شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » با حضور وزیر نیرو سد رودبار آبگیری شد

Image result for ‫افتتاح سد رودبار‬‎

سد رودبار لرستان با حضور وزیر نیرو آبگیری شدبه گزارش بلوطستان صبح امروز با حضور چیت چیان وزیر نیرو سد روبار در الیگودرز مورد بهره برداری قرار گرفت.وزیر نیرو در این مراسم گفت: مجموع هزینه های سد رودبار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است. وی افزود:بدنه این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده و از معدود سدهایی از این نوع است که در دره ای تنگ و باریک ساخته شده است.
چین چیان تصریح کرد: حجم بدنه سد حدود ۴میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب ، طول تاج ۱۸۵ متر، ارتفاع از پی ۱۵۵ متر، عرض تاج ۱۵ متر و حجم مخزن آن ۲۲۸ میلیون متر مکعب است.

وزیر نیرو هم چنین از اجرایی شدن سد معشوره در شهرستان کوهدشت خبر داد و گفت: در حال حاضر در حال تکمیل مطالعات این سد در وزارت نیرو هستیم.

وی تصریح کرد:  به محض تکمیل مطالعات سد معشوره، این سد اجرایی خواهد شد .وزیر نیرو به زمان اجرایی شدن این سد اشاره نکرد و گفت: به طور حتم ما به مردم کوهدشت قول خواهیم داد که سد معشوره را اجرایی کنیم.

چیت چیان ادامه داد:  به زودی عملیات اجراییسد بختیاری نیز در استان آغاز می شود.وی همچنین به موضوع عدم تخصیص آب به لرستان از حوزه کرخه اشاره کرد و گفت: ما این موضوع را به طور کامل رد می کنیم چرا که بیشترین تخصیص آب حوزه کرخه برای مردم لرستان است.

  1. لر اصیل

    اقای وزیر بهتر است بگویند همه اب کرخه متعلق به حوزه لرستان است و گویید کرخه کارون و دز چه حقی از اب لرستان دارند و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است لرستان دچار کم ابی شده است در روستاها و شهرها لرستان با تانکر آبرسانی می کنند انوقت شما قمرود را راه اندازی کردید شما چجور مسلمانی هستید که این ظلم آشکار را مرتکب شده اید هم در پیشگاه خداوند و هم مردم لرستان چه جوابی دارید صحنه دل خراش تهیه اب در کوهدشت را ببینید انصافتان چه شده است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان