شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اخبار و رویدادهای نمایندگان لرستان در خانه ملت

کاییدی: خبرنگاری یک شغل شریف و ارزشی است

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: شغل خبرنگاری جزو کارهای سخت محسوب می‌شود که اهمیت کار و تلاش فراوان این حرفه را می‌رساند.

به گزارش بلوطستان علی کاییدی افزود: خبرنگاری یک شغل شریف و ارزشی است.وی گفت: آنچه که خبرنگار می‌نویسد و مورد بازتاب قرار می‌دهد،باید بر مبنای واقعیت بوده و در راستای احقاق حقوق مردم باشد.

کاییدی تصریح کرد: فعالان رسانه ایی در عرصه اطلاع رسانی باید هوشیارانه عمل کنند و با انعکاس درست اخبار و رویدادها تحول را در جامعه مد نظر قرار دهند.وی ادامه داد: همیشه برای رسانه ها احترام قائل بوده و آنها را به عنوان قشری فرهیخته می دانم به همین دلیل هیچگاه در صدد تقابل با رسانه ها بر نیامده ام. وی اضافه کرد: مدیران باید انتقاد پذیر باشند و انتقاد هم در مسیر درست بیان شود.

کاییدی گفت: در مسیر فعالیت های نمایندگی ام گاهی مورد تخریب رسانه هم قرار گرفته ام اما هیچگاه در صدد حذف آن رسانه با شکایت از خبرنگاری نبوده ام .

نماینده مردم پلدختر و معمولان افزود: در جامعه ما کار رسانه ایی  با دقت و صحت انجام می‌شود و در این راستا باید بیش از گذشته کار جمعی و همگرای‌ها را مد نظر قرار دهیمزیرا وحدت و همدلی در راستای نیل به پیشرفت با اهمیت است.

 
 
ملکشاهی: هزار هکتار از جنگل‌های کوهدشت در آتش سوخت/هیچ وسیله مهارکننده آتش اعزام نکردند

نماینده مردم کوهدشت در مجلس با تأکید بر ضرورت ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها گفت: به لحاظ عدم توجه کافی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست و وزرای جهاد کشاورزی و کشور و همچنین ستاد بحران آتش سوزی توسعه یافت و حدود یک هزار هکتار از بهترین جنگل های کوهدشت نابود شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اللهیار ملکشاهی در نشست علنی  مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: ‌به رئیس جمهور و وزرای کشور و جهاد کشاورزی تذکر می دهم در رابطه با اینکه علی رغم آتش سوزی در جنگل های بلوط استان لرستان به ویژه شهرستان کوهدشت، توجه کافی برای مهار آن نشده، اقدامات لازم را صورت دهند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به لحاظ عدم توجه کافی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست و وزرای جهاد کشاورزی و کشور و همچنین ستاد بحران آتش سوزی توسعه یافت و حدود یک هزار هکتار از بهترین جنگل های کوهدشت نابود شد.

ملکشاهی افزود: بسیاری از مناطق جنگلی استان لرستان و همچنین حیات وحش این مناطق به دلیل آتش سوزی مورد آسیب جدی قرار گرفت، حال سوالی که مطرح می شود این است که چرا در نقاط مختلف کشور همچنان این اتفاقات می افتد و اقدام پیشگیرانه ای در این زمینه صورت نمی گیرد؛ کماابنکه چندی پیش جنگل های پلدختر نیز دچار آتش سوزی شد.

وی گفت: علی رغم پیگیری های حادثه آتش سوزی کوهدشت از سوی بنده و مسئولان استانی دولت هیچگونه وسیله مهارکننده آتش به منطقه اعزام نکرد و تنها یک بالگرد با تأخیر ارسال شد که نوشدارو پس از مرگ سهراب بود.

ملکشاهی افزود: در مهار آتش سوزی جنگل های لرستان فرماندار، بخشداران، مدیران، فرماندهان و پرسنل نیروهای نظامی و مردم محلی کوهدشت تلاش بسیاری کردند که جای تقدیر دارد.رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یادآور شد: به وزیر آموزش و پرورش تذکر می دهم چرا آزمون مربیان پیش دبستانی به نام این عزیزان برگزار شده در حالی که برخی از آنان شرایط ثبت نام در آزمون را ندارند و نباید فراموش کرد بسیاری از آنان حدود ۱۵ سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنند که با وضعیت کنونی آزمون مشکل استخدام همچنان پابرجا خواهد ماند.

توکلی: پول‎های بلوکه شده در مسیر اقتدار اقتصادی کشور هزینه شود
 

tavakol91-7-0002

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: باید پول‎های بلوکه شده در تحریم پس از رهاسازی در مسیر رشد، تولید و اقتدار اقتصادی کشور هزینه شود.

به گزارش بلوطستان به نقل از ایسنا  محمدتقی توکلی اظهار کرد: هدف دولت این است که با آزادسازی یا خارج شدن از تحریم، با پول‎های بلوکه شده پشتیبان تولید باشد.
وی ادامه داد: نیاز است ماشین‎آلات مورد نیاز تولید، تکنولوژی و فرآوری تولید را به روز کنیم و نقدینگی برای حمایت از تولید باشد.توکلی بیان کرد: باید پول‎های بلوکه شده در راستای مسیر رشد، تولید و اقتدار اقتصادی هزینه شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: چنانچه پول‎های بلوکه شده به جای تولید در بخش مسائل جاری کشور هزینه شود، ایران به یک کشور وارد کننده و همیشه محتاج برای تامین نیازهای خود تبدیل می‎شود.وی یادآور شد: باید منابع برنامه‎ریزی شده در مسیر درست برای قدرتمند شدن اقتصادی کشور تخصیص داده شود.

قائدرحمت: زمینه رشد و تعالی بانوان جامعه فراهم نشده است

نماینده مردم و دورود و ازنا در مجلس در جمع بانوان کوهنورد کشور گفت: زمینه رشد و تعالی بانوان جامعه آن‌گونه که شایسته این قشر است، فراهم نیست.

به گزارش بلوطستان به نقل از فارس عباس قائدرحمت، در همایش صعود سراسری بانوان کوهنورد کشور به قله سن‌بران که در شهرستان دورود برگزار شد، با بیان اینکه استان لرستان مهد تاریخ و تمدن است، اظهار داشت: لرستان استانی است که مستعد در همه بخش‌ها همچون صنعت، گردشگری، اقتصاد، کشاورزی و سایر حوزه‌ها است.

وی افزود: اما متأسفانه این استان مرحوم مانده است و کمتر مورد توجه مسئولان در دوره‌های مختلف قرار گرفته و است باید همه مسئولان با وحدت تلاش کنند تا این استان را به جایگاهی که حق آن است، برسانند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه طی زیرساخت‌های مناسب ورزشی در استان لرستان وجود ندارد، اظهار داشت: در طول سه سال گذشته بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار در زمینه ساخت و ساز ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی جذب شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان دورود به پایتخت طبیعت ایران معروف است، گفت: اشترانکوه و دریاچه گهر یکی از جاذبه‌های توریستی منحصر به فرد شهرستان دورود است.

این مسئول با اشاره به ادغام وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: اعتقاد داریم باید وزارت ورزش و جوانان از هم جدا شود و تصمیمی که در گذشته در خصوص ادغام این بخش گرفته شده است، اشتباه بود و به زودی نیز این موضوع در مجلس عملیاتی می‌شود.وی با اشاره به جایگاه بانوان در کشور اظهار داشت: بانوان ما توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های بسیاری دست یابند و اما اعتقاد داریم، مسئولان زمینه‌های رشد و تعالی بانوان را در کشور آن‌گونه که شایسته این قشر است، نتوانسته‌اند، فراهم کنند.

قائدرحمت یادآور شد: بانوان ۵۰ درصد جامعه هستند و باید در همه حوزه‌ها به اندازه سهم خود از جامعه سهم داشته باشند و موقعیت و جایگاه‌های مدیریتی را باید ۵۰ درصد به زنان بدهیم.

عبدی :حضور بانوان با حجاب در عرصه‌های ورزشی بین‌المللی یک نشان برتر برای نظام است

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور بانوان با حجاب اسلامی در عرصه‌های ورزشی بین‌المللی یک نشان برتر برای نظام است.

 ایرج عبدی با اشاره به حضور بانوان ورزشکار با حجاب اسلامی در میادین مختلف ورزشی، اظهار داشت: بانوان ورزشکار کشورمان در سطح بین‌المللی به یک نشان برتر برای جمهوری اسلامی تبدیل شده‌اند و با درخشیدن در عرصه‌های مختلف باعث سربلندی کشور و مردم خود شده‌اند.

وی اضافه کرد: با حضور بانوان در میادین ورزشی و کسب عناوین مختلف می‌توان به مردم دنیا گفت که آنچه دستگاه‌های تبلیغاتی استکبار بر علیه نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند، صحت نداشته و بانوان ایرانی به عنوان نیمی از جامعه حضور فعالی در عرصه‌های مختلف دارند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور بانوان در رشته ورزشی کوهنوردی، خاطرنشان کرد: کوهنوردی از ورزش‌های خاص است که بانوان در این بخش از آقایان فعال‌تر هستند و امروز شاهد صعود بانوان کوهنورد کشور به قله سن‌بران به عنوان یکی از زیباترین قله‌های مرتفع استان لرستان هستیم.

وی با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در حوزه ورزش، اظهار داشت: در این بخش در مجلس تلاش‌های بسیاری شده است و قانون سرباز قهرمان و استخدام قهرمان‌های ملی را در دستور کار مجلس قرار دادیم و به تصویب رسید و اجرای آن می‌تواند کمک بسیاری در گروه جوانان و ورزش باشد.

عبدی با بیان اینکه امر ورزش همواره مورد تاکید نظام و پیشوایان دینی ما است، گفت: از سوی پیشوایان دینی ما به ورزش به عنوان یک فریضه دینی نگاه می‌شود و از طرفی بزرگان ما در طول تاریخ بر این امر مهم همواره تاکید کرده‌اند.وی با اشاره به فعالیت اسپانسرها در حوزه ورزش گفت: سرمایه‌گذاری در ورزش امر مقدسی است که هم می‌تواند به امر دینی ما کمک کند و هم خدمتی باشد به جوانان کشور تا توانایی‌های خود را شکوفا کنند.

بروجردی: ضرورت احداث واحدهای بزرگ تجاری با هدف ایجاد اشتغال در بروجرد

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در نگهداری زیرساخت‎های اقتصادی و احداث واحدهای بزرگ تجاری با هدف ایجاد اشتغال در بروجرد اهتمام کنیم. علاءالدین بروجردی در دیدار با جوانان و نخبگان این شهرستان اظهار کرد: نصب کارگاه خط آهن و اجرایی شدن عملیات آن در این شهرستان در هفته‎های آینده از جمله زیرساخت‏‎های شهر بروجرد است.

وی عنوان کرد: احداث مرکز تجاری هشت بهشت در بلوار بهشت با همکاری بخش خصوصی تاثیر بسزایی در تقویت چرخه اقتصادی این شهرستان ایفا می‎کند.این مسئول ایجاد فرصت‎های شغلی در شهرستان بروجرد را مهم تلقی و خاطرنشان کرد: با توجه به عدم وجود شرایط مطلوب اقتصادی در این شهرستان باید در نگهداری زیرساخت‎های اقتصادی و احداث واحدهای بزرگ تجاری با هدف ایجاد اشتغال اهتمام ورزید.

بروجردی به احداث دانشگاه آیت‌الله بروجردی در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: این دانشگاه امروزه با ۴ هزار و ۷۰۰ دانشجو پس از چندین سال به فعالیت خود با قدرت ادامه می‏‌دهد.

وی از افتتاح فاز اول کلینیک دندان‌پزشکی این شهرستان با ۱۳۴ دستگاه یونیت نصب شده در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: این کلینیک به عنوان بزرگ‌ترین کلینیک دندان‌پزشکی کشور با ۲۴۳ یونیت و در چند فاز به بهره‎برداری می‎رسد.نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین افتتاح مرکز بیماری‎های خاص بروجرد در آینده‎ای نزدیک نقشه راه ارتقای سطح علمی این شهرستان محسوب می‎شود.

بروجردی شهرستان بروجرد را یادگار و شهر آیت‌الله بروجردی (ره) مرجع عالیقدر اسلام و جهان تشیع دانست و افزود: در دهه‎های ۳۰ و ۴۰ که در حوزه‎های علمیه صحبت در مورد آمریکا و کشورهای اروپایی کفر محسوب می‎شد، این مرجع عالی رتبه گروهی را به منظور احداث مسجد به هامبورگ آلمان اعزام کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‏‌های مهم حضرت آیت‌الله بروجردی (ره) وادار کردن مهم‌ترین مرکز جهان سنت در به رسمیت شناختن تشیع به عنوان پنجمین مذهب اسلام بوده است.نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه با مشاهده کشتار وحشیانه پیروان اهل‌بیت (ع) توسط داعش و گروهک‌‏های تکفیری اهمیت تعامل و همکاری مسلمانان بر همگان معلوم شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان