شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اظهارات نمایندگان لرستان در خانه ملت

قائدر حمت :احداث مجتمع کشت و صنعت دورود گامی مؤثر در کاهش بیکاری است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: احداث مجتمع کشت و صنعت دورود گامی مؤثر در کاهش نرخ بیکاری در سطح شهرستان و استان است. عباس قائد‌رحمت در نشست بررسی روند احداث پروژه کشت و صنعت دورود با بیان اینکه یکی از مزیت‌های اصلی استان لرستان وجود آب کافی است، گفت: در استان لرستان بیشتر از بسیاری از نقاط کشور آب وجود دارد به نحوی که از ۱۲۰ میلیارد مترمکعب حجم روان آب‌های کشور حدود ۱۲٫۸ میلیارد مترمکعب در استان لرستان و ۵ میلیارد مترمکعب آن در شمال استان وجود دارد.

به گزارش فارس لرستان وی یادآور شد: وجود چنین پتانسیلی در این استان شرایط مناسبی را برای کشاورزی به وجود آورده است و لازم است برای حفظ این سرمایه ارزشمند تلاش خود را به کار گیریم.این مسئول با اشاره به سفر سردار کربلایی مدیرعامل سازمان اتکا به شهرستان دورود اظهار داشت: در صنایع دفاع شهرستان دورود ۶ هزار هکتار زمین وجود دارد که بعضی از آنها به صورت سنتی کشت می‌شود و با استفاده از این اراضی می‌توان بستر خوبی را برای کشت و صنعت فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه احداث کشت و صنعت ۱۵۰۰ هکتاری در شهرستان دورود یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان بوده است، گفت: در این پروژه پرواربندی گوساله ۳ هزار رأسی، پرورش گاو شیری ۲۵۰۰ رأسی، پرورش مرغ و ماهی و توسعه باغبانی در سطح این مجموعه در نظر گرفته شده است.قائدرحمت با اشاره به بازدید مدیرعامل سازمان اتکا کشور از مجتمع صنایع غذایی گهر اظهار داشت: مجوز این پروژه در سال ۸۴ صادر شده است و در زمینی بالغ بر ۹۴ هکتار و زیربنای بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمربع برای تولید انواع نوشیدنی در ۱۸ خط احداث شده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان و ایجاد هزار فرصت شغلی در حال احداث بوده که با توجه به پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی متأسفانه این پروژه بلاتکلیف مانده است.نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خاطرنشان کرد: در سفر ریاست محترم قوه‌قضائیه به استان لرستان مشکل این مجموعه مطرح و توافق خوبی برای حل آن صورت گرفته است.

ملکشاهی :رسیدگی پرونده‎های مالی نیازمند عزم و فراقوه‎ای است

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: رسیدگی پرونده‎های مالی نیازمند عزم و فراقوه‎ای است.الهیار ملکشاهی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: اختلاس، جرائم مالی و مفاسد اقتصادی پدیده‎های شوم بسیار پیچیده‎ای هستند که توسط اشخاصی خاص صورت می‎گیرند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت یقه‎سفید به راحتی می‎توانند دست به اختلاس و جرائم مالی بزنند، ادامه داد: افراد خاصی که از بهره هوشی بالایی بهره‎مند بوده با کمک رانت اطلاعاتی از بالا و پایین اقتصاد کشور اطلاع یافته و دست به مفاسد اقتصادی می‎زنند.این مقام مسئول اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‎های مالی نیازمند عزم ملی و فراقوه‎ای است و دولت باید به این عرصه ورود پیدا کنند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس یادآور شد: دولت باید مدیران مالی را از نظر سلامت مالی و اقتصادی گزینش کرده و به فعالیت آنها نظارت دقیق داشته باشد تا در صورت ارتکاب جرم از سوی مدیران حتماً با آنها برخورد کند.ملکشاهی با اشاره به پرونده مالی ۶۵۰۰ میلیارد تومانی، با انتقاد از سختگیری بانک‎ها برای پرداخت وام ازدواج به جوانان نوبخت، اضافه کرد: زوج‎های جوان برای دریافت وام ازدواج باید هفت خان رستم را طی کنند و این درحالیست که برخی از اشخاص به راحتی و بدون هیچ وثیقه‎ای وام‎های کلان و چند برابر اعتبار عمرانی یک استان در سال دریافت می‎کنند.وی اذعان کرد: جرائم مالی و از جمله پرونده ۶۵۰۰ میلیارد تومانی نتیجه رانت قدرت و اطلاعات است که هر چه سریعتر باید جلوی آن را گرفت چرا که ضربه جبران‎ناپذیری به اقتصاد وارد می‎کنند.

سوری :افزایش قیمت نان بسیار نگران‎کننده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: دولت باید تامین معاش مردم را در دستور کار خود قرار دهد.حجت‎الله خدایی‎سوری در گفت‎و‎گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: افزایش قیمت نان برای مردم و نمایندگان استان بسیار نگران‎کننده است.

وی تاکید کرد: همیشه با افزایش قیمت، بیشترین فشار متوجه طبقات ضعیف می‎شود و به همین دلیل دولت بایستی تامین معاش مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

سوری تصریح کرد: با افزایش قیمت نان در استان محروم و توسعه‎نیافته‎ای همچون لرستان مخالفیم چرا که با این افزایش تقریبا نصف یارانه مردم صرف خرید نان می‎شود.نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید میان استان‎های توسعه‎یافته و استان‎هایی همچون لرستان که محروم از توسعه و اشتغال بوده و سطح درآمدی مردم آن نیز بسیار پایین است تفاوت قائل شود.سوری افزود: متاسفانه علیرغم این افزایش، نظارت قوی بر کار نانوایان و تخلفات آن‎ها نیز صورت نمی‎گیرد.

توکلی :شاهد کاهش روند نزولی منابع طبیعی در کشور هستیم

محمد تقی توکلی باعنوان این مطلب  افزود :در رابطه با محیط زیست و به‎ویژه جنگل‎های زاگرس گفت: هر کشوری مسائل اقتصادی خود را براساس توانایی منابع طبیعی نشان می‎دهد. به عبارت دیگر قدرت هر کشور در اقتصاد به ظرفیت‎ها و منابعی باز می‎گردد که در اختیار دارد. جنگل و مرتع هم از منابع طبیعی مهمی هستند که در حفظ اکوسیستم‎ها، تامین منابع آب، ارتقاء کیفیت هوا و غیره تاثیر بسزایی دارند.

وی تأکید کرد: اگر ما نتوانیم در حفاظت و صیانت از این منابع اقدام کنیم هرگونه خسارت به منابع طبیعی به‎ویژه جنگل‎ها خسارت‎های فراوانی را به دنبال خواهد داشت که گریبان خودمان را هم خواهد گرفت.

توکلی تصریح کرد: به عبارت دیگر در راه توسعه پایدار با مشکل مواجه خواهیم شد و نسل‎های آینده را هم متضرر می‎کنیم. از این نظر دولت باید سرمایه‎گذاری خوبی داشته باشد و افرادی که متولی این مسائل هستند باید به جدیت در حفاظت، صیانت و بهره‎برداری از جنگل‎ها مدیریت خوبی داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شاهد کاهش روند نزولی منابع طبیعی در کشور هستیم، گفت: پیشنهاد می‎کنیم سوء استفاده از منابع طبیعی که منجر به درآمدهای اقتصادی برای اشخاص یا دستگاه‎های دیگر شده و کشور را از نظر ذخایر استراتژیک و زیست محیطی دچار مشکل می‎کند، جرائم سنگین و شدید داشته باشد.وی یادآور شد: از سوی دیگر نیازهای کشور از این بابت را باید از جای دیگر تأمین کرد ما حتی پیشنهاد دادیم که مشکلات واردات چوب را برطرف کرده و حتی اگر لازم است تعرفه واردات را حذف کنیم تا در کشور با قطع درختان و جنگل‎ها مواجه نباشیم.

عبدی : کاهش هزینه‎های عمومی دولت به رونق اقتصادی کشور کمک می‎کند

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی گفت : مجلس تلاش می‎کند تا اقتصاد مقاومتی را در رأس برنامه‎های خود برای تصویب بودجه سال بعد قرار دهد. دکتر ایرج عبدی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش قیمت نفت اظهار کرد: این موضوع به طور حتم تأثیر بسیاری در تصویب بودجه کشور خواهد داشت و ما نیز مجبوریم که به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.وی تأکید کرد: در این زمینه باید قوانین را به شکلی طراحی کنیم که با کمترین منابع بیشترین هزینه‎ها به نتیجه برسند.

عبدی اضافه کرد: کاهش هزینه‎های عمومی دولت، افزایش اعتبارات عمرانی و تولید می‎تواند به رونق اقتصادی کشور کمک کند.به گزارش ایسنااین نماینده مجلس یادآور شد: هرچه هزینه‎ها را کمتر و کارها را بیشتر به مردم واگذار کنیم در نتیجه به کارآمدی نظام مالی و اقتصاد ما کمک بیشتری خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: تشویق و افزایش صادرات و اخذ عوارض برای واردات درجهت تقویت تولید داخلی و همچنین استفاده از تسهیلات بلندمدت می‎تواند به رونق اقتصادی کمک کند، ضمن اینکه باید مردم را هم نسبت به تزریق سرمایه به بازار تشویق کنیم.عبدی در پایان بیان کرد: به همین دلیل مجلس هم به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده و تلاش می‎کند تا این امر را در رأس برنامه‎های خود برای تصویب بودجه سال بعد قرار دهد.

بهرام بیرانوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برخی اظهار نظرها در مورد عملکرد دولت گذشته با استناد به فرمایش امیرالمومنین علی‌ (ع) خطاب به مالک اشتر درباره نوع نگرش به کسانی که پیش از او حاکم بودند، گفت: حضرت می‌فرمایند که همانطور که تو به عملکرد آنها می‌نگری و نظاره می‌کنی، آنها که بعد از تو خواهند آمد نیز بر عمل تو خواهند نگریست.

بیرانوند:توسط جریانی سازمان یافته خدمات نظام نادیده انگاشته می‌شود

نماینده مردم بروجرد واشترینان  از اقدامی سازمان یافته در روزهای جاری ناظر به کارنامه دولت قبل سخن گفت و افزود: هرچند این اقدام با انگیزه حذف رقیب صورت می‌گیرد، اما در حقیقت در حق جمهوری اسلامی جفا و ظلم شده و خدمات نظام نادیده انگاشته می‌شود.
بیرانوند روی دیگر این اقدام برای حذف رقیب را سیاه‌نمایی و هیچ‌انگاشتن خدمات دولت‌های گذشته برشمرد و گفت: در این صورت زحمات اساتید، دانشجویان، کشاورزان و … مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی که عنوان داشته است کشوری که روحانی تحویل گرفته است از کشوری که من پس از جنگ‌ تحویل گرفتم وضع خرابتری دارد، خاطرنشان کرد: از ایشان می‌پرسم مگر خود شما ۸ سال رئیس جمهور نبودید؟ مگر دو تن از سران فتنه، خود، ۸ سال در راس دولت نبودند؟ در مجموع ۱۶ سال شما و همفکرانتان کشور دستتان بود، بعضی مواقع هم مجلس و هم دولت‌ها به دست شما بود، یعنی شما کشوری را که تحویل گرفتید خرابتر ساختید؟

نماینده مردم بروجرددر مجلس شورای اسلامی خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: آیا منظور شما این است که آقای احمدی نژاد کم کار کرده است؟ او هم مانند بقیه روسای جمهور در چارچوب و ساختاری که نظام طراحی کرده است به وظایف خود عمل می‌کند که سرعتش کم است یا زیاد، ولی در هر صورت کار نظام را به پیش برده است.
وی معنای سخن هاشمی را انکار زحمات بزرگ قوا و مردم خواند و ادامه داد: این اهانت به تیم‌های کارشناسی و وزرای گذشته است؛ آقای هاشمی رفسنجانی ۸ سال مدعی سازندگی بود، بعد از ایشان دولتی نیامد جاده‌هایی که ایشان احداث کرده بودند شخم بزند یا سدهایی را که ساخته است تخریب کند.بیرانوند ورود رئیس جمهور را به فاز تخریب گذشته را زیبنده او ندانست و گفت: این دور از شأن رئیس جمهور است که مدیر قبلی خود را به صراحت به واسطه کارهای اجرایی منکوب کند.
وی افزود:  آقای روحانی که به قم تشریف بردند یکی از پروژه‌های در دست بررسی‌شان مونوریل قم بود خب همه می‌دانند منوریل قم چه زمانی استارت خورد یا راه آهن تجن به تاجیکستان که در زمان احمدی‌نژاد افتتاح شد و یا سد مروک در استان لرستان در زمان دولت قبل افتتاح شد و در کل بسیاری از افتتاح‌هایی که دولت انجام می‌دهد افتتاح‌های ثانویه است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در دو دوره قبل با فراغ بالی که در نتیجه درآمد گسترده نفتی داشتیم سازندگی‌های بسیاری انجام دادیم و اینگونه سخن گفتن در باره این بازه زمانی دور از شان ریاست محترم جمهور است.

وی با یادآوری اعلام صفر شدن تورم در بهمن‌ماه از سوی رئیس جمهور بیان داشت: اگر اینگونه است ما به شما و به ملت ایران تبریک می‌گوییم و قطعاً در یک بستری رخ داده است چرا که تحریم که سر جای خود هست و شما با استفاده از امکانات داخل این کار را کرده‌اید که بخشی از آن در دوره جنگ، بخشی در دوره سازندگی و بخشی در دوره آقای احمدی‌نژاد مهیا شده است.بیرانوند خاطرنشان کرد: درست نیست رئیس جمهور برای آنکه خود را محبوب کند از تخریب دیگران استفاده کند

آقا محمدی :برخی از این آقایان هنوز قدرت امام حسین(ع) را باور نکرده‌اند

به گزارش دانا،ابراهیم آقامحمدی، نماینده مردم خرم آباد  در خصوص توهین روزنامه اعتماد به ساحت مقدس امام حسین (ع) و هجمه به اعتقادات مذهبی مردم، اظهار داشت: باید برای وزیر ارشاد و هیئت نظارت تأسف خورد که بیت المال را به حلقوم کسانی می‌ریزند که هیچ گونه اعتقادی به عقاید مردم و چهارچوب های شناخته شده اعتقادی و باورهای دینی مردم مسلمان ندارند.

 وی همچنین افزود: باید تأسف خورد به حال کسانی که بیت المال را به این روزنامه ها می‌دهند و نظارتی روی آن‌ها ندارند؛ آقای وزیر ارشاد و هیئت نظارت باید جوابگو باشند که چطور بعد از سه روز هنوز متوجه چنین اتفاقی نشده‌اند؟

 عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چطور این هیئت روزنامه دیگری را به خاطر وجود شائبه یک اهانت تعطیل می کنند اما واکنشی به این روزنامه ها که همیشه در حال توهین به مقدسات هستند نشان نمی‌دهند؛ اگر منش این افراد برخورد با اهانت ها باشد ما بسیار خوشحال می‌شویم و این کار قابل تقدیر است؛ اما سکوت آنها در قبال اهانت به امام حسین(ع) نشان می‌دهد که به دنبال مبارزه با توهین‌ها نیستند.

 نماینده مردم خرم آباد خاطرنشان کرد: این رفتار هیئت نظارت بر مطبوعات نشان می دهد که برخورد آنها با روزنامه ها صادقانه نبوده و به اعتقادات مردم توجهی نمی‌کنند؛ روزنامه های بی اعتقاد، سکولار و دین ستیز به راحتی به اعتقادات مردم توهین می کنند و آنها را زیر سوال می برند؛ آیا اهانتی از این بزرگتر وجود دارد؟

 آقامحمدی با بیان اینکه امام حسین(ع) نه تنها الگو و اسوه و اسطوره برای مسلمانان بوده، بلکه بسیاری از آزادگان جهان مانند گاندی، درس آزادگی و فضیلت را از امام حسین(ع) گرفتند، یادآور شد: برخی از این آقایان هنوز قدرت امام حسین(ع) را باور نکرده‌اند.

 وی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان مجلس در حال جمع آوری امضا و تهیه یک نامه برای قوه قضائیه هستند که برای همیشه این روزنامه هتاک بسته شده و با این روزنامه های سکولار برخورد شود.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه گفت: روزنامه اعتماد یکی از بی اعتقاد ترین روزنامه های این کشور است و دائماً بیت المال را به حلقوم این روزنامه می‌ریزند؛ این روزنامه توقیف شده است، اما دوباره آن را باز کردند.نماینده مردم خرم آباد یادآور شد: روزنامه‌ای که حتی یک بار سابقه توهین به مقدسات را داشته باشد حق ندارند دوباره آن را باز کرده و به آن مجوز فعالیت بدهند؛ باید ببینیم واکنش امام خمینی نسبت به برنامه رادیویی در سال ۶۷ که الگوی مسلمانان را اوشین دانسته، چگونه بود؟

 آقامحمدی در ادامه گفت: هرچند دست اندرکاران آن برنامه افرادی مذهبی بودند ولی به خاطر غفلت آنها و مطالبی که توسط یک مصاحبه شونده بیان شده بود، امام خمینی حکم ارتداد و اعدام آن خانم را صادر و دستور بررسی ویژه برای سایر دست اندرکاران برنامه داد.وی تصریح کرد: بعد از این اتفاقات باید از هیئت نظارت پرسید که واقعا در حال نظارت هستند و یا اینکه با روزنامه های موهن و هتاک معامله می کنند؛ معلوم نیست چه چیزی در وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات می گذرد.نماینده مردم خرم آباد با بیان اینکه آقای علی جنتی آیا از خود و پدر پیر و معتقدش خجالت نمی کشد که با حمایت از این روزنامه ها، بیت المال را به حلقوم آنها می‌ریزد، اظهار داشت: یکی از وقیحانه ترین اقدامات در سال‌های اخیر، اقدام روزنامه اعتماد در توهین به امام حسین(ع) بود که به حدی وقیحانه است که جای این دارد که مسلمانان دق بکنند.آقامحمدی در ادامه گفت: این روزنامه ها با حمایت وزیر ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات منتشر شده و اینگونه مطالب وقیحانه و اهانت ها را منتشر می کنند؛ مسئولین اگر بر مشی و خط امام خمینی هستند، باید با این افراد برخورد کنند.

کاییدی : خدمات در حوزه بهداشت ودرمان پلدختر چشمگیر بوده است
13931109000118_PhotoL

به گزارش بلوطستان علی  کائیدی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی  درمراسم تجلیل از پرستاران  درسا لن اجتماعات ارشاداسلامی پلدختر با انتقاد از برخی رسانه ها  گفت: برخی می نویسند فلان پروژه ده میلیونی یا پنج میلیونی با حضور مسولان استانی وکشوری افتتاح شد اما طرح بزرگ وماندگار بیمارستان تامین اجتماعی بابودجه ۵۰ میلیارد ریالی رامینویسند با حضور یک مسول از سازمان افتتاح شد. وی گفت : متاسفانه همین رسانه ها نمیگویند پلدختر از نظر بیمه شدگان زیرنورم بوده وچقدر زحمت کشیده شده تا این کار با اشتغال زایی ۲۰نفر انجام گرفته است.

وی افزود : کارها رابیان نمی کنند اما به کیفیت دانشگاهها یا دانشکده پرستاری گیر می دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان افزود : این انتقاد صرفا یک درد دل در جمع شما همکاران پزشکی ام است . نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی به مردم نوید روزهای بهترواقتصادی شکوفا راداد وگفت : به شرط رعایت کردن در الگو های مصرف وجلوگیری از اسراف در یک کلام پیاده کردن اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب  روزهای خوبی در حوزه اقتصادی خواهیم داشت .

دکتر کائیدی گفت درکل کشور مراکز استانها مرکز فوریتهای پزشکی دارند در لرستان علاوه بر مرکز استان پلدختر نیز از این امتیاز بهرمند است که نشان دهده توجه نظام به بحث بهداشت درمان شهرستان پلدختر است.وی خدمات انجام گرفته در حوزه درمان پلدختر را بسیار چشمگیر دانست واظهار داشت : راه اندازی بیمارستان امام خمینی “ره “، دانشکده پرستاری، مرکزآموزشی  فوریتهای پزشکی ۱۱۵و در مانگاه تامین اجتماعی گام های در خشای است که در حوزه بهداشت ودر مان پلدختر برداشته شده است .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان