شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » اولویت ما هم‌چنان «توسعه‌ی سیاسی» است

photo_2016-09-08_23-22-49

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب لرستان در نشست دلفان گفت: خانه احزاب باید زودتر در کشور تشکیل شود.به گزارش بلوطستان امروز پنج شنبه۱۷ شهریور ۹۵ همایشی تحت عنوان”همایش بزرگ اصلاح طلبان سلسله ودلفان بامحوریت حزب همبستگی و مردم سالاری و جوانان اصلاح طلب نور آباد برگزار شد. به گزارش بلوطستان به نقل از چکیده فریبا عابدینی که ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان را بردوش دارد در نشست اصلاح‌طلبان دلفان گفت:«از مهم‌ترین دستاوردهای دولت تدبیر وامید همین جمع‌شدن‌های اصلاح‌طلبان گرد هم است که نشان می‌دهد فضای سیاسی کشور بازتر شده است».

photo_2016-09-08_22-57-23
عابدینی بیان کرد: «قانون اساسی ما به‌ویژه اصل ۲۶ فعالیت حزبی را به رسمیت شناخته است و حق هر شهروندی است عضو یک حزب شود چرا که مشارکت سازمان‌یافته در قدرت سیاسی یک شاخص مهم توسعه‌ی سیاسی است».

وی تشریح کرد دولت تدبیر در کلیت‌ آن در حوزه‌ی توسعه‌ی سیاسی گام‌هایی برداشته است اما روند تشکیل خانه احزاب در کشور کند بوده است و در سطح همه‌ی استان‌های کشور هنوز خانه احزاب تشکیل نشده است که امیدواریم این مهم نیز به‌زودی محقق شود.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب لرستان تأکید کرد:«مهم است که احزاب قانونی تقویت شوند چرا که تقویت احزاب باعث تقویت پاسخ‌گویی مدیران می‌شود و از طرفی فعالیت حزبی باعث تقویت قدرت جامعه خواهد شد».

فریبا عابدینی بیان کرد:«اعتقاد ما این است که اساس توسعه همان توسعه‌ی سیاسی است و البته مهم است که انسان از همان سطح خانه و خانواده به حق دیگران احترام بگذارد و رفتاری مدنی در سطح خانه و خانواده داشته باشد تا در لایه‌های حوزه‌ی عمومی و حوزه‌ی سیاسی نیز همان رفتار بازتولید شود».

photo_2016-09-08_23-23-07

محمد رضایی رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان لرستان نیز در نشست اصلاح‌طلبان دلفان گفت:«مهم‌ترین پتانسیل دوران دفاع مقدس که متأسفانه بعد از جنگ نتوانستیم آنرا حفظ کنیم روحیه‌ی ازخودگذشتگی بود».وی تأکید کرد: در فعالیت سیاسی و از جمله فعالیت سیاسی حزبی هم این روحیه‌ی ازخودگذشتگی است که باید تقویت شود.
رضایی بر این نکته تصریح کرد که فعالیت حزبی نیز همیشه باید همراه دیدن منافع استانی و ملی باشد چرا که اینکه تعداد احزاب سیاسی به تنهایی افزایش یابد نشانه‌ی توسعه‌ی سیاسی نیست؛ زیرا برای نمونه الان کشور پاکستان از نظر تعداد احزاب تعداد زیادی حزب دارد ولی متأسفانه اینها چنان علیه همدیگر هستند که حتی برخی از این‌ها اجتماعات برخی دیگر را با بمب‌گذاری مختل می‌کنند؛ به همین علت فعالیت سیاسی حزبی درست آن است که فعالان حزبی بهره‌مند از روحیه‌ی ازخودگذشتگی باشند که همین روحیه ویژگی بارز دوران دفاع مقدس بود».

وی توضیح داد:«دولت دکتر روحانی درک درستی از منافع ملی دارد و این بسیار مهم است؛ در فعالیت حزبی هم همیشه باید به فکر منافع استانی و ملی بود».

گفتنی است نشست اصلاح‌طلبان دلفان با هدف تقویت انسجام بین اصلاح‌طلبان عصر پنجشنبه ۱۷ شهریورماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلفان برگزار شد. در این نشست فرماندار دلفان، جعفر طولابی نیز شرکت کرد.

میزبانان نشست نیز حزب همبستگی استان و حزب مردم‌سالاری بودند. دبیر حزب همبستگی لرستان، کرم ملک‌آساست و دبیر حزب مردم‌سالاری هم فضل‌اله سالاری است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان