شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی باید موضوع را بررسی کنند و با مسئولان خاطی و قانون‌شکن برخوردی جدی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در لرستان: مسئولان برگزار کننده مراسم توهین به «زنان لُر» برکنار شوند

 بقای نظام جمهوری اسلامی از برکت خون شهیدان است

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با تبریک فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع)، قمر بنی‌هاشم(ع) و حضرت زین‌العابدین(ع) اظهار داشت: اگر بخواهیم این سه ولادت بزرگ را در یک جمله بیان کنیم، باید بگوییم که وجود این سه امام برای صیانت از اسلام و پاسداری از مکتب اهل‌بیت(ع) بوده است و امام حسین(ع) بزرگترین پاسدار اسلام بوده و ما باید از این بزرگان در پاسداری، دفاع و ایستادگی در راه اسلام الگو بگیریم و همه وجودمان را در راه اسلام قرار دهیم. وی ادامه داد: پاسداران عزیز، رسالت اصلی‌شان پاسداری از اسلام و انقلاب است و جانبازان عزیز نیز که شهدای زنده محسوب می‌شوند، در راه اسلام و انقلاب گام برداشته‌اند و در سایه ایثار و فداکاری پاسداران و جانبازان است که جمهوری اسلامی ایران امروز پیشرفت کرده و به بالندگی و تعالی رسیده‌ است.

میرعمادی با اشاره به همایش روز «گُلونی» در لرستان، عنوان کرد: آنچه در این همایش رخ داد، مایه شرم و رسوایی است و گناه و معصیت بود و سؤال اینجاست که چگونه یک‌نهاد دولتی به خود اجازه می‌دهد که در نظام جمهوری اسلامی برنامه رقص و اختلاط زن و مرد را برگزار کند؟

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اجرای همایش گلونی برای احیا یک سنت اصیل میراث کهن نبوده بلکه به دنبال منحرف کردن این سنت بوده و از این بابت توهین بزرگی به زنان لر که همواره در طول تاریخ مظهر نجابت، حجاب و عفاف و حیا بوده‌اند شده است.حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: میراث فرهنگی می‌گوید برای بازسازی قلعه‌ فلک‌الافلاک بودجه ندارد اما چگونه اموال بیت‌المال و اعتبارات را صرف برنامه‌هایی می‌کند که با شرع و قانون منافات دارند؟ آیا در شورای فرهنگ عمومی و در تقویم رسمی کشور روزی تحت عنوان «گُلونی» نام‌گذاری شده است؟ آیا برای اجرای این همایش مجوزی دریافت شده است، اگر مجوزی داده نشده چرا با این اقدام برخورد نمی‌شود؟

وی بیان کرد: اظهارات برخی از مسئولان برگزارکننده این همایش در پاسخ به اعتراضات این بوده که استقبال از این همایش آن‌قدر زیاد بوده که مدیریت آن امکان‌پذیر نبوده، حال باید به این افراد گفت: وقتی توان کنترل یک مراسم را ندارید چرا به اقدام به برگزاری آن می‌کنید؟ نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز عکس دختران لر دست‌به‌دست در فضای مجازی می‌چرخد و بسیاری از افراد به این مسئله معترض‌اند و کمترین خواسته مردم لرستان، عزل مسئولان برگزارکننده این همایش است. وی تصریح کرد: مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی باید موضوع را بررسی کنند و با مسئولان خاطی و قانون‌شکن برخوردی جدی داشته باشند تا بار دیگر شاهد این‌گونه اقدامات خلاف شرع و قانون در استان نباشیم.

امام جمعه بروجرد: همایش «روز گُلونی» نمایش ابتذال و توهین به زنان لُر بود

IMG18473921

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام جمعه بروجرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار داشت:نباید فراموش کرد که طرف اصلی مذاکره‌کننده با ایران در مذاکرات هسته‌ای دشمن ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وی با بیان اینکه آرزوی دشمن ایران باز کردن پیچ و مهره سایت‌های هسته‌ای است، عنوان کرد: دشمنان ملت ایران می‌خواهند آنچه که در طول بیش از ۱۲ سال از طریق تشدید تحریم‌ها، تهدید و ارعاب به دست نیاورده اند از طریق تحمیل خواست خود در مذاکرات هسته‌ای به دست آورند اما مسئولان باید با صلابت و شهامت از حقوق حقه ملت ایران در عرصه دیپلماسی خارجی دفاع کرده و در اعلام مواضع ملت ایران از خود ضعف نشان ندهند.

خطیب جمعه بروجرد اضافه کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و مسئولان کشور باید بدانند غربی ها بنا ندارند حق ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را به رسمیت شناسند و هر روز زیاد‌ه‌خواهی‌های خود را در جریان مذاکرات بیشتر می‌کنند و این بار اعلام کرده‌اند که قصد دارند از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کنند.

وی گفت: برگزاری مراسمی تحت عنوان گُلوَنی در خرم‌آباد که با ابتذال آمیخته‌شده نه‌ تنها سنت پوشش زنان لر را به‌گونه‌ای نامناسب به تصویر کشید بلکه به مراسمی ضد ارزشی تبدیل شد. وی بابیان اینکه بستن گُلونی یکی از سنت‌های اصیل پوشش زنان غیرتمند و باحیای لر است و نباید آن را به بستری برای ابتذال در استان تبدیل کرد، افزود: این مراسم تجلیل از زن لر و حیا و غیرت او نبود بلکه با آئین‌های جانبی آن نظیر رقص و پای‌کوبی و اختلاط زن و مرد مراسمی بسیار زشت و دور از شأن مردمان لر به‌ویژه زنان غیور و باحیای آن‌ها به وجود آورد.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به اظهار تأسف و تأثر عمیق مسئولان ارشد استان به‌ویژه استاندار لرستان از برگزاری چنین حاشیه‌هایی در جریان این مراسم، بیان کرد: استاندار طی تذکراتی به برگزارکنندگان خطای آن‌ها را گوشزد کرده‌اند اما نباید تنها به دادن یک تذکر اکتفا کرده و باید دانست نمایش ابتذال در ارزش‌های غیربومی و عمدتاً غربی در استان لرستان اهانتی به زنان لر بوده و در شأن و منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

امام جمعه پلدختر: برکناری مدیران برگزار‌ کننده همایش “گلونی” در لرستان مطالبه مردم است

 

 حجت الاسلام والمسلمین علی محمد لروند امام جمعه پلدختر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پلدختر با انتقاد از برگزاری همایش گلونی اظهار داشت: همه می‌بینند و همه می‌دانند چه کسانی با برگزاری این همایش‌ها وحدت و همدلی را در استان لرستان زیر سؤال می‌برند.امام‌جمعه پلدختر گفت: ما با فتنه گران مخالف هستیم و از کسانی که از فتنه گران حمایت کرده اعلام می‌کنیم فاصله بگیرند.  وی عنوان کرد: خداوند بانیان جشن گلونی را لعنت کند و در این زمینه مردم هم بی‌تقصیر نیستند چراکه باید با مسئولان مربوطه برخورد کنند.حجت‌الاسلام لروند  بیان کرد: رضاخان ظالم هم نتوانست حجاب را از زنان لر بگیرد ولی عده‌ای امروز متأسفانه در حال گرفتن حجاب و ترویج بی‌حیایی در لرستان هستند.

امام‌جمعه پلدختر اظهار داشت: مسئولانی که در جشن گلونی در استان لرستان آبروی زنان غیور و شجاع لر را بردند باید از مقامشان حذف شوند. وی بیان کرد: در طول تاریخ‌ زنان استان لرستان و قوم لر به باحجابی شجاعت معروف هستند امام امروز عده‌ای با برگزاری جشنی درصدد توهین به زنان لر هستند که باید جلوی آن‌ها گرفته شود.لروند گفت: چرا مسئولان استان اجازه برگزاری چنین جشنی را دادند که این اتفاقات در استان ولایت مدار و باغیرت لرستان رخ بدهد.

 

امام جمعه کوهدشت: برکناری مدیران برگزار کننده همایش گلونی خواست ائمه جمعه استان و مردم است

 

1387539420_euntitled-23حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی امام جمعه شهرستان کوهدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوهدشت ضمن گرامی داشت میلاد باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار داشت:پاسداری معنای گسترده‌ای دارد، پاسداری از ارزش‌ها، دین و پاسداری از مرزها است و تنها یک‌لفظ نیست. طهماسبی در واکنش به همایش «گلونی» در خرم‌آباد گفت: آیا فرهنگ لرستان فقط رقص است؟ این اداره میراث فرهنگی باید میراث فرهنگ و دین و دیانت مردم باشد، نه اینکه با پول بیت‌المال رقص مختلط راه‌اندازی کند.

وی اظهار داشت: ما خواهان برکناری مدیران برگزار کننده این همایش هستیم و میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد و این خواست ائمه جمعه سراسر استان لرستان و جوانان حزب‌الهی است. امام‌جمعه کوهدشت افزود: گلونی مظهر عفاف و حجاب زنان استان لرستان بوده و نباید این برنامه‌ها که به آبروی استان ضربه وارد می‌کند برگزار شود.

امام جمعه دورود: نبرد رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس مستندسازی شود

4ff80435d99e816b04186b2d8321d98a

 امام جمعه دورود در خطبه های نماز جمعه این شهر در رابطه با اسراف از نگاه دین اسلام اظهار داشت: یکی از نمونه‌های اسراف در جامعه اسراف در وقت است.وی افزود: وقت و زمان تنها چیزی است که قابل جبران نیست و از زمانی که در اختیارداریم باید به‌خوبی استفاده کنیم. امام‌جمعه دورود عنوان کرد: یکی از زمینه‌های پیشرفت‌های کشورهای غربی استفاده درست از وقت بوده و در دین اسلام نیز بر آن تأکید فراوانی شده است. وی با اشاره به تأکید پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) درباره استفاده درست از وقت، بیان کرد: باید در این زمینه تدبیر داشته و بر اساس گفته پیامبر (ص) زمان خود را به استراحت، خانواده، عبادت و کار و تلاش اختصاص دهیم.حقیان با عنوان اینکه پیشرفت آحاد مختلف مردم بر سرنوشت جامعه تأثیر دارد تصریح کرد: اگر تک‌تک افراد جامعه در امورات زندگی برنامه‌ریزی داشته باشند شاهد پیشرفت جامعه نیز خواهیم بود.

امام‌جمعه دورود درباره سالگرد عملیات حاج عمران که با مشارکت رزمندگان لرستانی انجام شد گفت: رزمندگان لرستان در این عملیات ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب و مردم کرده‌اند و با این عملیات از سقوط پیرانشهر جلوگیری شد. وی بیان کرد: رهبر انقلاب در پیامی به خانواده‌های شهدای این عملیات گفت که رزم مردم لرستان پیش از اینکه شنیدنی باشد دیدنی است اما در دوران دفاع مقدس مستندسازی مناسبی از رزم رزمندگان لرستان نشده که باید اکنون در قالب هنر به نمایش دربیاید.

حقیان به سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس که روز ایثار و مقاومت نام‌گذاری شده است اشاره و عنوان کرد: پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف و پیروزی‌های پس از انقلاب اسلامی مرهون استقامت مردم است. وی افزود: در جریان عملیات بیت‌المقدس سپاه به‌ درستی شکل نگرفته بود و ارتش هم با مشکلاتی مواجه بود اما آنچه رزمندگان اسلام را در این عملیات به پیروزی رساند استقامت رهبری مردم و رزمندگان اسلام بوده است.
امام‌جمعه شهرستان دورود با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: در جریان مذاکرات هسته‌ای هرروز با خواسته‌های غیرمعقول بیشتری از سوی غربی‌ها مواجه هستیم که فراتر از تعهدات بین‌المللی است و حرف مردم در این زمینه همان حرف رهبری است. حقیان عنوان کرد: برای مقابله با این توطئه دشمنان انقلاب اسلامی بر اساس گفته مقام معظم رهبری استقامت و استحکام داخلی را بیش از گذشته نیاز است که باید در کشور تقویت شود.

امام جمعه الشتر: با حرمت‌شکنان برخورد شود
image106053

وی ادامه داد: سالروز ولادت امام حسین(ع) را روز پاسدار نامیده‌اند تا این شاگردان اباعبدالله‌الحسن(ع) در کنار سایر برادران نیروهای مسلح که توفیق پاسداری از نظام مقدس انقلاب اسلامی را پیدا کرده اند، با تأسی از سیره و روش آن امام شهید از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع نمایند.خطیب جمعه الشتر افزود: پاسداران سربازان ولایت‌اند و مردم جامعه دینی ما، قدر این زحمت‌کشان و حافظان انقلاب را به خوبی می‌دانند و خدمات ارزشمند آنها در همه عرصه‌ها را ارج می‌نهند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در دنشگاه امام حسین(ع) اشاره و ابراز داشت: ایران اسلامی اجازه دسترسی بیگانگان به اسراز نظامی و علمی کشور را نخواهد داد.

امام جمعه الشتر افزود: توافق هسته‌ای احتمالی باید توافقی عزتمند برای ایران اسلامی باشد.خطیب جمعه الشتر ادامه داد: دانش هسته‌ای با تلاش و همت جوانان و دانشمندان این مرز و بوم بدست آمده و این پیشرفت ارزشمند ثابت کرده که هر جا اراده و تلاش در سایه توکل به خدا باشد، هرگونه پیشرفتی دست یافتنی خواهد بود. وی تأکید کرد: ما به آمریکا اعتماد نداریم و در عین حال از هیئت مذاکره‌کننده حمایت می‌کنیم و آنان را امین می‌دانیم و انتظار داریم توافق احتمالی، در بر دارنده همه خواسته‌های ملت مقاوم ایران اسلامی باشد.

امام جمعه سلسله در ادامه با بیان اینکه زنان قوم لر در راعایت حجاب و عفاف، سابقه‌ای چندهزارساله دارند تصریح کرد: حجاب اسلامی در میان زنان قوم لر به قبل از ورود اسلا می‌رسد که با نمادی به نام “گلونی”، این سنت حسنه را در جامعه ترویج نموده‌اند. وی با انتقاد شدید از نحوه برگزاری مراسمی تحت عنوان “گلونی” در استان اشاره و بیان داشت: امروز متأسفانه شاهد هستیم که با توجه به بی‌تدبیری و نداشتن مدیریت برخی افراد، عده‌ای این نماد حجاب و عفاف را فرصتی قرار داده اند تا کشف حجاب کنند. امام جمعه الشتر با ابراز اینکه مسئولین و مدیران، برخاسته از دل مردم معتقد به دین و دلسوز به ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند افزود: ما این را به حساب دولت نمی‌گذاریم بلکه آن را به حساب بی‌مدیریتی فرد می‌گذاریم و باید با اینگونه افراد برخورد شود که در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایی برای حرمت‌شکنان وجود ندارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان