شما اینجا هستید
خبری » اختصاص ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهسازی پروژه های ورزشی لرستان در سفر ریاست جمهوری

سرپرست ورزش وجوانان لرستان گفت:ورزش جانبازان و معلولین استان یکی از رشته های پرمدال و قدرتمند در سطح کشور و پارالمپیک است.

 به     گزارش   بلوطستان به نقل از  خبرگزاری      برنا      از    لرستان ؛   سید آرش قیاسیان  روز شنبه ۲۷ فروردین ماه  در دیدار باجمعی از جانبازان، ایثارگران و فرماندهان دوران دفاع مقدس که  در سالن اجتماعات اداره کل ورزش وجوانان استان برگزار شده بود با تقدیر از جانفشانی ها و رشادت های شهدا ،  ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس ، اظهار کرد: جانبازان و ایثارگران با نثار جان وجوارحشان  به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کردند و پاسدار خون شهیدان شدند و امنیت همه ما  مرهون زحمات همه آنان  است .

او  با اشاره به آخرین وضعیت ورزش استان ، افزود: باتوجه به پیگیری های استاندار محترم وپرتلاش لرستان  و سفر ریاست محترم جمهور به استان  ۱۸۴میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل  و بهسازی پروژه های ورزشی  به حوزه ورزش  استان اختصاص داده شد که یک رقم قابل توجه جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام  محسوب می شود.

سرپرست ورزش وجوانان لرستان با ابراز امیداوری برای تکمیل پروژه های ورزشی در سال جاری  ، تصریح کرد: همچنین با پیگیری های مجمع نمایندگان استان نیز اعتباراتی  در حوزه  ورزش شهرستان های خرم آباد ،  بروجرد و پلدختردرجهت محرومیت زدایی در حوزه ورزش و تکمیل پروژه های نیمه تمام  این شهرستان ها  کسب شده است .

قیاسیان با اشاره به حسیاست های موجود در حوزه ورزش  به عنوان یک موضوع با مخاطبان زیاد و چند وجهی در زمینه های اجتماعی سیاسی ، اقتصادی و…  ، یادآورشد: ورزش لرستان با احصای انجام شده حدود ۱۵۰هزار نفر مخاطب به صورت مستقیم  دارد وبه تبع آن خانواده های آنان نیز درگیر موضوع  ورزش هستند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه  دستگاه ورزش وجوانان در جامعه  ، ادامه داد:   به ورزش باید به عنوان یک پدافند غیرعامل باید نگاه کرد.

سرپرست ورزش وجوانان لرستان  با اشاره به ابعاد مختلف ورزش در جهان امروز ، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت وجه سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ورزش در جهان امروز ، در جنگ اخیر اوکراین دیدیم که قدرت های غربی  ورزش  روسیه را تحت فشار قرار دادند تا مردم این کشور را  از  دولت خود ناراضی کنند.چون با تحریم های ورزشی نارضایتی ها متوجه دولت ها می شود.همین موضوع را با توجه به تحریم های ظالمانه به کشور ما نیز به کار بردند  درصورتیکه در منشور المپیک یکی از حلقه های المپیک حلقه صلح  و دوستی و آرامش  است که غربی ها با همه شعارهایی که درباره حقوق بشر می دهند به آن نمی پردازند و توجهی نمی کنند.

او  با بیان اینکه   ورزش در جامعه ما علاوه بر بعد همگانی وسلامت عمومی در حوزه قهرمانی به عنوان معرفی یک نیروی کارآمد و داشتن نیروی برتر به ملت ها مهم است، عنوان کرد: وقتی ورزشکاری مانند  رضا زاده با آن شرایط فرهنگی وکسب مدال به عنوان قوی ترین مرد جهان قابلیت های ورزشی و توان انسانی ایران را به قدرت ها نشان می دهد می تواند  باعث خودباوری ملت و صاحب نام شدن  کشور با معرفی پرچم ملی شود.

قیاسیان  با تاکید بر لزوم توجه به  ابعاد همگانی و قهرمانی  توسعه ورزش در سطح استان ، یادآورشد: ورزش  در حوزه  همگانی ،بین خانواده ها ،  مناطق روستایی وعشایری ، افراد با بیماری های خاص ، جانبازان و معلولین لازم است ارتقا یابد وهمچنین  در حوزه ورزش قهرمانی باتوجه به  تخصصی بودن آن   امیدواریم با برنامه ریزی  درزمینه  آمایش سرزمینی بتوانیم جهت کاهش اصراف هزینه های ورزشی  گام های موثری در جهت توسعه ورزش استان  برداریم  و شانس های  کسب مدال توسط ورزشکاران لرستانی  را در مسابقات آسیایی و جهانی بالا ببریم.

سرپرست ورزش وجوانان لرستان در ادامه به حوزه ورزش جانبازان و معلولین استان اشاره کرد و با بیان اینکه این حوزه از ورزش یکی از رشته های پرمدال و قدرتمند در سطح کشور و  پارالمپیک  است ، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ با کمک همکاران و وزارت متبوع ، یک میلیارد و ۴۰میلیون تومان  به این هیات اختصاص داده  شد و اخیرا هم کمک های مالی را دریافت کرده است ؛ همچنین تلاش می کنیم سالن جانبازان و معلولین بهسازی و تکمیل شود و پوشش فعالیت این حوزه مورد حمایت قرار گیرد.

سید آرش قیاسیان  بر لزوم حضور ورزشکاران حوزه جانبازان ومعلولین  در بعد ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: حضور ورزشکاران جانباز ومعلولین به همراه خانواده های آنان در برنامه های آتی ورزش همگانی باعث  ایجاد  شور ونشاط در بین جامعه و  ورزشکاران این حوزه خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان