی؟
آتش به دست می‌‌گذری ای سرخ روی من
با من بگو که مجمره‌گردان کیستی؟
هر شب پس از غروب کجا می‌روی به خواب؟
معلوم هست شمع شبستان کیستی؟!
ما را که در غریبی شب، ترک می‌کنی
صبح‌آفرین شام غریبان کیستی؟
دیری‌ست با شتاب از این کوچه می‌روی
امّا کسی ندیده که مهمان کیستی؟
زیبای دلفریب! فریبای نازنین!
دنیا از آن توست، تو از آن کیستی؟

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان