شما اینجا هستید
خبری » اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به سوءظن شود/ ضرورت وحدت و همگرایی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه اختلاف سلیقه‌ها و آرا نباید منجر به سوءظن شود، بر ضرورت وحدت و یکپارچگی در لرستان تاکید کرد.به گزارش بلوطستان به نقل از  خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی شامگاه پنج شنبه در اجتماع نیروهای اصولگرای استان لرستان  با اشاره به اینکه امید است که ذخیره معنوی ماه مبارک رمضان توشه‌ای باشد برای ما تا رمضان دیگر، اظهار داشت: این ذخیره معنوی به لایه‌ها و سطوح مختلف جامعه سرازیر شود، این معنویت که ذخیره گرانبهای حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی است، همیشه همراه خودمان داشته باشیم.

ایستادگی ملت ایران در مقابل زورگویان

وی با تاکید بر اینکه در رفتار، کردار و سخنان خود این ذخیره معنوی را همراه خود داشته باشیم عنوان کرد: دعاهای ماه مبارک رمضان دریایی از معرفت است، ماه مبارک رمضان با تلاوت قرآنش، با مناجاتش و روزه داری اش، دل، زبان، جسم و جان ما را به سمت اطاعت از اوامر الهی سوق می‌دهد، حوادث و رویدادهای سهمگینی در طول پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، که کافی بود، یکی از این رویدادها و طوفان‌ها یک ملت و دولتی را از پای درآورد، اما نظام جمهوری اسلامی استوارتر از کوه در مقابل این طوفان‌های سهمگین ایستاد و پنجه در پنجه زورگویان عالم انداخت.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: در حالی که کشور در اشغال نظامیان بعثی با پشتیبانی استکبار جهانی بود، اما از حمایت ملت‌های تحت ستم دست برنداشت، پای شعار «نه شرقی نه غربی» در حالی که مورد تهاجم دشمنان بود، ایستاد، آن چیزی که جمهوری اسلامی و نظام اسلامی ما را در مقابل این طوفان‌های سهمگین سرافراز و سربلند موفق نگه داشت همین معنویت بود، معنویت حاصل از ماه مبارک رمضان، ماه محرم، ماه صفر، حتی می‌بینیم افراد و اشخاصی که به ظاهر با معنویت فاصله دارند اما در مناسبت‌های خاص درونشان مملو از معنویت است، در شب‌های قدر حضور دارند و قرآن بر سر می‌گیرند و با خداوند راز و نیاز می‌کنند.

دشمن به دنبال ایجاد اختلاف است

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه ما باید این معنویت را پاس بداریم، عنوان کرد: در درون یک جامعه آزاد اختلاف سلیقه‌ها وجود دارد، اختلاف آرا وجود دارد، اما این اختلاف نباید منجر به سو ظن شود، اگر اختلاف نظر، آرا و سلیقه‌ها منجر به سو ظن شد، آن موقع به دنبال آن بدگویی می‌آید، این بدگویی‌ها دیگر متوقف نخواهد شد و در آن صورت دیگر همکاری بین اقشار، لایه‌ها و سطوح مختلف محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه فقها در فتواهای خود در مورد یک موضوع و یک مسئله گاهی با هم فاصله زیادی دارند اما هیچ گاه این تفاوت نظرها به سو ظن و بدگویی منجر نمی‌شود افزود: امید دشمن به اختلاف است، به اینکه بتواند در سطوح مختلف جامعه ایجاد تفرقه کند اما ما باید گوهر گران بها، یعنی وحدت و یکپارچگی را با وجود اختلاف آرا و سلیقه‌ها، حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: همه کسانی که زبانی گویا، قلمی رسا و جایگاه شناخته شده‌ای در جامعه دارند و در میان مردم نفوذ کلام دارند، انتظار امام راحل و مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ وحدت، یکپارچگی و انسجام را محقق کنند، البته تمام مسئولان فرهنگی، دینی، مذهبی، اقتصادی، عمرانی، خدماتی، مسئولان اجرایی، قضائی، مقننه و… با کار شبانه روزی و تحمل سخنان نقادانه و خیرخواهانه در حفظ یکپارچگی جامعه و نیروهای جهادی، انقلابی، فرهنگی، سیاسی و… بکوشند، با خدمات شبانه روزی، همت مضاعف، کار مضاعف این امر را محقق سازند، خود را وقف خدمت به مردم کنند.

  1. https://israel-lady.co.il

    Nice post i like it 100 %. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon on a daily basis. Its always helpful to read through articles from other writers and use something from their web sites.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان