شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » فعالیت شبانه روزی در ۱۳۶روزکاری برای توسعه رومشکان

photo_2017-03-06_19-46-53

فرماندار رومشکان گفت: با حضور استاندار لرستان در روزهای آینده مجتمع آبرسانی ۱۵روستای بخش سوری به بهره برداری خواهد رسید. نورالدین درمنان در گفتگو با بلوطستان افزود: این مجتمع آبرسانی با ۲۳کیلومتر طول شبکه و انتقال و همچنین پوشش جمعیت ۳هزار خانوار در قالب ۱۵هزار و ۳۰۰نفر اجرا شده و در روزهای آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این پروژه در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی تامین اعتبار شده و برای بهره برداری از آن دو میلیارد و ۷۰۰میلیون هزینه شده است.فرماندار رومشکان گفت: رو مشکان دارای ۳۳روستا است که این مجتمع مشکل اب آشامیدنی پنجاه درصد روستاها را رفع کرده است.

photo_2017-03-06_19-46-49

درمنان بااشاره به دستاوردهای دیدار با روسای کمیته امداد امام خمینی “ره” کشور و بنیاد برکت نیز افزود: در این دیدارها که نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه رومشکان نیز حضور داشتند مسائل و مشکلات رومشکان در حوزه های مختلف بررسی شد که حاصل این دیدارها تصویب ساخت ۵۰منزل مددجویی در رومشکان از سوی کمیته امداد امام خمینی “ره” و همچنین مشارکت بنیاد برکت در ساخت سه فضای آموزشی در رومشکان و مشارکت دو میلیارد تومانی این بنیاد در ساخت مرکز درمان بستر شهرستان و ساخت مرکز بهداشتی درمانی در بخش سوری بوده است. وی گفت: همچنین بنیاد برکت ۵۰۰میلیون تومان را به ساخت مساجد در رومشکان اختصاص داده و ۴۰میلیارد تومان در بحث اشتغالزایی رومشکان به شرط متقاضی جهت سرمایه گذاری و اشتغال نیز مشارکت خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با بلوطستان افزود: از اولین روزهایی که بعنوان فرماندار رومشکان منصوب شدم با توجه به اینکه ادارات در شهرستان  یا استقرار نداشتند یا اکثراً بصورت نمایندگی اداره می شدند، لذا بنا را بر آن نهادیم که مطالبات و مشکلات شهرستان را از طریق مدیران استانی پیگیری نماییم .

photo_2017-03-06_19-46-46

درمنان گفت: طی ۱۳۶ روز کاری در این شهرستان شاهد حضور ۳۲ مدیر استانی بوده ایم که دو بار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز به رومشکان آمده اندو  خروجی حضور چشمگیر مدیران استانی بالغ بر ۷۰ مصوبه بوده است .

وی با اشاره به استقرار اداره ثبت اسناد و املاک و استقرار اداره امور مالیاتی اظهار داشت: استقرار این دو اداره در شهرستان یکی از مصوبات سفر مدیران کل و معاون عمرانی استاندار به رومشکان بوده است.

وی گفت: در بخش مخابرات افتتاح سه سایت ۳G شهرستان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال – تعویض و ارتقاء چهار سایت ۲G با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال و افزایش پهنای باند اینترنت ADSLاز جمله مهم ترین اقدامات بوده است.

فرماندار رومشکان با تشریح فعالیت های انجام گرفته در حوزه برق نیز گفت: تأمین۳۵۰اصله تیربرق – تأمین ۳۰۰ دستگاه چراغ روشنایی معابر- بهره برداریاز ۶ دستگاه پست هوایی برق از جمله فعالیت های انجام گرفته بوده و بنا به قول مساعد مدیر عامل برق استان مهندس خودنیا در ابتدای سال آتی بطور کامل کمبود تیر برق شهرستان مرتفع خواهد شد .

در منان بااشاره به اقدامات و فعالیت های مهم در حوزه راهداری نیز گفت: – لکه گیری هندسی محوربازوند به کارخانه گچ به طول ده کیلومتروروکش آسفالت این محوربه طول سه کیلومتر- اجرای واریانت تقاطع تنگ بره- ایمن سازی محورطول کش به کارخانه گچ از مهم ترین فعالیت ها بوده است.

فرماندار رومشکان افزود: در حوزه جهاد کشاورزی برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی و صنایع دستی بانوان شهرستان که از این نظر رتبه اول استان را به خود اختصاص داد – تخصیص اعتبارجهت بهسازی جاده ۲۲ کیلومتری وریان باعنایت به سکونت دامداران درآن منطقه از جمله کارهای مهم بوده است.

وی اظهار داشت:  ارتقاءنمایندگی ورزش وجوانا ن به اداره- حمایت مالی از کلیه هیأتهای ورزشی شهرستان- شروع به کارپروژه سالن چندمنظوره شهدای رشنوطی دوهفته آینده- اعطای تسهیلات باکارمزد ۴درصدبه باشگاههای ورزشی شهرستان که دارای مجوزرسمی ازمدیریت ورزش استان هستند از جمله مصوبات مهم سفر مدیرکل ورزش و جوانان به رومشکان بوده است که در دست اقدام هستند.

وی گفت: ۴۰۰۰ اصله نهال درحاشیه جاده ورودی تنگ بره–چغابل اختصاص یافته که این نهال ها در این مسیر کاشته شده اند.

وی از راه اندازی اورژانس ۱۱۵ روستای پادروند خبر داد و گفت:پیگیری ویژه جهت حل مشکلات وموانع پروژه چهارخطه محورچغابل–سوری (درسه ماه اخیربرای پنجمین بار،مدیرکل راه وشهرسازی استان یامعاونین یشان درشهرستان رومشکان حضورپیداکردند) صورت گرفته و لازم به ذکراست ادامه کاراین پروژه بدلیل وجودمشکلات مالی وبدهی چندمیلیاردی اداره کل راه وشهرسازی استان به پیمانکاران متوقف گردیده است.

فرماندار رومشکان با اشاره به راه اندازی اینترنت پرسرعت۴Gدرتمامی روستاهای شهرستان تاپایان سالجاری افزود: احداث یاترمیم ساختمان اداری مخابرات شهرستان تاپایان خرداد ۹۶ -استقرارصندوق کارآفرینی امیدشهرستان- طرح مطالعاتی شبکه جمع آوری وانتقال آب وفاضلاب رومشکان درچهاربخش روستایی ویک بخش شهری بااعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیاردریال تهیه ومقررگردیده درجلسه ای مشترک باحضورفرمانداررومشکان ومدیرا ن عامل شرکتهای آب وفاضلاب شهری وروستایی استان نسبت به اخذردیف اعتباری ازطریق شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشورپیگیری لازم بعمل آید.

photo_2017-03-06_19-43-04

وی از پیگیری برای  استقراراداره بنیادمسکن درشهرستان خبرداد و افزود: آغاز بکار مرکز درمان بستر رومشکان -بررسی طرح های هادی روستایی نیازمند بازنگری-توسعه فضاهای آموزشی شهرستان رومشکان- احداث پلهاوابنیه جاده سوری–رماوند- بهسازی جاده بین مزارع منطقه بنهر-مکان یابی ناحیه صنعتی رومشکان- استقرارنمایندگی شیلات در شهرستان- راه اندازی ارتباطات اتوماسیون اداری کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان جهت برقراری ارتباطات با نهادها و ادارات کل استان- آمادگی واگذاری ۱۷۰۰ هکتارازاراضی ملی حاشیه رودسیمره به قرارگاه خاتم الانبیاء که به شرط اخذمجوزبرداشت آب ازسوی این قرارگاه،واگذاری این اراضی صورت خواهدگرفت نیز درادامه ازجمله مهمترین مصوباتی که دردست اقدام است وبنابه قول مساعدمسئولین استانی درآینده اجرایی خواهند شد.

فرماندار رومشکان با اشاره به اقدامات سه ساله دولت تدبیر و امید در رومشکان نیز گفت: – گازرسانی به تمام نقاط شهری و روستایی و معرفی رومشکان بعنوان اولین شهرستان سبز استان – استقرار و ارتقاء بیش از ۲۶ دستگاه اداری – ارتقاء بخش امنیت در شهرستان و راه اندازی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و بخش سوری – تعریض جاده کمربندی تنگ بره به چغابل- تقویت برق شهرستان با احداث و راه اندازی پست ۶۳ کیلوولت- آسفالت کلیه معابر شهر چغابل- زیرسازی ۶۰ درصد معابر روستایی – تأمین ۱۲ دستگاه ماشین آلات برای شهرداری و دهیاریها- احداث ۷ حلقه چاه آهکی – احداث شبکه آبرسانی ۱۵ روستا از جمله فعالیت های مهم بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان