شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اخبار و رویدادهای نمایندگان لرستان در خانه ملت


عبدی:  پتروشیمی خرم آباد توسعه می یابد

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس شورای اسلامی از افزایش بودجه‎های عمرانی استان خبر داد. ایرج عبدی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‎های عمرانی استان، بیان کرد: در مجلس برای پروژه‎های عمرانی کشور اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد و افزایش یافته‎اند.

وی اضافه کرد: برای پروژه‎های عمرانی استان نیز از ردیف‎های دوم و سوم افزایش بودجه داشته‎ایم که امیدواریم مدیریت اجرایی استان با برنامه‎ریزی صحیح بتواند آن را جذب کند که در اسرع وقت این پروژه‎ها اجرایی شوند.عبدی ادامه داد: امید است پروژه‎های نیمه‎تمام مانند نیروگاه برق و سیمان خرم‎آباد، هتل صخره‎ای، کشت و صنعت، گلخانه به اتمام برسند و پروژه‎های جدیدتری را نیز بتوانیم آغاز کنیم.

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس افزود: همچنین قوانین جدید مالیاتی تصویب شده باعث ایجاد معافیت‎های مطلوبی شده که می‎تواند به عنوان مشوقی برای سرمایه‎گذاری‎های بزرگ در استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین صنایع پتروشیمی قرار است در کنار پتروشیمی خرم‎آباد شهرک پتروشیمی احداث کند و مکمل‎هایی در آنجا احداث کند. یک تفاهم‎نامه در هیئت مدیره پتروشیمی در حال انجام است که اگر اجرایی شود از معافیت مالیاتی برخوردار خواهد شد.

 
 
قائدرحمت: پنج میلیارد ریال برای تجهیز فنی و حرفه ایی دورود نیاز است
 
 

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: برای تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای شهرهای دورود و ازنا نیاز به ۵ میلیارد ریال اعتبار است که بتوان این مراکز را نوسازی کرد.عباس قائدرحمت گفت: در تمامی کشورهای پیشرفته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مشکل گشای اشتغال بوده است.وی افزود: ما در بازدیدهایی که از کشورهای مختلف داشته‌ایم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از برنامه‌های اشتغالزائی در آن‌ها بوده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس عنوان کرد: شهرستان دورود از دیرباز به واسطه وجود کارخانه‌های سیمان، فارسیت، صنایع نظامی و راه‌آهن مهم‌ترین شهر صنعتی استان بوده است. و به صنعت ۵۰ ساله سیمان در دورود اشاره و بیان کرد: درگذشته شرکت سیمان دورود در آبادانی کشور نقش بسزایی داشته است ولی توجهی به توسعه در آن نشده است

قائد رحمت تصریح کرد: علی‌رغم مصوبات دولت در زمینه ایجاد فاز ۴ سیمان دورود و مصوبات تخصیص اعتبار از طریق بانک رفاه متأسفانه رغبتی از مسئولان فارس خوزستان در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: با توجه به مشکلات کارخانه فارسیت در هماهنگی به‌عمل‌آمده این کارخانه تعطیل نخواهد شد و مشکلات آن رفع و نوع تولید آن تفاوت می‌کند.وی بیان کرد: برای تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای شهرهای دورود و از ناپنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 
توکلی: کمتر کردن قیمت گندم مقرون به صرفه نیست
 
 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: کمتر کردن قیمت گندم مقرون به صرفه نیست.محمدتقی توکلی در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در مورد خرید تضمینی گندم اظهار کرد: هر ساله با پیشنهاد جهاد کشاورزی و مصوبات دولت خرید تضمینی گندم ابلاغ می‎شود.وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون کشاورزان در حال برداشت گندم هستند قیمت تضمینی گندم به مانند سال گذشته است.

توکلی گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی گندم پایین آمده انگیزه نیز برای افزایش قیمت کاهش یافته است.نماینده مردم الیگودرز در مجلس بیان کرد: البته برای کشاورزی ایران این قیمت نه تنها مناسب نیست بلکه اندک است چراکه قیمت تمام شده نهاده‎ها و هزینه کشاورزی بالاست و کمتر کردن قیمت گندم به صرفه نیست.

وی اضافه کرد: گندم غذایی استراتژیک است و چنانچه در این محصول خودکفا شویم از بسیاری از وابستگی‎ها به واردات کم می‎شود.توکلی یادآور شد: پیش‎بینی می‎شود امسال ۲۰ درصد میزان تولید گندم افزایش یابد و بین ۸٫۵ تا ۹٫۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.وی گفت: با توجه به اینکه نیاز کشور ۱۲ میلیون تن است، مابه‎التفاوت تولید یا خرید گندم را دولت وارد می‎کند.

آقامحمدی: طرح الزام به حفظ دستاورد هسته‌ای لغو تمامی تحریم‌ها را دنبال می‌کند
 
 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای موضوع جدیدی مطرح نکرده بلکه بر حقوق بدیهی هر عضو آژانس بین‌المللی انرژی تصریح دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از فارس: ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب اولویت برای بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند در این طرح مغایرتی با مواد NPT بیابند.
وی با اشاره به حقوق اعضای آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از جمله جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تحریم‌ها علیه ما غیرقانونی و ظالمانه بوده است و نمایندگان مجلس به حق در این طرح تصریح داشته‌اند که تحریم‌ها پس از اجرای توافق باید به صورت یکجا لغو شود.
آقامحمدی با اشاره به اینکه غربی‌ها مدعی‌اند باید ابتدا از غیرنظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران مطلع شده سپس تحریم‌ها را لغو کنند، گفت: همه تأسیسات هسته‌ای ما زیر نظر آژانس و تحت نظارت دوربین‌های آنهاست و نمی‌توانند در این زمینه بهانه‌جویی کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پافشاری جمهوری اسلامی ایران بر همه حقوق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی توافقات و مقاوله‌نامه‌ها باید در مجلس تصویب شود، بنابراین طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای موضوع جدیدی مطرح نکرده بلکه بر همان حقوق بدیهی کشورمان تصریح دارد.

کائیدی:۱۴ روستای پل دختر آب شرب ندارند/ لزوم رفع اختلافات بین روستایی برای آب رسانی

 
 
4568521
 
 

رئیس مجمع نمایندگان لرستان  گفت: ۱۴ روستای شهرستان پل دختر در حالی از وجود آب شرب محروم هستند که اعتبار لازم برای آب رسانی تامین شده است.علی کائیدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص مشکل عدم آبرسانی به ۱۴ روستای پلدختر، گفت: در شهرستان پلدختر ۱۴ روستا با نام های دره خزینه، چم گرداب، چم گز، جلوگیر، طالقانی، برج کبود، رنگین بان، شهدای تنگ فنی، سراب رجب و کنار بلوط در گرمترین نقطه شهرستان مشکل آب آشامیدنی دارند.

نماینده مردم پلدختر و ملاوی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با وجود اینکه مجتمع آبرسانی برای این ۱۴ روستا ساخته شده است اما هنوز از داشتن آب شرب محروم هستند، در دو سال گذشته نیز با رایزنی‌های استاندار لرستان اعتباری در حدود یک میلیارد تومان در وزارت نفت مصوب شد که در صورت شروع پروژه آب رسانی، اعتبار تزریق می شود.

وی افزود: موضوع از آب و فاضلاب روستایی استان پیگیری شده است و در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز پروژه موجود است اما معضلات اجتماعی و اختلافات بین روستایی مانع شروع پروژه شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با در خواست همکاری از مسئولان محلی استان لرستان، گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و شروع فصل گرما ضروری است تا این اختلافات رفع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلافات پیش آمده بین روستاهای پلدختر، گفت: روستای ولیعصر دارای تالاب‌هایی است و با مجوز محیط زیست مقرر شده تا در این روستا چاه‌های آبی حفر شود، اما اهالی این روستا نگران کم شدن آب روستای خود هستند و از این رو حاضر به همکاری برای آبرسانی به چهارده روستای دیگر نیستند؛ این در حالی است که مسئولان آب و فاضلاب استان معتقدند حفر چاه ضربه ای به منابع آبی روستای ولیعصر وارد نمی کند.

ملکشاهی: بدهی ۵۰ میلیارد تومانی سد معشوره پرداخت شد

 

۲۰۱۵-۰۵-۰۸_۰۲۲۳۲۲
 
نماینده مردم کوهدشت ور و مشگان در مجلس شورای اسلامی گفت:  تاکنون نواقصی که بر روند اجرای سد معشوره  بود برطرف شده هم‌چنین قرارداد اجرا نیز ابلاغ شده است.ملکشاهی خاطرنشان کرد: مقدار بدهی ۵۰ میلیارد تومانی این پروژه به پیمانکارش پرداخت و خوشبختانه بحث ماده ۲۱۵ آن نیز برطرف شد و در بودجه‌ی سالیانه پارسال و امسال نیز ردیف اندکی برای اجرا این سد لحاظ شده است.
نماینده‌ی مردم کوهدشت در مجلس تصریح کرد: مقرر شد ۲۵۰ میلیون مترمکعب از آب برای کشاورزی، ۱۷ میلیون مترمکعب برای شرب و ۶ میلیون مترمکعب برای صنعت و بقیه برای برق‎آبی در نظر گرفته شود که این تغییرات لحاظ شده اما معشوره همان وضعیت سابق را دارد و باید پیگیر عملیات اجرایی آن باشیم.وی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای این پروژه ۰٫۱ بودجه دولتی خواهد بود و مقرر است ۰٫۹ آن از راه‎های دیگر نظیر فاینانس تأمین شود.
بروجردی: تحریم‌ها همزمان با توافق یکجا باید لغو شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به توافق بستگی به حرکت طرف مقابل دارد؛ اگر زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها ادامه داشته باشد، ما زیر بار زیاده‌خواهی آنها نخواهیم رفت و تیم مذاکره کننده در برابر آنها خواهد ایستاد.به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاء‌الدین بروجردی در برنامه نگاه ۱ گفت: پرونده هسته‌ای کشورمان پس از پیروزی انقلاب به زنجیری تبدیل که در هر دولت به حلقه‌های آن افزوده شد و مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی گفت: مجلس نیز نقش نظارتی خود را ایفا کرد و پس از دوره ششم مجلس که درگیر مسائلی بود در دوره هفتم دولت موظف شد پروتکل الحاقی را که به شکل داوطلبانه اجرا کرده بود متوقف کند.بروجردی افزود: آن روزها ما در موضع ضعف قرار داشتیم اما امروز در موضع قدرت هستیم.وی گفت: در دورانی که در موضع ضعف قرار داشتیم مقامات کشورمان درخواست راه اندازی ۲۰ دستگاه سانتریفیوژ را داشتند که آنها با راه اندازی دو دستگاه موافقت کردند، اما امروز با مقاومت و ایستادگی و حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری و ملت ایران هزاران دستگاه در اختیار داریم و اراده ملت به عزم ملی تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نحوه نظارت و اشراف مجلس بر مسائل و مذاکرات هسته‌ای گفت: بر اساس قانون رئیس مجلس شورای اسلامی عضو شورای عالی امنیت ملی است و مجلس نیز می تواند بر روند پیشرفت مسائل هسته‌ای و مذاکرات نظارت داشته باشد.

بروجردی افزود: پس از هر دوره مذاکره از آقای عراقچی بعنوان مسئول مستقیم مذاکرات دعوت بعمل می آید تا نکات مربوط به مذاکرات را در کمیسیون مطرح کند و در برخی موارد نیز از وزیر امور خارجه دعوت شد تا با حضور در صحن مجلس مسائل مربوط به مذاکرات را بیان کنند.وی گفت: البته از آنجاکه هر لحظه شاهد تحول در روند مذاکرات هستیم طبیعی است که اعضای کمیسیون و یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برخی موارد بی اطلاع باشند.

.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان