شما اینجا هستید
سیاسی » دیوارکوتاه رسانه و فریاد بلند نماینده!!

 

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در حالی این روزهای تعطیلات مجلس را در حوزه انتخابیه اش سپری می کند که حضور در برخی نشست های رسمی اداری شهرستان پلدختر و برخی دیدارها و نشست غیر رسمی در ادارات شهرستان بخش عمده برنامه کاری این نماینده را در روزهای تعطیلی مجلس تشکیل می دهد.

کاظمی ابتدای هفته در نشست مدیریت بحران شهرستان پلدختر حضور پیدا کرده و در این نشست عمده سخنانش انتقاد از برخی رسانه ها بود که به زعم او در ماههای اخیر سیاست دروغ پردازی ، سانسور و چشم پوشی از فعالیت های او را در دستور کار قرار داده اند .
نماینده مردم پلدختر در نشست با مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان و همچنین نشست هم اندیشی با روسای دانشگاههای شهرستان پلدختر نیز به انتقاد از رسانه ها پرداخت و بخشی از اظهاراتش در نشست بحران را در این جلسات نیز تکرار کرد.
حالا اما برخی کانال های مجازی نزدیک به نماینده متن کامل اظهارات کاظمی را در جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر در قالب گفتگوی او با رسانه ها !!!!! منتشر کرده اند ، او در اظهاراتش به طور مشخص رسانه هایی را هدف قرار داد که زعم خودش در انتشار اخبار سیاست سانسور را در دستور کار قرار داده و دروغ پردازی می کنند !! ، وی در نشست بحران پلدختر گفت : ” تنها نماینده ای که در دولت از نماینده از او تشکر کرد من بودم ، اسم یک نماینده دیگر را نیاوردند ، سانسور می کنید ، مردم می فهمند ، صداوسیما دارد این را پخش می کند حالا تو باید دستت بلرزد که این را بنویسی ؟ خدا که می بیند ، مردم که می بینند ، ننویسید ، من از همین الان اعلام می کنم ، اینهایی که حسادت دارید ، لجاجت دارید ، مشکل دارید ننویسید ، قول می دهم هم خداوند مهر را در دل مردم می گذارد و هم مردم ، مردم منصفی هستند ،فکر نکن که با نوشتن تو با ۵۰۰ نفر عضوت مردم یک جوری دیگر می شوند و قیام می کنند !! ”
کاظمی با لحنی تندتر ادامه داد : ” ” در سفر رئیس جمهور به لرستان یک عده ای یک هفته جو سازی کردند ، گفتند چرا وزیر فلان نمی آید ، چرا وزیر فلان می آید ، ما نیاز به ارشاد نداریم ، وزیر ارشاد می خواهد بیاید ما را ارشاد کند ، برادران عزیز ، تریبون به دستان این شهر ، کسانی که قلم بدست دارید ، رسالت خود را به جا بیاوردید ، یک عده ای که یک هفته قلم زدند ، بعد از اینکه که بهترین گزارش را وزیر ارشاد در جلسه با رئیس جمهور ارائه داد که همه استان تحسین کردند چرا چیزی ننوشتند ،چرا گزارش خوب وزیر را بعنوان نکته مثبت منعکس نکردیم ؟ آنهایی که سانسور می کنید ، مردم حساس تر می شوند و بهتر مسائل را دنبال می کنند ، دروغ نگویید ، شما رسانه هستید ، رسالت رسانه بودن را به جا بیاورید ، همه دست به دست بدهیم تا شهر رشد کند ، از همه ظرفیت ها برای توسعه شهرمان استفاده کنیم ، چه هنری دارید ، جز اینکه فقط انتقاد کنید ، زمانی که کار نشد اصحاب رسانه کجا بودید ، من نمی خواهم عملکرد دولت را تشریح کنم ، چشم تان را از روی کارها می بندید ، کارها را می بینید لب نمی زنید ، دروع نگویید به مردم در دنیا بین مردم رو سیاه می شوید ، این ها را در نظر بگیرید ،کتمان حقیقت نکنید ، ما در این جلسه می خواهیم برای بحران خودمان را آماده و تصمیم بگیریم اما یک عده خودشان عامل بحرانند در این شهرستان با رفتارشان با کردارشان !! ”
در حالی بر اساس هشدارهای سازمان هواشناسی ، پلدختر در دو سامانه بارشی کانون بارش ها در لرستان عنوان شده بود و به همین دلیل فرماندار پلدختر برای هماهنگی مدیریت بحران احتمالی در این شهرستان تشکیل جلسه داد که نماینده مردم پلدختر در مجلس فرصت را مغتنم دید تا در این نشست تخصصی ، به رسانه ها بتازد و برخی رسانه ها را به سیاه نمایی ، عقده گشایی ، سانسورچی ، دروغ پردازی و .. متهم کند !
آنچه اما جای تامل دارد این است که کاظمی در این برهه و در یک نشست تخصصی با موضوع بحران چرا فرصت را مغتنم دیده است که رسانه ها را به کینه ورزی و مقابله با خود متهم کرده و این سخنان تند را بر زبان بیاورد و چرا اصرار دارد این اظهارات را حتی در نشست های غیر رسمی اش نیز تکرار کند ؟

او برخی رسانه ها را به سانسور دستاوردهای سفر رئیس جمهور متهم و اعتقاد دارد این رسانه ها در بازتاب سفر سانسور را در دستور کار قرار داده و پیش از این نیز همین سیاست را با چاشنی نقد نماینده و سیاه نمایی و دروغ پردازی دنبال کرده اند ، این در حالیست که رسانه ها حجم وسیعی از اخبار و مطالب مرتبط با سفر وزیر ارشاد و همچنین محنوای نشست های اداری و غیر اداری استان و دید و بازدیدهای دولتمردان را منتشر کرده و مردم در کنار پخش مستقیم و لحظه به لحظه سفر ، از طریق همین رسانه های محلی نیز در جریان کامل جزئیات قرار گرفتند ، لذا آنچه جای سوال دارد این است که نماینده مردم پلدختر دقیقا از به چه موضوعی در خصوص عملکرد برخی رسانه ها در جریان سفر رئیس جمهور و پیش از آن انتقاد دارد ؟
اینکه او از سوی همان برخی و یا شاید معدود رسانه ها اخبار و سخنانش پوشش داده نشده است احتمالا گلایه دارد و یک گام بالاتر از گلایه به آن ها به دیده رسانه ها مغرض ، دروغ پرداز ، سیاه نما و سانسور چی می نگردد که به دلیل اینکه سیاست و رویکرد رسانه ای شان همسو و هم جهت با کاظمی نیست ، با این حجم از سخنان و اظهارات تند او باید مواجه شوند تا به زعم خودش که در یک جمع غیر رسمی بیان کرده بود ، آبرویشان برود و نزد مردم رسوا شوند !!
اینکه سوال شود که چرا متناسب با خسارات سیل در حوزه راه و کشاورزی ، در تعیین نماینده معین دولت عمل نشده است سیاه نمایی نیست ، عقده گشایی نیست ، این خواست و مطالبه کشاورزان و خسارت دیدگانی بود که ناامید از تمامی وعده ها به دنبال دسترسی به وزیری بودند که پاسخ دهد بالاخره ، زمین های کشاورزی خسارت دیده از سیل قرار است کی و چگونه تعیین تکلیف شود ، بهترین پوشش سفر وزیر ارشاد و وزرای دولت چه قبل از سفر رئیس جمهور و چه در راستای سفر دولت به لرستان به این شهرستان سفر کرده بودند توسط رسانه های پلدختری و استان رقم خورد اما چندان سخت نیست که افکار عمومی به پاسخِ این پرسش برسد که چرا نماینده مردم پلدختر به رسانه ها می تازد و از عملکرد آنها در جریان سفر وزرا در ماههای اخیر به پلدختر رضایت ندارد ؟
او آنطور که می خواهداز سوی همین معدود و برخی رسانه ها !! پوشش داده نمی شود و تلقی او این است که افکار عمومی تحت تاثیر همین معدود رسانه ها برایشان وارونه گویی می شود اما نکته ای که جای تامل دارد این است که چگونه از طریق پوشش رسمی و لحظه به لحظه صداوسیمای لرستان در جریان چند و چون کار در سفر رئیس جمهور و البته تمامی اخبار و رویدادهای شهرستان پلدختر در سالها و ماههای اخیر قرار می گیرند اما کاظمی از عملکرد چند رسانه ای مغرض ، سیاه نما و دروغگو انتقاد دارد و معتقد است آنها سیاه نمایی کرده و برای جامعه وارونه گویی می کنند ؟
اگر از جانب نماینده مردم پلدختر گفته می شود مردم تفاوت ها را احساس می کنند و فهیم هستند باید در امتداد همین گفته خود بپذیریم فارغ از نحوه برخورد رسانه ها ، افکار عمومی تلقی خوبی از هر رویدادی دارند و قاضی خوبی خواهند بود ، اینکه چگونه مجازی چی های همسو با نماینده از “آنلاین ها تا نیوزها ” آنطور که او انتظار دارند تاثیر گذار نیستند و برخی کانال های به زعم او پانصد نفره ، سیاه نمایی و وارونه گویی می کنند و جامعه را منحرف می کنند ، خود یک بحث است ، اینکه چرا حامیان او تاثیر گذار نیستند اما حرف مخالفین او در رسانه ها خریدار دارد هم قطعا ناظر بر این نکته است که مردم تفاوت ها را خوب می فهمند و خوب می دانند که قضیه از چه قرار است !!
اگر منظور از جمله کاظمی در خصوص وحدت و همراهی برای توسعه شهرستان ، رویکرد “همه با من ” نباشد ، جامعه خیلی مایل است بداند چرا در عمل این گفته عینیت ندارد ؟
چرا بخش اعظمی از این مردم بواسطه رفتارهای سیاسی و رویکرد تقسیم بندی جریان منتسب به خود از حقوق اجتماعی شان محروم شده اند ؟ به فاصله دو روز پس از انتخابات مدیران و معاونین مدارس عزل شدند ، در بین معزولین برخی از افرادی نیز حضور داشتند که در آستانه بازنشستگی بوده و با همان وضعیت نیز بازنشسته شدند ، جرم آنها از سوی برخی در آموزش و پرورش اینگونه عنوان شده بود : ” حکم مدیر و معاونی برایتان زدیم اما به ما رای ندادید ” ، افکار عمومی پاسخ می خواهند که آن رفتار سیاسی با رویکرد حذفی چرا و به چه دلیل در آموزش و پرورش پلدختر آن هم به فاصله بسیار کوتاهی پس از انتخابات رقم خورد ؟
استخدام ها و بکار گیری نیروها در دستگاههای دولتی و غیر دولتی چرا بر اساس رویکردی عادلانه صورت نمی گیرد و چرا بخش عمده ای از مردم در این زمینه نادیده گرفته می شوند ؟

چگونه به انتقادات برخی رسانه ها در خصوص سفر وزیر ورزش به پلدختر به دید تخریب و سیاه نمایی نگریسته می شود اما پاسخ داده نمی شود چرا پروژه های ورزشی شهرستان در جریان سیل نیمه کاره تحویل گرفته شده و مجموعه ورزشی پلدختر حتی از داشتن یک سرویس بهداشتی محروم مانده و تیم های فوتبال در رقابت های رسمی و غیر رسمی حتی جایی برای نشستن ندارند !
رد صلاحیت های گسترده در انتخابات شورای شهر پلدختر و محدود کردن حق انتخاب مردم در حالی توسط هیات نظارت آن هم در رفتاری غیر معمول و غیر قانونی صورت گرفت که برخی از چهره های رای آور و شاخص به دلایلی که بر همگام واضح و ملموس است از عرصه رقابت کنار زده شدند اما امروز نماینده پلدختر که اتفاقا در جریان آن انتخابات در راس هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراها قرار داشت و رد صلاحیت های بی سابقه در همین دوره و به ریاست او در حوزه انتخابیه اش رقم خورد و البته حامیان و مجازی چی های منتسب به او ، وی را چهره ملی خطاب می کنند ، دست برادری و وحدت و همدلی برای توسعه شهرستان را به ظاهر دراز کرده و عنوان می کند : ” بیایید برای پیشرفت شهرستان پلدختر در کنار هم باشیم !!!!!”
مسئول وقت امور عمومی شبکه بهداشت شهرستان پلدختر روز ۲۶ فروردین ۱۴۰۰در چهلم انتخابات مجلس یازدهم در حالی که به بیماری سخت کرونا مبتلا شده و ریه اش درگیر این ویروس مهلک شده بود و چندان اوضاع خوبی نداشت ، از مسئولیتش در شبکه بهداشت عزل شد ، کسی منکر حق عزل و نصب برای مدیران شبکه بهداشت نیست اما در کدام نقطه از این دنیا ، ابلاغ مسئولیت اداریِ فردی لغو می شود که به یک بیماری سخت مبتلا و روی تخت بیمارستان با یک اوضاع وخیم جسمی و روحی قرار گرفته است ؟
وحدت و برادری و در کنار هم بودن برای توسعه شهرستان زمانی در عالم واقع عملیاتی می شود که همگان از همه امکانات بهره مند شده و فارغ از خط کشی ها و ملاک های ذهنی در کنار هم باشند ، بر این اساس است که افکار عمومی سوال دارند که قریب ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در این شهرستان به چه کسانی پرداخت گردیده و چند طرح بزرگ، متوسط یا کوچک با این تسهیلات راه اندازی ، فعال یا به بهره برداری رسیده است ؟
آیا در اعطای تسهیلات ، استخدام نیروها اعم از شرکتی و دولتی ، چینش مدیران و توزیع امکانات ، برادری و وحدت و دلسوزی برای شهرستان فارغ از رنگ بندی ها و مفروضات ذهنی و همسویی و ناهمسویی ها عمل شده است ؟
ماجرای “کلید معروفِ ” آموزش و پرورش که سر از بخش خبری بیست و سی درآورد را حتما افکار عمومی به خوبی به یاد دارند ، در کدام نقطه از دنیا چنین رفتاری بروز پیدا می کند ؟
آنچه رسانه ها در باب کیفیت سفر عنوان کردند ناظر بر مطالبات مردم بود و اینکه گفته می شود چرا دستاوردها بیان نمی شوند و خوبی ها برای مردم تشریح نمی شوند را نیز باید به تناسب وعده ها و کردارها واکاوی کرد ، دستاوردهای سفر رئیس جمهور را باید با عملیاتی شدن مصوبات و وعده ها بررسی کرد و لذا هر گونه پیش داوری در این زمینه فرضیات است تا قطعیات ، نماینده مردم پلدختر بواسطه حضورش در مجلس حتما به تفاوت اختصاص ها و تخصیص ها واقف است و نیک می داند بین وعده و عمل فرسنگ ها فاصله وجود دارد ، به طور فطع رسانه ها در خصوص هر دستاوردی سعی شان این خواهد بود که همچنان که بوده اند باشند و در انعکاس رویدادها ، همه جانبه گرایی را قربانی ، کینه توزی و خط کشی های رایج و کردارهای مبتنی بر “عقده گشایی ” نکنند .

 

عباس دارایی / بلوطستان

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان