شما اینجا هستید
سیاسی » اصولگرایان از چه می‌ترسند؟/جوسازی‌های رسانه‌ها نباید وزارت کشور را مرعوب کند

 29557_248
به گزارش آفتاب رسانه‌های اصولگرا برای حزبی که هنوز مجوز نگرفته جنجال به‌پا کرده‌اند و احزابی هم که در سال‌های قبل با مشکل روبرو بوده‌اند به بهانه‌هایی قابلیت کار ندارند، نهایت لطف وزارت کشور در این مدت برگزاری یکی دو همایش با احزاب بوده و صدور مجوز حزب برای پایداری و ندای ایرانیان.
به گزارش آفتاب، چند روزی است که برخی رسانه‌ها خبر درخواست تاسیس حزب جدیدی در جریان اصلاح‌طلب را منتشر کرده‌اند. حزبی که غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران تایید کرده که درخواست تاسیس آن را به وزارت کشور داده و نام آن را “حزب ملت ایران اسلامی” خوانده است. در این میان رسانه‌های جریان راست مدعی شده‌اند که بیشتر اعضای این حزب در حال تاسیس افراد حزب “مشارکت” هستند که تصمیم دارند با حزب جدیدی به فعالیت‌های خود ادامه دهند؛ موضوعی که از طرف افراد متعددی که نام آنها منتشر شده بود رد شده است.
رحمانی فضلی وزیر کشور هم در واکنش به درخواست این حزب گفته: برای تایید صلاحیت افراد متقاضی فرآیندی طی می‌شود. به عنوان نمونه از وزارت اطلاعات استعلام گرفته می‌شود. اگر استعلام‌های دریافت شده از مراجع مختلف مورد تایید باشد به افراد مجوز می‌دهیم.
براساس قانون فعالیت افرادی که منع قضایی ندارند در هر حزبی مجاز است. حتی امکان فعالیت در دو حزب هم مشکلی ندارد. احمد شیرزاد درباره هجمه‌هایی که در پی اعلام درخواست تاسیس یک حزب جدید در جریان اصلاح‌طلب به‌وجود آمده، به «آفتاب» می‌گوید: استدلال آقایان این است که آنچه ما می‌گوییم حق و تشخیص ما، تشخیص مطلق است. معمولا براساس یک منطق همه‌پسند قضاوت نمی‌کنند. قانون که نمی‌تواند نسبت به اصلاح‌طلب و اصولگرا موضع‌گیری داشته باشد. قانون تشکیل احزاب و جمعیت‌ها قانونیست که اصولا همه را به یک چشم نگاه کرده است. علی القاعده اگر منعی برای تشکیل حزب وجود باشد باید مستند به قانون باشد. اینکه ما از این آقایان خوشمان نمی‌آید یا اینکه اینها در فلان حزب بودند، هرگز به معنای قانونی‌بودن این ادعا نیست.
نماینده مجلس ششم ادامه می‌دهد: بگذارید بالادست آن را به شما بگویم. علیه حزب مشارکت هیچ حکم روشن و محکمه‌پسندی وجود ندارد و دعوای حقوقی دوستان ما بر سرجای خود است. اما متاسفانه وزارت کشور به هر دلیلی با تعلل فراوان با این مسئله مواجه شد و نتوانست به موقع در دفاع از قانون احزاب و جمعیت‌ها اقدام جدی انجام دهد. طرف مقابل هم با جوسازی سعی کردند چیزی که مستند حقوقی نداشت را جا بیندازند و این وضعیت ادامه پیدا کرده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب توضیح می‌دهد: الان تعداد زیادی نیروهای فعال سیاسی به خصوص در شهرستان‌ها بلاتکلیف هستند. حالا ممکن است در این میان افرادی هم آشنا باشند. اما ما جوانانی داریم با پتانسیل بسیار فراوان و حیف این نیروی انسانی زیاد است. در پی همین سال‌ها از ۸۴ تا‌به‌حال کاملا نسل جدیدی به‌روی کار آمده‌اند. بچه‌هایی که در آن زمان ۱۲ ساله بوده‌اند الان ۲۲ ساله هستند. مگر ما می‌توانیم از حضور نیروها جلوگیری کنیم.
او ادامه می‌دهد: نیروهای زیادی در استان‌ها و شهرستان‌ها به فعالیت حزبی علاقمند هستند و احزاب موجود را جوابگوی نیازهای خود نمی‌دانند. وزارت کشور وظیفه دارد که این وضعیت را تسهیل و از ایرادهای بی‌خود و بی‌جهت جلوگیری کند. جوسازی‌های رسانه‌های جناح راست نباید وزارت کشور را مرعوب کند. باید با مستند قانونی صحبت شود.
شیرازد درباره درخواست تاسیس حزب ملت ایران اسلامی می‌گوید: البته دوستان اجازه دهند که این حزب تشکیل شود، مرام‌نامه و اساسنامه خود را منتشر کند، اطلاعیه‌ای بدهد. مگر به اسم و قیافه است؟ مگر می‌شود قومی و قبیله‌ای برخورد کرد؟ اگر کسی منع فعالیت سیاسی دارد آن بحث دیگری است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید می‌کند: اگر مدعی هستند که این حزب همان حزب قبلی است با نام جدیدی، باید این موضوع را اثبات کنند. قطعا چنین چیزی نیست. تقریبا در هر جای دنیا وقتی حزبی تشکیل می‌شود بخش عمده‌ای از اعضای تشکیل‌دهنده آن جد‌اشده‌های جریان‌های سیاسی دیگر هستند. این خیلی روشن است. یک نیروی صفر‌کیلومتر که تازه وارد عرصه سیاسی شده که نمی‌آید تشکیل حزب دهد.
او می‌افزاید: معمولا افراد در بدو فعالیت سیاسی خود گرایشی را انتخاب می‌کنند اما بعد از ۱۰ سال همین فرد ممکن است که نظرگاه دیگری داشته باشد و به سمت تاسیس حزب دیگری برود. اصولا مگر حزب سیاسی کارگاه دوخت لباس است که همه لباس‌ها یک سایز و یک شکل باشند.
این نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی مطرح می‌کند: به نظر من دوستانی که تقاضای حزب جدید داده‌اند، آزاد هستند. هیچ پرونده و مشکلی ندارند. اگر نسبت به اساسنامه یا موضع گیری حزب اشکالاتی وجود دارد، آن اشکالات فنی را وزارت کشور باید بررسی کند. به نظر می‌آید محکوم‌کردن حزبی که هنوز موضعی نگرفته براساس استدلال‌های قومی و قبیله‌ای است.
شیرزاد درباره دلیل به‌وحشت‌افتادن برخی در جریان راست از تاسیس حزبی جدید که برخی اعضای آن را افرادی از حزب‌های دیگر تشکیل می‌دهند، می‌گوید: اینها از الان می‌دانند که در انتخابات مجلس بازنده هستند. به نظر من اساسی‌ترین مسئله این است که دوستان بوی شکست را به شدت حس کرده‌اند. چون این دست فرمان ته دره می‌رود. این ژست و مشی و مرامی که در جامعه پیش گرفته‌اند، به‌شدت رای‌بینداز است.
او ادامه می‌دهد: بنابراین چون بوی خطر را احساس کرده‌اند تنها متوقف‌کردن حریف را بلد هستند. در حالی که پنچر‌کردن ماشین رقیب که هنر نیست؛ فرد خود باید سعی کند تا به خط پایان مسابقه برسد. این افراد وسط راه ایستاده‌اند و ماشین‌های دیگر را پنچر می‌کنند. مطمئنا خود در همین نقطه خواهند ایستاد. من نمی‌گویم که ما برنده هستیم اما مطمئن هستم که آنها بازنده هستند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید می‌کند: اینها از نیروهای سیاسی کیفی و توانمند بسیار وحشت دارند و واقعیت گریزناپذیر این است که نیروهای کیفی و قوی در اردوگاه رقیب آنها و دوستان ما بیشتر پیدا می‌شود. بنابراین تنها چیزی که این افراد می‌پسندند این است که نیروهای ضعیف و میانه را نگه دارند تا همیشه بازنده باشند. نیرویی که بدانند در صف مقابل امکان برنده‌شدن دارد را نمی‌توانند تحمل کنند. به همین دلیل از الان سعی می‌کنند با هیاهو برنامه را به هم بریزند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان