شما اینجا هستید
خبری » امهال ۳۲۰ میلیارد تسهیلات بخش کشاورزی لرستان

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سهمیه امهال وام کشاورزان استان در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری های انجام شده ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات این بخش امهال شده است.

به گزارش بلوطستان سید “عماد شاهرخی” روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقدام در حالی است که با توجه به خشکسالی کم سابقه سال زراعی، نامه ای با امضای استاندار لرستان برای امهال تسهیلات کشاورزان به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شده است.

وی گفت: در این نامه امهال سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان استان با سررسید ۱۴۰۱ درخواست شده است که در صورت وصول نتیجه نهایی اطلاع رسانی می شود.

وی تصریح کرد: در این راستا ۳۰۰ میلیارد تومان برای طرح های ضروری شامل لوله گذاری، لایروبی و مرمت انهار، ۷۵ میلیارد تومان برای تامین علوفه دام عشایر و آبرسانی مناطق عشایری و ۶۰۰ میلیارد تومان برای بازتوانی بخش های مختلف به ویژه انواع خوراک دام، سبوس، ذرت و کنجاله سویا درخواست شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین افزود: سهم تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ کشاورزی استان ( اعتبارات کم بهره برای کارآفرینان و واحدهای تولیدی)در سال جاری نسبت به پارسال، ۲ برابر افزایش یافته است.

شاهرخی ادامه داد: پارسال ۴۵۰ میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸، ویژه دام، طیور، آبزیان و صنایع تبدیلی و جانبی برای احداث، تامین سرمایه در گردش و طرح های تکمیلی استان لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: این رقم در بودجه امسال  به ۲ برابر افزایش یافته است بنابراین آمادگی داریم اعتبار لازم را در صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح های فرآوری و بسته بندی به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: سهم کشاورزی لرستان در اشتغالزایی برای استان طی سال جاری سه هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است که تلاش می شود با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و حمایت های دولتی محقق شود.

خشکسالی سال زراعی جاری و کاهش بارندگی ها موجب ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیربخش های کشاورزی و دامپروری استان شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان