شما اینجا هستید
اجتماعی » در شهرداری‌های لرستان شفافیت وجود ندارد / استخدام‌های گذشته در شهرداری‌ها بر مدار قانون نبوده است

در آئینی با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان شهردار جدید پلدختر معارفه شد . به گزارش بلوطستان  فلاح نژاد مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان در این آئین با بیان اینکه ۳۴۰ وظیفه برای شهردار تعیین شده است ، اظهار کرد : حجم بالای وظایف و کار شهرداری بسیار وسیع است به طوری که  مدیریت شهری و خدمات آن نسبت به سایر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست.

وی افزود: مناسفانه بیشتر مدیران دولتی مدیران هزینه هستند تا مدیر درآمد و لذا ایجاب می کند  شهرداران هم مدیر درآمد باشند و هم مدیر هزینه،جایگاه شهرداری‌ها لوث شده است که شهرداران باید این توانمندی را داشته باشد و جایگاه شهرداری را ارتقا دهند.

وی  از صدور مجوز تأسیس پنج شهرداری جدید طی سال جاری در این استان خبر داد و گفت : مجوز تأسیس پنج شهرداری جدید در سال جاری در سطح استان لرستان صادر شده یکی از آنها شهر تازه تأسیس «سراب حمام» پلدختر است.

فلاح نژاد با بیان اینکه وظایف شهرداری‌ها خدمات رسانی متوازن در سطح شهر و مدیریت منابع با اولویت بندی بر اساس قانون مداری به دور از مسائل حاشیه‌ای است ، گفت : نباید با عملکرد ناصواب فرصت‌هایی ایجاد شده را به تهدید تبدیل کرد کما اینکه مسئله‌ای که موجب نابسامانی در شهرداری‌های استان شد استخدام‌های غیر قانونی است که دولت جلوی آن را گرفت.

وی ادامه داد: در شهرداری‌های لرستان شفافیت وجود ندارد ، قانون شفافیت شهرداری‌ها می‌گوید که هر شش ماه یک‌بار درآمدها و هزینه‌های شهرداری‌ها در محضر عموم اعلام کند تا همگان آن را ببینند و مردم بدانند که هزینه‌ها در چه جایی صورت گرفته و در کجا درآمد ایجاد شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان افزود:  استخدام‌های گذشته در شهرداری‌ها بر مدار قانون نبوده و براساس سفارش صورت گرفته است و اگر گزینشی برای استخدام‌ها صورت می‌گرفت وضعیت شهرداری‌ها این نبود . وی ادامه داد: ما به صورت سنتی در شهرداری‌ها در حال کار هستیم که همین موضوع سبب گلایه‌مندی مردم شده است برخی مواقع با عدم شفافیت و عدم توضیح مناسب نارضایتی به وجود می‌آید که باید سامانه‌ای برای این کار وجود داشته باشد.

وی گفت : ما در دو سال گذشته تلاش کردیم جلوی استخدام‌های غیرقانونی را بگیریم تا افراد شایسته وارد شهرداری شوند. فلاح نژاد ادامه داد: انتصابات فامیلی در شهرداری‌ها به واسطه شهرداران، شوراهای شهر و کارکنان اتفاق می‌افتد که واقعیات باید به طور شفاف بیان شود و اگر بیان نشود این روال ادامه یافته و در آینده مشکلات افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: تا جایی که توان داشتیم وقت گذاشتیم تا مشکلات شهرداری‌های استان برطرف و حقوق کارکنان و کارگران به روز شود، در شهرداری‌ها حقوق کارکنان باید در اولویت باشد تا از ایجاد تنش‌ها و ایجاد مشکلات پیشگیری کرد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: طی دو سال گذشته در سطح استان کارهای خوبی در شهرداری‌ها از جمله تعیین تکلیف ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی به تأمین اجتماعی انجام شده است.

فلاح نژاد افزود: پرداخت حقوق کارکنان شهرداری باید در اولویت قرار گیرد ،شهرداری نهادی غیر دولتی است که برخلاف سایر دستگاه‌ها مدیریت آن تنها در حوزه هزینه نیست بلکه باید توان در آمد زایی مالی داشته باشد.

وی بیان کرد:  دولت با نگاه ویژه به شهرستان پلدختر پنج میلیارد تومان قیر برای کمک به شهرداری در نظر گرفته و با اضافه شدن سهم آورده شهرداری امید می‌رود شاهد آسفالت در سطوح مختلف معابر شهری باشیم.

وی افزود: سرانه فضای سبز در پلدختر هشت متر است که در برابر ۱۵ متر فضای سبز استاندارد کم است و نیاز به توسعه دارد و مطالبه مردم است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان افزود:  کار خوبی که انجام داریم تعیین تکلیف کردن  بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری‌های  به تامین اجتماعی بود که تعیین تکلیف شده و ۶۰میلیارد تومان از طریق تهاتر در شهرداری‌ها انجام شده که اقدام خوبی است.

وی با بیان اینکه شهرداری پلدختر جزء شهرداری‌ها نسبتا خوب استان است  ، گفت: بودجه شهرداری پلدختر در سال ۹۹ چهارده میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۲۰ میلیارد تومان هم درآمد داشته است و امسال حدود ۱۷میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بوده که از اول سال تاکنون ۱۲ میلیارد تومان درآمد داشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان