شما اینجا هستید
اجتماعی » ایران خشک می شود!

ایران دارد خشک می شود و ما عرضه نداشتیم از این سرزمین اهورایی پاسبانی کنیم! انقلاب که شد بلد نبودیم منطبق با دنیای مدرن برای مردم، کارآفرینی کنیم! زندگی بسازیم! مشتی آدم ساده و بی سواد بودیم و مردم را به ساده ترین شکل زندگی، یعنی “کشاورزی سنتی” هدایت کردیم!

خود را به چاه های نفت رساندیم عاشق دلارِ آمریکایی شدیم و مردم را هم، به حال خود، رها کردیم تا سینه ی زمین را سوراخ سوراخ کنند و هر صد متر یک چاه عمیق بزنند! رودخانه ها را با موتور بِمَکَند! به مردم فهماندیم که نانِ آن ها، به آب بنداست، آنان را آزاد گذاشتیم تا به جان منابع آبی کشور بیفتند و هر طور دلشان می خواهد، نان خود را به دست آورند و “مرگ بر آمریکا” بگویند!

مفهومی که کنشگران محیط زیست ده ها سال است به گوش مردم می خوانند و به مسئولین هشدار می دهند و مسئولین صدایشان را هر بار خفه می کردند حالا دارد مصداق پیدا می کند:

چاه ها یکی یکی عمیقتر و سرآخر خشک شدند و چشمه ها از نفس افتادند و رودها ثانیه های آخر عمر خودشان را طی می کنند، دریاچه ها برکه شدند و زمین، گُرگرفته، جنگل ها دارند می سوزند و…

ما شاید آخرین نسلی باشیم که در کشوری به نام “ایران” زندگی می کنیم. دیری نمی پاید که آب برای خوردن نداشته باشیم و مردم بیچاره برای به دست آوردن آبِ خوردن، به جان هم بیفتند!

در این هیاهو و در این برزخ و دوزخ پیش رو، حاج آقا اما دغدغه ی تار موی زنان دارد! غافل از این که اصلن کوچاکوچ است و زنده اندیشان دارند از این ویرانه فرار می کنند و به زودی مشتی پیره زن و پیره مرد که ما باشیم در آتشی که چهل سال است ساخته ایم خواهیم سوخت…!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. عباس دارایی

    مقام محترم عالی وزارت ورزش و جوانان
    جناب آقای دکتر سجادی
    با سلام و تحیات

    احتراما باستحضار می رساند که اداره کل ورزش و جوانان لرستان در راستای واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی در قالب ماده ۸۸ اقدام به برگزاری مزایده برای تعیین بهره برداران این اماکن در سالجاری کرده است . سالن سرپوشیده بانوان یکی از اماکن ورزشی شهرستان پلدختر بود که بر اساس پیگیری های حوزه بانوان فوتبال پلدختر و تصویب کارگروه ماده ۸۸ اداره کل ورزش و جوانان لرستان بدون برگزاری مزایده قرار بوده است در اختیار این مجموعه قرار گیرد ، از آنجا که حوزه بانوان فوتبال پلدختر در قالب تیم فوتسال بانوان پلدختر در رقابت های لیگ دسته دوم کشور در فصل جاری حضور دارد ، تمرینات ، آماده سازی و بازیهای دوستانه این تیم قرار بوده است در این سالن برگزار و مابقی سانس ها نیز نه برای درآمد زایی صرف بلکه به منظور توسعه ورزش بانوان قرار بوده است به صورت کاملا تخصصی در اختیار ورزش بانوان شهرستان قرار گرفته و از محل خرید خدمت هیات ها هزینه اجازه تامین شود حال رئیس ورزش و جوانان شهرستان پلدختر بی اعتنا به این تصمیم اقدام به واگذاری سالن به فردی کرده است که هیچ رابطه استخدامی ، بیمه ای و .. با مجموعه ورزش شهرستان نداشته و صرفا در این اداره حضور دارد .
    او در توجیه این اقدام گفته است قرار است در ازای واگذاری این سالن به این فرد ، حقوق ماهیانه وی تامین شود ، حال اینکه در ادوار گذشته نیز سالن ورزشی شهید نعمتی در قالب هیات بسکتبال و اسامی صوری به نامبرده برای تامین حقوق ماهیانه اش بدون هیچ رابطه استخدامی و بیمه ای واگذار و ماحصل این واگذاری ، ویرانی سالن در همه ابعاد و رها شدن آن و نارضایتی ورزشکاران بوده است و این بار نیز بی توجه به ظرفیت بانوان و همچنین عدم توجه به توسعه ورزش قهرمانی ، تنها سالن تخصصی شهرستان پلدختر در حوزه بانوان که در سال ۸۸بر اساس مصوبه دولت وقت به نام بانوان نامگذاری و قرار بوده است کلیه فعالیت های این قشر در این سالن برگزار شود ، در یک دهن کجی آشکار نه بر اساس مزایده و نه بر اساس عمل به تصمیم کارگروه ماده ۸۸ در لرستان این تصمیم در اداره ورزش شهرستان اتخاذ شده است ، لذا خواهشمند است دستور فرمایید در این زمینه اقدام لازم در زمینه احقاق حقوق بانوان بعمل آید .

    حوزه بانوان فوتبال پلدختر

  2. מגוון רחב של דירות דיסקרטיות בצפון

    Im more than happy to find this page. I wanted to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely really liked every part of it and i also have you book-marked to look at new things in your site.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان