شما اینجا هستید
دسته‌بندی نشده » تدوین برنامه راهبردی دانشگاه لرستان در یک افق ده ساله

%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%b9%d8%b2%db%8c%d8%b2%db%8c
 

رئیس دانشگاه لرستان گفت:  اگر دانشگاه ها در آینده از نظر مهارت آفرینی حرفی برای گفتن نداشته باشند با خطر تعطیلی مواجه اند. دکتر خسرو عزیزی در گفتگوی اختصاصی با بلوطستان با بیان این مطلب افزود: متاسفانه در برنامه های توسعه ای دانشگاه با مشکلات سخت افزاری مواجه بوده ایم که سعی شده درحد امکان برطرف شوند.

وی  برنامه ها و عملکرد دانشگاه لرستان را تشریح کرد و اظهار داشت :  برنامه راهبردی دانشگاه لرستان در یک افق ده ساله و براساس آمایش آموزش عالی منطقه و استان و بحث توسعه کمی، کیفی و ماموریت گرا شدن دانشگاه تدوین شده و اجرا خواهند شد.وی با بیان اینکه  حرکت دانشگاه به سمت مهارت آفرینی و کار آفرینی است ،گفت:  اگر دانشگاه ها درآینده از نظر مهارت آفرینی حرفی برای گفتن نداشته باشند با خطر تعطیلی مواجه اند.

وی افزود: برنامه راهبردی دانشگاه دراین زمینه تدوین شده و کلیت آن در هیئت امنای دانشگاه به تصویب رسیده و جزئیات آن در دست بررسی است.دکترعزیزی گفت: سرانه فضای آموزشی قبل از دولت تدبیر و امید قریب به ۹/۳ مترمربع بوده است که استاندارد آن به صورت میانگین بین ۱۰-۱۵ متر مربع است به لطف خدا سرانه فضای آموزشی را در دولت تدبیر و امید توانستیم به ۱۲ متر مربع برسانیم .

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد:  کتابخانه مرکزی دانشگاه با متراژ ۳۲۰۰ متر مربع در بهمن ۹۴ با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان و خوابگاه حضرت رقیه با متراژ ۳۱۵۰ متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان افتتاح شد و با افتتاح این خوابگاه خوشبختانه دربخش دختران مشکل پذیرش دانشجوایان درخوابگاه دولتی برطرف شد ه است.

photo_2016-11-21_20-44-36

دکتر عزیزی اظهار داشت : درحال حاضر حتی ۳۰۰ تخت خالی هم داریم که نشان می دهد مشکلات در این خصوص رفع شده است.وی تصریح کرد:   در بخش خوابگاه آقایان متاسفانه همچنان با مشکل مواجه ایم که در جهت رفع این معضل مصوبه ای در هیئت امنای دانشگاه داشتیم که بخش خصوصی بتواند با عقد قرارداد و واگذاری زمین از طرف دانشگاه اقدام به ساخت خوابگاه کند.

دکتر عزیزی بیان کرد:  در راستای توسعه دانشگاه و افزایش سرانه فضای آموزشی درجهت بالابردن سطح کیفی دانشگاه احداث برخی پروژه ها را که ضرورت احداث آنها احساس می شد در دستور کار قرارداده ایم .

وی افزود:  فاز سوم دانشکده علوم پایه، با متراژ ۴۰۰۰ متر مربع و برآورد مالی ۵ میلیارد تومان در دست اقدام است که تاکنون حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: سازمان مرکزی دانشگاه با متراژ ۶۰۰۰ متر مربع که از محل درآمدهای داخلی دانشگاه مبلغ ۱۲ میلیارد اعتبار این پروژه در نظرگرفته شده و در حال حاضر در دست اقدام است.

photo_2016-11-21_20-44-59

دکتر عزیزی گفت: بیمارستان تخصصی دامپزشکی که با وجود دانشجوی دکتری حرفه ای دامپزشکی از ضروریات این رشته به حساب می آمد با مساحت حدود ۷۰۰ متر مربع و هزینه ای بالغ بر یک میلیاردتومان به همت همکاران حوزه معاونت پشتیبانی و عمرانی آماده بهره برداری است.

وی اظهار داشت: آمفی تاتر مرکزی دانشگاه با زیربنای ۲۰۵۰ مترمربع با برآورد مالی ۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست ساخت است.

رئیس دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: پروژه گازرسانی به سایت کمالوند به مسافت ۳ کیلومتر و هزینه ای بالغ بر۲۵۰ میلیون تومان در دست اقدام است که نقش مهمی در صرفه جویی هزینه ها خواهد داشت. دکتر عزیزی گفت: ساختمان آموزشی دانشکده کشاورزی و مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی دو پروژه دیگر که در قالب یک طرح تعریف شده اند و با زیربنایی حدود ۴۳۰۰ متر مربع و برآورد  ۵,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان هزینه در دست اقدام هستند.

photo_2016-11-21_20-50-55

وی ادامه داد:  احداث مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی و گیاهان ارگانیک در زمینی به مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۳۸ میلیون تومان انجام شده است. رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح زیر ساخت های دانشگاه در بحث فناوری، پهنای باند اینترنت دانشگاه از  ۳۴ مگابایت در قبل از دولت تدبیر و امید به ۱۵۵ مگابایت در حال حاضر ارتقا یافت و با خرید تجهیزات لازم و نصب آنها تا حدود زیادی مشکل دانشگاه و خوابگاه ها در این خصوص برطرف شده است.

وی اضافه کرد:  در سال جاری دو مرکز موثر در دانشگاه راه اندازی شد که ابتدا مرکز رشد واحدهای فناوری شماره ۲ با همکاری پارک علم و فناوری و سپس مرکز آپای لرستان با هدف شناسایی تهدیدات رایانه ای، کشف آسیب پذیری ها و کمک به سازمان ها در هنگام بروز رخدادهای امنیتی با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان راه اندازی شد.

%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%84%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86

وی در تشریح فعالیت های عمده عمرانی این دانشگاه افزود : سایت کمالوند ودانشکده کشاورزی، تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی ، تکمیل و افتتاح مسجد امام علی(ع) دانشکده کشاورزی، ساخت و نصب سر درب  دانشکده کشاورزی، احیا زمین چمن دانشکده کشاورزی،  احداث شبکه گاز رسانی سایت مرکزی دانشگاه لرستان،  تکمیل و افتتاح خوابگاه حضرت رقیه، شروع پروژه آمفی تئاتر مرکزیتکمیل کلینیک دامپزشکیشروع  به ساخت ساختمان سازمان مرکزیتکمیل مسجد امام علی(ع) دانشکده کشاورزیساخت و نصب سر درب  دانشکده کشاورزیاحیا زمین چمن دانشکده کشاورزیاحداث شبکه گاز رسانی سایت مرکزی دانشگاه لرستان و تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه ،حصار کشی دانشگاه  با اعتبار ۴۰میلیارد ریال شامل ۷هزار متر مربع و شروع ساخت ساختمان اداره کل آموزش به مساحت دو هزار و ۲۰۰متر با اعتبار۰ ۳میلیارد ریالی از عمده ترین اقداماتی بوده که بخشی از آنها نیز به تفصیل تشریح شده بود.

photo_2016-11-21_21-14-42

وی گفت: راه اندازی آزمایشگاه برآورد ترکیب بدن مرکز مشاوره و تندرستی تربیت بدنی، ساخت دستگاه غوطه وری زیر آب جهت تجهیز آزمایشگاه برآورد ترکیب بدن مرکز مشاوره وتندرستی تربیت بدنی، راه اندازی سالن کشتی و ژیمناستیک دانشگاه لرستان و افتتاح سالن ورزشی حضرت فاطمه زهرا س به منظور بهره برداری ورزش ایروبیک و تنیس روی میز برای دختران از عمده فعالیت ها در حوزه ورزش بوده است.

دکتر عزیزی با اشاره به تجهیز مرکز بهداشت و درمانی این دانشگاه گفت:  ایجاد ایستگاه پرستاری و پذیرش بیماران ، برگزاری کلاس آموزشی  و برگزاری کارگاههای آموزشی مهارت زندگی ، انجام طرح کشوری کارنامه سلامت دانشجویان جدید الورود در ابتدای هر سال تحصیلی و انجام طرح کشوری سیمای زندگی دانشجویی از دیگر فعالیت ها در حوزه بهداشت و مشاوره بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان با تشریح اقدامات این دانشگاه در حوزه های فرهنگی نیز اظهار داشت : برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در قالب ۲۳برنامه ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب ۱۸برنامه ،فعالیت های قرآنی در قالب ۶۰برنامه ، نشریات دانشجویی  ۸۹ برنامه ،انجمن های علمی دانشجویی در قالب            ۱۸۶برنامه ، کانون های فرهنگی و هنری۷۸برنامه ،۸۵جلسه در قالب  شورای فرهنگی – کمیته ارتقاء هیات علمی کمیته ناظر بر انجمن های علمی – کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی – کمیته ناظر بر کانون های فرهنگی – هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی و شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاههای استان ، برنامه های بسیج دانشجویی در قالب۹۹برنامه ، جامعه اسلامی دانشجویان۹۱برنامه ،برگزاری ۴۰برنامه اردو های دانشجویی،برنامه های ادیان و فرقه های نوظهور در قالب ۲برنامه ؛حجاب و عفاف در قالب ۷برنامه و ۱۳۰برنامه آموزشی ،برنامه های جامعه اسلامی دانشجویی در قالب ۹۱برنامه  ازمهم ترین فعالیت های سه سال اخیر دانشگاه لرستان بوده است.

وی گفت: مقالات علمی پژوهشی چاپ شده در مجلات علمی به زبان فارسی(تعداد۴۸۶) و لاتین(تعداد۷۰۴) بوده و تعداد طرح¬های پژوهشی انجام شده اعضای هیات علمی۵۷ مورد انجام گرفته است.وی با اشاره به اختراعات و اکتشافات ثبت شده اعضای هیات علمی ۱۴ مورد گفت: همایش¬های علمی برگزار شده در دانشگاه ۹ مورد بوده و بازنگری و اصلاح دستورالعمل اجرائی استفاده از اعتبار ویژه پژوهشی (پژوهانه/ گرنت) و افزایش دو برابری میزان گرنت اعضای محترم هیات علمی انجام شده است.

دکتر عزیزی تصریح کرد: تدوین دستورالعمل اعزام اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان به کنفرانس¬ها، سمینارها، کنگره¬ها، فرصت¬های مطالعاتی و انجام مطالعات مرتبط با رشته تخصصی عضو و یا اهداف مرتبط با اهداف دانشگاه در داخل یا خارج از کشور از دیگر فعالیت ها بوده است.

وی در تشریح بخشی دیگر از فعالیت های دانشگاه لرستان گفت: پرداخت منظم هزینه فعالیت¬های پژوهشی اعضای هیات علمی، سفرهای علمی خارج از کشور اعضای هیات علمی ۱۴ عدد، اعزام اعضای هیات علمی به فرصت¬های مطالعاتی خارج از کشور  ۷ مورد، کارگاه¬های آموزشی تخصصی برگزار شده ۲۲ مورد، بهبود و ارتقا نرم افزار کتابخانه از وضعیت معمولی به سیستم تحت وب با هزینه ۴۵ میلیون تومان،تامین مقالات و منابع لاتین با هزینه ۶۰میلیون تومان، خرید اشتراک پایگاه مجلات فارسی مگ ایران و نورمگز ، اهدا بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب و جینی و تکراری به مراکز آموزش عالی زیر مجموعه دانشگاه، خرید تجهیزات برای دانشکده ها از نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران در سال ۹۲ و ۹۳، راه اندازی میکروسکوپ  نیروی اتمی AFM، راه اندازی میکروسکوپ TXRFو برگزاری کارگاههای علمی از عمده فعالیت های انچام گرفته بوده است.

وی با تشریح مهم تریم اقدامات در حوزه معاونت آموزشی نیز گفت: ارتقا متقاضیان به مرتبه استادی ۳ نفر ، ارتقا متقاضیان به مرتبه دانشیاری۳۰  نفر ،برگزاری آزمون المپیاد علمی منطقه ۸ کشور در دانشگاه لرستان ، کسب مجوز  برگزاری آزمون زبانmsrt  از وزارت علوم و برگزاری دو دوره آزمون، کسب مجوز ۴ سهمیه برای فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج از کشور ویژه دانشجویان دکتری و معرفی  و اعزام چهار نفر از دانشجویان دکتری برای استفاده از فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج از کشور،  معرفی یازده نفر از دانشجویان دکتری برای استفاده از فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل کشور، تلاش جهت گشایش رشته های جدید تحصیلی در مقاطع مختلف ، استخدام اعضای هیات علمی  به تعداد ۴۹ نفر، مشارکت فعالانه  در ارائه پیشنهادات برای شیوه نامه های پذیرش دانشجویان دکتری سال ۹۵ و آئین نامه دکتری سال ۹۵، اصلاح ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری استادان ، برگزاری جلسات دفاع از رساله و فارغ التحصیلی ۱۱ دانشجوی دکتری در سال ۹۳ و ۹۴، پذیرش ۲۷۴ دانشجوی روزانه و ۳۶ دانشجوی پردیس خودگردان مقطع دکتری در سال ۹۳ و ،۹۴، پذیرش ۸۵۴ دانشجوی روزانه و ۱۳ دانشجوی قبولی نوبت دوم و ۲۴ دانشجوی مهمان و ۷۶ دانشجوی پردیس خودگردان مقطع ارشد در سال ۹۳ و ۹۴ ، بستن قرارداد آموزشیاری و هماهنگی با معاونت پژوهشی جهت اخذ پژوهشیاری افراد نخبه و  تمهیدات اولیه جهت برگزاری المپیاد منطقه ۸ کشوری در اردیبهشت از عمده ترین فعالیت های انجام گرفته بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت : اتاق فکر دانشگاه لرستان با هماهنگی دکتر آشنا مشاور فرهنگی ریاست جمهوری و دکتر هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم تشکیل شده و در شش کارگروه از جمله محیط زیست ، اقتصاد ،سیاسی ،بهداشت و انرژی و..با هدف شناسایی چالش ها و فرصت ها و ارائه راهکار در راستای توسعه لرستان فعالیت می کند.

گفتگو از عباس دارایی و رضا جودکی نژاد

  1. دانشجو

    فعالیت دانشگاه لرستان به آرامی وشیب ملایم صورت میگیرد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

بلوطستان | نشریه خبری _ تحلیلی بلوطستان