شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » احداث سد معشوره یک ضرورت انکارناپذیر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: احداث سد معشوره یک ضرورت انکار ناپذیر برای شهرستان‌های پلدختر ، کوهدشت و چگنی است .به گزارش بلوطستان رضا میرزایی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: برای تامین آب شرب پایدار جمعیت آینده شهرستان‌های کوهدشت و چگنی و آب بهنگام کشاورزی ایستگاه‌های پمپاژ شهرستان پلدختر با مشکل مواجه هستیم و تنها راه حل، احداث سد معشوره است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: با کمک مهندس بازوند مدیریت ارشد استان، بعد از حل مشکل تخصیص سد و توافق وزارت نیرو و طی مراحل اداری و قانونی و رفع موانع و مشکلات، سد معشوره اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سد معشوره در صورت عملیاتی شدن، هیچ گونه ضرر و زیانی برای شهرستان پلدختر نخواهد داشت و علاوه بر مهار بخشی از سیلاب‌های مخرب فصلی، بلکه آب تنظیمی مورد نیاز ایستگاه‌های پمپاژ واشیان، جایدر، چم مهر و موتور تلمبه‌های مجاز پایین دست را در فصول کم آبی رودخانه تامین خواهد کرد.

میرزایی افزود: طراحی سد معشوره براساس سیلاب‌های فصلی زمستانه و بهاره است نه دبی پایه رودخانه از جمله حق‌آبه‌های پایین دست شهرستان‌های پلدختر و چگنی و حق‌آبه زیست محیطی رودخانه کشکان در آن دیده خواهد شد .

میرزایی با بیان اینکه آب و سدسازی یک موضوع کاملا تخصصی است، گفت: طی سال‌های گذشته متاسفانه اطلاعات نادرستی از طرف افراد غیرمطلع و غیرکارشناس در خصوص اجرایی شدن سد معشوره به مردم شهرستان پلدختر داده شده و این موضوع کشاورزان پایین دست که تنها محل درآمد و ارتزاقشان رودخانه کشکان بوده را نگران کرده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد: سد معشوره برای شهرستان پلدختر خیر و برکت است و حق‌آبه کشت تابستانه آنها را نیز تامین خواهد کرد .

  1. ناشناس

    من شک ندارم تو فصل تابستون که اب کمه اونا اب مورد نیاز ما رو از سد ازاد نمی کنند
    شک ندارم
    اقای میرزایی …

  2. سامان

    با نظر آقای ناشناس موافقم.امکان ندارد در موقع کم آبی حق ما را بدهند چون آن موقع اولویت بندی می کنند وطبق معمول پلدختر ومعمولان همیشه اولویت آخر هستند.

  3. جودکی

    بنده محاسبه انجام داده ام. ۳۳٫۶ درصد آب کشکان از دبی دوآب ویسیان که خروجی حوزه سد معشوره است تامین می شود. در حالت عادی و بدون سد هم کشکان استعداد خشک شدن را دارد کما اینکه دو سال قبل همین اتفاق افتاد. حالا چه تضمینی وجود دارد که در طول سال همین مقدار آب را به ما بدهند؟ تا حالا چه کسی به تعهداتش عمل کرده که حالا متولیان وقت بخواهند بکنند. از همان سال اول ساختن سد سیمره، خوزستانی به التماس افتادند…. پلدختری ها از هم اکنون آماده التماس باشید.

  4. پاپی

    آقای میرزایی با تقوی کلام و رعایت انصاف موضعگیری کنید،کاری نکنید که خاک بر سر دودمانمان کنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان