شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » «الهیار ملکشاهی» حامی رئیسی است یا نه؟ مسئله این است!

انگار همین دیروز بود که اسماعیل دوستی، ملکشاهی را به عنوان یکی از نمایندگان ممتاز ایران ارزیابی کرده و در مورد انتخاب ایشان گفته بود “انتخاب ایشان در دوره قبل مجلس بعنوان نماینده شهرستان کوهدشت و رومشگان بخاطر روحیه معتدل در ایشان بوده و حال با وجود دولت اعتدال حضور آقای الهیار ملکشاهی برای شهرستانهای کوهدشت و رومشگان فرصت، غنیمت و یک نعمت است”.

بواقع کسی انتظار نداشت که در حضور یک کاندید اصلاح طلب با سابقه مشخص و روشن، اسماعیل دوستی راهی غیر از راه اکثریت اصلاح طلبان در پیش بگیرد. دوستی که حدود ۶ ماه قبل از انتخابات مجلس ۷ اسفند ۹۴ خود را تماشگر خوانده بود تا فضای انتخابات شفاف تر شود، گفته بود “ولی اگر موجی ایجاد شود” من هم هستم.

پس از رد صلاحیت صیدعلی کورانی فر و جایگزینی محمد آزادبخت به جای وی و در حالی که «موج بی سابقه ای» ایجاد شده بود، اما دوستی حمایت از ملکشاهی را ترجیح داد و همان راه سابق خودش را ادامه داد.

دوستی بخاطر این تصمیم مورد مواخذه ی بسیاری از همفکران اصلاح طلبش قرار گرفت. و شاید بخاطر همین عملکردش از لیست اصلاح طلبان شورای شهر تهران هم کنار گذاشته شد. ملکشاهی هم پس از رای آوری در اولین اعلام موضع رسمی اش در تعیین رئیس مجلس، از «علی لاریجانی» اعلام حمایت کرد و «لاریجانی» را «محمدرضا عارف» اصلاح طلب ترجیح داد.

آن انتخابات گذشت و هم اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم. در آستانه شکل گیری فضای سیاسی انتخابات ریاست جمهوری و دعوت از افراد مختلف جهت حضور در این عرصه، حدود ۲ ماه قبل الهیار ملکشاهی از جمله نخستین نمایندگانی بود که میثاق نامه «جمنا» (جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) را امضاء کرد و این جبهه اصولگرا برنامه ی تعیین «کاندید نهایی اصولگرایان» را برای انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار خود قرار داد.

این جبهه پس از شور و مشورت بسیار با دو کاندید در صحنه رقابت های انتخاباتی حاضر شد: سیدابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف.

سیدابراهیم رئیسی در جلسه ی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تشریح برنامه های خود پرداخت. جلسه ای که در آن «الهیار ملکشاهی» به اتفاق اکثر نمایندگان اصولگرای استان لرستان حضور داشتند. به این ترتیب ملکشاهی تمایل باطنی خود را به دوست دیروز و همکار قوه قضاییه اش نشان داد.

جالب است که دقیقاً یک روز پس از اینکه مشخص شد «اسماعیل دوستی» در لیست اصلاح طلبان تهران حضور ندارد و از این لیست کنار گذاشته شده است اعلام موضع رسمی «الهیار ملکشاهی» در حمایت قاطع از سیدابراهیم رئیسی در فضای مجازی و اکثر گروه های تلگرامی بومی منتشر شد. اظهار نظری که چندان به مذاق برخی از حامیان اصلاح طلب الهیار ملکشاهی خوش نیامد و حتی برخی هم آن را رد کردند. اما حتی در صورت غیر واقعی بودن این حمایت، «سکوت» ملکشاهی به منزله «تایید این حمایت» بود. وگرنه در غیر این صورت جناب ملکشاهی می توانست به راحتی و با صدور بیانیه ای دوجمله ای مواضع خود را روشن و شفاف کند. حتی نقل قولی هم از طرف ایشان منتشر شد که ایشان “حجت الاسلام رئیسی را از ذخایر نظام و از افراد پاک دست و سلیم النفس معرفی کرده است که سال ها در قوه قضایه توفیق همکاری با وی را داشته است… “(نقل به مضمون)

آیا نمی بایست جناب ملکشاهی اگر واقعاً نظری غیر از این داشته و خود را حامی جناب رئیسی نمی داند؛ در این زمینه شفاف سازی کند؟البته و صد البته این توجیه از وی پذیرفته نیست که چون «رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا» در استان لرستان است نمی تواند اعلام موضع کند؛ چرا که اولاً این اعلام موضع هیچ ارتباطی با انتخابات شورای شهر ندارد و ثانیاً چرا با همین عنوان می توانست در نشست نمایندگان با رئیسی شرکت کند اما نمی تواند در نشست نمایندگان با دکتر حسن روحانی شرکت کند؟ (نشستی که حدود ۱۷۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن شرکت کردند و تنها نماینده لرستانی حاضر در این مراسم «محمد بیرانوندی» بود.)

بنابراین با توجه به شواهد و قرائن، جناب الهیار ملکشاهی نماینده محترم کوهدشت و رومشکان متمایل به حمایت از «سیدابراهیم رئیسی» است. البته از منظر دیگری این عملکرد ملشکاهی مورد تایید اکثریت حامیان دیروزش است چرا که در انتخابات گذشته اصول گرایان حامی جناب ملکشاهی به مراتب بیشتر از اصلاح طلبان حامی وی بودند.

محمدکریم رستمیان/ بلوطستان

  1. خرم آبادی

    احسنت
    عالی بود
    حالا ببینم سکوت می کنه باز هم یا علام موضع می کنه

  2. ناشناس

    چرا انقد ر بعضی اشخاص را بیخودی بزرگ میکنید

  3. ناشناس

    ملکشاهی اگه تونست برای رومشگان بکنه اونوقت معلوم میشه.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان